żarówka osram night racer H4

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Janek1200

Postautor: Janek1200 » czwartek, 29 marca 2012, 07:47

No tak Loża Szyderców zawsze czujna :evil:

Mam Xjr z 98 roku i planuję zmodyfikować instalację elektryczną przedniej lampy.
Polega to na tym ,że doprowadzamy do żarówki zasilanie i mase o grubszym przekroju , przekaźnik ma za zadanie odseparowanie zasilania od sterowania oświetleniem.
Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza spadki napięcia występujące na instalacji zasilającej żarówkę.
Miałem taki "patent" zainstalowany w Xj i świetnie się to sprawdzało.
A w rewelacje sprzedawców żarówek po prostu nie wierzę ;-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 29 marca 2012, 09:25

Janek1200, twój "patent" miałby sens przy więkrzej ilości żarówek natomiast w przypadku jednej mija się z celem, przekaźnik monuje się w obwodach w których płynie duży prąd (10A i więcej) ew odseparować obwody o różnych napięciach.
W tym przypadku (przy standardowej żarówce H 4) prad płynący w obwodze lampy to 4,5A na światłach mijania 5A przy drogowych, napięcie 12v dc . Obcążalność pradowa styków przełącznika świateł 16A bodajże :-P.
A o spadkach napięcia możemy pogadać ale przy tej długości przewodów to mało istotne.
Przyzwoita żarówka i właściwe ustawienie lampy załatwi problem.

Janek1200

Postautor: Janek1200 » czwartek, 29 marca 2012, 10:10

farba to nie jest mój "patent" takie rozwiązanie stosuje wiele osób , chyba każdy kto miał Fiata 126p też zakładał przekaźniki w celu poprawy skuteczności oświetlenia.
Xjr ma moim zdaniem bardzo dobry reflektor i całkiem możliwe ,że ta modyfikacja niewiele poprawi ale chcę spróbować bo w Xj 900 efekt był wyraźny.

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 marca 2012, 10:24

problem ten występował w Jawie TS :), kiedy na gmole postanowiłem założyć halogeny. Przy jałowych obrotach silnik gasł bo ładowanie było niewystarczające-tam by się Twój pomysł Janek sprawdził :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 29 marca 2012, 10:36

Ok tylko w maluchu były dwie żarówki starego typu.
przy H 4 w późniejszych wersjach był przekaźnik. Dla przykładu w vw z lat 90 nie ma przekaźnika świateł .
Zanim się narobisz zrób test : przewodem o więkrzym przekroju podaj napięcie prosto z aku na żarówkę przy włączonych światłach. Jeśli zauważysz różnicę kup przekaźnik jeśli nie flaszkę :-P

Janek1200

Postautor: Janek1200 » sobota, 31 marca 2012, 17:54

Będe staromodny ale , zmarudziłem 2 godziny w garażu pociągnąłem masę i plus przewodem 2,5 .Założyłem przekaźniki i wyszło mi ,że zyskałem na tym zabiegu ok 1,2 V , jasność światła sprawdzę przy okazji nocnego śmigania(dziś u mnie śnieg w poziomie padał)
A flaszkę chętnie postawię bo towarzyski jestem ;-)

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » wtorek, 3 kwietnia 2012, 08:13

Janek1200, moze opiszesz w szczegolach co i jak, ale bardziej odpowiedni chyba bedzie ten temat : http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2861

moze jakies foto? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 27 maja 2012, 01:16

Dzisiaj kupiłem w Rydzykowym Makro żarówę X-Racer za 47zł w kasku. Świeci jaśniej, lepiej, dalej jak zwykła H4... ciekawe jak długo podziała :P . Przetestowana zaraz po kupnie, moja prędkość lotna wzrosła w porównaniu do zwykłej żarówy, z dużo większej odległości widać oczęta zwierzaków panoszących się na ulicy/po rowach :lol: .

Zeta

Postautor: Zeta » niedziela, 27 maja 2012, 09:55

Jeżdżę dwa lata i przepaliła a właściwie uszkodziła mi się jedna żarówka. Jechałem po kocich łbach spory kawałek i podejrzewam że to właśnie te wstrząsy uszkodziły włókno. W sumie będziesz pan zadowolony. :mrgreen:

Bomber
Posty: 76
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 09:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Bomber » środa, 8 maja 2013, 22:30

Dużo trzeba rozkręcać, żeby dostać się do żarówki z przodu ?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 8 maja 2013, 22:39

Nie licząc 2, słownie dwóch śrubków na wkrętaka krzyżowego nic więcej.

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » środa, 8 maja 2013, 22:58

Mnie zmęczył przy zakładaniu nowej żarówki drucik, który trzyma ją w oprawce, zapamiętaj jak leci i nie bedzie problemu
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Bomber
Posty: 76
Rejestracja: piątek, 4 listopada 2011, 09:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Bomber » czwartek, 9 maja 2013, 05:44

Thx Boys :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 20 marca 2014, 11:07

Takie kupiłem i jest biało :mrgreen:
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony czwartek, 20 marca 2014, 15:50 przez farba, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » czwartek, 20 marca 2014, 12:22

farba ... kolejne zdjęcie które zamieszczasz, a którego nie ma (musi co zostało poddane zniknięciu).
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 21 marca 2014, 19:00

farba pisze:Takie kupiłem i jest biało :mrgreen:

Do XJRy? Jakieś mody?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 21 marca 2014, 20:52

PNP
100w na mijania,90w na długich

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » piątek, 21 marca 2014, 21:14

farba pisze:PNP
100w na mijania,90w na długich


Czy takie wartości są oby legalne ??
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 21 marca 2014, 23:24

farba pisze:100w na mijania,90w na długich
Chyba w samochodzie na dwie lampy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 22 marca 2014, 00:04

pioro pisze:
farba pisze:PNP
100w na mijania,90w na długich


Czy takie wartości są oby legalne ??



Legalne czy nie, ważne, czy odbłyśnik się nie sfajczy ;-) .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 22 marca 2014, 00:27

Nic się nie fajczy ani przełącznik ani kable, sprawdzone ,przetestowane, działa.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » sobota, 22 marca 2014, 06:34

farba pisze:Nic się nie fajczy ani przełącznik ani kable, sprawdzone ,przetestowane, działa.


Xenon też.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 22 marca 2014, 06:43

Nic się nie fajczy ani przełącznik ani kable, sprawdzone ,przetestowane, działa.
_________________

rowniez przestetowalem ale miala za to bardzo krotko zywotnosc po trasie PL-FR poszla w pi....

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 22 marca 2014, 06:53

pioro pisze:
farba pisze:Nic się nie fajczy ani przełącznik ani kable, sprawdzone ,przetestowane, działa.


Xenon też.


W nowych może tak, w starszych trzeba lampiona wymienić.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » sobota, 22 marca 2014, 08:59

Napisałem a propos xsenona, bo w innym wątku, większość była przeciwko używaniu xenonów ze względu na oślepianie innych użytkowników drogi. Dlatego pytam, jak to się ma do używania nielegalnej 100/90 W żarówki.
Że niby mamy lepsze światło i jednocześnie tych "z przeciwka" w dupie ??
Wcześniejsze wypowiedzi dot. xenonów "zmusiły" mnie do drobnej refleksji i zmiany spojrzenia na sprawę ... wróciłem do normalnej żarówki.
Jedyne co to myślę nad założeniem dodatkowych lamp (małych, np. na gmolach), włączanych osobno, do jazdy w warunkach, powiedzmy, trudnych. :idea:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » sobota, 22 marca 2014, 10:52

Jeżdżąc głównie za dnia sam bym założył farbowe żarówki albo ksenony. Tu oślepianie nie miałoby większego znaczenia. A bezpieczeństwo i owszem. Gorzej z jazdą w nocy niestety...
***** ***

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 22 marca 2014, 21:16

Gdyby to nie była XJR-a, to pomyślałbym nad dyskretnymi "dziennymi" na dobrych diodach. Niestety w naszym przypadku agrotuningiem to pachnie na kilometr...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 22 marca 2014, 21:29

Holender pisze:dyskretnymi "dziennymi" na dobrych diodach.

dioda to zawsze agrotuning obojętnie od motocykla czy samochodu
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 22 marca 2014, 21:33

Ale do takiego np. Triumpha Explorera nie bał bym się założyć :mrgreen: Pominąwszy to że kilka nowych motocykli ma je już zamontowane fabrycznie. I są zdecydowanie lepiej widoczne na tle innych pojazdów...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 11 lipca 2014, 22:40

No i po ponad dwóch latach nadchodzi czas wymiany żarówki z przodu.

Nie przez to, że się spaliła, czy zarnik się ułamał od wibracji, po prostu przy montażu kabli w lampie coś poszło nie tak i puściły spawy/zgrzewy, czy co to tam jest w niej, między oprawką a samą żarówą.

Chodzi o te babole po obwodzie:
Obrazek

Jak mniemam żarówki nie da się uratować, teraz świeci w nocy gdzie chce, w dzień mi to wisi, gdzie, byleby do przodu. Ale jadąc w nocy, z roboty wole widzieć rowerzystów peletonistów jadących z arabajtu :) .


I pytanie, czym różnią się na dzień dzisiejszy te zarówy:

- Night Racer Plus
- Night Breaker Plus

W Nomi widziałem po 35zł Breakery Plus, więc przed robotą bym sobie skoczył kupić....


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości