Oryginalny układ wydechowy
Oryginalny układ wydechowy
Właśnie jestem na etapie szukania, bo wkurza mnie ten jeden komin i brak chromowanego kolektora
Poza tym jak wracałem z Krabim, to na winklu przytarłem wydech, czyli jest chyba trochę za nisko...
Na alledrogo pojawił się komplet od 1200 i tu mam pytanie. Czy kompletny oryginalny układ wydechowy z 1200 będzie pasował do 1300?
Poza tym jak wracałem z Krabim, to na winklu przytarłem wydech, czyli jest chyba trochę za nisko...
Na alledrogo pojawił się komplet od 1200 i tu mam pytanie. Czy kompletny oryginalny układ wydechowy z 1200 będzie pasował do 1300?
Cholera... Zgłupiałem... to ja już nie wiem co to jest kolektor?
Chodzi mi o kompletny układ wydechowy, a przez kolektor wydechowy rozumiem te cztery rury wychodzące z pieca Podkreślam - szukam kompletnego i oryginalnego układu wydechowego I pytam się, czy kompletny i oryginalny układ wydechowy z XJR1200 pasuje do XJR1300
Chodzi mi o kompletny układ wydechowy, a przez kolektor wydechowy rozumiem te cztery rury wychodzące z pieca Podkreślam - szukam kompletnego i oryginalnego układu wydechowego I pytam się, czy kompletny i oryginalny układ wydechowy z XJR1200 pasuje do XJR1300
- piontek
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Temat co to jest kolektor przerabiany był. mariuszdg ujął to technicznie i jest git. Wg mojej oceny do roku 2003 pasuje 1200 do 1300.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Tak, i jest w tej puszce pomiędzy kolankami a wydechem
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Piontek dobrze mówisz. To jest właśnie kolektor. Żeby kolektor był kolektorem, musi coś zbierać w sobie z kilku źródeł. Jeżeli ta puszka pod xjr tworzy z kolankami jeden nierozkręcany element wtedy można powiedzieć, że kolanka są częścią kolektora. Inaczej kolanka to kolanka, a puszka to kolektor. Nie każcie mi szukać w poradniku mechanika. Możecie wierzyć na słowo.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Przerabialiśmy już to. Po prostu najczęściej kolanka są jedną częścią z kolektorem. W XJR jest inaczej.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- artur
- Posty: 4211
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
mariuszdg pisze:Żeby kolektor był kolektorem, musi coś zbierać w sobie z kilku źródeł.
No własnie niekoniecznie że z kilku. Co w przypadku silnika jednocylindrowego ? Co jezeli nie ma puszki rezonansowej ? Ona tylko skupia w sobie ( w naszym przypadku ) spaliny. Kolektor ZAWSZE wychodzi z silnika ( albo wchodzi - jak ssący ) Czyli jeszcze raz powtórzę że u nas za kolektor robią chromowane rury. Jeżeli się mylę to albo myję Wam motocykle przy nastepnej okazji albo jadę po zgrzewkę !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
To jest klasyczny kolektor. W mojej wersji też jest to chyba zespawane, więc też mam jednoczęściowy kolektor. W wersjach dwukominkowych kolanko, to kolanko, a kolektor jest na dole. Jak więc nazwać pojedyncze kolanko, też kolektor??? Jak wrócę z pracy wrzucę coś z fachowej literatury (mam nadzieje, że moja ex piękność nie zabrała mi wszystkich technicznych ksiąg).
[ Dodano: 2010-05-16, 01:06 ]
Nie lubię powoływać się na teksty z netu, ale tak zastępczo napiszę: "Zadaniem kolektora jest zebranie wszystkich strug w jedną, a następnie przekazanie jej do dalszych części układu. Od budowy i precyzji jego wykonania w znacznym stopniu zależy uzyskiwana przez silnik moc" http://www.vtuning.com/wydech.html
[ Dodano: 2010-05-16, 01:23 ]
Tu jest jeszcze fajny tekst. Temat dotyczy dwucylindrowego boxera i problemów z kolektorem. Tu ładnie wydzielili co kolektor, a co rurki doprowadzające gazy do kolektora.
http://www.motoweteranbazar.pl/?show=88
[ Dodano: 2010-05-16, 06:43 ]
"Kolektor - zbiera sprężony gaz i wyprowadza go z maszyny" - taka definicja szkolna z księgi mądrej. Krótko i na temat. To lubię w mechanice
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
O!
I motocykl będę miał czysty na powrót...
I motocykl będę miał czysty na powrót...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Wziąć warto. Ale jak kupić to kwestia: za ile?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Na chromie powinno się dać. Zrób próbą którąś z past. Jak będzie szło to kupuj tylko się starguj poniżej 1000
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- artur
- Posty: 4211
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Jeżeli masz rdzę na kolektorze - czyli tzw kolankach to już dupa. Tam nic nie zrobisz. Oczywiście dużo może poprawic odrdzewiacz. Potrzymać w nim tak z parę godzin, ale poprawi tylko na chwilę. To wygląda dużo gorzej od mojego wydechu który swoje lata ma. Szukaj dalej
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Tomson
- Posty: 1922
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Posłuchaj MadMike! Po wyglądzie widzę, że te kolektory to kicha, aniodrdzewiacz tego nie uratuje ani pasta polerska. Jedynym ratunkiem jest chromowanie, ale będą wżery po rdzy chyba, że galwanizer będzie chciał siępobawidź i nałoży dużo miedzi to zminimalizuje te wżery. Kominy są nawet o.k. i portki,czyli ta część o której się panowie rozpisujecie. Generalnie rzecz ujmując to co wychodzi z głowicy to są kolektory wy dechowe, następnie są tzw. portki które rozdzielają spaliny do tłumika lub tłumików, a dalej to wiemy. Wracając do tego zestawu co przedstawiasz na foto to chyba można się pokusić o kupno-podam przykładna podstawie XJ 900: jeden tłumik kosztuje 440 euro, portki 1100 zł, a kolanka podobno 500 zł za sztukę - takie są u nas ceny. Trudno będzie znaleźć coś taniego. Widziałem kiedyś kompletny układ wydechowy do xjr ale gościu pomieniał się z ..... na łby -3300 zł. Pozdrawiam i życzę udanych zakupów.
- artur
- Posty: 4211
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Tomson pisze:Jedynym ratunkiem jest chromowanie
To nie jest ratunek. Zakup i porzadne odchromowanie, miedziowanie i chromowanie to wydatek taki jak zakup bardzo, bardzo dobrych.
Poza tym trudno znaleść galwanizera - frajera który zajmie się układem wydechowym. Nie lubią tego
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości