motanie zębatek

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 20 lipca 2011, 12:04

mogą też być bakterie ale takie duże widoczne gołym okiem
Ostatnio zmieniony czwartek, 21 lipca 2011, 05:51 przez GhostDog, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 20 lipca 2011, 16:00

NO :!: Tu też już zaczynacie bałaganić. :zly: Albo trzymać się tematu albo zamykamy i do oczyszczalni skoro już się wątek wyczerpał.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 lipca 2011, 22:42

Jasny członek..... Wejście smoka normalnie :-D . Witamy Admina wśród robali zjadających tombakowe łańcuchy. To nie my bałaganimy a robale co je jedzą...

Wracając do tematu: Mariuszu najpierw pękł a zaś spadł ;-) .

Wątek jeszcze się nie wyczerpał więc nie zamykaj go o Wielki ;) . Niech potomni co zakupią w przyszłości XJRkę mają co czytać bez zadawania dziwnych pytań :roll: .

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » poniedziałek, 24 października 2011, 07:55

krzysiek 525tds pisze:Ponawiam pytanie - czy jest zebatka z 37 zebami na tył. Szukałem ale jakoś na taka nie trafiłem :?:

wedlug tego jt nie ma zebatki tylnej ponizej 38 zebow :-(
nie wiecie gdzie mozna kupic przednia 18ke poza larsonem?

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 24 października 2011, 08:08


Boyka

Postautor: Boyka » wtorek, 3 stycznia 2012, 14:13

czy któryś z kolegów mógłby mi pomóc i powiedzieć gdzie mógłbym kupić przednią zębatkę większą (19z) lub tylną mniejszą(35-36z)? chcę mieć mniejsze obroty przy tej samej prędkości. Znalazłem tylko taką ale nie wiem czy by pasowała:
http://allegro.pl/ir-zebatka-tylna-35-k ... 11164.html

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wtorek, 3 stycznia 2012, 14:17 przez Boyka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 3 stycznia 2012, 14:16

Napisz do Krabiego na maila lub PW.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 3 stycznia 2012, 14:39

ale wymyślił, nie ma takich zębatek :mrgreen:
http://www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=rent ... m270.l1313

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 3 stycznia 2012, 14:58

Do 2006 roku w IC mają 17 na przód i 39 na tył. 60 i 110zł. Więc zejście z 39 na tyle która to jest zapewne oryginalnie na 35/36 nie jest wskazane. Max -2z z tyłu, przód zostaw na 17.

Starsze wersje mają 38 na tyle.

Ja szukałem do mojej +1 ząbek(18) na przód i ni ..uja nie było nigdzie wtedy :lol: .

Boyka

Postautor: Boyka » wtorek, 3 stycznia 2012, 15:00

Myślałem, że może komuś udało się dopasować od innego moto lub po lekkiej przeróbce. Na moc mnie nie interesuje a w necie tylko na moc zębatki:( nie wszyscy chcą jeździć na jednym kole:D
pozdro

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 3 stycznia 2012, 18:17

Z tylną możesz pokombinować ,jak znajdziesz mniejszą niż 38 zębów.Przednią radził bym założyć max 18.Większa niż 18 zbliży niebezpiecznie łańcuch do popychacza sprzęgłowego. :!:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 5 stycznia 2012, 12:34

Boyka, ta zębatka jest do łańcucha 630 a powinna być do 530 chyba że i łańcuch i zębatkę zdawczą zmienisz. Tylko niebardzo wiem czym łańcuch jeden od drugiego się różni.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 5 stycznia 2012, 13:13

Boyka nie kombinuj. Zobacz w Larssonie do czego pasują zębatki i tym się kieruj przy szukaniu. ---> Larsson

Mają nawet zębatkę 18z dostępną...

Slavko

Postautor: Slavko » wtorek, 13 marca 2012, 23:29

Mam mały problem z prawidłowym założeniem zębatki dużej na koło.
Zębatka jest firmy Sunstar, z jednej strony powierzchnia mocowania jest nieco zaglębiona a z drugiej zupełnie płaska.
Moje pytanie, którą stroną powinna być ona założona, płaską do koła czy tą zagłębioną do koła. jeśli zagłębioną wtedy łańcuch pracuje o jakieś 2-3mm bliżej koła jeśli założę płaską będzie oddalony od koła.

Mam wrażenie, że powinien być tym zagłębieniem do koła ale pewny nie jestem.

Zębatka wygląda jak na tym zestawie napędowym z allegro:
http://allegro.pl/naped-yamaha-xjr-1200 ... 70298.html

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 14 marca 2012, 08:30

Slavko odwrotnie-zagłębieniem na zewnątrz.
J....ć stare baby :)

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » sobota, 26 maja 2012, 22:05

Założyłem własnie 18 na przód. Jest ok. jakby bardziej odczuwalnie wydłużyła sie 2 i 3 bieg. Moc lekko spadła ale efekt na którym mi zalezało - czyli obniżeniu obrotów - jest.

Generalnie - dłużej ciągnie na kazdym biegu i frajda z jazdy pozostała.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 27 maja 2012, 10:45

jesteśw stanie dokładnie określić o ile spadły obroty naprzykład na 5 biegu względem poprzedniej zębatki ?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » niedziela, 27 maja 2012, 21:46

Jutro looknę jak to jest przy 100 i 120 km/h. Większych prędkości nie osiągam ;-)
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 28 maja 2012, 00:06

Jaką prędkość masz przy 3kobr/min na 5 biegu- standard 17/38 jest 80km/h.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 28 maja 2012, 21:49

Tak, ciekawy jestem bardzo. 3 tys. obr/min na 5 biegu lub ile jest obrotów przy 100 km/h na 5 biegu.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 29 maja 2012, 19:07

Już wiele, wiele postów wcześniej ktoś (chyba Krabi) dowodził, że różnica nie powinna być tak duża, ale myślę, że gdzieś musiał być błąd w myśleniu. U mnie 5 tys. obrotów/min. daje 130 km/h przy 5 biegu. Wydaje mi się, że przed zmianą miałem o jakieś 500 obrotów mniej przy tej samej prędkości (też to już pisałem).
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » wtorek, 29 maja 2012, 20:48

Koniu pisze:Tak, ciekawy jestem bardzo. 3 tys. obr/min na 5 biegu lub ile jest obrotów przy 100 km/h na 5 biegu.


3000 obr/min = 90 km/h

100 km/h = 3500 obr/min

Fajna robi sie 2 i 3 - długo sie ciągną te biegi - wyrażnie odczuwalna zmiana na lepsze. Moc - dla mnie wystarczy.
Pozdrawiam - Krzysiek

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 30 maja 2012, 07:58

krzysiek 525tds, daj znać jaka jest różnica w apetycie na paliwko ;-)

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » środa, 30 maja 2012, 11:22

Nie bedę w stanie tego stwierdzić - nie robiłem jakichś pomiarów wcześniej - ale jak odczuję róznicę to dam znać.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 30 maja 2012, 19:03

Jacek, jak będziesz teraz jeździł to się przyjżyj jak masz w swojej i będzie wiadomo jaka jest różnica. Zapisz sobie prędkość przy 3000 obr/min i obroty przy 100 km/h i napisz nam.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 31 maja 2012, 05:46

krzysiek 525tds pisze:
Koniu pisze:Tak, ciekawy jestem bardzo. 3 tys. obr/min na 5 biegu lub ile jest obrotów przy 100 km/h na 5 biegu.


3000 obr/min = 90 km/h

100 km/h = 3500 obr/min

Fajna robi sie 2 i 3 - długo sie ciągną te biegi - wyrażnie odczuwalna zmiana na lepsze. Moc - dla mnie wystarczy.


Czyli TEORETYCZNIE przy 9000 obr/minete będzie 270 km/h :P . Lecz droga rozpędzania będzie wyglądać jak droga hamowania lotniskowca z prędkości max do 0 węzła :lol: .

Awatar użytkownika
acer00
Posty: 67
Rejestracja: piątek, 27 kwietnia 2012, 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: acer00 » czwartek, 7 czerwca 2012, 19:50

To jeśli moja ma taki obroty przy danej prędkości to jest standard czy ktoś namotał a jeśli tak to co chciał osiągnąć.

3000 obr/min = 80km/h

4000 obr/min = 100km/h

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 7 czerwca 2012, 22:57

Standard, zależy jeszcze od rocznika, gdyż występowały jak pamiętam różnice w przełożeniach..

Awatar użytkownika
acer00
Posty: 67
Rejestracja: piątek, 27 kwietnia 2012, 21:16
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: acer00 » piątek, 8 czerwca 2012, 05:59

Moja 2003r

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 8 czerwca 2012, 07:00

acer00 pisze:Moja 2003r
Fabrycznie 18/39
J....ć stare baby :)


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość