Reanimacja zegarów

focusgr

Reanimacja zegarów

Postautor: focusgr » czwartek, 1 października 2009, 21:10

Witam.
Szukam, szukam nowych i nic a jak już to za 2000 sie pojawiły. Rozmyślam wiec o reanimacji moich. Byłem w serwisie i okazuje się że każdą częśc zegarów można kupić osobno co mnie ucieszyło, ceny poszczególnych elementów szybko przywróciły mnie jednak do rzeczywistości.
Sprawa wygląda tak: prędkościomierz z obudową mam OK, wskaźnik paliwa działa ale ma wyłupaną boczna obudowę, panel kontrolek OK, sam obrotomierz OK ale jego obudowy totalnie zmasakrowane- brak możliwości odbudowy. Pomyślałem zatem żeby zaizolować jakoś bok wskaźnika paliwa, odciąć i wyszlifować pozostałości podstawy mocowania obrotomierza i wpakować w jego miejsce obrotomierz uniwersalny. Ewentualnie wpakować go w kubek od XJR. Przerabiał ktoś temat z uniwersalnymi obrotomierzami? Może mi ktoś podpowiedzieć jaki? Na allegro są jakieś ale ponoć tylko do 2cylindrowców za 199zl. Elektroniczne liczniki odpadają. Interesuje mnie tylko zestaw analogowy dlatego szukam jakiegoś rozsądnego rozwiązania.
Pozdrawiam.

Jubiler

Postautor: Jubiler » piątek, 2 października 2009, 00:37

Firma KOSO, modele eclipse

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 2 października 2009, 09:32

Po przygodzie rok temu moje zegary (wewntrzne obudowy) to były puzle ok 25 cześci z tego ok 5 brak. Całośc przełamana w pół. Zimowy miesiąc zabawy w sklejanie i dorabianie i wpasowanie i wszystko działa.
Tak więc policz czy masz większość cześci obudowy obrotomierza i do roboty. ( o ile wychowałeś się na "Małym Modelarzu" ) ;-)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

focusgr

Postautor: focusgr » piątek, 2 października 2009, 12:29

Niestety nie mam praktycznie żadnych odłamanych elementów ponieważ kupiłem motocykl po przewrotce. Myślałem też żeby spróbować zamocować obrotomierz w samym kubku i dorobić szkiełko z pleksi, ale czy to się uda...

[ Dodano: 2009-10-02, 13:30 ]
Co do obrotomierza KOSO jest niezły ale 500 zł trzeba liczyć... ale jak nie dam rady nic zrobić ze starego to alternatywa dobra.

edwin

Postautor: edwin » piątek, 2 października 2009, 14:16

ja mam na handel sprawny obrotomierz do xjr 1200 or pierwszych 1300... szczegóły na pw... brak tylko bolca na którym leży wskazówka...

a sam od dwóch lat kombinuję i zbieram kawałki liczników...
mam obudowy metalowe z kwasówki.. :P

focusgr

Postautor: focusgr » piątek, 2 października 2009, 15:18

Mój obrotomierz jest sprawny. Brak tylko kompletu obudowy...

edwin

Postautor: edwin » piątek, 2 października 2009, 16:43

aaa niedoczytałem... mi też brakuje obudowy :P

focusgr

Postautor: focusgr » piątek, 23 października 2009, 14:31

Odbudowuje swoje zegary i muszę przyznać że wychodzi całkiem całkiem z przedmiotów których mało kto by się spodziewał, a pasują jak od tego :lol: . Potrzebowałbym informację jak podłączone są przewody pod obrotomierz? W jakiej kolejności stojąc przed motorem od lewej ? Są 3 szary, czarny i brązowy. Nie chcę żeby coś mi się przepaliło w obrotomierzu skoro tyle już zrobiłem.
Pozdrawiam.

Jubiler

Postautor: Jubiler » piątek, 23 października 2009, 15:09

Kolejność (od strony kontrolki oleju , czyli tak jak zapytałeś): GY(gray) - szary; B(black) - czarny; BR (brown) - brązowy. Symbole kolorów są wytłoczone na obudowie. Jako kubki zegarów, widziałem aluminiowe obudowy filtra ? paliwa? od stara.

focusgr

Postautor: focusgr » piątek, 23 października 2009, 17:35

Serdeczne dzięki! U mnie nie ma nic wytłoczone ponieważ ta biała bezpośrednia obudowa obrotomierza istnieje tylko szczątkowo. Co do mojego pomysłu odbudowy to wszytsko zewnętrznie będzie ori ;-) Zewnętrzny srebrny kubek kupię nowy i to będzie jedyna inwestycja finansowa. No jeszcze górną ramkę znalazłem na allegro. Poza tym moje innowacje wyglądają następująco: wewnętrzna obudowa obrotomierza- rura pcv 80 - część pogrubiona łacznikowa- stworzona rozmiarem do tego. Tarcz wchodzi w miejsce uszczelki rury, uszczelka odwrócona montowana jest na zewnątrz na kołnierzu rury tworząc pierścień przylegający do szkiełka, od spodu dokręcona wewnątrz rury blaszka rozpórkowa usztywniająca obrotomierz wewnątrz. Szkiełko wycięte z pleksi wklejone w górną ramkę zewnętrzną na silikon. Górna ramka wchodzi idealnie na kołnierz pcv - tez jak od tego. ;-)
Spód rury uciętej za zwężeniem zaślepiony zakrętką od słoika po drzemie ( wymiar idealny w rurę 80 :lol: przymocowany na małe wkręty do pcv i stanowiący podstawę dokręcana do ori konstrukcji metalowej liczników. Wszystko wchodzi elegancko w kubek i z zewnątrz praktycznie nie widać. Jak kogoś interesuje to mogę podesłać sesje zdjęciową.
Pozdrawiam.

focusgr

Postautor: focusgr » piątek, 23 października 2009, 17:37

I min 1600 zł w kieszeni :-P

edwin

Postautor: edwin » piątek, 23 października 2009, 21:24

tylko co zobić jak bakuje czarnego plastiku, który siedzi od dołu...?

Awatar użytkownika
ostry
Posty: 345
Rejestracja: czwartek, 28 maja 2009, 13:53
Model i rocznik moto.: RP2 '00
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Postautor: ostry » sobota, 24 października 2009, 09:38

focusgr pisze:...Zewnętrzny srebrny kubek kupię nowy ...


Focusgr: możesz zdradziś gdzie kupisz te "srebrne kubki"?
Chętnie tez nabędę... Niestety sezon zakończyłem rewelacyjnie :-/
Nigdy jeszcze nie miałem takiego "fikołka" na "prawy przód"... :mur:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 24 października 2009, 14:24

kubki załatwcie sobie przez krabiego
hubertm

focusgr

Postautor: focusgr » sobota, 24 października 2009, 16:32

U mnie tego czarnego plastyku pod obrotomierzem i nad obrotomierzem nie było wcale. wszystko odłamało się od wskaźnika poziomu paliwa. Kubki jeszcze nie zdecydowałem od kogo. Na miejscu mam 250 zł za komplet. Jeżeli ktoś ma taniej z przesyłka to jestem chętny. Jezeli ktoś potrzebuje tylko od licznika to tym bardziej bo ja potrzebuję tylko od obrotomierza.

Jubiler

Postautor: Jubiler » sobota, 24 października 2009, 21:08

Kubki wychodzą taniej kupowane na eBayu. W sierpniu, z wysyłką, zapłaciłem 52,5 E

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 1 grudnia 2009, 22:45

znalazłem cuś takiego na AlleDrogo :
http://moto.allegro.pl/item835744660_ze ... _1300.html
cena co prawda nie wskazuje na to, ze to rewelacja ale.....
hubertm

edwin

Postautor: edwin » środa, 2 grudnia 2009, 14:26

nie ma dwóch najtrudniejszych do zdobycia plastików...
no i licznik dziennego przebiegu uszkodzony... to nie jest okazja :P

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » poniedziałek, 8 marca 2010, 16:09

No wreszcie małe żółte ludziki podrobiły i cena do zniesienia:
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Speed ... 27afe10bba
a i jeszcze taki cóś, ktore se zamówiłem:
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Tacho ... 2a0542b794

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 9 marca 2010, 01:01

andzik pisze:No wreszcie małe żółte ludziki podrobiły i cena do zniesienia:
http://cgi.ebay.co.uk/Speedometer-Speed ... 27afe10bba

Jak bym był inżynierem konstruktorem w BMW to bym kazał całą serię tych zegarów wykupić i montować na potęgę w R1200R, a jak nie to suwak logarytmiczny do łapy i wy********ć :-P :evil: 8-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

edwin

Postautor: edwin » wtorek, 9 marca 2010, 09:39

zamawia ktoś te zegarki?

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » niedziela, 28 marca 2010, 19:24


Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 28 marca 2010, 21:08

Ładnie :->
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » niedziela, 28 marca 2010, 21:10

No nieźle, a i cena przyzwoita :-)
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » niedziela, 28 marca 2010, 21:48

tak bardzo przyzwoita calosc wyszla mnie jakies 90 funtow z przesylka,dostarczono ja w dwa dni. W ofercie tego goscia znalazlem jeszcze cos takiego ciekawego,moze komus sie przyda
http://shop.ebay.co.uk/idealhere-uk-alf ... t=0&bkBtn=

mulek89

Postautor: mulek89 » poniedziałek, 29 marca 2010, 14:28

Czy koledzy się nie orientują czy obudowy zegarów z xjr 1200 pasują do xjr 1300 bo now e to ponad 2 koła wychodzą ( same obudowy - salon yamaha) Dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » poniedziałek, 29 marca 2010, 14:48

ja u siebie mam bebechy wlasnie od 1300 z 2001r i pasuje wszystko bez problemu takze w druga strone tez nie powinno byc problemu, tyle ze zalezy tez od rocznika bo te calkiem swieze xjr maja juz nieco inne liczniki

mulek89

Postautor: mulek89 » poniedziałek, 29 marca 2010, 15:18

bo konkretnie to chodzi o ten biały środek tzn czy on ma takie same śruby do mocowania czy też nie ?? bo z tego co zauważyłem na zdj. ebay-a (albo nie zauważyłem :D) to nie ma tam mocowania takiego jak ja miałem

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » poniedziałek, 29 marca 2010, 15:43

ma trzy trzpienie metalowe zakonczne gwintem do ktorych przykrecasz wyprofilowana blache mocujaca zegary do gornej polki.

mulek89

Postautor: mulek89 » poniedziałek, 29 marca 2010, 17:58

no właśnie a u mnie jest 2 trzpienie wychodzące z tego białego plastiku i jest mocowane poniżej półki przy amorkach ( a nie na samej półce) Dzięki za wszystko. Pozdrawiam.


Wróć do „Rama i części obudowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości