Polerowanie kolektorów wydechowych

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 63
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » czwartek, 13 listopada 2014, 17:07

Dzięki za wszystkie informacje. Trochę mnie zaskoczyło, że to nierdzewka, nie wpadłem na to. Tak się składa, że jutro będzie u mnie człowiek od balustrad, przy okazji pogadam z nim o polerowaniu nierdzewki.
Jak się kiedyś mocno zapalę to wymienię kolanka na oryginały.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 13 listopada 2014, 20:16

To tych co masz nie wyrzucaj, odkupię w cenie złomu :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 14 listopada 2014, 08:56

Tomson pisze: Ogólnie nikt nie chce chromować używanego wydechu - zasyfia kadzie.

Też słyszałem kiedyś, że to mocno problematyczne. Trzeba zaspawać końcówki (zaślepić) obustronnie, albo w przypadku kolanek wyczyścić je dokładnie - to akurat nie problem wiertarka + miękkie wałki ze szczotką na końcu i gotowe.
Dziwne te Twoje kolanka Pegaz z nierdzewy jeszcze w gaźnikowej nie widziałem.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » piątek, 14 listopada 2014, 11:15

Dziwne te Twoje kolanka Pegaz

Wydają sie mieć mniejszą średnice niz oryginał i inne kąty - w oryginale te kąty sa łagodniejsze (po większym łuku robione).
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 63
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » piątek, 14 listopada 2014, 20:50

Mówiłem, że facet kombinował z wydechem:) Z moim gościem od balustrad nie mogliśmy się dzisiaj zdzwonić, ale oglądałem przed chwilą polerowanie nierdzewki na yuotube i napaliłem się:)
Piotr_MC_85 pisze:Dziwne te Twoje kolanka ...

...ale to nie jest Twój tekst na bajerowanie lasek?;)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 14 listopada 2014, 21:04

Nierdzewka się pięknie poleruje,niestety równie szybko łapie patynę na ciepło.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 14 listopada 2014, 21:19

Pegaz pisze: Z moim gościem od balustrad

Facet od balustrad nic Ci nie powie, pomimo że będzie gadał dużo.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Togaś

Postautor: Togaś » poniedziałek, 17 listopada 2014, 12:37

Mówicie Panowie, że nierdzewka to dopiero od 2007?
Moja to 2005 i rury kolektora wydają się być z nierdzewki. Są chyba troche cieńsze niż w starszym roczniku u kolegi. Jak się im przyglądam to raczej z chromem nie mialy nic wspólnego. Czy to możliwe że nie są oryginalne? a może po prostu chrom został już zdarty?

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » poniedziałek, 17 listopada 2014, 15:48

Togaś zrób zdjęcie.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 17 listopada 2014, 16:28

Pietrek pisze:Togaś zrób zdjęcie.

No właśnie.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 17 listopada 2014, 17:20

Togaś pisze: Czy to możliwe że nie są oryginalne? a może po prostu chrom został już zdarty?

Moim zdaniem Twoje i Pegaza to jakieś akcesoryjne zamienniki, tzn. tak przypuszczam.
Pegaz pisze:...ale to nie jest Twój tekst na bajerowanie lasek?;)

No nie jest, ale w sumie można to tak potraktować. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » poniedziałek, 17 listopada 2014, 21:11

Piotr_MC_85 pisze:Moim zdaniem Twoje i Pegaza to jakieś akcesoryjne zamienniki, tzn. tak przypuszczam.

Moim też, coś takiego http://www.wemoto.com/parts/picture/mt-dy12xjc/
Pozdrawiam, Piotrek

Togaś

Postautor: Togaś » środa, 19 listopada 2014, 12:00

słaba jakość ale widać o co chodzi
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 19 listopada 2014, 12:14

Nierdzewka.demontaż, kilka piwek, filc, pasta i będą się błyszczeć jak psu jajce

... przez tydzień , lub do pierwszego deszczu

Togaś

Postautor: Togaś » środa, 19 listopada 2014, 13:37

a skąd nierdzewka w tym roczniku??
bo rozumiem że seryjnie w 2005 tego nie dawali?

Togaś

Postautor: Togaś » środa, 19 listopada 2014, 13:42

zastanawiam sie poważnie nad oddaniem do chromowania. Co o tym myślicie? Warto?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 19 listopada 2014, 14:45

Togaś pisze:a skąd nierdzewka w tym roczniku??

Z oszczędności, jak poprzedni właściciel zobaczył cenę oryginału to sobie wymyślił nierdzewkę.
Nierdzewny kolektor był od 2007 czyli od pierwszej wtryskowej RP 19

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 19 listopada 2014, 16:27

Togaś pisze:a skąd nierdzewka w tym roczniku??
bo rozumiem że seryjnie w 2005 tego nie dawali?

Myślę ze motocykl miał przygodę. Właściciel albo naprawiacz jak pisze farba dał zamienniki. Znam parę takich z forum. Jeżdżą normalnie jak oryginały.
Czy dać do chromowania? Raczej w tym przypadku to będzie zbyt drogie i jak ktoś pisał wcześniej, szybko się spieprzy. Zobacz ile kosztują używane oryginały. Sprzedaj swoje zobacz różnicę w cenie - używane oryginały vs. koszt chromowania. Może lepiej? Nie wiem nie sprawdzałem
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Togaś

Postautor: Togaś » środa, 19 listopada 2014, 16:54

Więc to tak... :-/
Czyli nie ma gwarancji, że to będzie trwały efekt tego chromowania? to chyba zostane przy polerowaniu

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 19 listopada 2014, 17:24

Togaś pisze:Czyli nie ma gwarancji, że to będzie trwały efekt tego chromowania?

@ Togaś i Pegaz bo jak czytam to piszecie na zmianę a temat ten sam. Kiedyś rozmawiałem z kolem od chromowania. Powiedział że powyżej jakiejś tam temperatury (zapomniałem jakiej ) zarówno nierdzewka jak i chrom zmienią kolor. Nie ma siły. Myślę że nie warto chromować Waszych kolanek. No ale czekajcie co napisze farba
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 19 listopada 2014, 18:24

po dwóch latach przerwy zasiadłem pred blaszakiem,napisałem referat o chromowaniu ,polerowaniu,trawieniu i co :?:
cała robota poszła w kosmos :zly: yeahbunny majkroszrot
drugi raz pisał nie będę -nie chce mi się
zainteresowanym mogę objaśnić telefonicznie.

Bitels

Postautor: Bitels » środa, 19 listopada 2014, 18:47

Toć nierdzewki nie pochromujesz, a amelinium nie pomalujesz.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 19 listopada 2014, 20:18

Togaś pisze:Czyli nie ma gwarancji, że to będzie trwały efekt tego chromowania?

Całkowita strata kasy, nie wiem czy to możliwe ale nawet jeśli, to po chromowaniu i kilku przejżdżkach (może wcześniej) cały plan w pi*du - wyjdą przebarwienia dla tego że jest pojedyncza ścianka. Oryginały są chromowane ale mają dwie ścianki i dlatego - jeśli moto dobrze wyregulowane (gaźniki) - nie przebarwiają się.
BTW coś cienkie te rurki Togaś masz, cieńsze niż oryginał, we wtryskowych też nierdzewa ale chyba najgrubszy kolektor ze wszystkich pozostałych modeli. Chyba że też są dwie ścianki, ale wątpię.

Awatar użytkownika
gajny
Posty: 165
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Kowale

Postautor: gajny » środa, 19 listopada 2014, 21:09

kiedyś bardzo długo się zastanawiałem nad tym co zrobić z kolankami nie były mocno przebarwione ale miały wżery, rozmontowałem wszystko pewnej jesieni i nawet miałem wstępnie ugadane z kumplem co robi na galwanizerni że ogarnie temat, tak dzień za dniem zima przeleciała, jak się ciepło zrobiło graty dalej leżały w garażu... Po wypiciu 1-2 no może pięciu piw, na szybko wymyśliłem że nie będę się z tym j...ał :evil: i przeleciałem papierem 150-tką potem odrdzewiaczyk i druciak ze zlewu, na koniec papier wodny bez wody ;) i od 2 lat wyglądają tak samo równo matowo, wszelkie niedoskonałości są prawie niewidoczne. oczywiście ruchy papierem naokoło rurek ...

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 19 listopada 2014, 22:16

gajny pisze:Po wypiciu 1-2 no może pięciu piw,

Nie prawda! Takie decyzje podejmuje się min. po 8 góra po 12!
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 19 listopada 2014, 22:36

Napiszę jeszcze raz: jeśli to nierdzewa to zapomnijcie o chromowaniu, tylko polerka. Może tak :

http://www.autokosmetyki.pl/autosol-blu ... p2385.html
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » czwartek, 20 listopada 2014, 13:27

na alledrogo widzę np cus takiego:

http://allegro.pl/kolektory-wydechowe-k ... 48922.html

może pójśc w kierunku używki tylko zająć się taka używką odpowiednimi pastami.

Togaś

Postautor: Togaś » czwartek, 20 listopada 2014, 15:09

Lenku pisze:na alledrogo widzę np cus takiego:

http://allegro.pl/kolektory-wydechowe-k ... 48922.html

może pójśc w kierunku używki tylko zająć się taka używką odpowiednimi pastami.


to chyba będzie dobry pomysł:)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 20 listopada 2014, 15:56

Może się czepiam a możne to jakieś załamanie odbitego światła. Wydaje się że są lekko spłaszczone. Trzeba dzwonić do sprzedawcy.
Togaś pisze:to chyba będzie dobry pomysł

Tylko w polerce nie zapędzić się za bardzo bo chrom można zdjąć i po tygodniu jazdy albo postoju znowu ruda kupa. Tak zrobiłem kiedyś w poprzednim moto.
Powodzenia
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 20 listopada 2014, 17:02

No te z linku nadają się na wagę tylko, chciałbym zobaczyć minę gościa w galwanizerni jak byś coś takiego przyniósł :)
W przyzwoitym stanie ok min 150 za sztukę ( takie do wypolerownia) + puszka ok 300-400
Za tysiaka można znaleźć ładny komplet.
Motoklinika na allegro miała sporo tego na wiosnę w różnym stanie


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość