Kominy Dwa

Adaś

Kominy Dwa

Postautor: Adaś » czwartek, 25 września 2014, 07:53

Witam Serdecznie, jak w temacie "kominy dwa" chciałbym mieć. Czy ktoś już to ćwiczył, zna temat od strony technicznej itd...

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 861
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » czwartek, 25 września 2014, 08:51

Skoro chcesz mieć kominy dwa to proszę bardzo http://www.laser-exhausts.com/cgi-bin/s ... 684.3011.I - innej opcji sie nie przewiduje z aftermarketów
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » czwartek, 25 września 2014, 09:30

Sorki ale wygląda to to jak peryskop łodzi podwodnej tylko x 2 :-P

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 25 września 2014, 09:50

Lenku, a widziałeś x 4 ?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Maciejka
Posty: 531
Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Września

Postautor: Maciejka » czwartek, 25 września 2014, 10:25

Na przykład takie jak w moim awatarze :D

thomy

Postautor: thomy » czwartek, 25 września 2014, 11:01

Pewnie potrzebny kpl.od głowicy,wydechy plus sety z dawcy-znajdz jeszcze w dobrym stanie.. do tego centralka pewnie zawadzi,znajomy zrobił takie coś w GSX ale kasy i roboty poszło,ja bym wolał zainwestować w dedykowanego czarnego Akrapovica ;-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 25 września 2014, 11:57

Niestety masz wtrysk + exup. Na dwa kominy możesz zazdrośnie popatrzeć.

Adaś

Postautor: Adaś » czwartek, 25 września 2014, 12:38

Pozamiatane :zly: :-( :-/ :-|

Mad Mike

Postautor: Mad Mike » czwartek, 25 września 2014, 12:59

Przerabiam temat od lat...
Oryginalny układ wydechowy u Yamahy wycenili mi na 8000 zł :shock:
Używki są w kiepskim stanie. Tym bardziej, że nie chcę tylko kominów a komplet.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 25 września 2014, 14:03

Mad Mike, rury kolektora w dobrym stanie (do polerki) ok 150 pln szt, kolektor 200:300 pln,
Wydechy ok 400 pln szt. No chyba że musisz mieć z salonu ;-)

Adaś

Postautor: Adaś » czwartek, 25 września 2014, 14:16

No dobra a wtrysk i exup?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 25 września 2014, 14:26

Adaś- gaźnikowe nie posiadają :-D

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » czwartek, 25 września 2014, 14:58

Na ostatnim zlocie ktoś powiedział że jednokominowa ma przesunięty silnik w osi motocykla żeby zrównoważyć asymetrię. Jeżeli to prawda to w montowanie drugiego komina jest "out of question" gdyż zmienia właściwości jezdne ... :?:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Postautor: gacy666 » czwartek, 25 września 2014, 15:31

Ma, ale nie oszukujmy się, oryginalny ogromny wydech z katalizatorem jest w cholerę ciężki, nawet zmieniając go na akcesoryjny w jakimś stopniu zmienia się rozkład masy. Wątpię aby dwa kominy jakoś znacząco wpłynęły na właściwości jezdne. W sumie najłatwiej było by zrobić jakiegoś customa, ale to pewnie pożre ogromną ilość $.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 25 września 2014, 15:34

gacy666 pisze:nie oszukujmy się, oryginalny ogromny wydech z katalizatorem jest w cholerę ciężki, nawet zmieniając go na akcesoryjny w jakimś stopniu zmienia się rozkład masy

...słyszałem coś o... kufrach. :mrgreen:

Silnik jes przesunięty a wydech waży tyle ile musi żeby "polatał" a nie rozsypał się po trzech sezonach.
Wtryskowe mają inaczej skonstruowany wydech bo komputer potrzebuje info o ilości tlenu w spalinach...
...Dlatego 1 wydech

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 25 września 2014, 16:36

farba pisze:Dlatego 1 wydech

koniec kropka i amen.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Adaś

Postautor: Adaś » czwartek, 25 września 2014, 17:53

Ale jak pięknie by wyglądała na tych oryginalnych rurach :roll:. Mam całą zimę na badanie tematu a potem może się rozmyślę :lol:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 25 września 2014, 19:05

Adam Chróścicki pisze:Ale jak pięknie by wyglądała na tych oryginalnych rurach

No tak. Kombinuj
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 25 września 2014, 19:20

Adam Chróścicki, jak rozgryziesz temat, to możesz być tu idolem dla wielu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 25 września 2014, 19:30

Jak by się pobawić 4w1w2,przenieść exup-a pod spód i po sprawie.Nie takie rzeczy fachowcy od wydechów przerabiają chyba?
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 25 września 2014, 19:42

Taniej kupić starą dwukominówkę

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » czwartek, 25 września 2014, 20:06

ivo pisze:Jak by się pobawić 4w1w2,przenieść exup-a pod spód i po sprawie.Nie takie rzeczy fachowcy od wydechów przerabiają chyba?


Oj Ivo ... co ty jarasz?
Prześlij próbkę ... ;)
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 25 września 2014, 20:58

EXUP można wyciąć....
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 25 września 2014, 21:21

Można - ale poleci przebieg momentu obr w dolnym zakresie obrotów.
Wszystko można tylko po co w nowym motocyklu prosto z fabryki.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 25 września 2014, 22:53

farba pisze: po co w nowym motocyklu prosto z fabryki
Dla wyglądu. Czyli więcej niż połowa składowych decyzji o zakupie.
Dwukominowe robią się coraz starsze. Gdybym miał kasę wydać na nowy (tak se gadam bez podstaw), to chciałbym jednak mieć kilka niewątpliwych zalet wtrysku. (Uwaga: wypowiedź ma sens w całości).
Tak więc dopinguję poszukiwaczom rozwiązań. Bo przecież jest kilka czwórek w rzędzie na wtrysku a z dwoma kominami. Np: FJR spod tej samej marki.
ivo pisze:Jak by się pobawić 4w1w2,przenieść exup-a pod spód i po sprawie.

W teorii proste, tylko, że musi być przeliczone przez jakiś żółty kalkulatorek. I nie chodzi tu o wyważenie motocykla, a o sens danych zwrotnych.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Bitels

Postautor: Bitels » czwartek, 25 września 2014, 23:43

ja pierd.. zupełnie nie rozumiem o czym jest temat. Że dwukominówka jest lepsza, to rozumiem, bo zyskuje na mocy, ale ładniejsza?? Ja nie widzę różnicy w "urodzie", nie widzę zupełnie wyższości dwukominówki nad jedno.
Pewnie nie mam tej klepki (piątej).

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 26 września 2014, 05:46

Bitels, no i sam sobie odpowiedziałeś. Mi się bardziej podobają dwa. I już.

Bitels pisze:ja pierd.. zupełnie nie rozumiem o czym jest temat
No tak.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 26 września 2014, 06:29

farba pisze:Wszystko można tylko po co w nowym motocyklu prosto z fabryki.
W sumie tak-szkoda psuć.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 26 września 2014, 14:51

pioro pisze:Na ostatnim zlocie ktoś powiedział że jednokominowa ma przesunięty silnik w osi motocykla żeby zrównoważyć asymetrię.

No tak, o całe 2 cm.
Niektórzy przerabiają dwururki na lufę, nie przesuwają silnika i też jeżdżą, nawet szybko. :mrgreen:
farba pisze:Wtryskowe mają inaczej skonstruowany wydech bo komputer potrzebuje info o ilości tlenu w spalinach...
...Dlatego 1 wydech

Jest tylko jedna sonda przed wydechem, do tłumika nie idą żadne "kable" itp., więc rozwidlenie układu za EXUP'em i wstawienie drugiego fabrycznego komina, będzie skutkowało niedopalonymi w odpowiednim stopniu spalinami (będzie za mały przepływ spalin, przez co dwa katalizatory wystarczająco nie rozgrzeją się) i chyba niczym więcej.
Będzie "pachnieć" jak z gaźnikowej :mrgreen:
Ale ja się nie znam, o :!: :P

macieks

Postautor: macieks » sobota, 27 września 2014, 08:24

O ile dobrze rozumiem temat, to podpowiem z innego trochę tematu ;-) mianowicie od lat w samochodowych instalacjach gazowych radzą sobie z sondą montując w jej miejsce symulator :mrgreen: sam tak robiłem, wywalałem kata i jeździłem na pełnej piź....e, być może w motocyklu też jest to możliwe, jeśli tak to można by było sobie wydech zastosować jaki się chce :-D


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości