Farbowy zestaw wybebeszający
-
- Posty: 2878
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Farbowy zestaw wybebeszający
Jako, iż przeprowadziłem zabieg wybebeszenia kominów przy pomocy zestawu stworzonego przez Farbę i uzgodniłem z wymienionym, że zamieszczę sposób montażu więc zamieszczam.
Do wykonania pracy potrzebne będą:
-wiertarka
-wiertło(najlepiej kobaltowe) 7 lub 8
-jeśli ktoś ma dobrą otwornicę to otwornica ale wiertło 7 jest niezbędne
-zaciskarka do nitonakrętek (nie jest konieczna ale ja nie mogłem zacisnąć nitonakrętek), nitonakrętki zaciskamy metodą kontrowania nakrętki nakręconej na śrubie, śruba użyta do zaciskania musi być utwardzona, gdyż zwykła się zrywa
-imbus (chyba 4 lub 5)
-4 browary a jak kto lubi to 6
1.Rozwiercamy oryginalne nity (twarde, chyba z kwasówki) wiertłem 7, 7 ponieważ nitonakrętki Farby mają średnicę 7
2.po rozwierceniu nitów odpadają nam 2 dekielki (osłaniający-czarny oraz znajdujący się pod nim – biały –kwasówka
3.następnie nawiercamy wzdłuż znajdującej się kryzy szereg otworów, najlepiej jeden przy drugim tak by powstały naokoło otwór miał około 50 mm średnicy
4.wyciągamy db killera
5.otwory po oryginalnych nitach rozwiercamy do rozmiaru 7 mm
6.w tych otworach zaciskamy nitonakrętki dołączone przez Farbę (są utwardzone)
7.skręcamy całość, przy czym pierwszy element to element Farby, następnie biały dekielek i czarna końcowa osłona
8.w międzyczasie popijamy piwo
Uwaga, przy rozwiercaniu nitów ich końcówki mogą dostać się do komina, trzeba je oczywiście wyjąć, najlepiej stalowym drutem, odkurzacz nie pomaga, ale głęboko nie wpadną zatrzymają się na przegrodzie
całość zajmuje jakieś 3 godziny
dźwięk jest basowy, nie za głośny, ogień z dupy nie idzie
jak powiedział Piontek: "bierz i nie pierdol" , gdyż Piontek posiada taki sam zestaw.
dźwięk zestawu:
https://www.youtube.com/watch?v=A-iKytv ... ata_player
Do wykonania pracy potrzebne będą:
-wiertarka
-wiertło(najlepiej kobaltowe) 7 lub 8
-jeśli ktoś ma dobrą otwornicę to otwornica ale wiertło 7 jest niezbędne
-zaciskarka do nitonakrętek (nie jest konieczna ale ja nie mogłem zacisnąć nitonakrętek), nitonakrętki zaciskamy metodą kontrowania nakrętki nakręconej na śrubie, śruba użyta do zaciskania musi być utwardzona, gdyż zwykła się zrywa
-imbus (chyba 4 lub 5)
-4 browary a jak kto lubi to 6
1.Rozwiercamy oryginalne nity (twarde, chyba z kwasówki) wiertłem 7, 7 ponieważ nitonakrętki Farby mają średnicę 7
2.po rozwierceniu nitów odpadają nam 2 dekielki (osłaniający-czarny oraz znajdujący się pod nim – biały –kwasówka
3.następnie nawiercamy wzdłuż znajdującej się kryzy szereg otworów, najlepiej jeden przy drugim tak by powstały naokoło otwór miał około 50 mm średnicy
4.wyciągamy db killera
5.otwory po oryginalnych nitach rozwiercamy do rozmiaru 7 mm
6.w tych otworach zaciskamy nitonakrętki dołączone przez Farbę (są utwardzone)
7.skręcamy całość, przy czym pierwszy element to element Farby, następnie biały dekielek i czarna końcowa osłona
8.w międzyczasie popijamy piwo
Uwaga, przy rozwiercaniu nitów ich końcówki mogą dostać się do komina, trzeba je oczywiście wyjąć, najlepiej stalowym drutem, odkurzacz nie pomaga, ale głęboko nie wpadną zatrzymają się na przegrodzie
całość zajmuje jakieś 3 godziny
dźwięk jest basowy, nie za głośny, ogień z dupy nie idzie
jak powiedział Piontek: "bierz i nie pierdol" , gdyż Piontek posiada taki sam zestaw.
dźwięk zestawu:
https://www.youtube.com/watch?v=A-iKytv ... ata_player
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 14 października 2013, 12:50 przez GhostDog, łącznie zmieniany 1 raz.
- farba
- Posty: 2647
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
[quote] 1.Rozwiercamy oryginalne nity (twarde, chyba z kwasówki) wiertłem 7, 7 ponieważ nitonakrętki Farby mają średnicę 7 2.po rozwierceniu nitów odpadają nam 2 dekielki (osłaniający-czarny oraz znajdujący się pod nim – biały –kwasówka /quote]
Ad 1 tak kwasówka dlatego kobaltowe wiertło i wolne obroty, do zdjęcia nitów może być większe ale dalej ( tylna ścianka wydechu) 6.8- 7.0 bo ważne żeby nitonakrętka siedziała ciasno.
Ad 2 oba dekielki z kwasówki , ja swój czarny wyczyściłem z koloru i jest ładnie srebrny.
Ad 1 tak kwasówka dlatego kobaltowe wiertło i wolne obroty, do zdjęcia nitów może być większe ale dalej ( tylna ścianka wydechu) 6.8- 7.0 bo ważne żeby nitonakrętka siedziała ciasno.
Ad 2 oba dekielki z kwasówki , ja swój czarny wyczyściłem z koloru i jest ładnie srebrny.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
GhostDog pisze:też pomyślę o polerce tych czarnych dekli
nie trzeba ich polerować. Czarna farba zejdzie po żelowym kwasie do farby, potem wystarczy kostką ścierną delikatnie nadać połysk i bedzie wyglądało jak tu;
http://picasaweb.google.com/xjrclubpl/E ... 1869733442
należało to zrobić przed zmontowaniem zestawu
zreszta temat był opisywany tu;
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=408
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Farbowy zestaw wybebeszający
GhostDog pisze:....ogień z dupy nie idzie
.....
O właśnie!!! Jaqbika zapytaj, jakie ognie z dupy idą, na jego malutkich kominach .
o NP. TU - SRUU
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Holender71 pisze:A próbował już ktoś z RP10 ? Tam jest troszkę inna konstrukcja tłumika i obawiam się że ten patent nie zadziała.
Dalej w temacie o wyciąganiu bebechów znałazł byś taką instrukcję;
http://www.digitize.co.uk/xjrexhaustmod.htm
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- piontek
- Posty: 3863
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Końcówki są git. Montaż łatwy - mówię bo nie robiłem. Brzmienie dla mnie idealne. Tak jak już napisałem - brać nie pierdolić.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- nakano
- Posty: 135
- Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Cieszyn
a ja już kupiłem wybebeszone i mam problem!!! wszystko jest zrobione tak jak tu opisane (tak mi się przynajmniej wydaje) a w zakresie 3.5 do 4.5 tys obr. wydech wpada w takie wibracje że centralna skacze jak wibrator do ubijania asfaltu, całość przenosi się na ramę poprzez uchwyt i podnóżki pasażera, wibracje mają taką częstotliwość że nogi bolą:(
- farba
- Posty: 2647
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Wydech starej xjr'y jest trzykomorowy (RP 10 ma jeszcze katalizator) czyli spaliny w wydechu dwukrotnie zmieniają kierunek, wycinając końcówkę otwieramy drugą komorę a z trzeciej ( środkowej) powstaje coś w rodzaju rezonatora ale spaliny już nie zmieniają kierunku dzięki czemu silnik w górnych zakresach obrotów lepiej oddycha.
A wibracje jak któryś z garnków nie chodzi jak reszta to się zaczyna trząść.
A wibracje jak któryś z garnków nie chodzi jak reszta to się zaczyna trząść.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości