Regulacja łańcucha
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Regulacja łańcucha
Właśnie jestem przed wymianą napędu i mam pewne wątpliwości. Koledzy jak, to w końcu jest z tą regulacją łańcucha? W manualu piszą żeby motocykl stał na podstawce i tylne koło miał uniesione. Natomiast w instrukcji motocykla piszą aby oba koła stały na ziemi. To w końcu ten luz między 20-30mm z kołem w powietrzu czy na ziemi?
- ołr
- Posty: 219
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
- Województwo: G-pomorskie
Re: Regulacja łańcucha
Na logikę biorąc to koło powinno stać na ziemi. Im bardziej dociążasz motocykl tym bardziej się łańcuch naciąga.
Chodzi o to żeby był zapas jak usiądziesz na moto do tego plecak i ewentuany bagaż.
Jeśli w czasie regulacji koło bedzie wisiało w powietrzu to potem jak go postawisz na ziemi to już luzu nie będzie, za duże obciążenie na zębatkę zdawczą może uszkodzić skrzynię biegów.
Takie jest moje zdanie
Chodzi o to żeby był zapas jak usiądziesz na moto do tego plecak i ewentuany bagaż.
Jeśli w czasie regulacji koło bedzie wisiało w powietrzu to potem jak go postawisz na ziemi to już luzu nie będzie, za duże obciążenie na zębatkę zdawczą może uszkodzić skrzynię biegów.
Takie jest moje zdanie
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Re: Regulacja łańcucha
No właśnie. Tak jak piszesz. Na logikę biorąc, też tak myślę.
Chciałem się upewnić i zasięgnąć rady od tych którzy to robili.
Chciałem się upewnić i zasięgnąć rady od tych którzy to robili.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regulacja łańcucha
Ja ustawiam luz na 30mm kiedy motocykl stoi na centralce. Zawsze możesz poprosić kolegę aby zbadał luz jak usiądziesz na motocyklu, jeśli będzie nieprawidłowy, można poprawić. I faktycznie lepiej żeby łańcuch był luźniejszy, wymiana łożyska na kole zębatym zdawczym równa się rozbiórce silnika.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
-
- Posty: 2883
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Regulacja łańcucha
Ustawisz łańcucha wg manuala. Manuala tworzyli Japończycy, którzy ważą max 60 kg.
Jak usiądzie taki Polak co jest o metr wyższy i 50 kg cięższy to łańcuch będzie napięty bardziej.
Jak usiądzie taki Polak co jest o metr wyższy i 50 kg cięższy to łańcuch będzie napięty bardziej.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Regulacja łańcucha
Manual mówi wyraźnie 20-30 mm z kołem w górze. Po co szukać miodu w dupie? Inne motory mają luz łańcucha mierzony, gdy soją na obu kołach, inne z kierownikiem siodle, jeszcze inne mają stać na bocznej stopce.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Re: Regulacja łańcucha
No i tak zrobię. Ustawię na centralce luz 30mm. Przy mojej wadze 107 kg, trzeba będzie sprawdzić z obciążeniem.
- docent
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
- Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja łańcucha
Ja akurat zawsze regulację robiłem na dwóch kołach z zadkiem w siodle. Kogoś tam zawsze prosiłem żeby usiadł i dociążył.
Kiedyś dokupiłem taki majstersztyk i służy mi od dawna i to jest ważne żeby koło było w osi
https://allegro.pl/oferta/laser-pomiaro ... 7336178944
tyle że ten tutaj jakąś cenę ma z kosmosu
swoją droga tak mi się zdaje że jak ustawisz z wiszącym kołem 20 -30 mm to na to samo wyjdzie
Kiedyś dokupiłem taki majstersztyk i służy mi od dawna i to jest ważne żeby koło było w osi
https://allegro.pl/oferta/laser-pomiaro ... 7336178944
tyle że ten tutaj jakąś cenę ma z kosmosu
swoją droga tak mi się zdaje że jak ustawisz z wiszącym kołem 20 -30 mm to na to samo wyjdzie
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Re: Regulacja łańcucha
Dzięki za radę, ale pchać się w dodatkowe koszta?
Myślę, że ustawie na wiszącym kole,i ewentualnie z koryguję jak coś będzie nie tak.
Myślę, że ustawie na wiszącym kole,i ewentualnie z koryguję jak coś będzie nie tak.
- UkaszS2
- Posty: 154
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
- Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wleń
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja łańcucha
Waga kierownika nie ma znaczenia przy ustawianiu luzu. Jeśli napisali 20-30mm na centralce to tak ma być, czy waży się 50 czy 140kg. Tu się tylko o kąty pomiędzy zębatkami a osią wahacza rozchodzi.
nr tel. 516 75432 osiem
-
- Posty: 23
- Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2018, 08:57
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Regulacja łańcucha
hm.... a gdzie w manualu jest napisane , że motocykl powinien stać na centralce?
Znalazłem taki zapis przy ustawianiu łańcucha dla RP19 stron 3-25:
Adjusting the drive chain slack
1. Stand the vehicle on a level surface
NOTE:
both wheels should be on the ground without a rider on the vehicle
2. Move the rear wheel several times and find the tightest position of drive chain
3. ....
Poważnie pytam, bo ustawiłem naciąg na stopce i po opuszczeniu ze stopki był dosyć mocno naciągniety.
Przeczytałem to co powyżej w manualu i ustawiłem już bez stopki, czyli dwa koła na ziemi i 20-30mm luzu.
Teraz wydaje mi się , że naciąg jest ok
Znalazłem taki zapis przy ustawianiu łańcucha dla RP19 stron 3-25:
Adjusting the drive chain slack
1. Stand the vehicle on a level surface
NOTE:
both wheels should be on the ground without a rider on the vehicle
2. Move the rear wheel several times and find the tightest position of drive chain
3. ....
Poważnie pytam, bo ustawiłem naciąg na stopce i po opuszczeniu ze stopki był dosyć mocno naciągniety.
Przeczytałem to co powyżej w manualu i ustawiłem już bez stopki, czyli dwa koła na ziemi i 20-30mm luzu.
Teraz wydaje mi się , że naciąg jest ok
Ostatnio zmieniony piątek, 10 maja 2019, 13:21 przez wookier, łącznie zmieniany 1 raz.
- docent
- Posty: 104
- Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
- Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja łańcucha
A ja powiem tak. Ważne żeby był luz. Ważne żeby nie wisiał jak ....... coś tam w portkach. Czy będzie luzu 1 cm czy dwa czy trzy nie ma znaczenia. Jeśli usiądziesz na bzyczku i pobujasz się na nim luzik musi być choćby niewielki.
- auratus1
- Posty: 168
- Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
- Województwo: S-śląskie
Re: Regulacja łańcucha
Jak myślicie czy da radę zakuć DiDa 530ZVMX, tą zakuwarką ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Re: Regulacja łańcucha
Nie powinno byc problemow ...
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Regulacja łańcucha
Mam taki zestaw; musiałem zahartować końcówkę tego bolca, bo przy zakuwaniu się rozgniatała.
- gajny
- Posty: 176
- Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Kowale
Re: Regulacja łańcucha
Też się kiedyś pokusiłem o taki zestaw ale niestety wytrzymał jedną wymianę, może dlatego że mój był w czerwonym pudełku pewnie zależy od producenta bo patent dobry tylko nie wiadomo jak z materiałem.
bo jestem ja artystą, na niczym grać nie umiem ale jestem pijanistą
- Zdzislaw
- Posty: 3564
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja łańcucha
Jest inne wyjście, kupić łańcuch zakuty.
- nakano
- Posty: 135
- Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Regulacja łańcucha
Albo użyć narzędzia kinetycznego
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Regulacja łańcucha
Rp02 manual 3-30 Note: Place the motorcycle on a suitable stand so that rear wheel is elevated
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Regulacja łańcucha
Ja mam co najmniej 4 cm luzu i tak ma być na podniesionym kole. Mam duży kufer z tyłu, sakwy boczne i czasami napakowane w kufrze w dodatku z pasażerka . Gdy zrobiłem na uniesionym kole 3 cm to gdy wsiadłem na Moto załadowany z kobietka luz był pół cm. Nie mam zamiaru rozbebeszac silnika później. Fakt że zbyt luźny być nie może ale widzę gorsze skutki tego gdy jest za mocno naciągnięty łańcuch .
A tak w ogóle każdy ma swoją wizję naciągu jak widzę
A tak w ogóle każdy ma swoją wizję naciągu jak widzę
- UkaszS2
- Posty: 154
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
- Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wleń
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja łańcucha
Jak będziesz jeździł ze zbyt luźnym na pusto to zacznie Ci się wgryzać w wahacz przy hamowaniu silnikiem. Powtarzam, ładunek nie ma znaczenia.
nr tel. 516 75432 osiem
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Regulacja łańcucha
oo tego nie wiedziałem. Wgryzać w wahacz, czyli jak się dobrze potem przyjrzeć zauważę jakieś rysy albo coś na wahaczu?? Pewnie dla łańcucha też to dobrze nie wróży. Dziś byłem przy okazji u mechanika, zobaczył moto na centralnej stopce i coś mu nie pasował chyba łańcuch- za luźny, ale jak zestawiłem ze stopki i usiadłem na nim stwierdził ze tak ma być, że jest ok .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości