Akumulator.

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 11 lutego 2012, 00:13

ivo pisze:ów silnik był benzyniakiem.
I dobrze im tak, bo to był ich błąd strategiczny!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 11 lutego 2012, 06:40

Rozwiń temat, że był to błąd... Aliancki Sherman również miał benzyniaka pod maską i dawał radę nawet daleko po wojnie.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 12 lutego 2012, 02:45

A może ów wątek kontynuujcie w innym miejscu?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 12 lutego 2012, 12:09

Już od wczoraj wynieśliśmy się stąd :-D .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 12 lutego 2012, 14:30

JAREK pisze:A może ów wątek kontynuujcie w innym miejscu?
Nawet sugerowałbym wykasowanie paru postów powyżej łącznie z cytowanym. Z refleksem słabo :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Slavko

Postautor: Slavko » wtorek, 10 kwietnia 2012, 16:40

Wczoraj padło mi aku. 13 miesięczna VARTA YT14B-BS. Jak zawsze przekręciłem kluczyk, zapaliły się kontrolki, włączyłem zapłon, nacisnąłem na rozrusznik i w tym momencie wszystko umarło :( Miał ktoś kiedyś taki przypadek ? Bez obciązenia na akumulatorze mam 12,8V po przekręceniu stacyjki lub po włączeniu postojówek napięcie spada do 2V.
Niestety telefony i inne błagania nie pomogły aku kupione 09.03.2011 i oni tego nie uwzględnią bo jest już miesiąc po gwarancji. Jedyne co to w ramach przeprosin i dalszej współpracy zaoferowali mi w bardzo dobrej cenie taki akumulator:
http://www.sklepcentra.pl/sklep/akumula ... p-296.html

Ktoś miał do czynienia z akumulatorami firmy: Land Port, brać czy nie brać bo w necie za dużo nie mogłem wyszperać?

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 10 kwietnia 2012, 19:27

13 miesięcy...ja pierdziu..... :-\
hubert, nie pisz mu o moim akumulatorze......;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 10 kwietnia 2012, 19:46

To kolejna negatywna informacja na temat akumulatorów varty z jaką się spotkałem

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 10 kwietnia 2012, 20:22

Slavko bierz LandPorta.

Kupowałem na jesień w tym sklepie i również chciałem tą Vartę zakupić ale sprzedawca odradził Mi ją- padają jak muchy via Twój przypadek... Z Landportem nie mam żadnych problemów, lata, prąda trzyma....

Slavko

Postautor: Slavko » wtorek, 10 kwietnia 2012, 21:34

Właśnie wróciłem z garażu i chciałem się pochwalić :D, że naprawiłem tą kiepsko wykonaną Varte. Okazało się, że puściły ołowiowe mostki łączące cele. Nie wiem na ile skutecznie to naprawiłem ale jak przestanie działać to na pewno się pochwalę. Bynajmniej moto znowu zaczął palić na dotyk i wszystko ma się jak na razie ku temu, że jeszcze trochę mi posłuży.
Pomimo udanej reanimacji jutro i tak zamawiam jako zapasowy aku tego LandPorta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 10 kwietnia 2012, 21:53

Woź gaśnicę przy sobie w razie czego :evil: :P . Jak Ci się siedzenie zapali przy 200km/h to będziesz Ghost Rider 3 :mrgreen: .....

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 11 kwietnia 2012, 08:06

Zdzisław pisze:Woź gaśnicę przy sobie w razie czego

ta... bo jak napisali na Twoim aku - funstart więc może być wesoło
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 11 kwietnia 2012, 10:25

balth pisze:13 miesięcy...ja pierdziu..... :-\
hubert, nie pisz mu o moim akumulatorze......;-)

a czemu nie... w jedenastym roku dokonał żywota ;-)
Yuasa
ale balcik w tej '07 vel . ptysiowa, też mam od nowości i jest git :-)
Śrubuję kolejny rekord ;-)
hubertm

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » środa, 11 kwietnia 2012, 22:19

Kup Landporta. Miałem w poprzednim motorku i dawał radę przez prawie 4 sezony. Teraz padł mi oryginał i tez kupiłem Landporta. W Olek-Motocykle Bielsko-Biała chyba wyrwiesz w niższej cenie.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 12 kwietnia 2012, 14:02

Slavko pisze:Jak zawsze przekręciłem kluczyk, zapaliły się kontrolki, włączyłem zapłon, nacisnąłem na rozrusznik i w tym momencie wszystko umarło Miał ktoś kiedyś taki przypadek ?

Miałem tak w XJ 650 - powód niewidoczna (dopiero po odkręceniu) śniedź na ujemnym biegunie. Po wyczyszczeniu i nasmarowaniu miedziowym specyfikiem moto zaczęło palić.

Slavko

Postautor: Slavko » czwartek, 12 kwietnia 2012, 19:07

Dzisiaj przyszedł mi nowiutki LandPort zapłaciłem kurierowi 125zł czyli tak jak obiecywał sprzedawca, oby tylko jego praca była tak dobra i długa jak zapewniał mnie ten sprzedawca :)

ALIGATOR

Postautor: ALIGATOR » czwartek, 20 grudnia 2012, 20:42

Panowie wysokiej klasy specjaliści :] mam pytanie moje moto jest z 2009r. akumulator mam z takim oznaczeniem YTZ14S (biały napis) i nie wiem czy to żel czy nie na allegro znalazłem taki sam z czerwonym napisem http://moto.allegro.pl/akumulator-yuasa ... 63217.html + oznaczenie MF i piszą że żelowy. Czy ktoś podpowie jakie oznaczenie sugeruje że to żel a jakie że nie.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 20 grudnia 2012, 21:20

ALIGATOR pisze:Panowie wysokiej klasy specjaliści :]

to musi być do m nie :-P

nie wiem czy jest jakieś specjalne oznaczenie, ale jeśli nie ma koreczków (jest szczelny) to elektrolit nie jest płynny. Ta Yusa nie ma koreczków więc pewnie "żelowy"

niestety z doświadczeń muszę napisać, że mało odporne na niskie temperatury :-/ , więc jak się ma nieogrzewany garge to trzeba zdemontować na zimę lub podłączyć do prostownika z podtrzymaniem.

... kluczowym może być oznaczenie "NON-SPINLLABLE"
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » czwartek, 20 grudnia 2012, 23:04

Aligator dryndnij do Yamahy to Ci powiedzą czy japońce kładą żelówki czy nie,myslę,że jeśli serwis ładuje akumulatory (a na pewno ładuje) to muszą wiedzieć jakiej ładowarki użyć w danym przypadku...
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 20 grudnia 2012, 23:08

ale ładowarki nie mają znaczenia... takim samym prostownikiem naładujesz
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » czwartek, 20 grudnia 2012, 23:36

Chyba trochę jednak mają,ładując zwykłym prostownikiem żelówkę możesz ją popsuć,odwrotnie już nie.nowsze ładowarki mają funkcję ładowania takich i takich akumulatorów.
Szczegółów nie znam ale wiem,że żelowe akumulatory powinno się ładować prądem impulsowym ;-)
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 20 grudnia 2012, 23:57

a w motocyklu jak są ładowane?

mam do motocykla impulsowy, ale ładowałem kilkakrotnie stary akumulator (ten oryginalny) zwykłym prostownikiem i nic mu się nie stało. Zmniejszałem tylko prąd ładowania profilaktycznie.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 22 grudnia 2012, 16:04

mariuszdg pisze:a w motocyklu jak są ładowane?

Dokładnie, po odpaleniu w chłodny dzień w nie ogrzewanym pomieszczeniu lub na dworze, aku na dzień dobry dostaje 20 A i dopiero stopniowo maleje natężenie ładowania.
P.S. Ostatnio sprawdziłem swój i był pełny, mimo to dziś nie zapaliła (kręciła ale min. za wolno i dupa). Potraktowałem aku ładowarką lidl'ową przez 5 minut opcją ładowania samochodu i skutecznie pomogło :-)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 22 grudnia 2012, 22:43

Piotr_MC_85 pisze:mimo to dziś nie zapaliła

To sie nie powinnio zdarzyć.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 24 grudnia 2012, 09:51

Wydaje mnie się, że jak do 4 roku aku dociągnie to bedzie git.
artur pisze:To sie nie powinnio zdarzyć.

No właśnie i tak ze 2 lata wcześniej w większe mrozy paliła, od tamtej pory bez jazdy nie przepalam.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » poniedziałek, 24 grudnia 2012, 13:20

ja mam caly czas podlaczona taka mala ladowarke do aku , jak napiecie spoczynkowe spadnie wlancza sie i doladuje , ladowanie aku podczas jazdy zaczyna alternator przy min. 1000 obr/min , na wolnych obrotach silnika prawie ze nieladuje aku daje 40% pradu na aku , podczas jazdy reguluje regulator napiecie .Takie niby jak to sie mówi odpalanie i zaraz gaszenie to mord dla silnika , bo woda kondensacyjna tak naprawde niewyparuje jak by sie silnik rozgrzal do 80 C lub wiecej , po drugie wyplukuje sie film olejowy ze scianek cylindra przez zaciagniete ssanie , jak juz to odpalic i jechac az sie zagrzeje caly silnik , na wolnych obrotach tez sie niezagrzeje wystarczajaco.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 25 grudnia 2012, 15:53

xjr tomek pisze: taka mala ladowarke do aku , jak napiecie spoczynkowe spadnie wlancza sie i doladuje

Ta z lidla też taka jest
xjr tomek pisze: na wolnych obrotach silnika prawie ze nieladuje aku

http://yamahaxjrclub.pl/album_pic.php?pic_id=592
(zdjęcie z galerii forumowej)
Ładuje, może klika amper mniej ale to też zależy od regulatora, takie które słabo ładują na wolnych obrotach to mniejszość.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » wtorek, 25 grudnia 2012, 19:32

no taka jak z lidla , i niewyciagalem teraz wcale aku tylko stoi w garazu z podlaczona ta ladowarka .

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 30 grudnia 2012, 13:26

Piotr_MC_85 pisze:Wydaje mnie się, że jak do 4 roku aku dociągnie to bedzie git.

już kiedyś top pisałem.
Aku wytrzymał 11 lat w byłej balth'owej (Yuasa)
Teraz mam też jeszcze oryginalny od 2007 i na razie jest ok. Zdechł zeszłej zimy w styczniu, ale to dlatego, że nie wyjąłem z moto w listopadzie a pod koniec stycznia zachciało mi się odpalić (przez ten okres temperatury nie były sprzyjające i aku padłwszy). Po naładowaniu całonocnym aku śmiga i tak jest do tej pory,więc zaczynam na nim szósty rok :-)
hubertm

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » niedziela, 30 grudnia 2012, 14:53

U mnie od 2003 siedzi Yuasa, więc całkiem wdzięczna bateryjka :)


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości