Szpilki kolektora-problem

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 67
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Szpilki kolektora-problem

Postautor: marszo » piątek, 9 czerwca 2017, 13:49

Serwus,

Mam problem, poluzowały mi się szpilki od kolektora, które są maksymalnie skorodowane. Jeden mechanik się poddał bo mówi, że nie da rady odkręcić od 2 kolektorów wewnętrznych. Część zewnętrznych udało się odkręcić. Pytanie teraz jakie są Wam znane opcje odkręcenia?
Grzanie i penetratory już są sprawdzone.
Druga część:
Gdzie dostanę szpilki i nakrętki do kolektorów?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zdzislaw » piątek, 9 czerwca 2017, 14:09

Ad.1 - płyn hamulcowy/nafta, ewentualnie zamrażanie.
Ad. 2- szpilki nakrętki pasują od jakiejś Skody :P, takie miałem pod ręką i wkręciłem. Są mosiężne czy z czegoś takiego. Zresztą od prawie każdego samochoda pasują, co ma podobne fi szpilki.

Awatar użytkownika
marcin_z
Posty: 221
Rejestracja: piątek, 7 października 2016, 19:12
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WPR

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: marcin_z » piątek, 9 czerwca 2017, 16:21

Zmień mechanika ;)
o2o to jest to :-D

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zwierzu » niedziela, 11 czerwca 2017, 20:14

Jak to się poddał ?! Nie urwał i się poddał ? :zdziwko:
Szpilki pewnie są wkręcone na klej do gwintów, albo grzanie albo jak twierdzą niektórzy udar.

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: alum » poniedziałek, 12 czerwca 2017, 09:24

poszukaj mechanika który ma podgrzewacz indukcyjny,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: farba » poniedziałek, 12 czerwca 2017, 10:11

Skoro nie są urwane to po ch... je wykręcać :?:
Takie proszenie się o kłopoty ,oczyścić z rdzy , wymienić nakrętki

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 67
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: marszo » wtorek, 13 czerwca 2017, 08:39

Już pędzę z odpowiedzią :D Musiałem to g$%$no odkręcić bo dostało luzów i 2 środkowe kolektory dzwoniły mi niczym dzwony w parafii Świętego Józefa w Końskowoli w Święto Róży :P Przy okazji wymiany szpilek zostaną wymienione uszczelniacze na dole kolektorów bo mam przedmuchy i górne przy głowicy, skoro już jest to wszystko wyjęte. Generalnie zgadzam się z tym, że nie ma sensu tego zdejmować, jeżeli wszystko jest ok. U mnie korozja jest/była na takim etapie, że praktycznie nie było już nakrętek. Nie było na co nabić nasadowego klucza. Osobiście pewnie bym z tym powalczył jakbym miał na co dzień dostęp do garażu. Niestety dłubanie mogę uskuteczniać tylko w weekendy.
Mój mechanik wolny termin ma dopiero na 19.06- pozostali polecani również podobnie są zarobieni.
Generalnie chyba mechanicy nie lubią takiej rzeźby bo przez telefon 3 mi powiedziało, że się nie podejmie, 2 na żywo zrezygnowało, a obecnie stoi u kolejnego mechanika, który stwierdził, że może z tym powalczyć :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: farba » wtorek, 13 czerwca 2017, 19:09

Górne uszczelki wymieniasz zawsze po każdym demontażu rur kolektora ,są jednorazowe ,te dolne grafitowe są wielokrotnego użytku.

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zwierzu » niedziela, 18 czerwca 2017, 09:47

Eeeetam zaraz jednorazowe ... ;)

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 67
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: marszo » niedziela, 18 czerwca 2017, 20:58

Zostało to ogarnięte :) dospawanie nakrętek było wymagane. Okazało się jednak, że rury kolektora na dole wchodzą luzem bez uszczelek grafitowych. Teraz moje pytanie- jak to tak?! :D Ktoś tam coś już dłubał i coś zostało wymienione. RP-10/

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: artur » środa, 7 lutego 2018, 23:22

P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
marszo
Posty: 67
Rejestracja: środa, 8 marca 2017, 16:03
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: W-mazowieckie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: marszo » czwartek, 8 lutego 2018, 02:03

artur pisze:https://www.youtube.com/watch?v=ydulJlqnZYQ

Fajnie fajnie ale w środkowe kolektory nawet kluczem nasadowym nie dojdziesz bez przejściówek :)

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » czwartek, 9 stycznia 2020, 12:46

Dojdzie się, dojdzie.
Niestety już wiertarką nie.
Zdecydowałem, że wyjmuję silnik i wtedy zabiorę się za urwane szpilki. Bez wyjęcia nie ma szans, żeby prosto nawiercić otwory w urwanych szpilkach.
Nie wiem jeszcze kiedy i jak to zrobię ale zrobię, najwyżej stracę część sezonu.
Przy okazji wymienię króćce.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Łysy » czwartek, 9 stycznia 2020, 13:02

JAREK pisze:Dojdzie się, dojdzie.
Niestety już wiertarką nie.
Zdecydowałem, że wyjmuję silnik i wtedy zabiorę się za urwane szpilki. Bez wyjęcia nie ma szans, żeby prosto nawiercić otwory w urwanych szpilkach.
Nie wiem jeszcze kiedy i jak to zrobię ale zrobię, najwyżej stracę część sezonu.
Przy okazji wymienię króćce.


A mówiłem że trzeba silnik wyjąć żeby to uczciwie zrobić.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » sobota, 11 stycznia 2020, 19:18

Ile taki silnior waży?
Jest w serwisówce jak go wyjąć?

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Łysy » sobota, 11 stycznia 2020, 19:50

Szacuje ok. 40kg, samemu wyjąć i włożyć będzie ciężko.
Odkręć rozrusznik i alternator, będzie lżej i przygotuj jakieś "legowisko" dla silnika. Ja kładłem na mała paletę.
Ja wyjąłem sam, za pomocą podnośnika typu żaba ale odradzam no i już z włożeniem to był problem i był potrzebny oprócz podnośnika też pomocnik ... silny.
Pod silnikiem od strony napędu jest taka łapa i dobrze mieć właśnie podnośnik bo trzeba delikatnie podnieść silnik aby łatwo powkładać tam śruby.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zdzislaw » sobota, 11 stycznia 2020, 19:56

40? Ja mu daje 67. Całego/kompletnego miałem wielki problem podnieść :mrgreen: . Najlepiej sobie dużą żabę skombinować. Dużego problemu nie ma z wyjęciem i wsadzeniem. J/w najważniejsze są tylne siletbloki, one potrafią nawkurzac. A i pomocnik się przydać może.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Łysy » sobota, 11 stycznia 2020, 20:11

Nie ważyłem ale 40 czy 60 i tak bym nie podniósł sam wiec wszystko jedno.
Zdzisław, dla jednego ciężko, dla drugiego łatwo to zależy od umiejętności. Wolę Jarkowi napisać że nie jest ławo bo jak utknie z wiszącym silnikiem to będzie mnie przeklinał.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zdzislaw » sobota, 11 stycznia 2020, 20:26

Każdy, kto tego jeszcze nie robił zakleszczy się.
Ostatnio zmieniony sobota, 11 stycznia 2020, 22:06 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Łysy » sobota, 11 stycznia 2020, 20:29

mam na myśli łącznik na dole 1 i 2 a silentbloki górne 3 i 4
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: GhostDog » sobota, 11 stycznia 2020, 21:56

Weź usuń chłodnice a potem się zobaczy

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Zdzislaw » sobota, 11 stycznia 2020, 22:16

Łysy tak jest.
Ghost, trzeba i tak odkręcić przewody olejowe od silnika na dole. Przy okazji można wtedy przepłukać chłodnicę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
docent
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: docent » sobota, 18 stycznia 2020, 17:33

JAREK pisze:Ile taki silnior waży?
Jest w serwisówce jak go wyjąć?

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Daj znać w razie co to wpadnę z browarkiem siła i godnością wesprzeć :P

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Martinez » sobota, 18 stycznia 2020, 18:20

kurde ale Wy macie wycacane te motungi - aż wstyd moim obdrapańcem na zlot jechać :D

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: JAREK » sobota, 18 stycznia 2020, 19:42

Docent@ dzieki, dam znac w razie co.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 154
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wleń
Kontaktowanie:

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: UkaszS2 » sobota, 18 stycznia 2020, 23:04

Martinez pisze:kurde ale Wy macie wycacane te motungi - aż wstyd moim obdrapańcem na zlot jechać :D

Blizny zdobią wojownika.
nr tel. 516 75432 osiem

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: dawfil » czwartek, 23 stycznia 2020, 02:31

Martinez pisze:kurde ale Wy macie wycacane te motungi - aż wstyd moim obdrapańcem na zlot jechać :D



No mój w sprawach czystości pobiją wszelkie granice. :-D Ale ten tekst jest naprawdę niezły: blizny zdobią wojownika !

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 23 stycznia 2020, 17:49

Ale Łysy pojechałeś z tymi 40 kg, WSK 125 waży 22 kg więc daje do myślenia, też jest aluminiowy. 7 dych jak nic. Podnośnik na bank potrzebny, widać to dobrze na filmie u Shishqa.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Łysy » czwartek, 23 stycznia 2020, 18:13

wstyd mi :wstyd:
;-)
to że potrzebny to wiem dokładnie bo wyjmowałem silnik na podnośniku a najcięższe co podnosiłem rekami to keg z piwem 30L :-D więc tak sobie porównałem.
Gdy opuszczałem silnik na podnośniku nie wydawał mi się że waży 60-70kg ... w swojej obronie dodam jeszcze raz że dla mnie 40,60 czy 80 jeden ch... i tak bym na rękach nie podniósł.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Szpilki kolektora-problem

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 25 stycznia 2020, 08:35

Spoko, bez emocji. :P ;)


Wróć do „Wydechy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość