motooiler

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 15 czerwca 2010, 17:38

ja może się w końcu zmobilizuje i założę w przyszłym tygodniu....bo w końcu mnie zima zastanie :->
hubertm

ćwirek

Postautor: ćwirek » czwartek, 17 czerwca 2010, 20:58

wymyśliłem sposób na dozowanie oleju,
potrzebowałem na to 800km.
końcówka sznurówki wciśnięta w rurkę przed zębatką i delikatnie zgnieciona obcęgami [ nie szczypcami bo gniotą pod kątem]
w zestawie posiadam elektrozawór podpięty do świateł i zbiorniczek z zaklejonym wlotem powietrza. cały ten układ wymaga regulacji końcowej, trzeba dogniatać stopniowo, aż dojdzie się do perfekcji.

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » sobota, 19 czerwca 2010, 10:10

JAREK pisze:eee głupio zrobisz... zakładaj a zobaczysz ze warto.


W sumie to racja. Muszę się zmobilizować... :kwasny:
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 21 czerwca 2010, 05:09

U mnie dziadek ostatnio stwierdził, że ten dozownik to powinien być z prawej strony tarczy machnięty. Moto jak stoi na bocznej jest pochylone w lewo. Ogólnie też lewą stronę oponki mam zamkniętą a z prawej jeszcze z 1/2 cm ostała, znaczy, że w lewo troszkę więcej się skręca. Może wtedy bardziej by równo się ten łańcuch smarował.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 21 czerwca 2010, 16:19

Poniosło Cię :) Może bardziej się pochylasz w prawo, osobiście mi też lewe winkle bardziej pasują :) Nie popadajmy w paranoje :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:02

No i jak Mario, przesunąłeś dozownik na prawą stronę zębatki?
Ja, po miesięcznej :!: przerwie w dosiadaniu moto zauważyłem, że u mnie też prawa strona łańcucha ma rdzawe naloty, póki co wyczyszczę to naftą, ale zastanawiam się na patentem z dwoma dozownikami, tzn. rozgałęzieniem.
A może kolega matias już dokonał tego rozwiązania?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 4 sierpnia 2010, 15:01

W pn odpinałem koło i zastanawiałem się nad tym. Na razie zostawiam z lewej. Docisnąłem jednak króciec bliżej zębatki, tak, że kropelka powinna spływać po zębatce na łańcuch a nie bezpośrednio kapać na niego. W dni pogodne można powiedzieć, że jest w miarę ok. Lipa zaczyna się niestety w dni deszczowe. Wtedy ta prawa strona naprawdę zaczyna korodować. W rozmowie z Matjasem zrozumiałem, że będzie On coś działał w temacie drugiego króćca. Niestety według mnie wymaga to zastosowania innego sposobu mocowania tego chwytaka. Prawdopodobnie trzeba też będzie przejść na króćce z tworzywa sztucznego, które byłyby bardziej elastyczne.
tak poza tym by bezpiecznie, bez uszkodzenia króćca zdjąć koło trza troszkę uważać, szczególnie przy ściąganiu łańcucha oraz wybijaniu ośki.
Zostawiam tak jak jest do zimy.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 4 sierpnia 2010, 17:44

.. a ja swojego motooiler'a jeszcze nie odpakowałem nawet ale jeśli ktoś chętny jest to sprzedam, ponieważ za baardzo atrakcyjną cenę nabede w sierpniu scotoilera z większym zbiornikiem na olej, zamieszczonym pod tablicą rejestracyjną i bez żadnej regulacji min/max. Wszystko automat ;-)
Oferta sprzedaży pojawi się w temacie Giełda.
hubertm

Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 97
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Postautor: Jabol » czwartek, 26 sierpnia 2010, 08:15

Jako, że nawinąłem z Motooiler'em już około 4500 km mogę kilka słów na jego temat powiedzieć. No cóż, ustrojstwo jest idealnym rozwiązaniem dla osób którzy mają gdzieś smarowanie łańcucha sprayem co 300km, ma rónież swoje wady. U mnie po około 500km urwała się dysza smarująca, powodem tego jest fakt, że jest ona po prostu zbyt długa i od drgań się ułamała w miejscu mocowania. Do naprawy wykorzystałem ten element który został przy moto. Kilka sekund na szlifierce i dysza wyglądała jak nowa, jednak połowę krótsza. Od tego momentu problem znikł. A teraz zalety: do pojemnika można zaglądać 2 razy na sezon, pełny wystarcza na bardzo długo, wreszcie mam czyste tylne koło (czyszczenie po sprayu doprowadzało mnie do szału), łańcuszek również czyściutki i cały czas nasmarowany.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » czwartek, 26 sierpnia 2010, 21:29

A jak z naciąganiem łańcucha ?? Mniej się wyciąga ? Czy nie trzeba tak często naciągać?

Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 97
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Postautor: Jabol » piątek, 27 sierpnia 2010, 03:11

U mnie tak wyszło, że na wiosnę wymieniałem łańcuch na nowy i wtedy zainstalowałem motooiler'a. Jeszcze nie było potrzeby naciągania. Co do łańcucha to DID ZVM2.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 27 sierpnia 2010, 09:13

Regularnie smarowany łańcuch sprayem, wraz z napędem wytrzyma do około 40tyś km, zobaczymy ile u mnie wytrzyma na tym oilerze, taki przebieg powinienem mieć pod koniec przyszłego sezonu. Ogólnie to oceniam to rozwiązanie na 4, podczas deszczu spray dłużej trzyma...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 27 sierpnia 2010, 10:25

Nie wiem gdzie Ty to Mariusz wyczytałeś ale w naszych sprzętach to niemożliwe :) Przy tym momencie, masie wg mnie jak wytrzyma 20k to będzie duże osiągnięcie. Mój poprzedni się nierówno wyciągnął i musiałem zmienić, na tym postaram sie nie trenować jazdy na tylnym kole to może deko dłużej pociągnie na tamtym 12 tys zrobiłem. Poza tym mój im bliżej końca był tym częściej trzeba było go naciągać więc rozciąganie wychodzi na to następuje progresywnie. Najpierw wcale praktycznie nie podciągasz potem coraz częściej - to z mojego doświadczenia. Może gdyby ten łańcuch jeszcze pracował w ekstra osłonie jak w MZ były to pewnie jeszcze wydłużyłaby się jego żywotność no i do tego gdyby wymienić przednią zębatkę jak się zużywa szybciej jak to już któryś nasz kolega co śmiga w terenie pisał a napewno to także z własnego doświadczenia wyniósł to byłaby poezja. Tak szczerze to któremu z nas tak naprawdę się chce tak nad tym skakać :?: :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 27 sierpnia 2010, 10:55

Ja mam na oryginale 28tysi i jeszcze pewnie długo pożyje bo w serwisie zapewniają mnie, że jeszcze w bardzo dobrym stanie jest.
Mój znajomy najechał 40 tysi i też jakiejś tragedii nie miał - wymienił bo długa podróż się kroiła i nie chciał w drodze szukac serwisów i wydawać kasy.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 27 sierpnia 2010, 11:21

25 tyśi na oryginale i jeszcze pojeżdzę na pewno do końca tego sezonu oraz następny co łącznie da pewnie jeszcze z 12 tysięcy km. Kwestia też Koniu jaki łańcuch założyłeś ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 27 sierpnia 2010, 16:37

A jak często naciągacie łańcuch, ja w ostatni weekend robiłem to poraz pierwszy przy przebiegu 4200, przed naciągiem miał ok. 5 cm luzu (ma być 2 do 3), na początku smarowany był sprayem shell'a, ale nie ma on dobrych opini. Teraz używam Motula road plus, utrzymuje się bardzo długo na łańcuhu (nawet do 500 km jest na rolkach, a na ogniwach to jeszcze dłużej tzryma), smaruję tak co 400-600 km w zależności ile się go nałoży i Ważne :!: nic nie brudzi koła, a na złotym metaliku od razu widać.
Jeśli chodzi o mój styl jazdy raczej dynamiczy, trochę spokojnie a trochę dzidy ok. 5-7k rpm, sporadycznie 8-9k.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 27 sierpnia 2010, 18:02

Rafi na "Cezarowej" ma coś koło 38tyś, Zela zrobił też koło 40tyś, ja mam 24 tyś i ani milimetra się nie wyciągną, łańcuch ostatnio obczajałem przy zmianie opony. Jest jak nowy :->
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 27 sierpnia 2010, 19:16

Mój łańcug to DID ZVM złoty.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 27 sierpnia 2010, 22:45

Piotr_MC_85 pisze:Teraz używam Motula road plus, utrzymuje się bardzo długo na łańcuhu (nawet do 500 km jest na rolkach, a na ogniwach to jeszcze dłużej tzryma), smaruję tak co 400-600 km

będąc teraz na Eurofeście nasmarowałem łańcuch w Austrii po deszczach, przejechałem Włochy, trochę Chorwacji i dopiero smarowałem w Czarnogórze ale tylko dlatego, że jechaliśmy tunelami, gdzie była woda i niestety smar się wypłukał... tak przy okazji, pozdrawiam Dzikie Wieprze ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 22:05

Hubertm Tamten temat już w oczyszczalni, więc jeśli chodzi o motooiler to nie mam doświadczenia, także sorki za moje osądy brudnego koła :)

[ Dodano: 2010-08-31, 14:40 ]
Poprostu widziałem parę sztuk z tym urządzeniem i wszystkie miały mocno ubrudzone koła i tyle. Być może oilery były źle ustawione :?:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 8 września 2010, 05:58

Może to mieć związek z tym, że kiedyś nastawy sterownika troszkę inne były. Z tego co pamiętam na prośbę PawłaR producent zmniejszył dozowanie oleju... ale nie wiem czy dobrze fakty łączę.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 8 września 2010, 19:33

Piotr_MC_85 pisze:Poprostu widziałem parę sztuk z tym urządzeniem i wszystkie miały mocno ubrudzone koła i tyle. Być może oilery były źle ustawione

zbyt duże dozowanie lub
nieodpowiednie smarowidło - syntetyk
hubertm

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 8 września 2010, 20:15

dla mnie temat czysta.brudna felga to pitolenie. jak się ubrudzi to trzeba umyć. albo jak się przypomni. no chyba, że ma sie polerowane/białe/chgw-jakie felgi. ja mam czarne i bardzo jestem z tego zadowolony.
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 9 września 2010, 05:25

Ja też felgi to może ze dwa razy na sezon myje
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 9 września 2010, 18:21

balth pisze:jak się ubrudzi to trzeba umyć

tak, tylko po co ją bezsensownie ohlapywać i pół motocykla też ?
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 9 września 2010, 19:15

hubertm pisze:tak, tylko po co ją bezsensownie ohlapywać i pół motocykla też ?
Taaa.... i po co jechać jak trzeba wracać... :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 9 września 2010, 21:45

hubertm pisze:tak, tylko po co ją bezsensownie ohlapywać i pół motocykla też ?


primo: ochlapywać.
secundo: nie bezsensownie, tylko smarując łańcuch. niska cena jeśli już.
tertio: jeśli już to felgę, ende.
....i ostatnie: jakoś nie zauważyłem, żeby felga była brudniejsza niż zwykle :mrgreen:
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 10 września 2010, 09:15

balth pisze:primo: ochlapywać.

palec się omsknął
balth pisze:secundo: nie bezsensownie, tylko smarując łańcuch. niska cena jeśli już.

nie podważam skuteczności tago rodzaju smarowideł.Sam zanabyłem przecież
balth pisze:tertio: jeśli już to felgę, ende.

zadupek również - nalej syntetyka - przekonasz się ;-)
balth pisze:....i ostatnie: jakoś nie zauważyłem, żeby felga była brudniejsza niż zwykle

...ponieważ odpowiednio dozujesz i używasz odpowiedniego smarowidła ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 10 września 2010, 18:04

tertio: jeśli już to felgę, ende.

jeśli felgę to oponę na bank też przynajmniej jej lewy profil.
A tak z ciekawości to jakie smarowidła wlewacie bo z tego co wyczytałem to od oleju silnikowego o-ringi, x-ringi szlag trafia :!:

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 10 września 2010, 18:44

Piotr_MC_85 pisze:jeśli felgę to oponę na bank też przynajmniej jej lewy profil.p..[


nie zauważyłem...
bye

balth


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości