Akumulator.

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 30 grudnia 2012, 16:03

hubertm pisze:Aku wytrzymał 11 lat w byłej balth'owej

Pamiętam.
Czemu nie jestem za!

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 30 grudnia 2012, 16:05

hubertm pisze:już kiedyś top pisałem.

Pamiętam.
hubertm pisze:Aku wytrzymał 11 lat w byłej balth'owej

Czemu nie jestem za!

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 30 grudnia 2012, 17:29

U mnie pracuje coś takiego :
Obrazek

Czy to jest oryginał, czy już ktoś włożył zamiennik ?
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 30 grudnia 2012, 18:56

zamiennik , orginalnie tam sa yuasa aku.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 30 grudnia 2012, 20:09

ja mam taki sam odkad kupilem moto czyli od 05 roku czyli po 4 tys ktos mi zapier;;;;akumulator :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 30 grudnia 2012, 20:24

Holender71 pisze:Czy to jest oryginał, czy już ktoś włożył zamiennik ?
Tak wygląda orginalny aku z XJR-ki,starsze były szare ale te same napisy miały.Mój miał 12 latek i poszedł z moto.Niech się odezwie kolega co kupił moją,może jeszcze żyje(chodzi o aku). :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 30 grudnia 2012, 20:32

czyli jednak oryginalny mam :-D

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 30 grudnia 2012, 20:33

Jacek jak najbardziej ;-)
J....ć stare baby :)

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 30 grudnia 2012, 21:27

a to japonce :) , normalnie yuasa maja , R1 maja yuasy pomylilo mi sie :oops:

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 30 grudnia 2012, 21:53

Tak myślałem że to oryginalny. 2005 rok i śmiga jak złoto :mrgreen:
Dzięki za identyfikację :-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 3 stycznia 2013, 09:27

Holender71,
i taki własnie wytrzymał 11 lat :-)
hubertm

staniu

Postautor: staniu » poniedziałek, 25 marca 2013, 12:39

Moje doświadczenie (samochodowe) mówiło : byle jakie aku ale nowe .
Papamobile kupiłem z padniętym aku , kupiłem nowe za około 200 zyla i wytrzymało rok.
Gwarancji nie uwzględniono w sklepie bo podobno doprowadziłem do całkowitego rozładowania .
Zastosowałem się do wskazówki sprzedawcy , że na zimę aku odłączyć i na półkę i latem już nie odpaliłem :zly:

Czytając Wasze posty wklepałem na alledrogo typ i model z fotki .
Wyczaiłem za 100 zyla używkę ale oryginał .
Chcę potwierdzić , że używany ale oryginał wypakowałem z paczki i odpaliłem moto.
Naiwny nie jestem , odczekałem tydzień w mrozach (moto ma alarm , wiec trochę doi aku) i dzisiaj nadszedł dzień ponownej próby - zakręcił jak młodzieniaszek :)

Myślę ,że więcej warty będzie mój post za rok , ale już dzisiaj chciałem się podzielić moją przedwczesną radością :mrgreen:

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 28 marca 2013, 18:56

Akumulatory firmy niestety amerykańskiej, który kupiłem w tamtym roku mogę polecić z czystym sumieniem. Przez zime się do niego nie dotknąłem, ale masowy kabel był odłączony i zero problemu po zimie.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 28 marca 2013, 19:01

A Ja już gdzieś pisałem jaki aku(LandPort) kupiłem pod koniec 2011 roku. Bangla elegancko do dzisiaj- trzyma prądzik na poziomie 12,95-13,01V i silnikiem kręci jak oszalały :) .

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 29 marca 2013, 06:55

a ja nie wiem jaki mam akumulator, ale jest w nim prąd bo motór odpala :mrgreen:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 29 marca 2013, 17:13

GhostDog pisze:a ja nie wiem jaki mam akumulator

dobry, skoro odpala ;-)
hubertm

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 29 marca 2013, 18:39

hubertm pisze:
GhostDog pisze:a ja nie wiem jaki mam akumulator

dobry, skoro odpala ;-)

obiecuję, że sprawdzę jak się nazywa :)

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » niedziela, 31 marca 2013, 19:43

Daj mu jakoś na imię - mniej roboty z demontażem kanapy.
***** ***

Bitels

Postautor: Bitels » poniedziałek, 24 czerwca 2013, 13:57

Muszę opisać przygodę drobną.
Musiałem kupić nowy aku, pojechałem do hurtowni, niedaleko mnie jako czlowiek z ulicy. Wczesniej sprawdziłem w katalogu, żadna z nazw nic mi nie mówiła, oprócz Yuasy, której do mojego modelu nie było i Varty, ktora była najdroższa (258zł). Uznałem, że w takim razie Varta - mimo, że najdroższa.
I tu niemiła niespodzianka. W hurtowni do ktoej pojechałem bo dodzwonic się nie mogłem usłyszałem cenę 400zł plus kaucja 30 zl ktoą mi zwrócą jak oddam stary. Już zrezygnowany zapłaciłem i odbierałem towar, na szczęscie spotkałem znajomego i zrobił mi cenę na koniec - zaczekałem aż system przemieli i wyszło 270. Kaucję zdjeli również.
Róznica w cenie jak dla mnie kolosalna miedzy 270 a 400.
Tak piszę ku przestrodze, żeby nie kupować "na szybko".

pardi

Postautor: pardi » poniedziałek, 15 lipca 2013, 16:42

Mam pytanko . Z racji padnięcia mi aku trzeba było ze skarbonki wyciągnąć parę złotych i kupić nowy. Po zamontowaniu okazuje się , że przy wyłączonych światłach ładowanie jest książkowe 14.4V , natomiast po zapaleniu świateł o dziwo ładowanie rośnie do ponad 15V .
Moje pytanko co to może być? Regulator napięcia? Czym to ugryźć?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 15 lipca 2013, 20:00

Altek w XJR jest prosty jak budowa cepa/samochodowy, odkręcasz boczny dekielek i mierzysz napięcia.

Altek, to jest to okrągłe coś przed rozrusznikiem z wiązką kabli :mrgreen:

Wg. katalogu części regulator ma numer 7 na tym obrazku:

Obrazek

pardi

Postautor: pardi » wtorek, 16 lipca 2013, 19:13

Dzieki ZDZISŁAW. Regulator gdzie dostanę Larsson , ASO ? Mogę tak jeździć czy coś wybuchnie? :-P

thomy

Postautor: thomy » wtorek, 16 lipca 2013, 20:28

lepiej nie jezdzić bo zagotujesz nowe aku

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 16 lipca 2013, 22:50

Poszukaj używki altka na allegro, czasami są w śmiesznych pieniądzach. A nowy to pewnie w Yamaszce pozostaje kupić, zamienników chyba nie ma. Ale coś mi się zdaje, że tam masz normalne diody, bez udziwnień, to być może szpec od samochodowych alternatorów da radę.

I nie jeździj tak jak pisze thomy, bo ugotujesz aku.

pardi

Postautor: pardi » piątek, 19 lipca 2013, 19:42

Dzieki. Jeden jedyny na alledrogo jest za 2 stówy potem tylko drożej. :-(

thomy

Postautor: thomy » piątek, 19 lipca 2013, 19:56

Ja bym go wyciągał i do regeneracji,są takie firmy co robią tylko altki i rozruszniki,kojarze że w Zabrzu koło tej Elektrociepłowni jak sie leci z Chebzia po lewej było,albo Mikołów naprzeciwko Pietrzaka

pardi

Postautor: pardi » piątek, 19 lipca 2013, 20:31

thomy pisze:albo Mikołów naprzeciwko Pietrzaka
:super:
tylko żeby jeszcze czas był na demontaż

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 20 lipca 2013, 05:33

2 minuty i zdjęty ;-) .

Slavko

Postautor: Slavko » czwartek, 20 marca 2014, 20:34

U mnie po zimie LandPort zdechł.... Wytrzymał jakieś 1,5 sezonu.
Dzisiaj zamontowałem Yuase i znowu kręci jak szalona :)

Dziwi mnie tylko jeden fakt a nawet zastanawia, mianowicie jak mierzę napięcie ładowania na akumulatorze tak przy około 2000 obr. to ładnie wygląda podręcznikowo ~14,4V.
Natomiast im więcej włączę obciążeń to napięcie idzie mi w górę, np światła to już mam jakieś 15V, światła + stop to jakieś 15,3V, światła + stop + grzane manetki = 15,6V.

Ale co dziwniejsze zaczynam mierzyć napięcie na bezpiecznikach i tutaj małe zdziwko bo:
- na głównym bezpieczniku takim dużym chyba 30A mam podobnie jak na akumulatorze
- na wszystkich innych bezpiecznikach podręcznikowo 14,4V.

Czy ktoś zmagał się z podobnym problemem i wie gdzie i jak jest wpięty regulator ładowania?

Bo mam dziwne wrażenie jak gdyby on sprawdzał napięcie ale gdzieś dalej za stacyjką i bliżej świateł, dlatego gdy tam od obciążenia napięcie delikatnie spada to na aku pojawia się trochę zbyt duże napięcie.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 15 grudnia 2014, 18:27

To ja mam pytanie: ile żyje aku? Pytam bo mój najprawdopodobniej jest oryginalny od nowości motocykla (10 lat), dzisiaj, po dwóch miesiącach od ostatniej jazdy, podłączyłem go do ładowarki a ładowarka pokazuje full... Cuda jakieś? Czy może udało im się dobry aku wyprodukować?
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości