Oryginalny układ wydechowy

MadMike

Oryginalny układ wydechowy

Postautor: MadMike » środa, 12 maja 2010, 08:05

Właśnie jestem na etapie szukania, bo wkurza mnie ten jeden komin i brak chromowanego kolektora :-D
Poza tym jak wracałem z Krabim, to na winklu przytarłem wydech, czyli jest chyba trochę za nisko...
Na alledrogo pojawił się komplet od 1200 i tu mam pytanie. Czy kompletny oryginalny układ wydechowy z 1200 będzie pasował do 1300?

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » środa, 12 maja 2010, 17:47

Nie wiem jak cały komplet ale sam tłumik od 1200 na bank pasuje do 1300,wiem bo to przerabiałem. Jedyna różnica w tłumikach 1200/1300 to 1200 ma mniejszą średnicę tych krućców które się wywala. Mocowania ok.Kolektory nie wiem .
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 12 maja 2010, 18:11

Jakbyś chciał taki Kolektor?

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1163
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » środa, 12 maja 2010, 19:43

Ewentualnie napisz do Ostera - dorobił sobie osłonę na kolektor z nierdzewki.
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

MadMike

Postautor: MadMike » środa, 12 maja 2010, 19:55

Cholera... Zgłupiałem... to ja już nie wiem co to jest kolektor? :mrgreen:
Chodzi mi o kompletny układ wydechowy, a przez kolektor wydechowy rozumiem te cztery rury wychodzące z pieca ;-) Podkreślam - szukam kompletnego i oryginalnego układu wydechowego :mrgreen: I pytam się, czy kompletny i oryginalny układ wydechowy z XJR1200 pasuje do XJR1300 :-)

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1163
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » środa, 12 maja 2010, 19:59

Mnie chodziło o kolektor zbiorczy pod silnikiem 8-)
A co do całości to nie wiem - trza by przymierzyć - może w weekend Artura albo Stania namierzę i obaczymy. :shock:
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 12 maja 2010, 21:12

Temat co to jest kolektor przerabiany był. mariuszdg ujął to technicznie i jest git. Wg mojej oceny do roku 2003 pasuje 1200 do 1300.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 13 maja 2010, 07:52

O! I o to mi chodziło, bo mam 2001 ;-) Poczekam jeszcze na potwierdzenie.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 14 maja 2010, 07:58

MadMike pisze: ja już nie wiem co to jest kolektor?

kolektor ( wydechowy ) wychodzi z silnika, czyli w naszym przypadku są to chromowane rury
Jestem pewien że 1200 pasuje do 1300
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

MadMike

Postautor: MadMike » piątek, 14 maja 2010, 08:02

Czyli jednak dobrze myślałem ;)
Dzięki za info!

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 14 maja 2010, 08:04

Za Wikipedią:
" kolektor wylotowy, kolektor wydechowy, kolektor spalin: zespół przewodów odprowadzających spaliny z silnika spalinowego do rury wydechowej"

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 15 maja 2010, 17:04

Tak, i jest w tej puszce pomiędzy kolankami a wydechem :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 15 maja 2010, 17:46

Piontek dobrze mówisz. To jest właśnie kolektor. Żeby kolektor był kolektorem, musi coś zbierać w sobie z kilku źródeł. Jeżeli ta puszka pod xjr tworzy z kolankami jeden nierozkręcany element wtedy można powiedzieć, że kolanka są częścią kolektora. Inaczej kolanka to kolanka, a puszka to kolektor. Nie każcie mi szukać w poradniku mechanika. Możecie wierzyć na słowo.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 15 maja 2010, 21:39

Przerabialiśmy już to. Po prostu najczęściej kolanka są jedną częścią z kolektorem. W XJR jest inaczej.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 15 maja 2010, 23:44

mariuszdg pisze:Żeby kolektor był kolektorem, musi coś zbierać w sobie z kilku źródeł.

No własnie niekoniecznie że z kilku. Co w przypadku silnika jednocylindrowego ? Co jezeli nie ma puszki rezonansowej ? Ona tylko skupia w sobie ( w naszym przypadku ) spaliny. Kolektor ZAWSZE wychodzi z silnika ( albo wchodzi - jak ssący ) Czyli jeszcze raz powtórzę że u nas za kolektor robią chromowane rury. Jeżeli się mylę to albo myję Wam motocykle przy nastepnej okazji albo jadę po zgrzewkę !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 15 maja 2010, 23:55

Obrazek
To jest klasyczny kolektor. W mojej wersji też jest to chyba zespawane, więc też mam jednoczęściowy kolektor. W wersjach dwukominkowych kolanko, to kolanko, a kolektor jest na dole. Jak więc nazwać pojedyncze kolanko, też kolektor??? Jak wrócę z pracy wrzucę coś z fachowej literatury (mam nadzieje, że moja ex piękność nie zabrała mi wszystkich technicznych ksiąg).

[ Dodano: 2010-05-16, 01:06 ]
Nie lubię powoływać się na teksty z netu, ale tak zastępczo napiszę: "Zadaniem kolektora jest zebranie wszystkich strug w jedną, a następnie przekazanie jej do dalszych części układu. Od budowy i precyzji jego wykonania w znacznym stopniu zależy uzyskiwana przez silnik moc" http://www.vtuning.com/wydech.html

[ Dodano: 2010-05-16, 01:23 ]
Tu jest jeszcze fajny tekst. Temat dotyczy dwucylindrowego boxera i problemów z kolektorem. Tu ładnie wydzielili co kolektor, a co rurki doprowadzające gazy do kolektora.
http://www.motoweteranbazar.pl/?show=88

[ Dodano: 2010-05-16, 06:43 ]
"Kolektor - zbiera sprężony gaz i wyprowadza go z maszyny" - taka definicja szkolna z księgi mądrej. Krótko i na temat. To lubię w mechanice :)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 16 maja 2010, 08:27

O!
I motocykl będę miał czysty na powrót...
:mrgreen:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 20 maja 2010, 12:45

Jako że nie jestem specjalistą od blach, chromów itp. itd. to zwracam się z pytaniem - warto to wziąć?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 20 maja 2010, 19:27

Wziąć warto. Ale jak kupić to kwestia: za ile? 8-)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 20 maja 2010, 19:53

Poniżej 1000 PLN.
Chodzi mi o to, czy da się to doprowadzić do porządku, bo gdzie niegdzie rdza tam wyłazi. Nie znam się kompletnie na blacharce, dlatego pytam :-D

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 20 maja 2010, 20:12

Na chromie powinno się dać. Zrób próbą którąś z past. Jak będzie szło to kupuj tylko się starguj poniżej 1000 8-)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 21 maja 2010, 08:19

Jeżeli masz rdzę na kolektorze - czyli tzw kolankach to już dupa. Tam nic nie zrobisz. Oczywiście dużo może poprawic odrdzewiacz. Potrzymać w nim tak z parę godzin, ale poprawi tylko na chwilę. To wygląda dużo gorzej od mojego wydechu który swoje lata ma. Szukaj dalej
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

MadMike

Postautor: MadMike » piątek, 21 maja 2010, 09:42

Właśnie tego się obawiałem...
Dzięki za opinie ;-)

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » piątek, 21 maja 2010, 13:03

Posłuchaj MadMike! Po wyglądzie widzę, że te kolektory to kicha, aniodrdzewiacz tego nie uratuje ani pasta polerska. Jedynym ratunkiem jest chromowanie, ale będą wżery po rdzy chyba, że galwanizer będzie chciał siępobawidź i nałoży dużo miedzi to zminimalizuje te wżery. Kominy są nawet o.k. i portki,czyli ta część o której się panowie rozpisujecie. Generalnie rzecz ujmując to co wychodzi z głowicy to są kolektory wy dechowe, następnie są tzw. portki które rozdzielają spaliny do tłumika lub tłumików, a dalej to wiemy. Wracając do tego zestawu co przedstawiasz na foto to chyba można się pokusić o kupno-podam przykładna podstawie XJ 900: jeden tłumik kosztuje 440 euro, portki 1100 zł, a kolanka podobno 500 zł za sztukę - takie są u nas ceny. Trudno będzie znaleźć coś taniego. Widziałem kiedyś kompletny układ wydechowy do xjr ale gościu pomieniał się z ..... na łby -3300 zł. Pozdrawiam i życzę udanych zakupów.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 21 maja 2010, 18:41

Tomson pisze:Jedynym ratunkiem jest chromowanie

To nie jest ratunek. Zakup i porzadne odchromowanie, miedziowanie i chromowanie to wydatek taki jak zakup bardzo, bardzo dobrych.
Poza tym trudno znaleść galwanizera - frajera który zajmie się układem wydechowym. Nie lubią tego
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » sobota, 22 maja 2010, 08:35

I tu się z tobą zgodzę, że to jest duży wydatek i nie chcą tego robić. No ale trzeba podjąć jakąś decyzję.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 23 maja 2010, 11:15

jest jeszcze jeden temat: nie pamiętam jak jest w xjr ale w xj650 kolanka miałem zrobione z podwójnych rur - rura w rurze a pomiędzy nimi koc azbestowy. większość prac z kolankami rozbijała się właśnie o to wypełnienie
bye

balth

ćwirek

Postautor: ćwirek » wtorek, 15 czerwca 2010, 10:07

witam
po ostatnim dzwonie silnie potrzebuje lewego kolektora.
moze ktos cos wie na ten temat?

abduldzabarszej

Postautor: abduldzabarszej » środa, 16 czerwca 2010, 09:32

Dzwoń 696 260 865

ćwirek

Postautor: ćwirek » wtorek, 22 czerwca 2010, 22:03

cześć
przesyłka doszła i pasuje idealnie
wielkie dzięki za pomoc


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości