kierownica

ol_ti

kierownica

Postautor: ol_ti » piątek, 30 stycznia 2009, 22:42

Myślałem ostatnio o wymianie kierownicy na trochę szerszą, bo fabryczna jest troche mala, czy ktoś może się orjętuje jaka kierownica była by dobra?

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 3 lutego 2009, 06:36

zacznij od katalogowo polo i hein gericke. tam podaja zamienniki, jakie oferuja.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » wtorek, 3 lutego 2009, 09:25

Mam do sprzedania szeroką kierę do XJR akcesoryjną. Jest delikatnie wygięta z prawej strony i można ja spokojnie wyprostować. Chrom bez żadnych uszkodzeń.
To tyle. :-D :-D

ol_ti

Postautor: ol_ti » wtorek, 3 lutego 2009, 17:29

od klasycznej troche mnie bola rece, wlasciwie to dretwieja mi kciuki bo jest ona troche za bardzo wygieta do srodka.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 3 lutego 2009, 18:48

Spokojnie panowie! Już niedługo (mam nadzieję) założę swoją nową i się wypowiem. ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

ol_ti

Postautor: ol_ti » wtorek, 3 lutego 2009, 21:02

ooo koniecznie napisz jaka jest roznica

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 3 lutego 2009, 21:45

Ja mam fajną szeroką i jestem zadowolony, wygodnie, trochę niżej jak w oryginale, jeszcze łatwiej i przyjemniej sie moturka prowadzi, jest jedno ale potrzebowałbym takiej rozpórki jak jest w kierownicach cross bo sie ugina jak sie cielskiem zwale na nią przy hamowaniu ostrym. Oczywiście jest sprężysta i wraca kształtem to kształtu wyjścioweg no i oczywiście przy chamowaniu popełniam błąd i nie powinno sie opierać na kierownicy hamując wylko zaprzeć udami o zbiornik, ale to inna inszość :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 4 lutego 2009, 11:22

pogadajcie z hubertem - on ma założoną trochę bardziej płaską i szerszą kierownicę lucasa. IMHO dużo fajniej się śmiga.
bye

balth

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1163
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » środa, 4 lutego 2009, 11:35

Ja też mam niższą i szerszą odrobinę - ze zwykłą czuje się jak na wigry 3
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 4 lutego 2009, 13:27

mnie tam osobiscie pasuje jaka jest. ale jestem niewysoki, wiec nie ma problemu.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 4 lutego 2009, 18:38

pogadajcie z hubertem - on ma założoną trochę bardziej płaską i szerszą kierownicę lucasa. IMHO dużo fajniej się śmiga.
_________________
bye

potwierdzam...jest wygodna, Łapki i kregosłup się nie męczą...i jest czarna :evil:
hubertm

edwin

Postautor: edwin » czwartek, 5 lutego 2009, 11:22

ja mam kierownice nie oryginalną.... wymiary te same ale ksztłt inny... bardziej 'normalna' i szczerze mówiąc chętnie wróciłbym do oryginału...

ol_ti

Postautor: ol_ti » czwartek, 5 lutego 2009, 12:18

mi sie osobiście podobaja te stery rantala
ale one maja opisy cross enduro, sa wzmacniane dodatkowa poprzeczka
i tak sie tylko zastanawiam czy to by pasowalo

gregor

Postautor: gregor » czwartek, 5 lutego 2009, 12:53

ja też mam szerszą i jak siadam na XJR z seryjną to mi pozycja kompletnie nie pasuje
pewnie to kwestia przyzwyczajenia
no i lepszy widok w lusterkach

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 5 lutego 2009, 19:39

U minia FiveStars JFL 1014 nr KBA 90739 od końca do końca 75 cm szerokości :evil: Niemiec miał wkomponowaną od razu w moturku jak go kupowałem. Szeroko i wygodnie nie mogę tego znaleźć w internecie żeby pokazać :(
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » czwartek, 5 lutego 2009, 20:39

edwin pisze:ja mam kierownice nie oryginalną.... wymiary te same ale ksztłt inny... bardziej 'normalna' i szczerze mówiąc chętnie wróciłbym do oryginału...


edwin to może pohandlujemy jak jest bardziej prosta to moze jakaś zamianka? masz jakies foty?
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » piątek, 6 lutego 2009, 15:29

generalnie lekko pochylona pozycja jest lepsza dla kregoslupa niz wyprostowana, wiem to z fizyki i z moich VFek. Jadac wyprostowany dupsko po 700km boli bardzo.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

edwin

Postautor: edwin » piątek, 6 lutego 2009, 18:39

cezaRYton, znajomemu nie dam :p chrom jest słabej jakości a kierownica jest... hmm.... podobna kształtem tylko nie ma takiego wygięcia jak w oryginalnej... tzn nie jest tak jak określił to mój znajomy taka "czoperowata''

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 7 lutego 2009, 14:55

PawelR pisze:generalnie lekko pochylona pozycja jest lepsza dla kregoslupa niz wyprostowana, wiem to z fizyki i z moich VFek. Jadac wyprostowany dupsko po 700km boli bardzo.

...tym bardziej, że w pozycji nawet lekko pochylonej nie jest obciązany tak mocno kręgosłup - dlatego min. w samochodach pochylamy siedzenie. Na moto - pochylenie do przodu ma podobne własciwości, oczywiście bez przegięc w drugą stronę, jak ktoś leży na baku cały czas (czyt. plastikowy przecinak) ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 7 lutego 2009, 20:01

Oj Panowie temat kręgosłupa mam obtrzaskany. Dosłownie!
Zbytnie pochylenie i owszem ratuje odcinek lędźwiowy ale dowala szyjnemu. Ponieważ w samochodzie pochylasz głowę do przodu a w moto do tyłu. Pozycja lekki pochył do przodu i stopy w linii pod d..ą - tak by odcinek lędźwiowy był wygięty ku przodowi (tzw. lordoza)
Nie życzę nikomu sprawdzania co będzie gdy się nie posłucha. I niech mi nikt nie pisze, że "a ja całe życie i wuj Stefan też..." I tu właśnie kolosalne znaczenie ma kierownica i jej układ.
To tyle by nie lekceważyć kierownicy :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » niedziela, 8 lutego 2009, 09:52

Z ledzwiami tez mam pewne doswiadczenia...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

szymonpilawa

Postautor: szymonpilawa » czwartek, 12 lutego 2009, 22:39

ja mam zniesioną lordoze i pomaga mi odchylanie głowy do tyłu
tak więc lubie jeżdzić delikatnie pochylony na mojej XJR z nieorginalną szerszą kierownicą

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 16 lutego 2009, 19:31

szymonpilawa pisze:ja mam zniesioną lordoze i pomaga mi odchylanie głowy do tyłu
tak więc lubie jeżdzić delikatnie pochylony na mojej XJR z nieorginalną szerszą kierownicą

No i taki właśnie plan jest również w mojej głowie.
Dla upewnienia się - szymonpilawa, ile masz wzrostu?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » poniedziałek, 16 lutego 2009, 22:28

On - przeca to kurdupel jest :lol: :lol: :lol: :lol:
Ale z tych wyższych kurdupelków ;-) ;-)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 16 lutego 2009, 23:04

Pewnie jak większość na tym forum ;)

[ Dodano: 2009-02-28, 11:00 ]
No i pani kierowniczka zmieniona! Ze wstępnych przymiarek może być git. Pozycja ze znacznie szerzej rozłożonymi rękoma. A najważniejsze, że nadgarstki nie są już tak dziwnie wywinięte do zewnątrz. Powinno się dużo łatwiej manewrować i na dłuższych trasach nie męczyć. Oczywiście zapomniałem, że trzeba ciężarki inne zakupić ale to nie duży wysiłek. Stare były na gwint a nowe trzeba rozporowe. Dodatkowo stare były dość długie a do szerszej kierownicy trza będzie krótsze wpasować.
Kierownica bardziej płaska więc pozycja bardziej ku przodowi. Jedną z zalet będzie, że żaden "kurdupel" mi sprzęta nie odprowadzi bo nie sięgnie do manetek :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Rama i części obudowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości