nie chce odpalić

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
adrenalina00

nie chce odpalić

Postautor: adrenalina00 » środa, 19 lutego 2014, 01:34

Witam
Mam problem z moją xjr. Wczoraj wpadłem na pomysł ze ją sobie odpale no i się zdziwiłem. Rozrusznik raz zakręcił i stanął. Później po naciśnieciu startera słychać jedynie pykanie w przekaźniku który jest z prawej strony przy bezpiecznikach, w tym do którego idzie plusowy przewód od akumulatora. Prosze o podpowiedź gdzie szukac przyczyny. Nie jest to raczej wina akumulatora bo próbowalem odpalenia z prostownika i efekt jest taki sam pozatym ze w tym przekaźniku pyka głośniej
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » środa, 19 lutego 2014, 02:30

Brzmi to ewidentnie jak niedobór prądu. Podładuj akumulator, albo spróbuj pożyczyć sobie prąd, choćby z samochodu ;)

Z prostownika się nie odpala :P Chyba, że ma taką funkcję ;)

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1918
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » środa, 19 lutego 2014, 07:10

Zdecydowanie akumulator.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 19 lutego 2014, 10:13

adrenalina00 pisze:próbowalem odpalenia z prostownika
To nie był dobry pomysł i o niczym nie świadczy brak efektu (tak jak stwierdzili przedpiszcy), chyba, że masz w nim opcję prądu rozruchowego.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

adrenalina00

Postautor: adrenalina00 » środa, 19 lutego 2014, 11:12

Mam w w tym prostowniku funkcje rozruchu. Nie wiem czy o czymś to może świadczyć ale jak próbowalem odpalenia przy włączonych światłach to one nie przygasły.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 19 lutego 2014, 13:13

Naładuj lub wymień aku. Problem zniknie.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 19 lutego 2014, 15:52

na bank aqu. Jak masz ciśnienie to go na pych odpal
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 19 lutego 2014, 21:04

Ja bym poszukał masy na rozruszniku, później na akumulatorze styki przeczyścił, miałem podobne objawy tyle, że w XJ 650.
Powyższe operacje pomogły wyeliminować problem.

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » środa, 19 lutego 2014, 21:40

.... a nie masz czasem kolego czasem kosy i na biegu?
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 19 lutego 2014, 22:02

Piotr_MC_85, może dobrze prawić.
cezaRYton pisze:a nie masz czasem kolego czasem kosy i na biegu?
Nawet by nie puknął. Nie wspominając o zakręceniu raz.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 21 lutego 2014, 08:16

podobnie, ale nie identycznie miałem w cebuli. jadę sobie po bożemu, zatrzymuję się, wyłączam sprzęta, odpalam ponownie i...qpa.... dwa razy zajęczy i koniec. przyczyną była zasyfiała kostka w okolicach rozrusznika.
bye

balth

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 21 lutego 2014, 08:25

podobnie do balta mialem przyczyna klemy akumulatora zasyfione ot to :-)

adrenalina00

Postautor: adrenalina00 » piątek, 21 lutego 2014, 14:22

Akumulator naładowałem, klemy oczyszczaciłem, wszystkie kostki pomiedzy aku a rozrusznikiem sprawdziłem, wyciągłem rozrusznik i na krótko kręci a jak próbuje przez starter to żadnego efektu poza pykaniem w tym przekażniku. Jedyne co mi do głowy przychodzi to ten przekaźnik. Jeszcze jedno pytadnie, czy do rozrusznika powinien iść tylkm jeden przewód?

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 21 lutego 2014, 16:46

to pukanie w przekaźniku też miałem ja mi padł akumulator. Ładowanie nic nie dało, klasycznie się rozkraczył i było trzeba nowy kupić.

Jacek

Postautor: Jacek » piątek, 21 lutego 2014, 19:28

ja też tak miałem.Akumulator wydawał się dobry i naładowany itp. Spróbuj na innym aku ,albo na kable z samochodu ale bez aku motocyklowego (bardzo ważne) i kable muszą być bardzo dobrze połączone , uwaga żeby plus nie poszedł na masę. Ja też rozbierałem rozrusznik niepotrzebnie .W aku spada moc rozruchowa , albo cela nie łączy prąd ma ale mocy nie

thomy

Postautor: thomy » piątek, 21 lutego 2014, 20:59

zwierasz te styki na grubym kablu i przekaznik sprawdzony ;-) ,też stawiam na aku,mi to nawet z kabli z drugiego nie palił ale krecił,na pych też nic,4 wielkie gary muszą mieć ładną iskre :-)

adrenalina00

Postautor: adrenalina00 » piątek, 21 lutego 2014, 21:50

Welkie dzieki, jutro jade po nowy aku ;-)

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » sobota, 22 lutego 2014, 00:35

Nie jedz po nowe aku żadne tylko naladuj to co masz i przeczyść klemy bo na pewno zaśniedziały. Miałem tak u siemie jakiś czas temu
Pozdro

adrenalina00

Postautor: adrenalina00 » sobota, 22 lutego 2014, 09:32

Klemy czyste aż się świecą. :-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 22 lutego 2014, 09:38

adrenalina00 masz multimetr ?. Jeżeli tak zmierz tylko napięcie jakie ma aku, tak jak stoi teraz bez podłączenia do instalacji moto czy prostownika. I podaj wynik tutaj.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 22 lutego 2014, 09:42

..a później podłącz, przekręć stacyjkę i znowu zmierz.
bye

balth

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 22 lutego 2014, 09:43

Tylko bez włączonych świateł :) .

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 22 lutego 2014, 12:32

Jakub Wędrowycz popatrzył z ukosa i zaklął: orzesz ty ! A nie ma tam kto DOBREGO aku na próbę pożyczyć ? Będziesz ci miał pewność stuprocentową co do kosza nadaje się. ;-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

adrenalina00

Postautor: adrenalina00 » sobota, 22 lutego 2014, 12:41

Wrócę do domu i zrobię pomiary a i może jakiś aku na podmiankę skołuje.

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » sobota, 22 lutego 2014, 17:49

Holender pisze:Jakub Wędrowycz popatrzył z ukosa i zaklął: orzesz ty ! A nie ma tam kto DOBREGO aku na próbę pożyczyć ? Będziesz ci miał pewność stuprocentową co do kosza nadaje się. ;-)


Uderzył kolegen w czuła strunę z tym Jakubem W. Notorycznym bimbrownikiem.....
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 22 lutego 2014, 20:34

Uderzył kolegen w czuła strunę z tym Jakubem W. Notorycznym bimbrownikiem.....


Dobry bimber jest zawsze dobry... Semen Korczaszko czule przytulił zatłuszczoną butelkę w której już niewiele mętnej, ale jakże wspaniałej w działaniu cieczy pozostało.
-Jakub, następny nastaw zrobić należy się, ostatki przyszło z butelki wyciskać.
-Yyy- Ty nic Semen nie martw się-zapas na żelazną godzinę zawsze w szopie pod deską schowany. :-)

:zdrowko:

P.S.
Za OT. z serca przepraszam ! Ale jakże odmówić ? ;-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 22 lutego 2014, 20:43

thomy pisze:,4 wielkie gary muszą mieć ładną iskre :-)

Wielkość cylindrów nie ma tu znaczenia, secundo wcale nie musi być 12V aby odpaliła na pych. Np. u mnie paliwo nie poleci bez prądu, a odpaliła na pych przy stanie napięcia 4V.

Bitels

Postautor: Bitels » sobota, 22 lutego 2014, 21:53

Holender pisze:P.S.
Za OT. z serca przepraszam ! Ale jakże odmówić ? ;-)
Kruca fix, temat wyczerpany właściwie, a o dobrej literaturze można pogadać nawet w niewłaściwym wątku :)

thomy

Postautor: thomy » sobota, 22 lutego 2014, 22:00

Piotr_MC_85 pisze:
thomy pisze:,4 wielkie gary muszą mieć ładną iskre :-)

Wielkość cylindrów nie ma tu znaczenia, secundo wcale nie musi być 12V aby odpaliła na pych. Np. u mnie paliwo nie poleci bez prądu, a odpaliła na pych przy stanie napięcia 4V.
\
powiedz to gościowi co pchał moją lokomotywe :-) ,może była zalana,jak zostawiłem kiedyś na światlach i nie zakręcił to na pycha poszedł lajtowo,jak przekaznik dobry to spadki napięcia pomierzyć i wszystko sie wyjaśni u kolegi

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 23 lutego 2014, 00:30

na pycha to wszystko się odpali.

XJRe najlepiej na 3 biegu, bo na 2 kompresja mocna. Musiałby Buko pchać, a na motorze siedzieć Cezar z Balthem po 3 dniach zlotu
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości