Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Kupiłem dodatkowe światło STOP montowane pod płytę kufra Shad.
Wg schematu podłączenia coś mi się nie zgadza bo wg mnie odciąłbym oryginalne światła STOP.
Jak wpiąłem się w kostkę od tylnej lampy i wyjmę żarówki to dodatkowe światło ładnie się zapala, ale jak już włożę żarówki to zjadają one cały prąd i dodatkowe świtało nie świeci.
Schemat w załączniku jest mało czytelny ale jest tam tak:
przeciąć przewód masowy i przewód hamulca; podłączyć masę i dalej puścić ją do tylnej lampy, natomiast przewód hamulca podłączyć tylko do dodatkowego światła STOP ale dalej już nie puszczać.
Wg schematu podłączenia coś mi się nie zgadza bo wg mnie odciąłbym oryginalne światła STOP.
Jak wpiąłem się w kostkę od tylnej lampy i wyjmę żarówki to dodatkowe światło ładnie się zapala, ale jak już włożę żarówki to zjadają one cały prąd i dodatkowe świtało nie świeci.
Schemat w załączniku jest mało czytelny ale jest tam tak:
przeciąć przewód masowy i przewód hamulca; podłączyć masę i dalej puścić ją do tylnej lampy, natomiast przewód hamulca podłączyć tylko do dodatkowego światła STOP ale dalej już nie puszczać.
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Jarku musisz podlaczyc przewod stop do lampy. Faktycznie slabo to widac ale czy na rys2 przewod od dodatkowej lampy nie jest zakonczony strzalkà, ktora wskazuwalaby na koniecznosc polaczenia?
To prosty uklad.
Masa do masy
Swiatlo stop do stop na akcesoryjnej lampie
No i wg schematu jest jeszcze swiatlo postojowe do podlaczenia “tail”
Musi dzialac
To prosty uklad.
Masa do masy
Swiatlo stop do stop na akcesoryjnej lampie
No i wg schematu jest jeszcze swiatlo postojowe do podlaczenia “tail”
Musi dzialac
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
No wlasnie tam jest x na strzalce.
Podlaczylem tak jak piszesz i zarowy zjadaja caly prad i to ledowe swiatlo stop nie swieci.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Podlaczylem tak jak piszesz i zarowy zjadaja caly prad i to ledowe swiatlo stop nie swieci.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Może zamienione + z - masz na ledy?
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Wiec wychodzi na to ze ori lampa robi tylko za swiatlo postoju a Twoj nowy led tylko za swiatlo stop, niestety
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Tu lepszy schemat.
Mozliwe, zeby czarny byl prad, a czerwony masa w tej lampie dodatkowej?
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Mozliwe, zeby czarny byl prad, a czerwony masa w tej lampie dodatkowej?
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
maras954 ma rację. Ta nowa lampa LED "przepuszcza/robi zwarcie" masy do org lampy podczas braku sygnału "Break" i świeci "Tail".
Jak pojawi się "Break" to nowa lampa odcina masę od oryginalnej lampy i ona gaśnie a świeci tylko nowa LED.
Tak mi sie wydaje..
..dziwne to. W/g mnie powinna zapalić się jako dodatkowa. W takim przypadku, gdy nowy LED STOP to całkowicie jedyna lampa dla stopu to powinna mieć atest bo w razie "w" ktoś powie, ...ten z tyłu, ze nie widział Twojego stopu a potem w sądzie wyjdzie że lampa bez atestu.
Jak pojawi się "Break" to nowa lampa odcina masę od oryginalnej lampy i ona gaśnie a świeci tylko nowa LED.
Tak mi sie wydaje..
..dziwne to. W/g mnie powinna zapalić się jako dodatkowa. W takim przypadku, gdy nowy LED STOP to całkowicie jedyna lampa dla stopu to powinna mieć atest bo w razie "w" ktoś powie, ...ten z tyłu, ze nie widział Twojego stopu a potem w sądzie wyjdzie że lampa bez atestu.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Źle zrozumiałeś.
Oryginalna lampa pali się dobrze, zarówno postojowe jaki STOP, bez względu na to czy lampa shad jest podłączona czy nie jest.
Nie zapala się stop shada gdy w oryginalnej lampie są żarówki - zjadają cały prąd.
Gdy wyjmę żarówki z oryginalnej lampy, stop shada zapala się jak należy.
Może to jakiś przekaźnik by się zdał albo coś?
Oryginalna lampa pali się dobrze, zarówno postojowe jaki STOP, bez względu na to czy lampa shad jest podłączona czy nie jest.
Nie zapala się stop shada gdy w oryginalnej lampie są żarówki - zjadają cały prąd.
Gdy wyjmę żarówki z oryginalnej lampy, stop shada zapala się jak należy.
Może to jakiś przekaźnik by się zdał albo coś?
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
a.. ok, zmyliło mnie przecinanie masy i break, a chodziło pewnie o to, że tam nie ma śrubki masy, żeby podpiąć się z nową masą lampy i trzeba się wpiąć w kabel.
To może na żarówce STOP jest zbyt duży spadek napięcia i elektronika LED nie chce zadziałać. Jak masz miernik to zmierz napiecie na żarówce stopu a na próbę to masa nowej lampy LED do masy aku i plus na próbę do plusa aku. Jak zapali to spadek napięcia ten za duży może być na kablu masy albo na kablu plusa z włącznikiem stop.
Przekaźnik oczywiście pomoże.
A na odpalonym moto też się nie zapali? Napiecie jest wtedy wyższe.
To może na żarówce STOP jest zbyt duży spadek napięcia i elektronika LED nie chce zadziałać. Jak masz miernik to zmierz napiecie na żarówce stopu a na próbę to masa nowej lampy LED do masy aku i plus na próbę do plusa aku. Jak zapali to spadek napięcia ten za duży może być na kablu masy albo na kablu plusa z włącznikiem stop.
Przekaźnik oczywiście pomoże.
A na odpalonym moto też się nie zapali? Napiecie jest wtedy wyższe.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Na odpalonym ledwie ledwie.
- UkaszS2
- Posty: 154
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
- Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wleń
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Takie połączenie równoległe dwóch zupełnie różnych odbiorników nigdy dobrze nie zadziała. Moim zdaniem żeby to dobrze funkcjonowało nie obejdzie się bez wspomnianego przekaźnika i zasilania prosto z aku.
nr tel. 516 75432 osiem
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
To nie tak, wszędzie się łączy równolegle odbiorniki, nawet w moto jest ich kilkadziesiat a w domu/mieszkaniu praktycznie wszystko jest połączone równolegle oczywiscie przez bezpieczniki a dobry bezpiecznik jest prawie przeźroczysty dla układu.
Czyli jak ledwie to za duży spadek napięcia. Znaczy zapala się żarówka stopu i na przewodach doprowadzających napięcie się obniża a w sumie nie powinno za dużo. Może włącznik stopu jest zabrudzony/zużyty i słabo styka?
Z przekaźnikiem sporo roboty, może niepotrzebnej bo masz coś nie tak w obwodzie stopu. Gdzieś jest słabe przejście (przegrzane złącza/przewody) przełączniki albo lampa nowa led jest źle zaprojektowana i zadziała gdy jest np. 14V a poniżej nie.
Jak podlączysz lampę bezposrednio do aku i zapali dobrze to to co wyżej.. słabe styki, jak na samym aku teź słabo to coś z lampą LED.
Czyli jak ledwie to za duży spadek napięcia. Znaczy zapala się żarówka stopu i na przewodach doprowadzających napięcie się obniża a w sumie nie powinno za dużo. Może włącznik stopu jest zabrudzony/zużyty i słabo styka?
Z przekaźnikiem sporo roboty, może niepotrzebnej bo masz coś nie tak w obwodzie stopu. Gdzieś jest słabe przejście (przegrzane złącza/przewody) przełączniki albo lampa nowa led jest źle zaprojektowana i zadziała gdy jest np. 14V a poniżej nie.
Jak podlączysz lampę bezposrednio do aku i zapali dobrze to to co wyżej.. słabe styki, jak na samym aku teź słabo to coś z lampą LED.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Lampa led pali bardzo dobrze na akumulatorze bezpośrednio.
Rozumiem, że mam przeczyścić styki przy pedale hamulca i dźwigni hamulca? Wydaje mi się, że z nimi jest ok bo stop oryginalny dobrze się zapala zarówno przy nożnym jak i ręcznym hamowaniu.
Rozumiem, że mam przeczyścić styki przy pedale hamulca i dźwigni hamulca? Wydaje mi się, że z nimi jest ok bo stop oryginalny dobrze się zapala zarówno przy nożnym jak i ręcznym hamowaniu.
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
nie jestem pewny gdzie może być słaby styk..
a może jeszcze jedna próba?
lampa LED do akumulatora jeszcze raz i wtedy naciśnij stop bo może na aku siada napięcie. STOP w aucie mają chyba 21 watów. W moto pewnie podobnie.
Jak LED zasłabnie w takim układzie to przekaźnik też nic nie pomoże a lampę bym reklamował.
A jak będzie palić to sprawdziłbym czy tak samo gaśnie na ręcznym i nożnym, jak tak samo to szukałbym słabego styku na kablu -(masa STOP org )-> (masa moto) albo na plusie wspólnym od włączników w stronę bezpieczników ale tutaj trzeba by zajrzeć w schemat instalacji elektrycznej.
a może jeszcze jedna próba?
lampa LED do akumulatora jeszcze raz i wtedy naciśnij stop bo może na aku siada napięcie. STOP w aucie mają chyba 21 watów. W moto pewnie podobnie.
Jak LED zasłabnie w takim układzie to przekaźnik też nic nie pomoże a lampę bym reklamował.
A jak będzie palić to sprawdziłbym czy tak samo gaśnie na ręcznym i nożnym, jak tak samo to szukałbym słabego styku na kablu -(masa STOP org )-> (masa moto) albo na plusie wspólnym od włączników w stronę bezpieczników ale tutaj trzeba by zajrzeć w schemat instalacji elektrycznej.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Pomierzylem prad:
- na akumulatorze 13V
- po wlaczeniu swiatel 12,6V
- po wcisnieciu hamulca 12V
- na przewodzie lampy led i tak samo na kostce, po wyjeciu zarowek i wcisnieciu hamulca 12V
- jw ale po wlozeniu jednej zarowki 10V
- po wlozeniu drugiej zarowki 8,8V
Czyli tak jak mowilem: zarowki "zjadaja" prad.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- na akumulatorze 13V
- po wlaczeniu swiatel 12,6V
- po wcisnieciu hamulca 12V
- na przewodzie lampy led i tak samo na kostce, po wyjeciu zarowek i wcisnieciu hamulca 12V
- jw ale po wlozeniu jednej zarowki 10V
- po wlozeniu drugiej zarowki 8,8V
Czyli tak jak mowilem: zarowki "zjadaja" prad.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
kiedys mialem takie ustrojstwo w givi centralnym napewno mialem kable powpinane w kostki ale co z czym to niestety to nie pamietam ale dzialalo dobrze... Jaro skontaktuj sie z Pawlem R bo on ma podpiety u siebie moze cos pomoze
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Jest duży spadek napiecia pomiędzy akumulatorem a org lampą STOP.
Jeśli na aku jest 12V pod obciażęniem a przy żarówkach 8,8V to po "drodze" a przewodach, stykach, włącznikach "traci" się aż 3,2V
Zakładajac tak dla zobrazowania, gdyby przewody, styki, włączniki były idealne to na aku i na żarówkach STOPU miałbyś dokładnie takie samo napięcie.
Przekaźnik 12V może pomóc. Wiesz jak podłączyć?
..może napiszę od razu...
na przekaźniku szukasz wyprowadzeń cewki, (symbol przeważnie to przekreślony kwadracik) jeden koniec cewki, obojętnie który, na masę blisko akumulatora i jednocześnie do minusa (masy) lampy LED, drugi koniec cewki do BREAK oryginalnej lampy STOP, czyli tam gdzie pojawia się napięcie jak się wciśnie STOP.
Teraz szukasz styków przekaźnika, które są normalne otwarte, tzn. gdy przekaźnik nie jest włączony styki nie przewodzą, jeden koniec tych styków poprzez BEZPIECZNIK (WAŻNE i jak najbliżej akumulatora) podłączasz do plusa akumulatora albo jak najbliżej akumulatora a drugi do plusa nowej lampy LED.
Przewody do masy i ten z bezpiecznikiem do aku daj jak najgrubsze i w dobrej izloacji, żeby się gdzieś nie przetarły. Bezpiecznik jak najbliżej akumulatora.
Amperaż chyba niewielki chyba 5A maks. Lampa ledowa bierze mało prądu. 5A*12V=60 watów a tyle chyba ta ledowa nie pobiera.
Jak przekaźnik będzie mocny tzn. z 10A a przewody odpowiednio grube, bezpieczik z 10A to można sie pokusić o podłączenie plusa oryginalnej lampy też do przekaźnika w to samo miejsc co LED. Czyli oba minusy (masy) lamp razem i oba plusy lamp też razem. Oczywiście oryginalny plus trzeba wówczas odciać od żarówek stopu i ma on dochodzić tylko do cewki przekaźnika. W takim układzie oryginalny stop będzie świecił jaśniej i odciążymy włączniki stopu.
Jeśli na aku jest 12V pod obciażęniem a przy żarówkach 8,8V to po "drodze" a przewodach, stykach, włącznikach "traci" się aż 3,2V
Zakładajac tak dla zobrazowania, gdyby przewody, styki, włączniki były idealne to na aku i na żarówkach STOPU miałbyś dokładnie takie samo napięcie.
Przekaźnik 12V może pomóc. Wiesz jak podłączyć?
..może napiszę od razu...
na przekaźniku szukasz wyprowadzeń cewki, (symbol przeważnie to przekreślony kwadracik) jeden koniec cewki, obojętnie który, na masę blisko akumulatora i jednocześnie do minusa (masy) lampy LED, drugi koniec cewki do BREAK oryginalnej lampy STOP, czyli tam gdzie pojawia się napięcie jak się wciśnie STOP.
Teraz szukasz styków przekaźnika, które są normalne otwarte, tzn. gdy przekaźnik nie jest włączony styki nie przewodzą, jeden koniec tych styków poprzez BEZPIECZNIK (WAŻNE i jak najbliżej akumulatora) podłączasz do plusa akumulatora albo jak najbliżej akumulatora a drugi do plusa nowej lampy LED.
Przewody do masy i ten z bezpiecznikiem do aku daj jak najgrubsze i w dobrej izloacji, żeby się gdzieś nie przetarły. Bezpiecznik jak najbliżej akumulatora.
Amperaż chyba niewielki chyba 5A maks. Lampa ledowa bierze mało prądu. 5A*12V=60 watów a tyle chyba ta ledowa nie pobiera.
Jak przekaźnik będzie mocny tzn. z 10A a przewody odpowiednio grube, bezpieczik z 10A to można sie pokusić o podłączenie plusa oryginalnej lampy też do przekaźnika w to samo miejsc co LED. Czyli oba minusy (masy) lamp razem i oba plusy lamp też razem. Oczywiście oryginalny plus trzeba wówczas odciać od żarówek stopu i ma on dochodzić tylko do cewki przekaźnika. W takim układzie oryginalny stop będzie świecił jaśniej i odciążymy włączniki stopu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Jarek, mam kufer Givi ze światłem STOP. Działa jak należy, a w instalacji tego światła mam 8,7 V. Szukaj przyczyny w LEDzie.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
W sumie to jak nawet we wszystkich jest te 8,7V na lampie stopu to jest źle. Stop świeci prawie o ok 25% słabiej niż powinien. Być może fabrycznie są za słabe przewody albo żarówki za mocne.
U siebie nie pomierzę bo mam ledy... no i może to jest ta poprawka wady fabrycznej - wymiana żarówek na ledy w wersji RP19.
To tak jakbyśmy w mieszkaniu podłączyli tv plazmę (one brały duuużo prądu) i po włączeniu w mieszkaniu napięcie by nam spadło z 230V do 180V.
Niektórym tak sie działo. Musieli nową instalację robić.
Pewnie konstruktorzy Yamahy uznali.. "stop nie pali się cały czas, więc kabelki będą ok." i tak jest.
Jak ktoś z szanownych forumowiczów jeżdźił kiedyś maluchem to dobrze pamięta jak słabe były tam światła. Spadek napięcia powstawał na właczniku świateł, na przełaczniku świateł i stacyjce. Z czasem się te elementy wygrzewały i trzeba było je wymieniać. Przekaźnik podajacy napięcie bezspośrednio z aku na lampy robił przepaść.
Spadek napiecia to straty a takie straty "idą" w ciepło.
W stopie są dwie żarówki 21W?
Ale tutaj też bym lampę LED reklamował. Ona powinna sie palic anwet przy mniej niż te 8V.
U siebie nie pomierzę bo mam ledy... no i może to jest ta poprawka wady fabrycznej - wymiana żarówek na ledy w wersji RP19.
To tak jakbyśmy w mieszkaniu podłączyli tv plazmę (one brały duuużo prądu) i po włączeniu w mieszkaniu napięcie by nam spadło z 230V do 180V.
Niektórym tak sie działo. Musieli nową instalację robić.
Pewnie konstruktorzy Yamahy uznali.. "stop nie pali się cały czas, więc kabelki będą ok." i tak jest.
Jak ktoś z szanownych forumowiczów jeżdźił kiedyś maluchem to dobrze pamięta jak słabe były tam światła. Spadek napięcia powstawał na właczniku świateł, na przełaczniku świateł i stacyjce. Z czasem się te elementy wygrzewały i trzeba było je wymieniać. Przekaźnik podajacy napięcie bezspośrednio z aku na lampy robił przepaść.
Spadek napiecia to straty a takie straty "idą" w ciepło.
W stopie są dwie żarówki 21W?
Ale tutaj też bym lampę LED reklamował. Ona powinna sie palic anwet przy mniej niż te 8V.
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Tu są ledy za grosze. 10W 10sztuk za 6,5usd. Czyli 2,4 zł sztuka.
https://pl.aliexpress.com/item/100pcs-l ... 5c0frgGyNp
Trzeba wybrac 10W bo mocnijesze są na 36V a 10W na 9-12V
Kiedyś kupiłem takie zimne i ciepłe i porobiłem sobie lampy warsztatowe. Ciepłą i zimna przykręcone do starego radiatora od procka. Do tego zasilacze 9V 4A z allegro po 6zł.
Wówczas nie potrzeba żadnego elektronicznego sterownika do diód. Można je podpiąć bezpośrednio do zasilacza.
Może da się je wykorzystać do wymiany żarówek stopu?
Dwie takie diody przykręcone do kawałka alu (chłodzenie, chwilowe ale dla pewności trzeba) i kawałek filtra czerwonego na diodę...nie wiem jaki kolor z tego bedzie. Trzeba sprawdzić.
https://pl.aliexpress.com/item/100pcs-l ... 5c0frgGyNp
Trzeba wybrac 10W bo mocnijesze są na 36V a 10W na 9-12V
Kiedyś kupiłem takie zimne i ciepłe i porobiłem sobie lampy warsztatowe. Ciepłą i zimna przykręcone do starego radiatora od procka. Do tego zasilacze 9V 4A z allegro po 6zł.
Wówczas nie potrzeba żadnego elektronicznego sterownika do diód. Można je podpiąć bezpośrednio do zasilacza.
Może da się je wykorzystać do wymiany żarówek stopu?
Dwie takie diody przykręcone do kawałka alu (chłodzenie, chwilowe ale dla pewności trzeba) i kawałek filtra czerwonego na diodę...nie wiem jaki kolor z tego bedzie. Trzeba sprawdzić.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
asedio pisze:Tu są ledy za grosze. 10W 10sztuk za 6,5usd. Czyli 2,4 zł sztuka.
https://pl.aliexpress.com/item/100pcs-l ... 5c0frgGyNp
Trzeba wybrac 10W bo mocnijesze są na 36V a 10W na 9-12V
Kiedyś kupiłem takie zimne i ciepłe i porobiłem sobie lampy warsztatowe. Ciepłą i zimna przykręcone do starego radiatora od procka. Do tego zasilacze 9V 4A z allegro po 6zł.
Wówczas nie potrzeba żadnego elektronicznego sterownika do diód. Można je podpiąć bezpośrednio do zasilacza.
Może da się je wykorzystać do wymiany żarówek stopu?
Dwie takie diody przykręcone do kawałka alu (chłodzenie, chwilowe ale dla pewności trzeba) i kawałek filtra czerwonego na diodę...nie wiem jaki kolor z tego bedzie. Trzeba sprawdzić.
Nic nie trzeba kombinować. Krowa ma mocne światło stopu na żarówkach, nie wiem czy nie lepsze niż RP19 na ledach. Stop Shada trzeba wymienić i tyle, ewentualnie sprawdzić na innej krowie, bo może faktycznie Jarek ma jakiś problem z instalacją.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Wiesz, moje to tylko info przy okazji dla zainteresowanych, którzy lubią sobie coś pozmieniać i coś w swoich xjrkach pokombinować.
..a takich użytkowników xjr-ek jest pewnie kilkadziesiat procent.
Dzielenie się wiedzą nie polega na radach typu "wymień na nowe" i nie o Ciebie tu chodzi. Takie rady często słyszane można sobie samemu zrobić rzutem monetą i nie trzeba nikogo pytać.
Tutaj chciałem podpowiedizeć dlaczego dzieje się tak a nie inaczej. Jak nieelektrycy, i nie chodzi mi tu o pytającego ale o innych, którzy potem będą czytać, "załapią" trochę z prądu to wiele rzeczy potem sobie sami wydedukują.
Może moje wypowiedzi trochę kogoś .. irytują ale belfrem nigdy nie byłem ani nigdy nie chciałem być
..a takich użytkowników xjr-ek jest pewnie kilkadziesiat procent.
Dzielenie się wiedzą nie polega na radach typu "wymień na nowe" i nie o Ciebie tu chodzi. Takie rady często słyszane można sobie samemu zrobić rzutem monetą i nie trzeba nikogo pytać.
Tutaj chciałem podpowiedizeć dlaczego dzieje się tak a nie inaczej. Jak nieelektrycy, i nie chodzi mi tu o pytającego ale o innych, którzy potem będą czytać, "załapią" trochę z prądu to wiele rzeczy potem sobie sami wydedukują.
Może moje wypowiedzi trochę kogoś .. irytują ale belfrem nigdy nie byłem ani nigdy nie chciałem być
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Dla mnie sa bardzo cenne i klarowne choc z elektrotechniki bylem noga.
Bardzo Tobie i innym dziekuje.
Po weekendzie pojade do elektryka, zobaczymy co pomierzy.
Sprawdze tego leda w samochodzie wieczorem.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Bardzo Tobie i innym dziekuje.
Po weekendzie pojade do elektryka, zobaczymy co pomierzy.
Sprawdze tego leda w samochodzie wieczorem.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Nie znalazlem wyjasnienia czy to normalne, ze zarowki zjadaja 3,2V, ale okazalo sie, ze jak silnik osiagnie swoje 1000-1100 obr/min, to swiatlo STOP dodatkowe zapala sie jak nalezy.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
JAREK pisze:... czy to normalne, ze zarowki zjadaja 3,2V, ale okazalo sie, ze jak silnik osiagnie swoje 1000-1100 obr/min, to swiatlo STOP dodatkowe zapala sie jak nalezy….
raczej na pewno nie jest to normalne.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Jak bede mial mozliwosc to w innej XJR zmierze czy tam tez zarowki tak zjadaja napiecie.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
U mnie to raczej nie to samo bo mam ledy w standardzie.
.--. .. --- .-. ---
.--. .. --- .-. ---
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Choroba, moglimy na zlocie sprawdzic to wodko sie zajelismy.
Moze poprosze Ironmana, zeby podjechal, albo mryca i zerkniemy.
Ironman, mryc - prosze ja was.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Moze poprosze Ironmana, zeby podjechal, albo mryca i zerkniemy.
Ironman, mryc - prosze ja was.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
- mryc
- Posty: 876
- Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Się postaram jakiś czas zorganizować
Yello "Fly" Submarine
665664515
665664515
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5613
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Jak podłączyć dodatkowe światło stop - SHAD
Zmienilem zarowki na ledy i teraz dodatkowe swiatlo stop pali jak slonce nawet bez wlaczania silnika.
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości