Akcesoryjna kierownica

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 21 sierpnia 2011, 22:23

a ja swoją lubię i wymieniać nie planuję, no chyba, że mnie zmusi sytuacyja
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 06:12

Wywalenie seryjnej kierownicy to bardzo duża ulga dla nadgarstków. Gdybym nadal miał oryginał, to nie wiem czy dałbym radę w ogóle jeździć.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 06:25

piontek pisze:Wywalenie seryjnej kierownicy to bardzo duża ulga dla nadgarstków. Gdybym nadal miał oryginał, to nie wiem czy dałbym radę w ogóle jeździć.

to ja się dziwiłem, że nadgarstki w dupsko dostają :mrgreen: ale teraz już jest dobrze

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 09:17

Koniu pisze:hubertm, nie ma mowy orginał to lipa.

Zależy od rocznika RP02 i RP19 mają ten sam układ (pozycję) i jest lepszy od RP06. Taką opinię słyszałem od Davidsona.

empiq

Postautor: empiq » poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 11:53

zaraz bo nie kumam - to akcesoryjną kupujecie żeby nadgarstki poszły bliżej kierowcy? i wyżej? ciut?
Czy żeby obniżyć?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 12:06

empiq, ciężko to opisać, ale chodzi o to, że w oryginalnej masz nadgarstki wygięte do zewnątrz. A ergonomicznie powinny być ułożone wzdłuż linii przedramion. To tak, jak się trzyma wiosło od kajaka. Wtedy mniej się męczysz. W tym celu kierownica musi być nieco bardziej prosta, a nie wygięta na końcach ku tyłowi motocykla.
Przy sportowej jeździe może być inaczej ze względu na "embrionalną" pozycję jazdy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 12:08

Aluminiowe też lepiej tłumią drgania.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 21:31

A ja mam akcesoryjną LSL i jestem lekko mówiąc niezadowolony komfortem jazdy, chociaż wygląd moto jest o wiele lepszy to wydaje mi się ,że akcesoryjna za bardzo wymusza pochyloną pozycję do przodu przez co męczy nadgarstki i ramiona przy jeździe do 100-110 km.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 23 sierpnia 2011, 07:20

WojtaS, to może przechyl ją do tyłu. Albo po prostu źle dobrałeś. Swoją drogą moja też wymusza lekkie pochylenie do przodu ale tak chcę.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

empiq

Postautor: empiq » wtorek, 23 sierpnia 2011, 09:51

piontek pisze:empiq, ciężko to opisać, ale chodzi o to, że w oryginalnej masz nadgarstki wygięte do zewnątrz. A ergonomicznie powinny być ułożone wzdłuż linii przedramion. To tak, jak się trzyma wiosło od kajaka. Wtedy mniej się męczysz. W tym celu kierownica musi być nieco bardziej prosta, a nie wygięta na końcach ku tyłowi motocykla.
Przy sportowej jeździe może być inaczej ze względu na "embrionalną" pozycję jazdy.


Dzięki :) w piątek pośmigam więcej to zwrócę uwagę !! Ale z tego co piszesz to prosta kiera będzie dalej osunięta od jeźdźca? Trzeba będzie dalej sięgnąć?

ja właśnie miałem wrażenie po zakupie, że nadgarstki nieprzyjemnie siadają ale się jakoś przyzwyczaiłem chyba i nie zwracam uwagi. ale warto coś z tym zrobić jeśli można.

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 23 sierpnia 2011, 09:54

a ja lubię swoją kierownicę i nie zamienię na inną-ot co! Nadgarstki mam silne :cwaniak:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 23 sierpnia 2011, 13:37

GhostDog pisze:Nadgarstki mam silne

ciekawe od czego... :mrgreen:
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 23 sierpnia 2011, 14:14

hubertm, :zdrowko:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 23 sierpnia 2011, 14:58

ha,ha od otwierania piwa :mrgreen:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 23 sierpnia 2011, 17:20

A druga ręka?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 23 sierpnia 2011, 18:29

a drugie piwo otwieram oczodołem :-P

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 23 sierpnia 2011, 19:38

znam takiego kolesia. widziałem, jak otwierał piffco oczodołem....
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 23 sierpnia 2011, 19:47

Piwo najlepiej otwiera się teściową :evil:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 24 sierpnia 2011, 07:59

wracając do tematu: piwo najlepiej otwierać kierownicą akcesoryjną właśnie :mrgreen:
Balth a tak serio to nie otwieram piwa oczodołem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 24 sierpnia 2011, 10:07

Dlatego kierę trzeba dobrać do siebie i tak jak ja pisałem tą swoją także akcesoryjną też bym zmienił na deko wyższą i z końcówkami bardziej przybliżonymi do kierowcy. Poza tym z szerszą kierownicą prowadzenie Kruszyny jest jeszcze przyjemniejsze i łatwiejsze. Jak ktoś nie próbował to nie zrozumie.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 24 sierpnia 2011, 16:37

Koniu pisze: Jak ktoś nie próbował to nie zrozumie
Zdaje się, że próbowałeś mojej. O ile pamiętam, to wymagał tylko przesunięcia w stronę kierowcy (pod Ciebie).

A generalnie, Koniu, to interpunkcja nie jest zła ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 25 sierpnia 2011, 18:32

Mam jedną '99 z akcesoryjną Lucasa i '07 z oryginałem. Rzeczywiście, to dwa różne motocykle pod względem prowadzenia.
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 25 sierpnia 2011, 19:21

No właśnie Hubi. Napisz czy tak wpiździec lepiej z akcesoryjną. Mi tam leży orginał i raczej nie wymienie.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 25 sierpnia 2011, 19:30

Z akcesoryjna czuję tak, jakby kiera mi "nie wpadała do środka". Jest bardziej w linii prostej, co pozwala jedynie balansować ciałem w ostrych zakrętach i moto pięknie się składa. Nie ukrywam, ze odrobinę większa frajdę mam z zakrętów jak jeżdżę tą '99 z "akcesorią". :->
hubertm

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 25 sierpnia 2011, 19:42

DZIENKUJEM kulegen hubi, dzienkujem ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 25 sierpnia 2011, 20:29

a ja już wiem od czego mnie lewy nadgarstek nap....... :!:
oryginał mi się z prawej strony wygiął (wyprostował do przodu)
wcześniej musiały mnie oba nap.... :!: ale nie zdążyłem zauważyć bo dzwona miałem po ok 1000 km od zakupu moto :evil:
muszę ją w końcu wymienić ;)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 26 sierpnia 2011, 06:49

dooobre, farba. dobre :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » piątek, 26 sierpnia 2011, 11:02

farba pisze:a ja już wiem od czego mnie lewy nadgarstek nap....... :!:
oryginał mi się z prawej strony wygiął (wyprostował do przodu)
wcześniej musiały mnie oba nap.... :!: ale nie zdążyłem zauważyć bo dzwona miałem po ok 1000 km od zakupu moto :evil:
muszę ją w końcu wymienić ;)


farba - prawie jak Shire - klękajcie narody :mrgreen: :mrgreen:
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 26 sierpnia 2011, 23:52

"w twarz" :mrgreen: :mrgreen:

ha - cały pic polega na tym że optycznie wygląda na prostą , zamontowanej nie sposób pomierzyć a na zdejmowanie i zakładanie w celach pomiarowych to za leniwy jestem :-P
na jesień zaplanowałem new paint job tak więc przy okazji wymienię kierę ;) chyba

Awatar użytkownika
gajny
Posty: 165
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Kowale

Postautor: gajny » sobota, 27 sierpnia 2011, 16:40

farba pisze:"w twarz" :mrgreen: :mrgreen:

ha - cały pic polega na tym że optycznie wygląda na prostą , zamontowanej nie sposób pomierzyć a na zdejmowanie i zakładanie w celach pomiarowych to za leniwy jestem :-P
na jesień zaplanowałem new paint job tak więc przy okazji wymienię kierę ;) chyba


a właściwie to najlepiej było by przymierzyć, ja tez miałem lekko pogiętą jak kupiłem krówke teraz mam lucasa i jest git, ale tych kierownic jest pare i pewnie co driver to inna by była wygodniejsza...


Wróć do „Rama i części obudowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości