fioletowe kolanka...

Danski

fioletowe kolanka...

Postautor: Danski » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 13:20

Witam,

Od razu przepraszam za moje bombardowania pytaniami ;)
...w moim czarnym rumaku kolektory wydechowe są nieco fioletowe... czym to jest spowodowane? ...zauważyłem, że są egzemplarze z kilkudziesięciotysięcznymi przebiegami w których kolektory są bez przebarwień, ale spotakć można kilkutysięczne sztuki z przebarwieniami na kolankach... czy to kwestia stylu jazdy (przegrzanie itp).... czy nagłe zmiany temperatury (nagrzane a potem skąpane w deszczu)... Oświećcie mnie proszę...

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 13:59

Sporo już jest info na tym forum o kolankach i sposobie dbania o nie. Jeśli dopiero kupiłeś moto to czaśnij mu (bez patrzenia na przebieg - chyba, że udokumentowany w serwisie) synchro gaziorów oraz luzy zaworowe. Kolanka wykańcza temp, która z różnych przyczyn może być nieodpowiednia. Jest też taka pasta do chromów którą dobrze raz na jakiś czas użyć. Przeszukaj forum na spokojnie, znajdziesz tam odpowiedzi na większość swoich pytań. Pozdro
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

rydzu

Postautor: rydzu » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 14:04

Jest to głównie kwestia regulacji gaźników a raczej jej braku lub długiej jazdy na ssaniu- ale bywa to różnie styl jazdy też ma wpływ na kolor kolektorów- pamietajmy że jest to motocykl chlodzony powietrzem więc czeste katowanie go na parkingach i innych lotniskach też przyciemni nam kolanka :-?

[ Dodano: 2010-01-25, 14:06 ]
Pasta Sonax za 10 pln i jazda na szmacie :evil:

Danski

Postautor: Danski » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 14:10

hmmm... no muszę powiedzieć, że mam udokumentowany przebieg (niecałe 10000 km)... więc czy możliwe, że to gaźniki? ...reszta podzespołów wskazywałaby, że przebieg realny...choćby np. wnętrze rur wydechowych wyglądają jak nówki sztuki...

rydzu

Postautor: rydzu » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 14:15

Może załatw jakieś fotki zobaczymy o jakich przebarwieniach tu rozmawiamy.
Jesli chodzi o gaźniki to mysle że to jest możliwe- przy takim przebiegu powinny byc jak nowe więc musi byc jakaś przyczyna- no chyba że ja ktoś mocno nagrzał przy małych predkościach

Danski

Postautor: Danski » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 14:40

oto fotka mojego kolektora:
Obrazek

..jak widać dwa zewnętrzne są bardziej przebarwione...

rydzu

Postautor: rydzu » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 15:39

Stawiam na gaźniki - jedź do serwisu niech to sprawdzą od katowania bardziej równomiernie by się zarumieniły- zły skład mieszanki

pardi

Postautor: pardi » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 17:50

no konkretna temperaturka musiała byc :-D

Danski

Postautor: Danski » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 18:52

...ale mam nadzieję, że silnikowi to nie zaszkodziło? ...no to już się boję, czy w silniku nic się nie nadtopiło...

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 19:36

Danski pisze:...ale mam nadzieję, że silnikowi to nie zaszkodziło? ...no to już się boję, czy w silniku nic się nie nadtopiło...


nie przejmuj się do czasu aż z wydechów żużel nie będzie się wysypywał jest OK
jak będzie ci wyrzucać z wydechu małe grudki żużlu to trzeba sprawdzić czy przypadkiem pierścienie się nie nadtopiły.
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 19:41

Trza pojeździć i zczaić co jest grane. Czy bierze olej itd??? Ja uważam, że ten silnik ciężko zarznąć, szczególnie przy 10tyś więc nie ma co się przejmować. Kolanka jak Cię wkurzają to oddaj do chromowania i tyle. Pozdro
ps a i tak jak Rydzu pisze. Profilaktycznie sprawdź synchro.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

pardi

Postautor: pardi » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 19:49

mariuszdg pisze: Ja uważam, że ten silnik ciężko zarznąć.
swieta racja ten motor wiele scierpi

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 20:10

cezaRYton pisze:nie przejmuj się do czasu aż z wydechów żużel nie będzie się wysypywał jest OK
jak będzie ci wyrzucać z wydechu małe grudki żużlu to trzeba sprawdzić czy przypadkiem pierścienie się nie nadtopiły.

ja słyszałem że takie rzeczy to jak na ON zapindalasz
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Solar

Postautor: Solar » poniedziałek, 25 stycznia 2010, 22:04

Ja bym stawial na zla mieszanke,wszystko sie okaze u mechanik.A co do kolanek to polecam Autosol i duzo cierpliwosci :!:

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 26 stycznia 2010, 21:32

A ja myślę że kolega ma kolanka z pojedynczej blachy i dlatego tak jest. Kolejne chromowanie nic nie da w tym przypadku bo kolorki i tak wrócą. Podaj średnicę rury kolektora wydechowego w prostym odcinku kawałek poniżej chłodnicy oleju jakoś.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 27 stycznia 2010, 07:42

Koniu, dobrze prawi. Przeca to już przerabialiśmy!
Danski, przeszukaj forum (masz wyszukiwarkę) bo znów zacznie się jak z dyskusja o olejach.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Danski

Postautor: Danski » środa, 27 stycznia 2010, 10:52

...już przeszukałem i coś nieco jest na ten temat natomiast nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi np. na temat tego czy możliwe jest , że w jednych egzemplarzach może być podwójna ścianka kolektora a w innych pojedyncza...
...w moim przepalone są kolektory, więc wskazywałoby to na zły skład mieszanki...ale czy to możliwe żeby gaźniki się rozregulowały po kilku tysiącach km? ...a może te fiolety na kolankach są z powodu częstych krótkich tras (często używane ssanie)?

rydzu

Postautor: rydzu » środa, 27 stycznia 2010, 11:25

ogólnie na ssaniu nie powinno sie jeździc motocyklem- a jesli juz to krotko, moze ktos o tym nie wiedzial i piłowal ile wlezie zapominając o wyłączeniu ssania :-/

Danski

Postautor: Danski » środa, 27 stycznia 2010, 11:37

rydzu pisze:ogólnie na ssaniu nie powinno sie jeździc motocyklem- a jesli juz to krotko, moze ktos o tym nie wiedzial i piłowal ile wlezie zapominając o wyłączeniu ssania :-/

...to ja nie wiem jak ci angole jeżdżą :zly: hmmm...zresztą zauważyłem, że sprzęty od miłośników frytek z octem i od żabojadów zazwyczaj mają przegrzane kolanka...
...kiedyś miałem Hondę Magnę i przechulałęm ją kilkadziesiąt tysięcy i kolektory były jak nowe...niemniej jednak w tamtym okresie często można było spotkać Yamaszki Virago 750 i większość miała kolorki na kolektorach... może jednak w silnikach chłodzonych powietrzem jest większa tendencja do takich objawów...
Ostatnio zmieniony środa, 27 stycznia 2010, 11:40 przez Danski, łącznie zmieniany 1 raz.

MadMike

Postautor: MadMike » środa, 27 stycznia 2010, 14:48

Danski pisze:czy możliwe jest , że w jednych egzemplarzach może być podwójna ścianka kolektora a w innych pojedyncza

Zaiste. Akcesoryjne układy wydechowe są najczęściej (o ile nie zawsze) na pojedynczej rurze. Łatwo można rozpoznać, bo szybko żółknie cały układ (ja tak mam). Na podwójnej rurze zdarzają się z tego co wiem przebarwienia kolanek, ale układ pozostaje raczej w kolorze chromu (nie licząc brudu).
Poza tym przebarwione kolanka mogą, ale nie muszą znaczyć, że sprzęt był pałowany. Częste, długie trasy i długotrwała wysoka temperatura działająca na kolanka też może dać taki efekt.
Pomijając wszystko powyższe, jedź przed sezonem na regulację i spokój. Jak Ci bardzo przeszkadza, to możesz wypolerować te kolanka i jazda ;-)

Danski

Postautor: Danski » czwartek, 28 stycznia 2010, 12:22

...a jeszcze jedno: czy te przebarwienia kolanek może świadczyć, że silnik był przegrzany?

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 28 stycznia 2010, 13:11

Danski. Wyluzuj się. Nie ma sensu na siłę szukać, że coś jest nie tak.
Jak powiemy, że TAK, to nie zaśniesz, bo silnik był katowany.
Jak powiemy, że NIE, to też nie zaśniesz, bo dlaczego kolanka fioletowe.
Wypoleruj kolanka, zrób przegląd, oddaj na regulację i wymianę oleju. XJR to nie plastikowy model, który się połamie jak wiatr zawieje. Naprawdę trzeba mieć talent, żeby go zajeździć.
Hubert powiedz mu, że te kolanka to tak czasem mają...
Jeśli mogę Cię jakoś uspokoić, to odpal moto, poczekaj jak się rozgrzeje, daj parę razy po zaworach i powąchaj spaliny (dosłownie). Jak nie czuć swądu palonego oleju, to silnik jest ok. Reszta to tylko regulacja.
A jak śmierdzi palony olej? Jak cholera...

rydzu

Postautor: rydzu » czwartek, 28 stycznia 2010, 15:55

MadMike ma racje nie rwij koszuli przed czasem :mrgreen: Jak chcesz dam Ci namiar do kumpla z Brwinowa on Ci tanio synchronizacje odczyni i powie co i jak bo rozmowny wyjatkowo to człek ;-)

Danski

Postautor: Danski » czwartek, 28 stycznia 2010, 17:10

...no macie chłopaki rację... chyba trochę zbyt obsesyjnie podchodzę do swojej nowej maszyny ...zachowuję się trochę jak świeżo upieczona matka :mrgreen: ...w przyszłym tygodniu jakiś przeglądzik jej załatwię...

...nie pobijecie mnie jak spytam o jeszcze jedną rzecz? ;) ...zaryzykuję...
...skoro kolanka robią się fioletowe z przegrzania, a przegrzanie jest następstwem zbyt bogatej mieszanki (czyt. np ssanie) to coś mi tu nie gra... bo wydawało mi się, że zbyt wysoka temperatura w komorze spalania powstaje w wyniku zbyt ubogiej mieszanki, czyli zbyt dużo tlenu w stosunku do ilości paliwa... chyba, że nadmiar paliwa z bogatej mieszanki dostaje się do kolektora i tam jest dopalany stąd ta wysoka temperatura przy ujściu z cylindra... błądzę?

rydzu

Postautor: rydzu » piątek, 29 stycznia 2010, 08:39

Własnie tak - nadmiar pali sie w kolektorze i dlatego ciemnieją mu rurki :->

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 30 stycznia 2010, 13:29

MadMike pisze:Hubert powiedz mu, że te kolanka to tak czasem mają...

Danski, zluzuj pośladki. Wsiadaj na moto, odpal je - jak nie zostawiasz chmury za sobą , jak nie jedzie olejem to ciesz się swoim moto. Kolanka przebarwione nie świadczą o tym, że masz skatowany sprzęt. Najlepiej by było, jakbyś się wybrał w jakąś dłuuugą trasę, wtedy nabrałbyś zaufania do swojego moto, bo chyba tego Ci najbardziej brakuje :-D
hubertm

Grzegorz

Postautor: Grzegorz » wtorek, 26 kwietnia 2011, 22:54

Cześć,

Z chwilą pojawienia się ładnej pogody oczywiście zacząłem jeździć sprzętem. I tutaj mam pytanie gdyż zauważyłem iż jedno zewnętrzne kolanko kolektora z prawej strony zaczęło zmieniać kolor na fioletowy. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt iż jest to tylko jedno, zewnętrzne a inne pozostają bez zmian w złotawym kolorze. Dodam że jeżdżę na modelu wtryskowym i na paliwie o 98 oktanach. Poza tym kolektor pod motocyklem przed wydechem też zaczyna mieć odcień w tymże kolorze. Wiem że mogę kolektor potraktować pastą i takimi tam, ale czy to jest normalny objaw że kolor zaczyna zmieniać się tylko na jednym kolanku a nie na wszystkich równocześnie? Czytałem wiele o tym na forum ale nie potrafię sobie odpowiedzieć dlaczego tak się dzieje. Poza tym nie przekręcam sprzętu i nie katuje go. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 27 kwietnia 2011, 05:15

na którym kolanku się to dzieję? U mnie troszkę bardziej ściorane jest lewe na drugim zgięciu (tym w lewą stronę), ale jeszcze nie w fiolety idzie. Może jakaś fotka?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Grzegorz

Postautor: Grzegorz » środa, 27 kwietnia 2011, 08:14

Jest to pierwsze kolanko i zgięcie zaraz po wyjściu z cylindrów z prawej strony tj. po tej gdzie jest manetka gazu. Teraz to nie jest możliwe, ale zdjęcie później mogę dołączyć.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 23 września 2012, 12:00

kolanka orginalne maja 2 warstwowe rury , to znaczy wewnatrz jest jeszcze jedna rurka , jezeli na orginale takie sa zabarwienia to za uboga mieszanka jest przyczyna tego , jezeli kupi sie kompletny uklad wydechowy sportowy gdzie kolanka itd, sa z nierdzewki to kolanka sie przebarwia , jest to normalne.


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości