Polerowanie kolektorów wydechowych

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Polerowanie kolektorów wydechowych

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 9 stycznia 2012, 22:37

Witam,
Czy ktoś z was juz przerabiał polerowaie kolektorów wydechowych (kolanek).
Moje już nie wyglądają za świeżo, chcialbym je odświeżyć teraz jeszcze przed sezonem.

Czym najlepiej to zrobić ( i czy one nie są chromowane lub niklowane?? nie chciałbym ich zmatowić do końca zdzierając jakąś powłokę galwaniczną.).
Pozdrawiam

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » poniedziałek, 9 stycznia 2012, 22:55

Dobry,

kolektory są chromowane, a czym je wyczyścić?

1. Pasta do chromu,
2. Czyściwo , delikatne bawełniane szmatki
3. Czteropak browaru
4. Dużo cierpliwości

powodzenia

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » poniedziałek, 9 stycznia 2012, 23:49

Sam właśnie to robię więc pozwole sobie uzupełnć :)

1. polecam to: http://allegro.pl/druchema-tempo-silich ... 07718.html
Obrazek
2. Gąbki i ściereczki kuchenne dają radę.
3. Czteropak to może byc za mało - zajdzie dłużej niz jeden wieczór....
4. Bardzo dużo cierpliwości....
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 10 stycznia 2012, 07:02

Robiłem, więc wiem :mrgreen:
-sześciopak
-szmatka
-papier wodny 2000
-dużo czasu
-Autosol

natomiast odnośnie malowania to osobiście nie widziałem pomalowanych kolanek, jedynie bandaże, ale to armatura :mrgreen:

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » wtorek, 10 stycznia 2012, 07:20

Od 2007r kolektory z nierdzewki , więc polerka jak najbardziej ,w gażnikowcach tylko czyszczenie chromu.
XJR na

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 10 stycznia 2012, 07:57

Przede wszystkim powinno się dość regularnie czyścić bo po zaniedbaniu jest naprawdę trudno doczyścić.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 10 stycznia 2012, 09:12

JAREK pisze:Przede wszystkim powinno się dość regularnie czyścić bo po zaniedbaniu jest naprawdę trudno doczyścić.
Święta racja ! Poprzedni właściciel mojego motocykla kompletnie to zaniedbał skutkiem czego pojawiły się punktowe wykwity rdzy wielkości łebka od szpilki. Niestety w moim przypadku nie pomogły ani pasty ani papier ścierny. Po zdemontowaniu kolektorów spróbowałem polerowania mechanicznego (polerka z tarczą filcową i pasta polerska). Efekt był taki że znikła warstwa chromu, pojawił się nikiel,a wżery zostały. Kolektory pojechały do chromowania, powinny być gotowe w lutym.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Maniek

Postautor: Maniek » wtorek, 10 stycznia 2012, 12:00

a możesz powiedzieć, gdzie wysłałeś te kolektory do chromowania?
Również się nad tym zastanawiam i ciekawi mnie gdzie można to zrobić i w jakich pieniądzach.
No i oczywiście jak wrócą, będę wdzięczny za komentarz "jak to wyszło". :lol:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 10 stycznia 2012, 12:49

W przypadku chrmowanych ( do 2007 ) niezbyt zapuszczonych , pasta do chromu np autosol miękka ściereczka,
Bardziej zaniedbane można mechanicznie np pasta i filcowa tarcza, nie za wysokie obroty .
Zniszczone do chromowania.
Po 2007 kwasówkowe najlepiej antox pasta do trawienia i pasywacji

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 10 stycznia 2012, 15:05

Maniek pisze:a możesz powiedzieć, gdzie wysłałeś te kolektory do chromowania?


Proszę bardzo:http://oferia.pl/usluga/item528357-chromowanie-niklowanie
Jak już odbiorę rurki to dam znać jak to wygląda.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 10 stycznia 2012, 20:41

Dużo macie tych kolektorów w XJR? Bo ja mam jeden i nie jest ani nigdy nie był chromowany. Aczkolwiek w takiej wersji można zanabyć.
Ale to już było: http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=1504
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 10 stycznia 2012, 22:06

piontek pisze:Dużo macie tych kolektorów w XJR? Bo ja mam jeden i nie jest ani nigdy nie był chromowany. Aczkolwiek w takiej wersji można zanabyć.
Ale to już było: http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=1504


Oczywiście masz rację, rurek jest cztery, kolektor jeden :-) Gdybym powiedział "rury kolektora wydechowego" było by już bliżej prawdy...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 10 stycznia 2012, 22:28

Czyli jednak w gaźnikowej nie polerować na siłę jakąś pastą polerską typu tempo ( żeby nie zedrzeć chromu do końca), tylko próbować doczyścić jakąś pastą do chromu?? Dobrze kumam???

ps. Papierem wodnym najpierw 100 póżniej 2000 , a póżniej pastą tempo polerowałem golenie lag teleskopó i wyszło ok. Ale tam są one aluminowe. Papier na te kolektory to chyb azły pomysł.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 10 stycznia 2012, 22:38

Z tego co próbowałem na swoich rurkach, mogę wywnioskować że jeśli nie porobiły się wżery, można bezpiecznie jechać pastą i powinno pomóc. Chrom zdarłem dopiero tarczą filcową ale w tym momencie było mi już wszystko jedno- albo się uda, albo do chromu. Zapomniałem dodać że za cztery kolanka gość powiedział ok. 300 złociszy, myślę że cena do przełknięcia, oby tylko nie posypały się za prędko...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 10 stycznia 2012, 23:20

piontek pisze:Dużo macie tych kolektorów w XJR? Bo ja mam jeden i nie jest ani nigdy nie był chromowany.

:zdrowko: :zdrowko: :hurra: :mrgreen: :rotfl: 8-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 11 stycznia 2012, 10:50

Ja jednak podyskutowałbym chwilę. Pamiętam ze szkoły, że kolektor ( wydechowy ) to ta część która wychodzi z cylindra.
Więc tak jak pisze holender - pasuje - rury kolektora.
Kolektor jest zatem jeden a sklada sie z 4 rur.
Dlatego nie jestem pewien czy ta niechromowana puszka jest kolektorem.
Wg mnie nie jest.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 11 stycznia 2012, 11:19

Czepiacie się, wszyscy wiedzą o co chodzi :-P
w mojej jest 6 takich rurek :przestraszony: to dobrze czy źle?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 11 stycznia 2012, 15:06

artur pisze:Ja jednak podyskutowałbym chwilę. Pamiętam ze szkoły, że kolektor ( wydechowy ) to ta część która wychodzi z cylindra.
Więc tak jak pisze holender - pasuje - rury kolektora.
Kolektor jest zatem jeden a sklada sie z 4 rur.
Dlatego nie jestem pewien czy ta niechromowana puszka jest kolektorem.
Wg mnie nie jest.


Z głowicy Panie z głowicy, z cylindra to w cfajtakcie wyłazi rura ups..... kolektor.

Awatar użytkownika
oster
Posty: 298
Rejestracja: sobota, 9 lutego 2008, 22:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: oster » środa, 11 stycznia 2012, 16:40

preparat do renowacji metali firmy Wurth niestety świnstwo drogie.Butelka 400 g około 70 zl.
"Miłosc wszystko zwycięży,szczególnie miłosc do pieniędzy"

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 11 stycznia 2012, 17:07

Zdzisław pisze:ylindra to w cfajtakcie wyłazi rura ups..... kolektor
Nie tak Panie nakoniecznie! Była na świecie parę śmiesznych konstrukcji.
artur, kolektor, jak sama nazwa mówi, kolektywizuje. To znaczy, że łączy. Jeśli rury się na końcu łączą w jedną całość, to są kolektorem. Nasze rury są oddzielne i wchodzą do kolektora (niechromowanego niestety). Uważam, że jest zarąbisty temat na rozmowę dnia następnego, przy trzeciej tabletce.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 11 stycznia 2012, 18:58

piontek pisze:
Zdzisław pisze:ylindra to w cfajtakcie wyłazi rura ups..... kolektor
Nie tak Panie nakoniecznie! Była na świecie parę śmiesznych konstrukcji.


Przybliż temat :-D .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 11 stycznia 2012, 19:44

A choćby taki dolniaczek:
Obrazek
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 11 stycznia 2012, 20:19

Heheh a miałem właśnie napisać wcześniej, żeby nie mieszać w to dolniaków/kaloszy, kosiarek i silników lotniczych :mrgreen: .

Mowa o współczesnych 4 suwach i 2 suwach w motocyklach :-P :-D .

P.S. Kilka lat temu rozebrałem z nudów silnik dolny od fiata 600(500) z 1938 r., piękna nieskomplikowana konstrukcja.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 11 stycznia 2012, 20:21

"rury" wychodzące ( 4) z silnika to kolektory wydechowe koniec i kropka ( tak samo jak w samochodach), możecie sobie polemizować ile wlezie .

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 11 stycznia 2012, 20:48

WojtaS pisze:"rury" wychodzące ( 4) z silnika to kolektory wydechowe koniec i kropka ( tak samo jak w samochodach), możecie sobie polemizować ile wlezie .


A czy ktoś twierdzi, że jest inaczej :?: :zdrowko: .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 11 stycznia 2012, 21:10

Zdzisław pisze:Z głowicy Panie z głowicy, z cylindra to w cfajtakcie wyłazi rura ups.....

Zdzichu - to bład ( lub nie - patrz post piontka ) jedynie tzw czeski.
piontek pisze:Jeśli rury się na końcu łączą w jedną całość, to są kolektorem. Nasze rury są oddzielne i wchodzą do kolektora (niechromowanego niestety).

Czyli te rury tylko wraz z tą (niestety niechromowaną) puszką mogą tworzyć kolektor jako całość. Ponieważ kolektor zaczyna się od cylind.... od głowicy a kończy się jak piszesz połączeniem owych rur o których tu piszemy jak je czyścić !
WojtaS pisze:"rury" wychodzące ( 4) z silnika to kolektory wydechowe koniec i kropka

o !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 11 stycznia 2012, 21:13

piontek pisze:Uważam, że jest zarąbisty temat na rozmowę dnia następnego, przy trzeciej tabletce.

I o to chodzi. Tu emotionka taka - 2 buźki i 2 piwa ruszajace się
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 12 stycznia 2012, 00:54

Mamy dzień następny, mam 2x :zdrowko: i nikogo ni ma :zalamany: .

Maniek

Postautor: Maniek » czwartek, 12 stycznia 2012, 07:50

a zaczęło się od ratowania chromu na rurach idących od silnika do puszku zbiorczej pod silnikiem 8-)
Teraz nie będzie się przynajmniej do czego przyczepić, że coś źle nazwałem :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 12 stycznia 2012, 08:19

Cztery rury,puszka,parę śrub i opaski-wszystko to tworzy kolektor wydechowy.Ku.....wa ten temat staje się męczący. :spi:
J....ć stare baby :)


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość