Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler - wnioski

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.

Czy jestem zadowolony z Olejarki Motooiler?

Tak
9
39%
Nie
0
Brak głosów
Kiedyś kupię
5
22%
Pierdzielę takie wynalazki
9
39%
 
Liczba głosów: 23

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler - wnioski

Postautor: mariuszdg » środa, 28 września 2011, 14:07

Założyłem zestaw przy przebiegu około 11tyś km. Powody założenia były 3:
1 oszczędności związane z zakupem smaruchów
2 wydłużenie żywotności zestawu
3 brudna tylna felga i ciągle obklejony łańcuch
Zrobiłem z nim 30tyś km.

ad1 Oszczędności spore, oleju idzie malutko. Dopiero lekko ponad 1/2 butelki Hipola poszło.

ad2 Tu sprawa jest mocno dyskusyjna. Uważam, że tego rodzaju smarowanie nie wpłynęło bardzo mocno na wydłużenie żywotności. Mam przy przebiegu 41500 zestaw do wymiany. Na normalnym smarowaniu spokojnie ponad 30tyś idzie nawinąć. Producent na stronie zapewniał o znaczącym wydłużeniu pracy zestawu (gdzieś znalazłem liczbę 70tyś na napęd :!: :?: ) W XJR nie jest to możliwe w żaden sposób.
ps Mój dziadek uważa, że smarowanie łańcucha jest przereklamowane i ma niewielki wpływ na żywotność napędu. Mówił, że łańcuch jest nasmarowany fabrycznie na o-ringach i w rolkach. To ma mu starczyć na cały cykl jego żywota. Smarowanie rolek "od góry" ma służyć tylko cichszej pracy. Ja tam nie wiem, ale z reguły dziadek miał rację :->

ad3 Tutaj jestem zadowolony. Felga mogłaby być czysta (nie chlapie olejem) gdybym ją umył ;-) Łańcuch jest czysty, nie klei brudu.

Co do awaryjności to akurat ja złego słowa nie powiem, działa, nie psuje się, sterowanie ok.

Minusem jest jedna dysza, bo prawa strona łańcuch po deszczu rdzewieje :!:

Kupiłbym to raz jeszcze ale spodziewałem się więcej, szczególnie jeśli chodzi o tak eksponowaną na stronie producenta żywotność napędu.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 861
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » środa, 28 września 2011, 14:12

Ja tam jestem zdania że mój dziadek też miał rację :zdrowko:
Yello "Fly" Submarine
665664515

Multan

Postautor: Multan » środa, 28 września 2011, 21:17

Podsumowując mariuszdg automatyczne smarowanie gaci nie zrywa?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 28 września 2011, 21:50

Nie, na pewno nie.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 28 września 2011, 21:56

automatyczne smarowanie - tak
elektroniczne sterowanie - nie
motocykl to konstrukcja prosta i niezawodna
nie mam zamiaru się zastanawiać czy elektronika panuje nad swoim zadaniem czy nie
podobnie mam do wtrysków i podgrzewanych manetek :evil:
:zdrowko:

Fafik

Re: Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler - wnioski

Postautor: Fafik » środa, 28 września 2011, 23:13

mariuszdg pisze:
ad1 Oszczędności spore, oleju idzie malutko. Dopiero lekko ponad 1/2 butelki Hipola poszło.



Mariusz, u mnie na 2500km średnio łyka 55ml - pół oryginalnego zbiorniczka ( w tym sezonie zrobiłem jakieś 7 tyś więc licząc na oko ok 160ml ). 1/2 butelki to 500ml ( tak?) to wychodzi podobnie.

ja również polecam, felga nie tak uklejona ( wystarczy ja tylko przetrzeć szmatką z WD40 lub plakiem i cały czas sie błyszczy) a łańcuch mokry.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 29 września 2011, 07:28

To i ja się wtrącę co by przyszli ew. nabywcy mogli podjąć łatwiej decyzję na tak lub nie:
pomijając wspomnianą przeze mnie fatalną obsługę posprzedażną dodam, że obecna cena prawie 400 zł powoduje, że chyba wolałbym poszukać po okazyjnych cenach scotoilera.
Pierwotna cena - niecałe 300 zł - była rzeczywiście bardzo atrakcyjna.
U mnie nieco popryskana była torba i felga po trasie dom-zlot-dom, ale to nie tak kleiste cuś jak spray, wiec z felgi zdecydowanie łątwiej schodzi.

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 września 2011, 07:47

rozumiem, że mowa o tym sprzedawcy i jego produkcie:
http://allegro.pl/motooiler-v-oila-supe ... 01070.html
znaczy do dupy, nie kupować? lepszy szkocki oiler?
http://www.louis.de/_40debae325c343052f ... r=10003168

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 29 września 2011, 07:53

Raczej tak, choć dziś za motooilerem przemawia masakryczny kurs euro co powoduje, że szkocki oiler - jak to zgrabnie ująłeś - kosztuje już prawie 700 zł
:!: :shock:

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 września 2011, 08:01

a odnośnie łańcucha to zastanawiam się, czy te oilery to nie jest wciskanie kitu motocyklistom? Co ma się w łańcuchu popsuć bez smarowania? Wyciąga się tak samo ze smarowaniem czy bez. Że co? Że jakieś tam tulejki się wewnątrz nie posmarują? I co z tego, przynajmniej łańcuch się świeci bez smaru.Pierdzielić takie wynalazki, raz do roku wyczyszczę naftą i będzie git! :evil:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 29 września 2011, 08:56

polecam szkockie oilery z rozbiórki motocykli na allegro ceny ok 150 -200 pln
przeważnie niekompletne (powód do opuszczenia ceny) ale do szkockiego można bez problemu dostać wszystkie części
GhostDog, Co ma się w łańcuchu popsuć bez smarowania? Wyciąga się tak samo ze smarowaniem czy bez.
z podstaw mechaniki wynika że wszystkie luzy się sumują w związku z tym łańcuch się wyciąga(nie ogniwka się wydłużają tylko zwiękrza się luz pomiędzy tulejką a sworzniem,nawet niewielkie wytarcie razy 110 ogniwek daje całkiem zauważalny efekt (pomijając już wycieranie się samych zębatek)
różnica jest taka że z olejarką łańcuch naciągasz raz w roku a bez niej co 500 km
:zdrowko:

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 września 2011, 08:59

Farba ale zgodzisz się, że wyciąga się tak samo? Olej nie pomoże w tym przypadku wiele, ja jestem zresztą minimalistą, myślałem o oilerze ale w sumie pierdzielę! :evil:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 29 września 2011, 09:01


Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 29 września 2011, 09:03

mariuszdg pisze:Mój dziadek uważa, że

GhostDog pisze:Co ma się w łańcuchu popsuć bez smarowania?

mryc pisze:Ja tam jestem zdania że mój dziadek też miał rację

nie mam na to żadnych przykładów ale czuję że razem z dziadkiem nie macie racji. Po prostu nie wyobrażam sobie tego. Jak mi się zdarzyło parę razy jechać na świecącym i suchym łancuchu to nie tylko że głośniej pracuje. Cały ja i motocykl czuł że nie ma smaru. To nie było przyjemne. Czyli twierdzicie że wtedy nie zużywa się szybciej ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 29 września 2011, 09:10

GhostDog pisze:Farba ale zgodzisz się, że wyciąga się tak samo? Olej nie pomoże w tym przypadku wiele, ja jestem zresztą minimalistą, myślałem o oilerze ale w sumie pierdzielę! :evil:

tak - to znaczy - nie :!:
:evil:
wyciąga się tak samo- tyle że duużo wolniej
co miom zdaniem jednak wydłuża jego żywotność ;)

a najszybciej wydłuża się luźny nienasmarowany :evil:
nie wnikam już w ewentualne dzałanie wysokiej temperatury króra powstając w wyniku tarcia
uszkadza oringi uszczelniające :evil:

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 września 2011, 09:16


Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Re: Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler - wnioski

Postautor: mariuszdg » czwartek, 29 września 2011, 10:10

Fafik pisze:Mariusz, u mnie na 2500km średnio łyka 55ml - pół oryginalnego zbiorniczka ( w tym sezonie zrobiłem jakieś 7 tyś więc licząc na oko ok 160ml ). 1/2 butelki to 500ml ( tak?) to wychodzi podobnie.
ja również polecam, felga nie tak uklejona ( wystarczy ja tylko przetrzeć szmatką z WD40 lub plakiem i cały czas sie błyszczy) a łańcuch mokry.

tak, tak. 5000km da się nawinąć na zbiorniku bez większego stresu.

co do żywotności to:
Trzeba by namówić kogoś do jazdy bez smarowania i porównać wyniki.

Ja smarowałem jak trzeba. I co z tego. Zębatki mam w miarę ok, a łańcuch się skończył (i tak muszę całość kupić). I to jeszcze tak, że 6 kresek na podziałce zostało, a on w zależności od miejsca albo wisi albo napięty.

Na zlocie jeden Kolega z Zaprzyjaźnionego Gangu mówił, że zna kolesia co nie smaruje a i tak 30000 robi. Mi się skończył przy +/- 38 tyś. Różnica nie jest powalająca.
Dziadek też nie mówił by nie smarować, jemu bardziej chodziło, że te wynalazki niewiele dają, bo jak łańcuch ma pracować 30tyś to i tak będzie, a smarowanie znacząco tego nie wydłuży.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 29 września 2011, 10:46

mariuszdg pisze:że te wynalazki niewiele dają,

smarowanie to nie wynalazek. Może i można nie smarować ja się tam nie znam ale chodzi też o komfort.
mariuszdg pisze:Trzeba by namówić kogoś do jazdy bez smarowania i porównać wyniki.

GhostDog się zgłosił jak uważnie czytałem
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 września 2011, 10:50

mogę, łańcuch i zębatkę mam w dobrym stanie (DID srebrny VN czy coś takiego), dotychczas smarowałem tylko sprayem :!: Ale to od przyszłego sezona bo w tym już dużo kaemów nie zrobię raczej.
fakt, że łańcuch nie smarowany hałasuje ale to i tak nie zmieni mojego zdania nt. smarowania-tako rzecze Steven Seagal.
ps. a przewidujecie wynagrodzenie dla testera :?: :evil:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 29 września 2011, 13:35

Nagrodą będzie podziw i uwielbienie wśród braci motocyklowej :-D .

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 29 września 2011, 17:58

i szacun :mrgreen:
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 30 września 2011, 12:02

...i owacje na stojąco.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 30 września 2011, 12:10


Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 30 września 2011, 19:33

działa, będę miał następny.
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 30 września 2011, 21:18

balth, chcesz mój? :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » sobota, 1 października 2011, 07:36

Następny wynalazek i to w dobrej cenie. http://allegro.pl/olejarka-motocyklowa- ... 26702.html
XJR na

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » sobota, 1 października 2011, 07:39

XJR na

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 1 października 2011, 07:49

piontek pisze:balth, chcesz mój? :)


zapewne.
ale poczekam, aż będę miał do czego przykręcić.
także na razie feel free jak znajdziesz kupca.
bye

balth

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 1 października 2011, 08:08

darek pisze:Następny wynalazek i to w dobrej cenie.
no i motooiler ma poważną konkurencję.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 1 października 2011, 10:25

Nowy kompletny Scottoiler 415zł - cena cały czas ta sama odkąd kupowałem.


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość