Zdejmowanie baku i zadupka

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Zdejmowanie baku i zadupka

Postautor: cleaner » piątek, 26 sierpnia 2011, 14:42

Decyzja zapadła, że juz teraz poprawiam lakierek w mojej maszynce (wiem - sezon ale przez kilak dni i tak nie będę mógł jeździć)
No i muszę do lakiernika dostarczyć bak i zadupek. Pytanie do Was czy przy demontaż (albo przy późniejszym montażu ) mogę się spodziewać jakiś zagadek/problemów?

Kamertony na bak gdzie najlepiej kupić? Zamawiać gdzie sprzez net czy pojechać od razu do ASO Yamahy we Wrocku?

Przy okazji - potrzebuję kolorowe "szybki" - zakrywające kontrolki po prawej stronie - prawy kierunek, długieświatła i kontrolkę oleju - też tylko w ASO?

pozdrawiam

jj
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Multan

Postautor: Multan » piątek, 26 sierpnia 2011, 16:29

Jeżeli nigdy nie zdejmowałeś zbiornika to polecam sobie zrobić zdjęcie węzyków który gdzie oznaczyć będzie łatwiej chociaż nie pasuja z tego co pamietam inaczej ale będzie łatwiej, róznież co moge doradzić to napewno przydadzą się małe obcążki do naciągnięcia obejm na węzyki będzie łatwiej

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » piątek, 26 sierpnia 2011, 21:22

Będę rozbierał u kumpla w warsztacie samochodowym - narzędzi nie powinno zabraknąć :D Ale dzięki za radę - porobię jakieś fotki co by później nie drapać się w głowę i wkurzać :-)
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

madmac

Postautor: madmac » piątek, 26 sierpnia 2011, 23:14

zwyczajnie sobie wydrukuj odpowiednie strony z manuala - który znajdziesz na głownej stronie

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 29 sierpnia 2011, 22:40

Nie ma filozofii tylko powoli i ostrożnie i będzie ok, później będzie to dziecinnie łatwe.

ZBIORNIK

1. Zdejmij kanapę,
2. Odkręć śrubę mocującą zbiornik klucz 12 lub 13,
3. Lekko unieś jego tył trzymając za to miejsce gdzie była śruba (najlepiej żeby Ci ktoś pomógł), naciągną się w pierwszej kolejności przewody z kranika,
4. Przygotuj szmatkę która wchłonie resztki paliwa, które będę w przewodach,
5. Zdejmij przewód paliwowy ten gruby z kranika i przewód podciśnienia - cieniutki za pomocą obcążków jak kolega Multan, radzi najlepiej żeby część chwytna miała min 3 cm i lekko wygięta w łuk, może to być trochę kłopotliwe i trzeba będzie użyć trochę siły,
6. Rozepnij kostkę czujnika paliwa, u mnie jest zielona z dwoma przewodami, nie musisz nic zaznaczać bo podłączyć można tylko w jeden sposób nie wnikaj
7. Odłącz 2 przewody przelewowe albo odpowietrzające, do czegoś służą mniejsza o to :) możesz zaznaczyć korektorem jedną kropką lewy i tak samo w miejscu podłączenia i dwoma prawy i tak samo na zbiorniku,
8. Unieś tył zbiornika deko wyżej tak żeby kranik nie haczył o gaźnik i ciągnąc i ruchami w lewo prawo zsuwaj zbiornik z gum.
9. Jak już się odrobinę odsunie od główki ramy chwyć drugą ręką w tym zagłębieniu i zsuń go z gum do końca. Ostrożnie ale zdecydowanie jak wyżej żeby nie obić farby zbiornika.
10. Połóż go na szmacie lub drzewie.

Tara ! :)

Montaż kolejność odwrotna :)

ZADUPEK:

Do wykręcenia są 4 śruby na wkrętak krzyżakowy jak źle pamiętam proszę poprawić.

Dwie pierwsze są widoczne po zdjęciu kanapy w miejscu gdzie jest pałąk z kształtownika do którego wszczepione jest zamknięcie kanapy, po lewej i prawej stronie z dużymi łbami blyszczące (u mnie takie były) z gumkami poniżej łba. Chyba, że plastiki w zadupku są popękane to mamy tą czynność z głowy :) Można przy okazji dać do pospawania, odemnie koleś wziął 20 zł tworzywo ABS. Kolejnych dwóch śrub trza poszukać od spodu dużo mniejsze i najpewniej zamalowane na czarno mniej więcej w połowie odległości między lampą a pałąkiem o którym wspominałem wyżej. Delikatnie wysunąć zadupek i gotowe.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 30 sierpnia 2011, 07:37

Koniu pisze:

2. Odkręć śrubę mocującą zbiornik klucz 12 lub 13,



12 :mrgreen:

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » wtorek, 30 sierpnia 2011, 10:36

No jak teraz coś mi się nie uda to nawet się nie przyznam :D

Dzięki Koniu!!!
Ghostdog - też dziękuję - będę miał mniej kluczy do przygotowania :evil:

Panowie - jeszcze jedna prośba - gdzie kupić te okrągłe naklejki na bak z logo yamahy?!?!?!?

W salonie Yamahy powiedzieli mi 380 zł!!!! :szok:
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 30 sierpnia 2011, 10:49


Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » wtorek, 30 sierpnia 2011, 10:52

Dzięki Jarku - chyba mnie jakoś zaćmiło... Przeszukałem ebaya i tylko jakieś z Tajlandi naklejeczki....
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 30 sierpnia 2011, 10:55

Ja jeszcze kiedyś kupiłe po 9,- zł za sztuke. Wyglądaja jak oryginały a'la szczotkowane aluminium ale teraz ich nie widzę.

O! Znalazłem: http://allegro.pl/yamaha-kamerton-3d-wy ... 86101.html

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » wtorek, 30 sierpnia 2011, 11:25

Tylko teraz mam zagwózdkę :-/

Ten pierwszy link - średnica 6cm
Drugi - 4,5 cm

A moje mają 5 cm....

Czy mógłby ktoś zobaczyć na swoeje maszynce jak ma 2007 rocznik?
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 30 sierpnia 2011, 20:55

cleaner pisze: ASO Yamahy we Wrocku

Zapomnij ten adres raz na zawsze - wszystkie ceny razy dwa lub trzy :kijemgo:
Np. Za jeden przegląd u nich robisz dwa w Wałbrzychu, wiem że masz troszkę daleko, ale jak coś potrzebujesz z serwisu to tylko tam - wszystkie chopy w okolicy ich sobie chwalą i warsztat też.

Koniu pisze:przewody z kranika,

Koniu pała :mrgreen: - kranika brak, natomiast więcej kabli jest (do pompy) ;-)

Koniu pisze:gaźnik

j.w. :-P

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 30 sierpnia 2011, 21:02

Piotr_MC_85, dobra dobra trzeba być elastycznym :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Gulliver
Posty: 160
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 20:17
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1995
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: Gulliver » poniedziałek, 12 marca 2012, 10:50

Żeby nie zakładać kolejnego tematu- zapytam tutaj ;-) Otóż sprawa wygląda tak że zdjąłem i oddałem bak do malowania i tak sobie pomyślałem- a czemu by nie pojechać po niego motórem :mrgreen: A to wymaga montażu butelki z benzyną zamiast baku. I tutaj mam pytanie- butelkę podpiąć tylko do przewodu paliwa (ten gruby, rozgałęziający się na dwa) i co zrobić z tym cienkim od podciśnienia (zatkać?)? Próbował z Was ktoś takiego patentu? Będzie działać? Zawsze mogę pojechać autem po bak ale jakoś nie chce mnie się.
Nie ma boga, jest... Motór

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 12 marca 2012, 11:19

moje zdanie to nie kombinuj, bo się jeszcze przez taki patent wyglebisz... ;-)
jaki kolorek?
zielona była ładna :->
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 12 marca 2012, 11:34

A z kanistrem na plecach nie będzie wygodniej :?: :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Gulliver
Posty: 160
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 20:17
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1995
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: Gulliver » poniedziałek, 12 marca 2012, 12:12

Zielony oczywiście zostaje! Mimo wszystko interesuje mnie jak podłączyć te przewody :-P No i wypada rozpocząć sezon, w łikend koło 15*C!
Nie ma boga, jest... Motór

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 12 marca 2012, 14:38

Gruby do butelki(kanistra) :mrgreen: ,a cienki podciśnieniowy z króćca zaślepić-i tyle. ;-)
J....ć stare baby :)

Jacek

Postautor: Jacek » poniedziałek, 12 marca 2012, 17:17

tylko weź dużą butelkę :evil:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 12 marca 2012, 17:43

I zrób dziurkę na powietrze, bo jak Ci zassa butle to będzie stawał co chwilę na napowietrzanie.

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » poniedziałek, 12 marca 2012, 19:12

I koniecznie zrób fotę i wrzuć na forum :D
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 12 marca 2012, 19:29

Może stojak do kroplówki przymocuj. :hyhy:
J....ć stare baby :)

Gulliver
Posty: 160
Rejestracja: wtorek, 24 listopada 2009, 20:17
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1995
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: Gulliver » poniedziałek, 12 marca 2012, 21:25

Wiecie, po bak mam ~10km więc na 2litrach dojadę, a jak coś to drugie tyle do plecaka i strzykawką dolewać :evil:
Nie ma boga, jest... Motór

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 12 marca 2012, 21:38

Dobre :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 12 marca 2012, 22:04

jak zrobisz małą dziurkę na powietrze, to zatkaj otwór butelkowy małym ,to jeszcze przyjemności trochę zdobędziesz w drodze ;-)
bye

balth

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » poniedziałek, 12 marca 2012, 22:39

HE HE HE - ale może paliwo zanieczyścić ;)
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » niedziela, 7 kwietnia 2013, 20:51

Trochę odgrzewam temat, ale może w przyszłości komuś się przyda :)

Koniu pisze:Nie ma filozofii tylko powoli i ostrożnie i będzie ok, później będzie to dziecinnie łatwe.

ZBIORNIK

1. Zdejmij kanapę,
2. Odkręć śrubę mocującą zbiornik klucz 12 lub 13,
3. Lekko unieś jego tył trzymając za to miejsce gdzie była śruba (najlepiej żeby Ci ktoś pomógł), naciągną się w pierwszej kolejności przewody z kranika,
4. Przygotuj szmatkę która wchłonie resztki paliwa, które będę w przewodach,
5. Zdejmij przewód paliwowy ten gruby z kranika i przewód podciśnienia - cieniutki za pomocą obcążków jak kolega Multan, radzi najlepiej żeby część chwytna miała min 3 cm i lekko wygięta w łuk, może to być trochę kłopotliwe i trzeba będzie użyć trochę siły,
6. Rozepnij kostkę czujnika paliwa, u mnie jest zielona z dwoma przewodami, nie musisz nic zaznaczać bo podłączyć można tylko w jeden sposób nie wnikaj
7. Odłącz 2 przewody przelewowe albo odpowietrzające, do czegoś służą mniejsza o to :) możesz zaznaczyć korektorem jedną kropką lewy i tak samo w miejscu podłączenia i dwoma prawy i tak samo na zbiorniku,
8. Unieś tył zbiornika deko wyżej tak żeby kranik nie haczył o gaźnik i ciągnąc i ruchami w lewo prawo zsuwaj zbiornik z gum.
9. Jak już się odrobinę odsunie od główki ramy chwyć drugą ręką w tym zagłębieniu i zsuń go z gum do końca. Ostrożnie ale zdecydowanie jak wyżej żeby nie obić farby zbiornika.
10. Połóż go na szmacie lub drzewie.

Tara ! :)

Montaż kolejność odwrotna :)


Paliwko ze zbiornika wyjeździć, czy jest tam jakaś fabryczna "blokada" żeby nie wyciekło (ostatnio wyczytałem, że kraniki z pozycją PRI puszczą paliwo tylko przy podciśnieniu z gaźników, dlatego wykręca się zbiornik wraz z nimi - stąd moja niepewność)? Poza tym zamierzam zaopatrzyć się w Colortune oraz wakuometry, dlatego mam kolejne pytanie: zda egzamin patent obrócenia zbiornika, położenia na kanapie i ponownego podłączenia samego przewodu paliwowego aby przeprowadzić wszystkie regulacje, czy też trzeba kombinować z jakiś patentem z butelką?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 7 kwietnia 2013, 20:59

Odwrócić możesz, nie powinno być problemu z paliwem, pozycja kranika na PRI i jazda. Pamiętaj tylko aby wężyk od podciśnienia założony na króćcu zatkać czymś- coby ten garnek żył, Ew. podłącz do nich najpierw waku.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 13:43

Zdzisław pisze:Pamiętaj tylko aby wężyk od podciśnienia założony na króćcu zatkać czymś- coby ten garnek żył, Ew. podłącz do nich najpierw waku.


Nie do końca zrozumiałem: chodzi Ci o ten drugi przewód z kranika, o którym wspomina Koniu, czy może ten mam normalnie podpiąć pod odwrócony zbiornik a Ty masz inny na myśli?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 15:40

Oczywiście możesz a nawet powinieneś go normalnie podłączyć. Chodziło mi o podciśnienie co idzie do kranika, czyli wspomniany w pkt.5 przez Konia wężyk ;-) .


Wróć do „Rama i części obudowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości