obrotomierz szaleje

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
masacre

obrotomierz szaleje

Postautor: masacre » poniedziałek, 30 czerwca 2008, 23:19

Hej...
Mam dziwne zjawisko....moto pracuje na luzie i ma jakies 1100 obr... po chwili wskazówka spada do 0 i jedzie 3400-3500 obr. po 2-3 sekundach znów wpada do własciwego poziomu obrotów...do tych 1100 ... żeby było zypełnie jasne...podczas tej wariacji nie dodaję gazu..moto pracuje na 1100...

Czy to jakas zwykła wariacja/awaria obrotomierza...czy sygnalizacja jakiegoś błędu silnikapoprzez takie zachowanie?..tak twierdzi mój znajomy.

Słyszeliscie o cyzmś takim ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 1 lipca 2008, 07:02

masacre pisze:czy sygnalizacja jakiegoś błędu silnikapoprzez takie zachowanie?..tak twierdzi mój znajomy.

Znajomy ma racje!
Zgodnie z instrukcja uzytkownika 3000rpm, to uszkodzony czujnik stopnia otwarcia przepustnicy (taki czarny przy gaznikach), kolega mial to samo w Bandycie i moto czasami bylo nieprzewidywalne...., jezeli 4000rpm, to uszkodzony czujnik predkosci.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

masacre

Postautor: masacre » wtorek, 1 lipca 2008, 07:57

A jest coś pod 3400-3500 ? bo na tylu mi się zatrzymuje :/ ???

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 2 lipca 2008, 06:06

Ja mam model RP10 z 2006, nie wiem jak bylo w innych rocznikach.
Sprawdz w MANUALU
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 2 lipca 2008, 09:22

może poprostu coś nie KOŃtaktuje :) Dużo rozbierania nie będzie a możesz sam zerknąć.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

masacre

Postautor: masacre » piątek, 4 lipca 2008, 15:29

Nie ma słowa o błędach tego rodzaju w manualu :/
Koniu to nie jest chyba błąd styku..to jest zbyt skomplikowana droga wykonywana przez wskazówkę i zbyt regularna :)
Będę szukał na forach zagranicznych....

Pozdrawiam

hardway

Postautor: hardway » czwartek, 10 lipca 2008, 13:43

z tego co paMIĘTAm to raz przy okazji przeglądu okresowego mechanik sprawdzał mi poprawność odczytów obrotomierza ale jak to już nie pamiętam. Jak go dopadnę po weekendzie to wypytam co i jak z tym robić.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 15 lipca 2008, 16:16

Panowie mamy naszego człowieka z Yamahy na forum niech coś pomoże jak może :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

masacre

Postautor: masacre » poniedziałek, 8 września 2008, 10:54

.. .. przypomnę się lekko... może ktoś ma kody błędów? mechanik ? kolega z YAMAHY..
Przyda się bankowo każdemu przyszłościowo jak będzie na serwerach FORUM...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 8 września 2008, 11:57

Na 320 stronie manuala, który jest w prawej kolumnie na stronie portalu, jest rozdział "selfdiagnosis". Może tam coś doczytasz?
Ja nie potrafiłem się rozeznać w tych cyferkach, wykresach i takich tam, żeby od razu odpowiedzieć ci na czym polega problem w twoim moto.

masacre

Postautor: masacre » poniedziałek, 8 września 2008, 14:00

właśnie miałem odwoływać apel.... :) dokopałem się ..

wychodzi na to że to Czujnik Położenia Przepustnicy ....
jest opis jak go kalibrować i sprawdzać... dziś to sprawdzę....

Dzięki

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 9 września 2008, 05:42

PawelR pisze:czy sygnalizacja jakiegoś błędu silnikapoprzez takie zachowanie?..tak twierdzi mój znajomy.


Znajomy ma racje!
Zgodnie z instrukcja uzytkownika 3000rpm, to uszkodzony czujnik stopnia otwarcia przepustnicy (taki czarny przy gaznikach), kolega mial to samo w Bandycie i moto czasami bylo nieprzewidywalne...., jezeli 4000rpm, to uszkodzony czujnik predkosci.


Tak wlasnie napisalem kilka postow wyzej.
Ciesze sie, ze potwierdziles, choc rowniez mogles zaczac od tego czujnika, bo jest bardzo latwo dostepny...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 15 września 2008, 15:59

Czyli jakby nie było ale jakiś komputer w moturkach naszych jest a nie widać he he :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 17 września 2008, 06:03

Komputery sa wszedzie..., prawda Balth !?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 19 września 2008, 19:40

PawelR pisze:Komputery sa wszedzie..., prawda Balth !?


kumputry sa wszędzie. i basta. tylko czasem nie widzieć. a jak wam jeszcze powiem, że w bardzo wielu sprzętach (agd rownież) macie prawie macintoshe to się dopiero zdziwicie :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » sobota, 20 września 2008, 11:04

Maszynka do golenia niedlugo będzie wytykać miejsca gdzie sie nie dogoliliśmy :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 22 września 2008, 08:53

Juz prawie tak jest...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » niedziela, 19 września 2010, 15:37

koledzy, co z tym czujnikiem położenie przepustnicy. U mnie jak coś pojeżdżę i moto jest rozgrzane to w trakcie jazdy jak również po wrzuceniu na luz przy włączonym zapłonie wskazówka obrotomierza cyklicznie podnosi się na wysokość 3000 i opada. I tak cyklicznie co kilkanaście sekund.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 19 września 2010, 16:19

Musisz przekręcić kluczyk w stacyjce na ON, włączyć zapłon czerwonym przyciskiem na kierownicy , odłączyć i przyłączyć powtórnie wtyczkę TPS . Obrotomierz wskaże aktualne ustawienie przepustnicy.Za pomocą wkrętaka TORX popuść śruby regulacyjne i ustaw tak aby wskazówka obrotomierza wskazała równo 5000 obr.Zrobione :mrgreen:

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » wtorek, 21 września 2010, 16:30

No i tak zrobiłem, wskazówka wskazuje lekko ponad 5000 ale jak tylko dotknę czujnik to skacze góra dół raz mniej a raz więcej. Czujnik jest przymocowany prawidłowo tj. dokręcony a pomimo tego jak go lekko puknę lub dotknę to skacze. I co wy na to ?
Dlatego jak odpalę rano to jest ok a jak pojeżdżę lub w trakcie jazdy tropchę się potelepie to skacze wkazówka na obrotomierzu a potem jak jest na jałowym lub wyłączony silnik ale włączony zapłon to pokazuje błąd jak opisany powyżej

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 22 września 2010, 09:55

Gażniki i silnik się rozgrzewają a w wyższej temperaturze opór się zmienia.Jeżeli podczas ustawiania wskazówka obrotomierza lekko ponad 5000 obr. to jest dobrze u mnie też tak jest.Musisz TPS tak ustawić aby wskazówka nie latała i była zbliżona do 5000 obr. a jak nie będzie poprawy trzeba sprawdzić czujnik czy się nie zjebał.POWODZENIA :mrgreen:
J....ć stare baby :)

dziadek
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 9 września 2021, 22:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2012r
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Re: obrotomierz szaleje

Postautor: dziadek » środa, 31 maja 2023, 22:50

TPS to zwykły potencjometr....
Tak jak w starych radiach, jak był brudny potencjometr, radio samo się pogłaszało.
TPS zmienić na nowy (Turmax za 300 zł)

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Re: obrotomierz szaleje

Postautor: Unfamiliar » czwartek, 1 czerwca 2023, 17:43

No toś dziadek odświerzył kotleta:)


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości