Szpilki kolektora-problem

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 785
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Łysy » sobota, 25 stycznia 2020, 16:14

Piotr_MC_85 pisze:Spoko, bez emocji. :P ;)

Nie mam negatywnych emocji w tym przypadku :-)

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1214
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: czez » piątek, 31 stycznia 2020, 22:23

Jeżeli chodzi o szpilki to ja mam.
ftw

Awatar użytkownika
Ania
Posty: 155
Rejestracja: sobota, 20 września 2014, 17:25
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Ania » piątek, 31 stycznia 2020, 22:29

Też mam szpilki i chętnie kupię nowe


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ania

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: artur » piątek, 31 stycznia 2020, 22:32

Tak? Nigdy nie widziałem.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Ania
Posty: 155
Rejestracja: sobota, 20 września 2014, 17:25
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Ania » piątek, 31 stycznia 2020, 22:40

Obrazek
Założone specjalnie dla Artura
Pasowały do Hondy
Ten czerwony błotnik


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ania

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: artur » piątek, 31 stycznia 2020, 23:15

O w mordę! Albo jakoś tak. Honda - yyyy skumałem. Buziaki
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1448
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Unfamiliar » sobota, 1 lutego 2020, 20:27

:rotfl: :rotfl: :rotfl: A Artur się zarumienił, hehehe, a Artur się zarumienił :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: artur » sobota, 1 lutego 2020, 22:06

Fakt drogi Uf. Zawsze jak widzę Anię to się rumienie
Po prostu jestem wstydliwy z natury
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » czwartek, 20 lutego 2020, 17:40

Dziś trochę porozkręcałem moto co by silnik wyjąć ale mam pytanie:
Czy aby zdjąć łańcuch z zębatki małej wystarczy przesunąć tylne koło do przodu? Jakie macie patenty na wyjęcie silniora?
Troche się nagimnastykowałem ale udało się odkręcić króćce, chłodnica odkręcona, olej zlany- przy okazji wymienię na nowy.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
qter
Posty: 416
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: qter » czwartek, 20 lutego 2020, 20:08

na pewno wystrczy

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » wtorek, 4 sierpnia 2020, 12:28

Czy szpilki kolektorów występują w postaci stali nierdzewnej? Pytam o prawdziwe szpilki bo, że śruby dwustronne, pręty gwintowane z neirdzewki to wiem, że są.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » środa, 5 sierpnia 2020, 19:30

Widze, ze wakacje pełną parą.
Ku..a, k...a, k...a ukręciłem wykrętak w głowicy. A było posłuchać Łysego. Walczę już z tym drugi dzień, wiertła kobaltowe tego nie ruszaja, tytanowe też nie, a przynajmniej po dwóch godzinach wiercenia posunąłem sie może o 3-5 mm. Jutro ciąg dalszy walki. Gdzieś czytałem, żeby fest ogrzać i zostawić to wykrętak sie rozhartuje i tym samym nieco zmięknie.

Dla potomnych: NIE BAWIĆ SIĘ W WYKRĘTAKI!!! OD RAZU ROZWIERCAĆ I GWINTOWAĆ.

Nie poddam się.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 785
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Łysy » środa, 5 sierpnia 2020, 21:05

Jarek, żeby rozhartować musiałbyś rozgrzać do czerwonego ale wcześniej popłynie amelinium ....

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » środa, 5 sierpnia 2020, 21:35

No to mnie pocieszyłeś ...
No nic będę walczył.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Holender » środa, 5 sierpnia 2020, 21:58

JAREK pisze:Czy szpilki kolektorów występują w postaci stali nierdzewnej? Pytam o prawdziwe szpilki bo, że śruby dwustronne, pręty gwintowane z neirdzewki to wiem, że są.


Szpilka, to potoczna nazwa dla śruby dwustronnej. Jeśli takiej nie znajdziesz, z powodzeniem możesz zastosować pręt gwintowany, który przytniesz na żądany wymiar. Serwisówka podaje moment dokręcenia nakrętki rury wydechowej jako 20 Nm, co odpowiada klasie wytrzymałości śruby 6,9. Stal kwasoodporna klasy A4 posiada Rm=800 Mpa i Re=600 Mpa, co w przypadku śruby M8x1,25 oznacza w przybliżeniu klasę 8,8. Wytrzyma. Kup pręt, przytnij na wymiar, wkręć i zapomnij o korozji. Nakrętki polecam wkręcać na smarze miedzianym, lub innym, odpornym na wysokie temperatury. Nie będzie problemu z odkręceniem.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 667
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Pershing » czwartek, 6 sierpnia 2020, 08:22

Współczuję ci tej pracy. Problem od kilku miesięcy, sezon mija a maszyna nadal rozebrana. Wykretaki w mojej ocenie to też samo zło. Przynajmniej te najbardziej dostępne. Wkręcając mocniej napierają na ścianki. Zakliszczą się i pękają. Gdybym ja miał taki problem użyłbym wierteł lewych. Są, takie bo z doświadczenia wiem że szpilki czy urwane śruby gdy je rozwiercamy często wykrecaja się razem z wiertłem. Liczę że Twoja operacja się powiedzie. Cierpliwości, staranności i pójdzie.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 785
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Łysy » czwartek, 6 sierpnia 2020, 08:48

Dokładnie, śruba to śruba chociaż wiem jak potrafi działać świadomość że ma się części oryginalne lub tak jak w tym przypadku właściwą część.
Dodam że aby nie było problemu z odkręcaniem wystarczy (przede wszystkim do zwykłych szpilek) użyć nakrętek miedziowanych powszechnie stosowanych w układach wydechowych lub np. nakrętek z mosiądzu.

Jarek, podeślij zdjęcie tej szpilki z urwanym wykrętakiem.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 785
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Łysy » czwartek, 6 sierpnia 2020, 09:01

Pershing pisze:Wykretaki w mojej ocenie to też samo zło. Przynajmniej te najbardziej dostępne. Wkręcając mocniej napierają na ścianki. Zakliszczą się i pękają. Gdybym ja miał taki problem użyłbym wierteł lewych. Są, takie bo z doświadczenia wiem że szpilki czy urwane śruby gdy je rozwiercamy często wykrecaja się razem z wiertłem.

To prawda jakość to porażka, po jednym użyciu robią się "tępe" i nie chwytają otworu.
Takie wykrętaki potrafią uratować dupę, ja już trzy razy wykręcałem w XJR urwane śruby właśnie wykrętakiem - dwa razy od stopki wałka.
W przypadku Jarka lewe wiertło nie pomoże, ale nadzieja umiera ostatnia.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 6 sierpnia 2020, 10:00

Jarku napisz, czy coś ta szpilka wystaje z głowicy?

GhostDog
Posty: 2805
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: GhostDog » czwartek, 6 sierpnia 2020, 13:00

Ja rozwiercalem dwie, wiertło chyba 7, miałem dużo szczęścia bo udało się, ale musisz bardzo uważnie
No i dobre wiertło, są takie, ostatnio kupiłem wurth, mają trochę inne "czubki"
A jak się uda zastosuj nierdzewki i nakrętki kopułki

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » czwartek, 6 sierpnia 2020, 16:30

Napiszę jeszcze raz:
szpilki - dwie - urwane bez odrobiny wystającej poza blok silnika. Kupiłem wiertełka kobaltowe 3,2 oraz 4,5 i do przodu. Poszło bardzo ładnie. No i wykrętaka mnie się zachciało w nadziei, że wyjmę starą szpilkę. Wykrętak marki BETA czyli raczej nie byle gówno z casto za 8 zł komplet. Już miałem zrezygnować i wiercić pod gwintownik, ale mówię: "jeszcze raz spróbuję" no i jeb, pękł jebany. Drugą szpilkę rozwierciłem wiertłem 6,4 i gwintownikiem zrobiłem gwint M8 - śruba wchodzi i trzyma elegancko. Z drugą szpilką, a teraz to już wykrętakiem walka. Wiertła tytanowe bardzo pomału coś tam zbierają - jakieś 6 godzin ciągłego w miarę wytrzymałości mięśni wiercenia i jakiś centymetr otwór jest. Wydaję mi się, że to już końcówka wykrętaka i dlatego się nie poddam. Nieco wprawdzie rozjechałem otwór ale najwyżej posłużę się tulejką helicoil. Już przeszło mi przez myśl, żeby nową szpilkę osadzić na ten centymetr na klej do metalu, ale nie wiem czy klej wytrzyma temperaturę, poza tym to trochę druciarstwo.
W piątek i sobotę nie podziałam, będę dalej walczył w niedzielę.
Ach, dwa wiertła tytanowe 4 połamałem, kupiłem dwie piątki, mięśnie już mnie napitalają jak diabli i gdzie tylko możliwe mam siniaki od dociskania wiertarki ale się nie poddam. Wiertła pełnowęglikowe do wiercenia ręcznego się nie nadają, kruche jak diabli.

GhostDog
Posty: 2805
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: GhostDog » czwartek, 6 sierpnia 2020, 16:43

Przy zapieczonych śrubach to tak nie działa
"Tytanowe" wiertła też nie, te wiertła o których pisałem to 20 zł/ szt
Wurth zebra się nazywają
Masz opcje rozwiercenia
Podstawa to dobry punktak

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: artur » czwartek, 6 sierpnia 2020, 20:50

Wujek Dobra Rada. - wolne obroty włącz.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Wulu
Posty: 431
Rejestracja: piątek, 15 kwietnia 2016, 22:43
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2001 rp06
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Jawornik

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Wulu » czwartek, 6 sierpnia 2020, 22:47

I chłodzenie.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » piątek, 7 sierpnia 2020, 11:06

Sprzedający i producent zalecają obroty od 2000 obr/min i chłodzenie.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Holender » piątek, 7 sierpnia 2020, 16:00

JAREK pisze:Sprzedający i producent zalecają obroty od 2000 obr/min i chłodzenie.


Zależy do jakiego materiału. Im większa twardość, tym mniejsze obroty. Wykrętak jest bardzo twardy, małe obroty, dobry docisk i chłodzenie ze smarowaniem.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1162
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Jaqbik » sobota, 8 sierpnia 2020, 12:02

A później tytanowe szpilki i nakrętki od IWT czy jak mu tam...
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » niedziela, 9 sierpnia 2020, 09:05

O takie wiertła mam.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

GhostDog
Posty: 2805
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: GhostDog » niedziela, 9 sierpnia 2020, 10:48

Jarek muszę cię zmartwić, wygląda jak wiertło do betonu
Np takie ale oczywiście cena trochę za duża, ja płaciłem za 8 mm ok 20 parę zł

https://allegro.pl/oferta/wurth-wiertlo ... ToEALw_wcB

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 667
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Pershing » niedziela, 9 sierpnia 2020, 12:54

GhostDog pisze:Jarek muszę cię zmartwić, wygląda jak wiertło do betonu
Np takie ale oczywiście cena trochę za duża, ja płaciłem za 8 mm ok 20 parę zł

https://allegro.pl/oferta/wurth-wiertlo ... ToEALw_wcB

Przeczytaj ulotkę dołączoną do zdjęcia
Kontakt 782267431 ;)


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość