Zakuwarka - jaką kupić a jaką omijać z daleka

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Slavko

Zakuwarka - jaką kupić a jaką omijać z daleka

Postautor: Slavko » środa, 25 stycznia 2012, 13:58

Sezon zbliża się wielkimi krokami i tak przymierzam się do zakupu takowego narzędzia.
Fanie by było aby potrafiło ono rozkuwać, zakuwać wszystkie popularne obecnie łańcuchy.
A już gdyby także obsługiwało łańcuszki rozrządu to było by super :)
Na alledrogo znalazłem kilka pozycji:

http://allegro.pl/zakuwarka-nitownica-l ... 70541.html
http://allegro.pl/silo-zakuwarka-rozkuw ... 21221.html
http://allegro.pl/zakuwarka-rozkuwarka- ... 59800.html
http://allegro.pl/zakuwarka-rozkuwarka- ... 02553.html
http://allegro.pl/super-zakuwarka-nitow ... 32911.html

Nie ukrywam, że cenowo najlepiej wygląda pierwsza z nich ewentualnie druga, czy miał ktoś z was w ręce taki sprzęt ?

Wygląda to jak wygląda, ciekawy jestem jak ma się sprawa z łatwością zakuwania i trwałością samej zakuwarki.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 861
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » środa, 25 stycznia 2012, 15:04

To tak na szybko:
DID faktycznie nie do zdarcia
znajomy posiada tą 1 używa prywatnie i skubaniec nie chce pożyczać, sprzęt ogólnie daje radę !!
I na koniec jak mawia znajomy mechanior jak ktoś nigdy tego nie robił i nie ma smykałki to i DID'a popsuje.
Osobiście mi się wydaje że nie ma co się na kasę rozbrykać, warto natomiast sprawdzić czy można dokupić wymienne końcówki, jakby się posypały.
Yello "Fly" Submarine
665664515

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » środa, 25 stycznia 2012, 18:58

A moja zakuwarka wygląda tak:
Szlifierka kątowa z tarczą do cięcia, kombinerki, dwa młotki i chyba to wszystko.
Dwa razy tak robiłem i jest super ten sprzęt.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 25 stycznia 2012, 20:24

pawelxjr, Popieram :)
Znajomy we wojsku zrobił mi taka jak ta co tam jest niby PROFESJONALNA za 560 zł kosztowała mnie 80 zeta i w tamtym roku testowałem na łańcuchu kolego bo przeciez na swoim nie będę :evil: i działa jak należy :D
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Slavko

Postautor: Slavko » środa, 25 stycznia 2012, 22:47

No bez kątówki i browara to nie robota:)
Generalnie te ceny za kawałek żelastwa trochę szokują.
Też myślałem o tym młotku, rowerowe łańcuch tak właśnie robiłem.
Tylko się zastanawiam czy tego wzmacnianego DID-a ZVMX da się łatwo rozklepać.
I z drugiej strony, że jak już się rozklepie to czy będę wiedział, że to już wystarczy.
Tutaj przy zakuwarce niby powinno być jakieś wyczucie siły dokręcania, tak mi się bynajmniej wydaje.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 26 stycznia 2012, 06:49

Kumpel niedawno na innym forum moto kupił zakuwarkę za ca. 50 czy 80zł. Zakuł sobie łańcuch w CBR929 sam pierwszy raz i ok. Więc jak się ma kasę kupujmy DIDy- oryginały za 500zł albo home made z pewnego źródła do 100zł byle by nie made in china z gównoliny co się wygnie na pierwszym nicie :-D .

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 26 stycznia 2012, 22:22

Slavko, na to czy wystarczy klepania czy nie suwmiarka Ci powie :) Mierzysz oryginalnie zaklepany sworzeń a potem prywatę i wszystko się rozjaśnia z klepnięcia na klepnięcie. Kwestia lekkiego czy trudnego zaklepania nita :evil: zależy tylko i wyłącznie od ilości klepnięć ;) Im dłużej klepiemy tym stal bardziej się rozgrzewa i staje sie bardziej plastyczna ot i wsio. Na pewno to nie jest zrobione ze stali z której powstają łańcuchy do kotwic okrętowych wtedy bum oczywiście odradził klepanie 8-)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » środa, 17 grudnia 2014, 10:02

Hej, czy pożyczy mi ktoś zakuwarkę do łańcucha?

Obrazek

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 17 grudnia 2014, 15:00

A co ma do tego to zdjecie?

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » środa, 17 grudnia 2014, 15:13

na zachętę

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1211
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Postautor: czez » środa, 17 grudnia 2014, 19:57

To w zamian?
ftw

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » środa, 17 grudnia 2014, 20:32

4-pak oferuję w zamian! Zakuwarka potrzebna na 1-2 dni, mam już pięknego złotego DIDa, a nie chcę zepsuć młotkiem.

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 193
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » środa, 17 grudnia 2014, 21:59

Podobnie, jak Ty wymieniałem napęd bez zakuwarki. Po przykręceniu nowych zębatek
spiąłem je wymytym starym łańcuchem spinką i delikatnie operując sprzęgłem
podjechałem z nowym ZVMX i zakuwką pod kanapą do najbliższego serwisu.
Spinka leży w skrzynce narzędziowej, mogę wysłać.
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » środa, 17 grudnia 2014, 23:21

marecki, dzięki za propozycję.
W serwisie mnie skasują za podobną cenę co zakuwarka z allegro za 80zł, a poza tym niechętnie oddaję sprzęt w czyjeś ręce. Jak coś ma być zrobione dobrze, to muszę to zrobić sam, na spokojnie, a i przyjemość z roboty mam niezmierną.
Jak się nie znajdzie chętny, to pewnie kupię tę jednorazową chińszczyznę.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 17 grudnia 2014, 23:46

sdobrzan pisze:muszę to zrobić sam, na spokojnie, a i przyjemość z roboty mam niezmierną.

O to to!
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 18 grudnia 2014, 01:15

Chinoli nie kupuj, szajs. Dobra markowa to kole 400zł pewnie.


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości