Akumulator różnice pomiędzy XJR 1200 a 1300

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 23 października 2011, 19:38

Fafik pisze:Ale nikt CI nie broni.
Dziękuję!
Fafik pisze:Najlepiej to weź go wyciągnij i podłącz na "krótko" do samochodowego.
Zaczynamy się rozumieć?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Fafik

Postautor: Fafik » niedziela, 23 października 2011, 19:50

piontek pisze:Zaczynamy się rozumieć?


;)

Awatar użytkownika
Robert Urbaniak
Posty: 37
Rejestracja: czwartek, 7 kwietnia 2011, 06:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Robert Urbaniak » środa, 26 października 2011, 19:15

Też dzisiaj kupiłem to coś z Lidla. Znajomy ma ten wynalazek już drugi sezon i sobie chwali. Zobaczymy...

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 1 listopada 2011, 11:38

Robert Urbaniak pisze:kupiłem to coś z Lidla.

Przetestowałem na XJ 650 i nawet fajnie to działa.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 1 listopada 2011, 22:07

charger z lidla działa :lol: ba nawet podnosi stare akku :shock:
sprawdzam fukcję care ,ale to musi potrwać ;-)
niestety nie ma ładowania "na twardo"
poniżej 7V nie załącza prądu ładowania dla zakresu 12V :kwasny:
trybu motocykl jeszcze nie testowałem (sezon trwa :mrgreen: )

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 2 listopada 2011, 16:59

farba pisze:poniżej 7V nie załącza prądu ładowania dla zakresu 12V

mam 6V padniety do zera w WSK i też "nie widzi go"
farba pisze:trybu motocykl jeszcze nie testowałem (sezon trwa )

tryb motocykl to ładowanie aku do 14 Ah, tryb samochód to ładowanie dla 15 Ah i więcej.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 3 listopada 2011, 01:09

farba poniżej 10V ciężko ożywić aku, jest to jego śmierć kliniczna - zasiarczenie ;-) .

Lecz jest metoda na mocno zasiarczone akumulatory- wylać elektrolit, kilka razy przepłukać wodą destylowaną oraz co nalanie ładować i rozładować , zaś nalać elektrolitu świeżego, naładować, wylać, nalać świeżego i naładować ponownie.

Jest to stara metoda, która działa(sam nie sprawdzałem) ale aku i tak po pewnym czasie nadaje się wyłącznie na śmietnik.

Co ważne działa wyłącznie na aku ołowiowe...

W piwnicy mam kilka aku od Jawabuzów TwinSzrot 350 sprzed kilku lat to może w zimę się pobawie dla nauki- mam bańke 5L wody destylowanej i elektrolitu ze 3 flaszki.... :evil: .

Fafik

Postautor: Fafik » sobota, 24 marca 2012, 13:23

Panowie, mam dylemat. Czy jest jakaś różnica pomiędzy akumulatorem napełnianym samemu a fabrycznie? Dziś padł mi i pojechałem do kumpla do sklepu i zaproponował landporta ytx14-bs ( sam mam napełnić) - w książce Haynes jest że to model do xjr 1200, lub czekać do wtorku na yt14-b4 napełniany fabrycznie. Jakieś rady?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 24 marca 2012, 14:08

Ja bym kupił jakiś zupełnie bezobsługowy, może nawet żelowy. Jakoś by mi się nie chciało tego zalewać.
Te aku są troszkę mniejsze od oryginału, dobrze jest mieć starą denatkę, by na sztywno go obsadzić.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Fafik

Postautor: Fafik » sobota, 24 marca 2012, 14:44

Mariusz, nie problem w zalewaniu, bo to jest chwila. Czekasz 45-60 minut i masz gotowe ( dokładnie tak samo robią w fabryce). Problem tylko by parametry były odpowiednie. Sprawdziłem rozmiary i raczej czekam do wtorku na tego xt14-b4.


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości