Po wymianie napędu
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Włocławek
Po wymianie napędu
Cześć,
Wymieniłem zestaw napędowy w mojej RP06 na zgodny ze specyfikacją - wcześniej była założona kombinacja poprzedniego właściciela: JT 17z/43z, łańcuch DID ZVMX 112 ogniw.
Po założeniu JT 18z/39z z łańcuchem DID ZVMX 112 ogniw (cały nowy zestaw napędowy) i naciągnięciu łańcucha zostało mi tylko 3,5 kresek znaczników na wahaczach (przy poprzednim miałem 5). Stąd moje pytanie - czy tak ma być?
Poprzedni zestaw nie był mocno zużyty, jedynie przednie koło wykazywało delikatne ślady, aczkolwiek do "zębów rekina" jeszcze mu daleko Postanowiłem to zmienić, bo niezbyt wygodnie jeździło się na takim przełożeniu - biegi 3,4 praktycznie były nie do wykorzystania i na 5 4,5k obr/min. przy 100 km/h. Teraz wszystko wydaje się być ok, zastanawia mnie tylko ten naciąg.
Wymieniłem zestaw napędowy w mojej RP06 na zgodny ze specyfikacją - wcześniej była założona kombinacja poprzedniego właściciela: JT 17z/43z, łańcuch DID ZVMX 112 ogniw.
Po założeniu JT 18z/39z z łańcuchem DID ZVMX 112 ogniw (cały nowy zestaw napędowy) i naciągnięciu łańcucha zostało mi tylko 3,5 kresek znaczników na wahaczach (przy poprzednim miałem 5). Stąd moje pytanie - czy tak ma być?
Poprzedni zestaw nie był mocno zużyty, jedynie przednie koło wykazywało delikatne ślady, aczkolwiek do "zębów rekina" jeszcze mu daleko Postanowiłem to zmienić, bo niezbyt wygodnie jeździło się na takim przełożeniu - biegi 3,4 praktycznie były nie do wykorzystania i na 5 4,5k obr/min. przy 100 km/h. Teraz wszystko wydaje się być ok, zastanawia mnie tylko ten naciąg.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Po wymianie napędu
Trochę źle się wyraziłem - chodziło mi o te duże kreski znaczników - małe pominąłem
Wcześniej było widoczne 5 dużych i 1 mała. Wiem, że średnica kół zębatych przy takiej samej długości łańcucha ma na to wpływ ale czy nie jest aby za daleko odsunięte? Łańcuch jest naciągnięty z luzem 30mm. Oczywiście ustawiłem po równo z każdej strony Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- farba
- Posty: 2647
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Po wymianie napędu
Trzeba było zdjąć 2 ogniwa
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Po wymianie napędu
farba pisze:Trzeba było zdjąć 2 ogniwa
Też tak pomyślałem ale uznałem, że skoro producent tak zaleca... Teraz chyba wiem, dlaczego większość zestawów napędowych dają z przednim kołem 17z. Ciekawi mnie tylko, czy jest to normalne zjawisko, czy coś było kombinowane.
Policzyłem jeszcze raz zęby na starych kołach i przednie było jednak 16z. Nie powiem... zbierało się, aż strach, nie nadążałem biegów zmieniać Teraz jednak jest o niebo lepiej! Przede wszystkim normalne obroty silnika - i niższa temperatura (!) oraz "dłuższe" biegi, a mocy i tak jest duży zapas. Wcześniej - niemal bezpośrednio po ruszeniu można było śmiało wbić 5
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Po wymianie napędu
Dzięki Farba, przejechałem na tym zestawie kilkadziesiąt km dla sprawdzenia, więc chyba go skrócę i zakuję ponownie - nie będzie to chyba wielkim błędem... oczywiście zakuję nowym ogniwem łączącym.
- Krzysztof87
- Posty: 78
- Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
Re: Po wymianie napędu
Mam takie same ustawienia. Łańcuch tak samo.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota, 1 maja 2021, 19:48
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Włocławek
Re: Po wymianie napędu
Krzysztof87 pisze:Mam takie same ustawienia. Łańcuch tak samo.
Właśnie... i tytułem podsumowania:
Skróciłem nowy łańcuch o 2 ogniwa i okazał się zbyt krótki aby w ogóle go spiąć - gdyby nawet się udało, to byłby zbyt mocno napięty.
Doczytałem się jeszcze informacji o maksymalnym, dopuszczalnym rozciągnięciu łańcucha ZVMX i wychodzi na to, że tak musi być. Większy zakres regulacji naciągu nie jest po prostu potrzebny.
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Po wymianie napędu
Jest sens zakupić taką zębatkę ?
Czy lepiej cały komplet koła/łańcuch ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Po wymianie napędu
Jest sens, nie hałasuje tak napęd. Jak masz gdzieś połowę przebiegu łańcucha, to tym bardziej.
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Po wymianie napędu
Dzięki Zdzichu - chyba się skuszę.
- Markus
- Posty: 178
- Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
- Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Racibórz
Re: Po wymianie napędu
Też wymieniłem tylko małą zębatkę przed sezonem. Tył i łańcuch w dobrym stanie a przód mocno był zużyty.
Nie znalazłem 18-i z tłumikiem dałem 17-ę z tłumikiem.
Nie znalazłem 18-i z tłumikiem dałem 17-ę z tłumikiem.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Po wymianie napędu
Jaro właśnie też chce kupić łańcuch opowiedz mi o co chodzi z tymi zębami ?? Bo zaproponowano mi kupno właśnie 17 i 39 . Dlaczego na przód 18 bo nie do końca rozumiem . Nie miał siły XJR na innych biegach ??
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Po wymianie napędu
Dawfil, chcesz to możesz sobie założyć jaka chcesz na przód. A zakładając większą nie dodajesz siły, tylko mniejsza.
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: Po wymianie napędu
Oki dzięki Zdzisław za wytłumaczenie
- Pershing
- Posty: 685
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Po wymianie napędu
Wchodzisz na yama sklep.
Wedlug rocznika lub vinu szukasz napedu.
I tam patrzac na numer pisze
Ilosc zębów zebatka z przodu
Ilosc zębów zebatka z tyłu
Ilosc ogniw łańcucha
I dobierasz taki sam a nie kombinując wieksze mniejsze itp. Potem wychodzą cyrki ze łańcuch za krótki, łańcuch za długi .
Oszukuje predkosciomierz, staje na kolo, nie staje na koło.
Wedlug rocznika lub vinu szukasz napedu.
I tam patrzac na numer pisze
Ilosc zębów zebatka z przodu
Ilosc zębów zebatka z tyłu
Ilosc ogniw łańcucha
I dobierasz taki sam a nie kombinując wieksze mniejsze itp. Potem wychodzą cyrki ze łańcuch za krótki, łańcuch za długi .
Oszukuje predkosciomierz, staje na kolo, nie staje na koło.
Kontakt 782267431
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Po wymianie napędu
Pershing pisze:Oszukuje predkosciomierz, staje na kolo, nie staje na koło.
A no, u Was oszukuje, w starszych nie .
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Po wymianie napędu
Założyłem DID530ZVMX, 17 przód, 39 tył - po 800 km koniec regulacji - trza skrócić i zakuć na nowo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości