Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler.

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler.

Postautor: Buko » poniedziałek, 6 lipca 2009, 20:18

Więc tak. Jako, że prawdziwym moto ( Jawy nie liczę ) jeżdżę od bardzo niedawna to strasznie mnie irytuje konieczność smarowania łańcucha... Te spray'e, szukanie kawałka płaskiego terenu i przepychanie motóra ( nie mam centralnej podstawki :-/ ) Do tego biorę pod uwagę pokonywanie też dalszych odległości jednego dnia i jakoś znajduję sporo innych zastosowań dla krótkich chwil postojów niż zabawę w psikanie łańcucha :D

Poczytałem, przekopałem wszelkie fora i inne źródła wiedzy i pojawiło się to -->> Motooiler

Oficjalna cena tego cósia to 350 zł. Ewentualne zamówienie grupowe może tą cenę obniżyć...

Z tego co widzę to można ten sprzęt zamocować całkiem tajniacko, by nie szpecić linii motocykla.

Tu przykład Kawasaki ER6

Piszę to by... poinformować Was, że intensywnie przymierzam się do zakupu ;)

A teraz proszę krytykę, tudzież dyskusyję na jak zawsze wysokim poziomie :mrgreen:

Wujaszek Sibula

Postautor: Wujaszek Sibula » poniedziałek, 6 lipca 2009, 21:19

miałem taki patent w poprzednim moto, naprawdę się sprawdzał i polecam zakup :idea:

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler.

Postautor: balth » wtorek, 7 lipca 2009, 08:17

Buko pisze:[..]
Tu przykład Kawasaki ER6

Piszę to by... poinformować Was, że intensywnie przymierzam się do zakupu ;)

A teraz proszę krytykę, tudzież dyskusyję na jak zawsze wysokim poziomie :mrgreen:


imho w tym er6 powinny być dwie rurki jeśli ma to być zainstalowane tiptop. ta która jest ma mały przekrój i smaruje tylko zewnętrzną część łańcucha a istotą patentu było chyba coby całość równo smarować. ale ja się nie znam......

napisz/zapytaj ich.
bye

balth

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 7 lipca 2009, 08:22

Ja do Karoliny Zephyrka używałem takiego wynalazku i moto nie musiało być przetaczane w czasie smarowania łańcucha:
http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... s_id=12748

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 7 lipca 2009, 17:10

Buko Zagadaj z Kipperem on ma bardzo fajny patent, jest tam przewód podłączany do króćca gaźnika daje podciśnienie po uruchomieniu silnika i smaruje łańcug silnik nie pracuje urządzenie nie daje oleju.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

odron
Posty: 64
Rejestracja: wtorek, 3 marca 2009, 19:25
Lokalizacja: opole
Kontaktowanie:

Re: Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler.

Postautor: odron » środa, 8 lipca 2009, 17:55

[quote="Buko"]Więc tak. Jako, że prawdziwym moto ( Jawy nie liczę )

JAWA-toż to prawdziwy ''naked'' jest,miałem piękną, czarną-TWIN SPORT 350,przedni hamulec tarczowy,dwa kominy i piękna praca tego dwutakta-ale miał jedną wadę,często zacierały się łożyska na wale..

Azymut

Postautor: Azymut » środa, 8 lipca 2009, 20:45

ciekawe ile taka olejarka kosztuje, na stronie nie pisze o cenie tylko tyle że "niska", a w to na pewno nie wątpię... :-|

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » środa, 8 lipca 2009, 21:08

Buko pisze:Oficjalna cena tego cósia to 350 zł. Ewentualne zamówienie grupowe może tą cenę obniżyć...


W pierwszym poście Azymut ;)


odron pisze:JAWA-toż to prawdziwy ''naked''


Oczywiście zgadzam się, ale... z obecnej perspektywy to... komarek :D

JAREK, lecz to dalej jest zabawa i do tego raczej ciężko 250 kg tak sobie unieść w powietrze samemu :D

Koniu pisze:Zagadaj z Kipperem on ma bardzo fajny patent, jest tam przewód podłączany do króćca gaźnika daje podciśnienie


Chyba jednak wolę grawitację i elektrozawór :)


balth pisze:powinny być dwie rurki jeśli ma to być zainstalowane tiptop. ta która jest ma mały przekrój i smaruje tylko zewnętrzną część łańcucha a istotą patentu było chyba coby całość równo smarować


Facet twierdzi, że jedna rurka wystarcza, druga jest tylko zbędnym bajerem.

Ta oliwiarka jest już dość gruntownie przetestowana przez użytkowników Hondy Africa Twin ( na ich forum jest całkiem rozległy temat )forum

A tu odpowiedź na wątpliwości bath'a

"Co do smarowania dwóch strona łańcucha to mam pytanie: co takiego jest po dwóch stronach łańcucha ze musi on byc 'mokry' z obydwu stron???
jedyne co jest i powinnno byc smarowanie to przestrzen pomiedzy rolką a sworzniem. istnieje takie zjawisko jak podciaganie kapilarne i jesli podasz olej na jedna strone takiej rolki na sworzniu ro przejdzie on na druga strone rolki bez problemu.
nie występuje tam 'robryzg' bo nie ma sie co rozbryzgiwac...
scottoiler przez LATA /firma istnieje 25lat/ mial tylko jedna rurkę - teraz ma dwie bo trzeba produkt rozwijac mowiac ze Dual Injector /ktory notabene z wtryskiem nie ma nic wspolnego/ jest lepszy.
nie chce tu rzucac kalumni na firme ktora sporo pracy wlozyla w budowanie swojego wizerunku ale moim zdaniem dual injector jest to mydlenie oczu."

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » środa, 8 lipca 2009, 22:43

No dobra,a jak już przy tym to co ile smarujecie łańcuch w praktyce?
Ja osobiście staram się co 500 km coś tam psiknąć,chyba że w deszczu zdarzy się polecieć to częściej..
Gruntowne mycie w nafcie co najmniej raz po sezonie ale to tez zależy od przebiegu :?:
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 9 lipca 2009, 06:23

Buko pisze:[..]

A tu odpowiedź na wątpliwości bath'a

"Co do smarowania dwóch strona łańcucha to mam pytanie: co takiego jest po dwóch stronach łańcucha ze musi on byc 'mokry' z obydwu stron???"


dwa końce sworznia.

jedyne co jest i powinnno byc smarowanie to przestrzen pomiedzy rolką a sworzniem.


indeed.

istnieje takie zjawisko jak podciaganie kapilarne i jesli podasz olej na jedna strone takiej rolki na sworzniu ro przejdzie on na druga strone rolki bez problemu.
nie występuje tam 'robryzg' bo nie ma sie co rozbryzgiwac...



hmm, jak wymyślę jak sprawdzić i sprawdzę to uwierzę. z drugiej strony miliony much nie mogą się mylić....


scottoiler przez LATA /firma istnieje 25lat/ mial tylko jedna rurkę - teraz ma dwie bo trzeba produkt rozwijac mowiac ze Dual Injector /ktory notabene z wtryskiem nie ma nic wspolnego/ jest lepszy.


to mnie trochę przekonuje. BTW ile kosztuje scottoiler?

jedyne co mi sie nie podoba w tym wynalazku to sterowanie - ja bym to jakoś sprytnie schował.
bye

balth

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » czwartek, 9 lipca 2009, 08:35

balth pisze:BTW ile kosztuje scottoiler?



http://www.louis.de/_103fd194839e4719a4 ... il_kontext

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 9 lipca 2009, 09:36

zaczynam się przekonywać do tego wynalazka. vide ten wątek
bye

balth

MadMike

Postautor: MadMike » piątek, 10 lipca 2009, 12:34

Buko, pociągnij temat. Podoba mi się to rozwiązanie. Jak będziesz wiedział coś więcej, to daj znać.

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » piątek, 10 lipca 2009, 15:09

Można zaprosić konstruktora na forum to się go zarzuci gradem pytań :D

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 11 lipca 2009, 07:32

Buko pisze:Można zaprosić konstruktora na forum to się go zarzuci gradem pytań :D


ale on już chyba wszystko napisał, poczytajcie tamte wątki. mnie się podoba.
bye

balth

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » sobota, 11 lipca 2009, 14:53

To tys prowda :) Ino tako se pomyślołech coby marudy mioły kogo pomęcyć :D

matjas

Postautor: matjas » niedziela, 26 lipca 2009, 23:55

witajcie!
zachęcony tym co przeczytałem w tym wątku i w ogóle śledząc tematy w polskim motonecie ujawniam się jako producenty tego wynalazku Motooiler a.
jeśli macia jakieś pytania to chętnie wezmę udział wzorem innych forów w konstruktywnej dyskusji.
dla przykładu z pobliskich tematów to Motooiler jeżdzi na Suzuki GSX 1400. właściciel przestał narzekac na konieczność podciągania łańcucha po każdej niemal wycieczce.
co do niepokojącej wielu kwestii chowania gdzieś sterownika to ma on w chwili obecnej estetyczną grafikę a jego wymiary sa mniejsze znacznie niz pudełko zapałek. na tak dużym bike'u to naprawdę niewiele znaczący dodatek i może być umieszczony gdziekolwiek. sensem jest umieścić go tak aby można było zmieniać wydatek oleju podczas jazdy.
miasto to inna potrzeba niż solidny ogien na drodze szybkiego ruchu czy autostradzie. z kolei jadac w 500km trase mozemy spotkac zaiste różne warunki drogowe - Motooiler jest na chwile obecna jedynym urzadzeniem w tej kategorii cenowej ktore umozliwia regulację podczas jazdy i precyzyjne dostosowanie smarowania w zależności od realnych potrzeb układu przeniesienia napędu.
do tej pory sporo jezdzilem w roznych warunkach XRV750 Africa Twin i to na tym motocyklu testowalem to rozwiazanie. lancuch naciagnalem dopiero po 9tys km od ostatniej regulacji a to przy V Twinie jest sporo. mimo przebiegu około 25-30tys km napęd jest jak nowy.
moge pisac sporo ale chetniej ustosunkuję sie do konkretnych pytań.
wiem swoją drogą, że jedna olejarka Motooiler juz pojawiła się na jednej XJR z forum i swoją drogą ciekaw jestem pierwszych wrażeń.
pozdrawiam
matjas

MadMike

Postautor: MadMike » poniedziałek, 27 lipca 2009, 06:58

matjas pisze:pojawiła się na jednej XJR z forum i swoją drogą ciekaw jestem pierwszych wrażeń

No to ładnie... Który się nie pochwalił??
Matias, tak dla porządku na forum - zapraszamy do powitalni ;-)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 27 lipca 2009, 09:24

Tutaj jest patent na smarowanie łańcucha innej firmy Scottolier to co ma Kipper są podane ceny są obrazki zachęcam do zerknięcia. Dodatkowo inne linki do sklepów internetowych sprzedających owe gadżety, treściwy opis urządzenia sposoby mocowania itd. itp.

http://www.scottoiler.com.pl/scottoiler_html.html
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » poniedziałek, 27 lipca 2009, 14:44

matjas pisze:edna olejarka Motooiler juz pojawiła się na jednej XJR z forum

Byle by nie chodziło o mojego ZRXa... bo jakoś się nie mogę doczekać paczki :-/

matjas

Postautor: matjas » wtorek, 28 lipca 2009, 22:42

hej
Buko - twoja olejarka juz powinna byc u Ciebie.
jutro sprawdze z listem wysyłkowym.
a tak do ogółu - witajcie no i gdzie te pytania ??? ;)
zdrowia
matjas

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » wtorek, 28 lipca 2009, 23:29

Aaaa to pewnie poczta się zakręciła... Co jej się zdarza.
Właśnie? Nikt nie chce pomęczyć matjas'a ??
Gdzie ci sceptycy i malkontenci? :D

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 29 lipca 2009, 05:33

Teraz nie dam rady ale myślę, że na nowy sezon nabędę owo cudo.

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 29 lipca 2009, 06:19

Witaj kolego interesująca ta twoja olejarka,
tylko cena jakaś tajemnicza.
Po sezonie czeka mnie wymiana napędu,
to i oliwiarka by się przydała.
Podaj cenę to będzie czas się przyzwyczaić
może być na pw,choć lepiej zrób cenę forumową to się może więcej wiary skusi.

MadMike

Postautor: MadMike » środa, 29 lipca 2009, 06:57

Gadałem już z Matjasem co do zniżki. Z tego co pamiętam da 15%-owy upust przy zakupie 4 szt. Zatem kto jest chętny oprócz mnie?

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 29 lipca 2009, 08:31

Ja wlasnie jestem po rozmowie i czekam na wyprodukowanie owego wynalazku.
Z racji wroclawskiej lokalizacji odbiore osobiscie i popytam o inne szczegoly...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2148
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » środa, 29 lipca 2009, 09:29

MadMike pisze:Gadałem już z Matjasem co do zniżki. Z tego co pamiętam da 15%-owy upust przy zakupie 4 szt. Zatem kto jest chętny oprócz mnie?



wydaje mi się lepszym rozwiązaniem rozmowa o cenie dla forumowiczów niż rabat przy zakupie kilku sztuk. Teraz jest moment macania - jeden założy, na zlocie obejrzymy, pocmokamy, pomarudzimy a potem kilka wynalazków na naszych motorkach się znajdzie.
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 29 lipca 2009, 13:44

Święta racja Czarku

Dibas

Postautor: Dibas » czwartek, 30 lipca 2009, 01:14

zgadzam się i też rozważam takowe rozwiązanie.... hmm.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 5 sierpnia 2009, 06:50

Sprzeta zakupilem, dzis montaz.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości