Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Czytając ten dział nie znalazłem pełnej "procedury", która pozwoliłaby na bezpieczne odkręcenie 8 nakrętek trzymających rury wydechowe kolektora. Może jest coś, co zwiększy moje szanse przy tej pracy?
Wolę zrobić wszystko, aby nie musieć spawać, wiercić urwanych szpilek.
Może wcześniejsze ich "zalanie", np. płynem hamulcowym pomoże?
Czy odkręcać np. grzechotką udarową?
Stuknąć, puknąć nakrętkę wcześniej.
Druga sprawa. Zastanawiam się nad wymianą rur kolektora na wersję z nierdzewki firmy Delkevic.
Moje kolektory (a mam wersję RP02) są pochromowane. Może nie wyglądają tragicznie, ale chcę mieć je w perfekcyjnym stanie. Z nierdzewnym kolektorem świetnie daje sobie radę w CB1300. Może tu też warto zmienić rury kolektora na nierdzewne?
Wolę zrobić wszystko, aby nie musieć spawać, wiercić urwanych szpilek.
Może wcześniejsze ich "zalanie", np. płynem hamulcowym pomoże?
Czy odkręcać np. grzechotką udarową?
Stuknąć, puknąć nakrętkę wcześniej.
Druga sprawa. Zastanawiam się nad wymianą rur kolektora na wersję z nierdzewki firmy Delkevic.
Moje kolektory (a mam wersję RP02) są pochromowane. Może nie wyglądają tragicznie, ale chcę mieć je w perfekcyjnym stanie. Z nierdzewnym kolektorem świetnie daje sobie radę w CB1300. Może tu też warto zmienić rury kolektora na nierdzewne?
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Jako upierdliwy i zrzędliwy czepnę się, że kolektor masz jeden. Pod silnikiem.
Nie stanowi on całości z rurami wydechowymi wychodzącymi z bloku silnika.
Puknięcie i udar polecane były w którymś wątku o tym. Poszukaj.
Jeśli chcesz piękno kolektor (to Ty szukałeś w innym wątku?), to warto pomyśleć o tym:
http://www.delkevic.co.uk/index.php?rou ... t_id=10478
Nie stanowi on całości z rurami wydechowymi wychodzącymi z bloku silnika.
Puknięcie i udar polecane były w którymś wątku o tym. Poszukaj.
Jeśli chcesz piękno kolektor (to Ty szukałeś w innym wątku?), to warto pomyśleć o tym:
http://www.delkevic.co.uk/index.php?rou ... t_id=10478
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- farba
- Posty: 2638
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Płyn hamulcowy czyni cuda ale warto mu dać ze dwa dni , dobra nasadka i z przyłożenia powinny pójść.
Z kluczem udarowym nie bardzo jest podejście, warto zdemontować chłodnicę i przednie zawieszenie będziesz miał więcej miejsca.
Nierdzewka zawsze będzie ciemnieć od temperatury więc raczej na minus a z chromowanymi przeważnie można sobie poradzić filcem i pastą polerską.
Z kluczem udarowym nie bardzo jest podejście, warto zdemontować chłodnicę i przednie zawieszenie będziesz miał więcej miejsca.
Nierdzewka zawsze będzie ciemnieć od temperatury więc raczej na minus a z chromowanymi przeważnie można sobie poradzić filcem i pastą polerską.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zdzislaw
- Posty: 3529
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
ryba-opole pisze:.....
Druga sprawa. Zastanawiam się nad wymianą rur kolektora na wersję z nierdzewki firmy Delkevic.
Moje kolektory (a mam wersję RP02) są pochromowane. Może nie wyglądają tragicznie, ale chcę mieć je w perfekcyjnym stanie. Z nierdzewnym kolektorem świetnie daje sobie radę w CB1300. Może tu też warto zmienić rury kolektora na nierdzewne?
Jak już będziesz chciał oryginalne rury opędzlować, to jestem pierwszy, Jeżeli cena oczywiście będzie przeliczona na flaszki.
-
- Posty: 2837
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
jakkolwiek byś tego nie zrobił zawsze znajdzie się jakiś Chińczyk, który zrobi to szybciej i taniej
Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Sprawa jest taka. Muszę jedną rurę wymienić. Ta na trzecim cylindrze (4KG- 3) jest wgięta od spodu. Niby tego nie widać, ale mnie to drażni. Jeśli znajdę ładną na podmiankę to zostawię te co są. Jeśli nie to kupię set delkevica z puszką.
Nie chciałem odkręcać tego kluczem udarowym, tylko grzechotką. Myślę, że z giętą przedłużką poradzę sobie. Jutro zaaplikuje płyn hamulcowy. W sobotę chwila prawdy.
Farba - słyszałem, że jesteś tu guru. Dziękuję za rady i liczę na kolejne. Będzie tego trochę. Przedstawię zaraz swój nowy nabytek w odpowiednim dziale.
Nie chciałem odkręcać tego kluczem udarowym, tylko grzechotką. Myślę, że z giętą przedłużką poradzę sobie. Jutro zaaplikuje płyn hamulcowy. W sobotę chwila prawdy.
Farba - słyszałem, że jesteś tu guru. Dziękuję za rady i liczę na kolejne. Będzie tego trochę. Przedstawię zaraz swój nowy nabytek w odpowiednim dziale.
-
- Posty: 2837
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
do żadnej rury nie potrzebujesz giętej przedłużki, zwykła o odpowiedniej długości wystarczy, popsikaj czymś i poczekaj 1 dzień , potem znów popsikaj a najlepiej podgrzej od razu palnikiem lub lód-lampą
-
- Posty: 2837
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
dobra rada nigdy nie jest zła
moja rada na dziś: nigdy nie jedz żółtego śniegu
moja rada na dziś: nigdy nie jedz żółtego śniegu
Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Panowie dzięki za pomoc. W sobotę zobaczymy, czy podołałem
- rkluczyk
- Posty: 1338
- Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
- Model i rocznik moto.: Motorynka
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Wągrowiec
- Kontaktowanie:
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
XRzysJek pisze:Moja rada jest: pisze się lut-lampa. .
lut-lampa grzeje
lód-lampa mrozi
- artur
- Posty: 4215
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Czy to nie jest za duża panika przed odkręcaniem rur? Po prostu zacznij z wyczuciem odkręcać i zobacz które stawiają za duży opór. Na te które pozostaną są inne techniki a może się okazać że wszystkie będą ok.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- czez
- Posty: 1218
- Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
- Model i rocznik moto.: XR
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Deptak
- Kontaktowanie:
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Teoretycznie to juz masz odkrecone, mozesz scisgnac browara
ftw
- Zdzislaw
- Posty: 3529
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
artur pisze:Na te które pozostaną są inne techniki a może się okazać że wszystkie będą ok.
Przeważnie kończy się na wiertarce i gwintowniku numer większym . To tak z obserwacji warsztatowych, w mobilach 4 kołowych.
- artur
- Posty: 4215
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Zdzisław- nie róbmy jakiejś paniki z odkręcaniem paru nakrętek. Odkręcałem (a jestem amatorem) w paru swoich motocyklach oraz paru xjr tutaj obecnych i nie było problemów. Problem może być jak się coś ukręci. No ale nie przed. Nie trzeba przygotowań jak do przeszczepu serca albo wyprawy na marsa.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Zdzislaw
- Posty: 3529
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Toć napisałem, że to z obserwacji na samochodach, nie na motórach. Ale zapobiegawczo zawsze warto dać smaru i się kiedyś tam nie wku...rzać, i nie będzie zaś pytań: co mam teraz zrobić?..... . Lecz wczoraj miałem na kanale delikwenta SR125, gdzie oprócz filtra powietrza z gąbki tapicerskiej była uwalona jedna szpilka na wydechu.... ale motór ma 72kkm, co na 125 to już jest coś .
Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Hej. Można naprawiać motor i "naprawiać". Ja zostałem nauczony przez starego mechanika naprawiać, a nie psuć. Jeśli się do czegoś zabieram to wolę być przygotowany na ewentualne problemy.
Kolanka odkręcone. Jedna nakrętka stawiła większy opór. Jednak była to robota na 15 min.
Na szpilkach był smar/pasta koloru białego. Chciałbym się dowiedzieć jak nazywa się ta maź
Może ktoś z Was ma taką tajemną wiedzę. Wiem, że smar miedziany można na to zakręcić, ale chciałbym się dowiedzieć, co stosuje producent.
Kolanka odkręcone. Jedna nakrętka stawiła większy opór. Jednak była to robota na 15 min.
Na szpilkach był smar/pasta koloru białego. Chciałbym się dowiedzieć jak nazywa się ta maź
Może ktoś z Was ma taką tajemną wiedzę. Wiem, że smar miedziany można na to zakręcić, ale chciałbym się dowiedzieć, co stosuje producent.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Zadzwoń do serwisu
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
ryba-opole pisze:.
Na szpilkach był smar/pasta koloru białego. Chciałbym się dowiedzieć jak nazywa się ta maź
to był klej do śrób. Tak samo powinny być (przynajmniej według Jappanisów) sklejone śróby na zacisach i jeszcze w paru innych miejscach. Nie dawaj tego, jak jeszcze chcesz se to odkręcać co jakiś czas.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- donCezarre
- Posty: 2153
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
Maryjan ale śróby to inaczej się pisze.....
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......
- artur
- Posty: 4215
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
W D.G tak się właśnie pisze. No i co zrobisz?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- donCezarre
- Posty: 2153
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
donCezarre pisze:Maryjan ale śróby to inaczej się pisze.....
Chyba Maryjan wie lepiej do czego miał klej!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- balth
- Posty: 3202
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odkręcanie nakrętek na szpilkach przy głowicy.
donCezarre pisze:Maryjan ale śróby to inaczej się pisze.....
Siruby?
LoL
bye
balth
balth
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości