Regulacja łańcucha

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
auratus1
Posty: 167
Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: S-śląskie

Regulacja łańcucha

Postautor: auratus1 » niedziela, 5 maja 2019, 13:19

Właśnie jestem przed wymianą napędu i mam pewne wątpliwości. Koledzy jak, to w końcu jest z tą regulacją łańcucha? W manualu piszą żeby motocykl stał na podstawce i tylne koło miał uniesione. Natomiast w instrukcji motocykla piszą aby oba koła stały na ziemi. To w końcu ten luz między 20-30mm z kołem w powietrzu czy na ziemi?

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 219
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: ołr » niedziela, 5 maja 2019, 14:39

Na logikę biorąc to koło powinno stać na ziemi. Im bardziej dociążasz motocykl tym bardziej się łańcuch naciąga.
Chodzi o to żeby był zapas jak usiądziesz na moto do tego plecak i ewentuany bagaż.
Jeśli w czasie regulacji koło bedzie wisiało w powietrzu to potem jak go postawisz na ziemi to już luzu nie będzie, za duże obciążenie na zębatkę zdawczą może uszkodzić skrzynię biegów.
Takie jest moje zdanie

Awatar użytkownika
auratus1
Posty: 167
Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: S-śląskie

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: auratus1 » niedziela, 5 maja 2019, 14:53

No właśnie. Tak jak piszesz. Na logikę biorąc, też tak myślę.
Chciałem się upewnić i zasięgnąć rady od tych którzy to robili.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: Holender » niedziela, 5 maja 2019, 17:40

Ja ustawiam luz na 30mm kiedy motocykl stoi na centralce. Zawsze możesz poprosić kolegę aby zbadał luz jak usiądziesz na motocyklu, jeśli będzie nieprawidłowy, można poprawić. I faktycznie lepiej żeby łańcuch był luźniejszy, wymiana łożyska na kole zębatym zdawczym równa się rozbiórce silnika.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: GhostDog » niedziela, 5 maja 2019, 17:43

Ustawisz łańcucha wg manuala. Manuala tworzyli Japończycy, którzy ważą max 60 kg.
Jak usiądzie taki Polak co jest o metr wyższy i 50 kg cięższy to łańcuch będzie napięty bardziej.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: Flanker » niedziela, 5 maja 2019, 17:47

Manual mówi wyraźnie 20-30 mm z kołem w górze. Po co szukać miodu w dupie? Inne motory mają luz łańcucha mierzony, gdy soją na obu kołach, inne z kierownikiem siodle, jeszcze inne mają stać na bocznej stopce.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
auratus1
Posty: 167
Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: S-śląskie

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: auratus1 » niedziela, 5 maja 2019, 18:06

No i tak zrobię. Ustawię na centralce luz 30mm. Przy mojej wadze 107 kg, trzeba będzie sprawdzić z obciążeniem.

Awatar użytkownika
docent
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: docent » niedziela, 5 maja 2019, 20:30

Ja akurat zawsze regulację robiłem na dwóch kołach z zadkiem w siodle. Kogoś tam zawsze prosiłem żeby usiadł i dociążył.
Kiedyś dokupiłem taki majstersztyk i służy mi od dawna i to jest ważne żeby koło było w osi
https://allegro.pl/oferta/laser-pomiaro ... 7336178944
tyle że ten tutaj jakąś cenę ma z kosmosu :)
swoją droga tak mi się zdaje że jak ustawisz z wiszącym kołem 20 -30 mm to na to samo wyjdzie

Awatar użytkownika
auratus1
Posty: 167
Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: S-śląskie

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: auratus1 » niedziela, 5 maja 2019, 21:40

Dzięki za radę, ale pchać się w dodatkowe koszta?
Myślę, że ustawie na wiszącym kole,i ewentualnie z koryguję jak coś będzie nie tak.

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 154
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wleń
Kontaktowanie:

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: UkaszS2 » poniedziałek, 6 maja 2019, 09:14

Waga kierownika nie ma znaczenia przy ustawianiu luzu. Jeśli napisali 20-30mm na centralce to tak ma być, czy waży się 50 czy 140kg. Tu się tylko o kąty pomiędzy zębatkami a osią wahacza rozchodzi.
nr tel. 516 75432 osiem

wookier
Posty: 23
Rejestracja: poniedziałek, 3 września 2018, 08:57
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: W-mazowieckie

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: wookier » piątek, 10 maja 2019, 12:34

hm.... a gdzie w manualu jest napisane , że motocykl powinien stać na centralce?
Znalazłem taki zapis przy ustawianiu łańcucha dla RP19 stron 3-25:

Adjusting the drive chain slack
1. Stand the vehicle on a level surface
NOTE:
both wheels should be on the ground without a rider on the vehicle
2. Move the rear wheel several times and find the tightest position of drive chain
3. ....


Poważnie pytam, bo ustawiłem naciąg na stopce i po opuszczeniu ze stopki był dosyć mocno naciągniety.
Przeczytałem to co powyżej w manualu i ustawiłem już bez stopki, czyli dwa koła na ziemi i 20-30mm luzu.
Teraz wydaje mi się , że naciąg jest ok
Ostatnio zmieniony piątek, 10 maja 2019, 13:21 przez wookier, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
docent
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: docent » piątek, 10 maja 2019, 13:01

A ja powiem tak. Ważne żeby był luz. Ważne żeby nie wisiał jak ....... coś tam w portkach. Czy będzie luzu 1 cm czy dwa czy trzy nie ma znaczenia. Jeśli usiądziesz na bzyczku i pobujasz się na nim luzik musi być choćby niewielki.

Awatar użytkownika
auratus1
Posty: 167
Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: S-śląskie

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: auratus1 » sobota, 11 maja 2019, 15:57

Jak myślicie czy da radę zakuć DiDa 530ZVMX, tą zakuwarką ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 11 maja 2019, 17:02

Nie powinno byc problemow ...


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: Martinez » sobota, 11 maja 2019, 18:24

Mam taki zestaw; musiałem zahartować końcówkę tego bolca, bo przy zakuwaniu się rozgniatała.

Awatar użytkownika
gajny
Posty: 164
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Kowale

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: gajny » niedziela, 12 maja 2019, 22:58

Też się kiedyś pokusiłem o taki zestaw ale niestety wytrzymał jedną wymianę, może dlatego że mój był w czerwonym pudełku :zdziwko: pewnie zależy od producenta bo patent dobry tylko nie wiadomo jak z materiałem.
bo jestem ja artystą, na niczym grać nie umiem ale jestem pijanistą

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 13 maja 2019, 08:48

Jest inne wyjście, kupić łańcuch zakuty.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: nakano » poniedziałek, 13 maja 2019, 11:46

Albo użyć narzędzia kinetycznego ;-)

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: Flanker » poniedziałek, 13 maja 2019, 13:33

Rp02 manual 3-30 Note: Place the motorcycle on a suitable stand so that rear wheel is elevated


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: dawfil » poniedziałek, 13 maja 2019, 14:34

Ja mam co najmniej 4 cm luzu i tak ma być na podniesionym kole. Mam duży kufer z tyłu, sakwy boczne i czasami napakowane w kufrze w dodatku z pasażerka . Gdy zrobiłem na uniesionym kole 3 cm to gdy wsiadłem na Moto załadowany z kobietka luz był pół cm. Nie mam zamiaru rozbebeszac silnika później. Fakt że zbyt luźny być nie może ale widzę gorsze skutki tego gdy jest za mocno naciągnięty łańcuch .
A tak w ogóle każdy ma swoją wizję naciągu jak widzę :-)

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 154
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wleń
Kontaktowanie:

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: UkaszS2 » poniedziałek, 13 maja 2019, 15:09

Jak będziesz jeździł ze zbyt luźnym na pusto to zacznie Ci się wgryzać w wahacz przy hamowaniu silnikiem. Powtarzam, ładunek nie ma znaczenia.
nr tel. 516 75432 osiem

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Regulacja łańcucha

Postautor: dawfil » poniedziałek, 13 maja 2019, 19:33

oo tego nie wiedziałem. Wgryzać w wahacz, czyli jak się dobrze potem przyjrzeć zauważę jakieś rysy albo coś na wahaczu?? Pewnie dla łańcucha też to dobrze nie wróży. Dziś byłem przy okazji u mechanika, zobaczył moto na centralnej stopce i coś mu nie pasował chyba łańcuch- za luźny, ale jak zestawiłem ze stopki i usiadłem na nim stwierdził ze tak ma być, że jest ok .


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości