Łańcuch napędowy

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Łańcuch napędowy

Postautor: Koniu » piątek, 28 grudnia 2007, 11:12

D.I.D. ? ;-)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 28 grudnia 2007, 12:14

Mam pytanie, chce zmienić przełożenie w układzie napędowym tzn zamienić zębatkę pierwszą na większą lub tylną na mniejszą żeby zmniejszyć obroty na wszystkich przełożeniach szczególnie mi chodzi o ostatnie myśle że powinna być ekonomiczniejsza a to z myślą o wypadzie w długą trase i oszczędności na paliwie, czy ktoś z was przeprowadzał taki eksperymet?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2148
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » sobota, 12 stycznia 2008, 23:39

tez o tym kombinowałem
mam kolesia co umie grzebać w motorach i na wiosnę zadaliśmy sobie ten temat
pewnie w lutym rozklepiemy to i wtedy dam znać
pozdro dla wszystkich
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 13 stycznia 2008, 01:44

To zajebiście czekam na info bo trzeba daleko jechać i czy sie to opłaci zrobić dzięki ;)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

counterox

Postautor: counterox » czwartek, 24 stycznia 2008, 15:34

W sumie XJR ma na tyle potężny NM, że powinna spokojnie śmigać na mniejszym przełożeniu a i niższe obroty pozytywnie wpłynęłyby na ekonomię.

W swojej XJR zawsze szukam 6 biegu... Albo to przyzwyczajenie z poprzedniego motoru, gdzie była 6 biegowa skrzynia, albo po prostu obroty są jak dla mnie za duże ;)

Pozdro

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 24 stycznia 2008, 23:49

Mam coś podobnego co Ty też sie nie raz złapałem na szukaniu niższego biegu :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 25 stycznia 2008, 09:26

counterox pisze:[..]
gdzie była 6 biegowa skrzynia, albo po prostu obroty są jak dla mnie za duże ;)


zawsze powtarzam, że chciałbym mieć motocykl z V-twin.... w dieslu :-) i litr pojemności by mnie zadowolił....
bye

balth

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 25 stycznia 2008, 09:41

Jakiś czas temu (w zeszłym roku) dostałem na czas przeglądu w serwisie Fazerka FZ6 do bryknięcia sie po Warszawce. Ten to dopiero miał obroty w porównaniu z XJR-ką.
Na 5 biegu w XJR przy 90 km/h mama jakieś 3-3,5 tysia/min, a w Fazerku było coś koło 5-6.
Wiem, wiem inny silnik, wzięty z R6, ale mnie się kiepsko jechało z takimi obrotami.
A co do 6 biegu to ja też go czasami szukam.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 25 stycznia 2008, 10:04

@admin: no więc ja sobie obiecałem, że w tym roku pojeżdżę mt-01 właśnie po to coby na niższych obrotach pośmigać :)
bye

balth

counterox

Postautor: counterox » niedziela, 27 stycznia 2008, 12:59

http://sklep.scigacz.pl/yamaha-xjr1300- ... 8_470.html

ja wybrałem ten, za 717..

pozdrawiam

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 27 stycznia 2008, 14:10

counterox pisze:http://sklep.scigacz.pl/yamaha-xjr1300-c-55_664_668_470.html

ja wybrałem ten, za 717..

pozdrawiam


w sumie łańcuch ten który przewidział producent. natomiast nie wiem jak to jest z zębatkami - ktoś ma jakieś doświadczenia? JT czy SS lepiej brać?
bye

balth

counterox

Postautor: counterox » niedziela, 27 stycznia 2008, 22:03

Ja słyszałem taką opinię, że jak DID to i SS, ale znajomy mechanik powiedział ostatnio, że JT są na tyle dobre ( i o połowę tańsze), że nie ma sensu wydawać kasy jak nie widać różnicy, co do tego DIDa notomiast nie miał wątpliwości - taki musi być i koniec :P

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 20 marca 2008, 21:00

cezaRYton pisze:tez o tym kombinowałem
mam kolesia co umie grzebać w motorach i na wiosnę zadaliśmy sobie ten temat zmiany przełożenia (zębatki) pewnie w lutym rozklepiemy to i wtedy dam znać
pozdro


I jak z tą robotą? Zdziałaliście coś, jakie tego wyniki? Czekam na odpowiedź bo tez jestem tym zainteresowany bardzo.

Mam DIDa ZVM 50 wygląda jakby zostało jeszcze 60% naciągu przejechałem 9 tys nie wiem ile poprzedni właściciel jak myślicie dociągnie jeszcze kolejne 9 tys?

[ Dodano: 2011-08-18, 10:58 ]
Przy mniej więcej 40 200 km zmieniłem łańcuch dokładnie na DID 50 - 530 - VMG&B - 110 ogniw w 2009 roku 350 zł.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 29 września 2011, 14:12

Koniu pisze:Przy mniej więcej 40 200 km zmieniłem łańcuch dokładnie na DID 50 - 530 - VMG&B - 110 ogniw w 2009 roku 350 zł.

No właśnie Koniu. Czyli napęd oryginalny daje radę pod 40tyś :->
Teraz pytanie: zarżną już kto tego złotego DIDa? Lepszy, czy gorszy od oryginalnego?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 29 września 2011, 17:18

Zależy co masz na myśli pisząc zarżnął :mrgreen: . Mi to się udało :evil: .

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 30 września 2011, 11:27

Tak szczerze to nie wiem czy Kruszyna miała oryginalny łańcuch jak ją kupowałem bo też był złoty ZVM 530. Jeżeli taki zakładali to był oryginał.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 30 listopada 2011, 00:56

a ja sobie przetestuję łańcuch innej firmy niż osławiony DID.
EK ZVX2 qx-ring hiper wzmocniony
http://www.rcsperformanceonline.com/EK_ ... 0chain.htm
zobaczymy co z tego wyjdzie, ale coś mi się zdaje, że będzie ok 8-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 30 listopada 2011, 09:13

tu też są, ciekawe co lepsze ek czy did?
http://motomaniac.pl/produkt,4532,lancu ... chain.html

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 30 listopada 2011, 14:57

IMHO lepiej kupować sprawdzone łańcuchy nie jakieś wynalazki. Chociaż o EK gdzieś słyszałem ale...... a mam już:

Są to bardzo mocne łańcuchy, długo obecne na rynku, oryginalnie montowane w motocyklach Kawasaki.
Dostępne są tylko u nas! W internecie nie są dramatycznie zaniżane ich ceny tak jak to ma miejsce przy innych japońskich markach.


Koleś od CBR chciał założyć to do Firebladego ale nie zdecydował się- ciężko dostać zakuwkę w razie W do niego.


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość