Akcesoryjna kierownica

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 3 marca 2013, 22:02

w sumie kolor kierownicy pedalski :-)
kolor przewodów - gejowski :-)
Zdjęcia zrobiłeś fajne, takie męskie :-D
hubertm

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 4 marca 2013, 06:54

hubertm pisze:Zdjęcia zrobiłeś fajne, takie męskie :-D


Zdjęcia robione nokią 3310

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 4 marca 2013, 12:33

Nosz kurde wydało się :zly: .

Ale to była 5110 z optyką Kieva :-D

Obrazek

nit

Postautor: nit » sobota, 10 sierpnia 2013, 15:47

Odkręciłem dziś kierownicę i ma wymiar 675 mm-to trochę mało :?:
manual mówi 750 :!:
to miałem nie oryginalną

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 16:22

Albo krzywa ;P nie rozumiem tylko po jaki zmieniać kierownicę na węższą to bez sensu, niewygodnie i jeszcze nie wiem co.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 12 sierpnia 2013, 20:16

Też muszę zakupić ale odrobinkę wyższą niż oryginał. Już upatrzyłem fajny ster od devilki. Jak na mój wzrost jest idealna, wyprofilowanie też bardzo ergonomiczne.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

nit

Postautor: nit » wtorek, 13 sierpnia 2013, 17:53

Koniu pisze:Albo krzywa ;P nie rozumiem tylko po jaki zmieniać kierownicę na węższą to bez sensu, niewygodnie i jeszcze nie wiem co.


to też byłem potężnie zdziwiony jej rozmiarem,nie przysiadałem się na inną XJR więc nie wiem jak to jest 750 czy 755...ale zadowolony jestem,kolega z Olkusza zrobi ze mną biznes i będę miał 750 CZARNĄ
toteż byłem zdziwiony patrząc na zdjęcia ,jak Wam się to wszystko mieści na kierownicy...maskotki,plastikowe kubeczki,podgrzewane,komputer,zdjęcia rodziny

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 13 sierpnia 2013, 18:43

Znaczy że mam wysyłać ? :-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

nit

Postautor: nit » wtorek, 13 sierpnia 2013, 19:38

proszę czekać na znak sygnał :->

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » niedziela, 18 maja 2014, 22:25

piontek pisze:empiq, ciężko to opisać, ale chodzi o to, że w oryginalnej masz nadgarstki wygięte do zewnątrz. A ergonomicznie powinny być ułożone wzdłuż linii przedramion. To tak, jak się trzyma wiosło od kajaka. Wtedy mniej się męczysz. W tym celu kierownica musi być nieco bardziej prosta, a nie wygięta na końcach ku tyłowi motocykla.
Przy sportowej jeździe może być inaczej ze względu na "embrionalną" pozycję jazdy.


Jakoś zawsze nie trafiałem na ten wątek i dopiero jak zacząłem szukać czegoś o kierownicy to doznałem tu olśnienia!!! Myślałem, że tylko przez moje koślawe ręce tak mnie nadgarstki nap... jak pojeżdżę dłużej po mieście a szczególnie przy ostrzejszych hamowaniach....
Myślę, że jeszcze to, że mój dość często ujeżdżany rowerek ma całkiem prostą i szeroką kierownicę i ramiona/nadgrstki przyzwyczajają się do tej pozycji ma wpływ.

Decyzja zatem zapadła - będzie akcesoryjna kierownica!
Na razie nie będę pytał co polecacie - poszukam sam "z grubsza" :-)
Penie najlepiej się przymierzyć do kilku różnych - ale to do jesiennego zlotu pewnie będzie ciężko (na ten nie było szans żebym pojechał z rodzinnych powodów)

Może są gdzieś wymiary w necie wymiary oryginalnej kieronicy - bo jak szukam czegoś akcesoryjnego w necie to wymiary nic mi nie mówią - nie mam ich do czego odnieśc. Próbowałem pomierzyć kierownicę, ale chyba bez zdjęcia z niej wszystkiego i odkręcenia niewiele mi się uda :-(
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 19 maja 2014, 08:43

A ja założyłem kierownicę turystyczną, nieco wyższą i szerszą od oryginału, firmy Tomaselli. Są na Alledrogo. Dzisiaj kończę zakładać armaturę i jutro pewnie się przejadę i zobaczę jak się będzie sprawować w trasie. Pierwsze wrażenia są pozytywne, prawie jak w czoperze :mrgreen: Kierownica jest bliżej i wyżej, pozycja się bardziej wyprostowała co dla mojego spacerowego stylu jazdy bardzo pasuje :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 22 maja 2014, 15:59

Żywiec zaliczony, wrażenia bardzo pozytywne, kierownica zostaje ze mną na dłużej. :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 22 maja 2014, 16:10

Konkrety.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 22 maja 2014, 20:18

Niestety Arturze, jeśli chciałbyś poznać konkretnie zmianę pozycji, musiałbyś się przejechać na sprzęcie i sam ocenić. Nie jest wykluczone że dla Ciebie wcale nie było by tak wygodnie, wszak każdy ma nieco inną budowę ciała. Mogę jedynie zapodać fotkę jak to wygląda :

https://lh4.googleusercontent.com/-iF7t ... 191858.jpg
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 22 maja 2014, 21:19

Pytałem o Twoje odczucia niezależnie od budowy ciała.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 23 maja 2014, 13:09

Pozycja zrobiła się bardziej zbliżona do turystycznej/wyprostowanej niż sportowej, przez 200 kilo nie odczułem żadnych bólów w nadgarstkach ani innych dolegliwości, mogę się wygodnie odsunąć do tyłu na siedzeniu, kierowanie motocyklem przychodzi nieco łatwiej ze względu na szerszy ster. Zaznaczam że kierownica siedzi w riserach od fazera, co przybliża ją do kierowcy o jakieś 20 mm. Jak pojeżdżę więcej to może jeszcze coś wyjdzie.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » piątek, 23 maja 2014, 14:39

Holender pisze: Zaznaczam że kierownica siedzi w riserach od fazera, co przybliża ją do kierowcy ....


Muszę powiedzieć że z uwagą śledzę twoje wypowiedzi, ponieważ mam drobne zarzuty do swojej akcesoryjnej kierownicy i chciałbym coś z tym zrobić.

Ale ... twoja ostatnia wypowiedź jest co najmniej nie zrosssuuumiła.
Rozumiem ż kierownice siedzi w riserach ... OK, ale że ... tę kierownicę to przybliża do kierownicy .... to już zagadka :roll:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 23 maja 2014, 16:10

Po prostu risery odchylają ją/oddalają, od pierwotnego punktu mocowania w półce.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 23 maja 2014, 16:13

Tam jest napisane
Holender pisze:do kierowcy
, a nie do
pioro pisze:tę kierownicę to przybliża do kierownicy

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » piątek, 23 maja 2014, 17:02

O qr.... ale wtopa, wychodzi na to, że czytać nie umiem .... chociaż w moim wieku niedowidzenie to nie grzech ... :oops:
Zdzisław ... widzę że nie zauważyłeś mojego .... nie wiem jak to nazwać ...
nie zauważyłeś mojej ślepoty ... :mrgreen:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 23 maja 2014, 18:45

Pióro, :zdrowko:
Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 23 maja 2014, 20:08

pioro pisze:O qr.... ale wtopa, wychodzi na to, że czytać nie umiem .... chociaż w moim wieku niedowidzenie to nie grzech ... :oops:
Zdzisław ... widzę że nie zauważyłeś mojego .... nie wiem jak to nazwać ...
nie zauważyłeś mojej ślepoty ... :mrgreen:


Zauważyłem :) .

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 27 maja 2014, 07:10

pioro pisze:O qr.... ale wtopa, wychodzi na to, że czytać nie umiem .... chociaż w moim wieku niedowidzenie to nie grzech ... :oops:
Zdzisław ... widzę że nie zauważyłeś mojego .... nie wiem jak to nazwać ...
nie zauważyłeś mojej ślepoty ... :mrgreen:


- nie widzisz, że nie widzę?
- nie widzę.
- no widzisz......


:rotfl:
bye

balth

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » wtorek, 27 maja 2014, 07:22

Tak tak balth ... rozmowa dwóch ślepych ... :mrgreen:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » wtorek, 27 maja 2014, 15:53

Holender ... Jak wrażenia z jazdy po takim czasie?
Ja mam 190 cm wzrostu i ciekaw jak się to ma do twoich warunków ..
Może piszę trochę zagmatwanie, ale mam nadzieję, że wiesz o co chodzi ? :)
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 27 maja 2014, 20:50

Nooo, to jesteś sporo wyższy, ja mam tylko 175 wzrostu. Na razie wrażenia bardzo pozytywne, przy prędkościach z jakimi się poruszam zrobiło się dużo lepiej a i manewrowanie w mieście ze względu na szerszy ster jest wygodniejsze. Wszystko przez to że pozycja na XJR-rze jest obliczona na zapindalanie na niewielkich raczej odległościach i wtedy jest wygodnie, kto jeździ wolno (Ja :) ) i/ lub dalej ten zaczyna odczuwać niedogodności związane z dość mocno pochyloną do przodu sylwetką i dość mocnym ugięciem nóg w kolanach. Nie ma się co oszukiwać, turystyczny to raczej ten motocykl nie jest, co nie znaczy że nie da się na nim turystyki motocyklowej uprawiać, owszem da się , są jednak dużo lepiej do tego przystosowane motocykle. Dla mnie najfajniejszą pozycję kierowcy ma nowe BMW R1200RT, nogi leciutko ugięte, tułów prawie w pione, leciutko nachylony w stronę steru. I namiastkę tego chciałem uzyskać u siebie. Teraz kierownica jest bliżej kierowcy a przez podwyższenie siedzenia zmniejszył się kąt ugięcia kolan. Czyli zrobiło się mniej sportowo a bardziej turystycznie. Pozycja jest bardziej odprężona i wygodniejsza, przynajmniej ja to tak odczuwam.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » wtorek, 27 maja 2014, 21:13

Ja mam pozycję tułowia prawie wyprostowaną, bardzo wygodną można powiedzieć. Nogi są za to zbyt ugięte na dłuższe trasy.
Nogi to jedna rzecz która nie pozwala mi dłuższej jechać niż godzinę jednorazowo, ale to drętwienie palcy u rąk jest prawdziwą mordęgą. To tylko moje podejrzenia, że ma to coś wspólnego z kształtem i odległością od kierownicy, dlatego z takim zainteresowaniem obserwuję ten temat.
Może ktoś miał podobne objawy i jakoś sobie poradził ?? :zalamany:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 27 maja 2014, 21:33

pioro pisze:Nogi są za to zbyt ugięte na dłuższe trasy.


Spróbuj podłożyć coś na siedzenie tak abyś siedział wyżej i przejedź się kawałek. Nogi będą mniej ugięte. Jeśli rezultat będzie zadowalający to możesz dać siedzenie do tapicera i zrobi Ci nowe obszycie ze zmianą profilu. Odnośnie drętwienia palców to znalazłem coś takiego:

http://www.xtrbike.pl/jaki-rower-kupic/ ... -dretwieja

Co prawda to rowerologia, ale może mieć sporo wspólnego z Twoimi objawami.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 27 maja 2014, 21:49

Ja tylko dodam od siebie, że do sprawy ułożenia optymalnego kiera - siedzenie - podnóżki należy podchodzić bardzo indywidualnie. Wzrost, budowa anatomiczna, preferencje (nie seksualne), kanapa - oryginalna czy nie mają tu spore znaczenie. Najlepiej jeździć na zloty, przymierzać się i znaleźć swój stail i później go dopracować.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 27 maja 2014, 22:04

O to to, bez przymiarki Panie ani rusz... Mnie dopiero czwarta kierownica spasowała ;-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.


Wróć do „Rama i części obudowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości