Automatyczne smarowanie łańcucha - Motooiler.

Informacje, zapytania dotyczące zębatek i lańcuchów do naszych rumaków.
Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 5 sierpnia 2009, 17:28

czekamy PawelR na opinie...też sobie z przyjemnością zakupię jak będzie ok.
hubertm

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 6 sierpnia 2009, 11:31

Zamontowalem!
Dzis zrobie zdjecia i przesle do producenta, zeby umiescil w galerii na stronie Motooilera.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 6 sierpnia 2009, 14:38

PawelR pisze:Dzis zrobie zdjecia i przesle do producenta,

to na forum też prześlij. Zobaczymy to cudo.
PS a czy to działa ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 6 sierpnia 2009, 14:41

PawelR pisze:Zamontowalem!
Dzis zrobie zdjecia i przesle do producenta, zeby umiescil w galerii na stronie Motooilera.


dawaj, dawaj te zdjęcia.
co prawda nie przewiduję już w tym roku jakichś szczególnie dużych przebiegów ;-) ale jestem ciekawy wynalazka...
bye

balth

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » środa, 12 sierpnia 2009, 14:53

Też czekam już niecierpliwie na jakieś fotki i opinię PawlaR na temat tego cuda.
Ale jakoś Paweł milczy ???
Sprawdza się to Panie ???
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 12 sierpnia 2009, 17:28

jestem dzisiaj we Wrocławiu i za jakieś 3 godzinki idziemy z PawłemR na "bezalkoholowe" więc mu przypomnę... ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 18 sierpnia 2009, 12:51

Przepraszam za milczenie..., postaram sie jutro nadrobic...

[ Dodano: 2009-08-19, 10:27 ]
Wlasnie wrzucilem do mojego forumowego Albumu

[ Dodano: 2009-08-26, 09:03 ]
Buko, jakie sa Twoje doswiadczenia z uzywania MotoOilerka.
Moje, jak narazie bardzo pozytywne.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » piątek, 28 sierpnia 2009, 19:08

Więc tak. W pierwszy dzień zostawiałem za sobą ślad oleju i plamy w miejscach postojów :D
Potem zmniejszyłem czas podawania oleju i... zapomniałem, że mam łańcuch :D

Drobne uwagi krytyczne to:
- Nie wiem dlaczego, ale u mnie pokrętło czasu dawkowania jest jakby odwrotnie. To znaczy, że jak chcę zwiększyć czas to muszę przekręcić w stronę minusa :roll: .
- Przełącznik częstotliwości otwarcia zaworu ma gumową powłokę. Niestety u mnie z niewyjaśnionych przyczyn owa powłoka popękała :cry:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 28 sierpnia 2009, 20:59

Widziałem tą konstrukcję na motocyklu PawlaR i to, co rzuciło mi się od razu w oczy jako pozytyw to czysty łańcuch, co przy smarowaniu tradycyjnym jest praktycznie niemożliwe
hubertm

MadMike

Postautor: MadMike » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 14:17

Buko pisze:jak chcę zwiększyć czas to muszę przekręcić w stronę minusa

Na mój gust się zgadza :)
Zwiększyć czas, czyli zmniejszyć częstotliwość kapania. Stąd "-", Dobrze Cię zrozumiałem?
Buko pisze:z niewyjaśnionych przyczyn owa powłoka popękała

Już :?: A myślałem, że to rozwiązanie na lata... Czy ta usterka wpływa jakoś na smarowanie?

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » poniedziałek, 31 sierpnia 2009, 15:38

MadMike pisze:Zwiększyć czas, czyli zmniejszyć częstotliwość kapania. Stąd "-", Dobrze Cię zrozumiałem?


O ile wiem to ustawia się czas otwarcia zaworu, a nie jego zamknięcia... Więc na moją logikę to do oporu na " + " powinien się prawie lać ciągle olej. Natomiast do oporu " - " powinno dawkować jedną kroplę na wieczność ;)

Lecz jest odwrotnie... Ciekawe czy tylko u mnie, czy tak ma być :?: Może matjas wytłumaczy ;)

MadMike pisze:Czy ta usterka wpływa jakoś na smarowanie?


Na jakość smarowania nie wpływa, ale nie wiem jak wpływa na szczelność przełącznika i całej obudowy sterownika... Tu też matjas do tablicy ;)

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 1 września 2009, 14:22

W moim przypadku krecenie w prawo (+) daje dluzszy czas otwarcia zaworu..., czyli moze masz odwrotnie polaczone w sterowniku.
Jezeli chodzi o gumowa powloke, to u mnie jest w calosci.
Nie mniej jednak pomocne byly by wyjasnienia autora urzadzenia.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

matjas

Postautor: matjas » piątek, 4 grudnia 2009, 17:43

hej hej

no to poczekałem: w końcu w ub. tyg po sezonie Buko odesłał do mnie sterownik na naprawę.
powiem szczerze ze 'peknietej gumki' ;) jeszcze w żadnym poprzednio nie miałem. owszem - jak ktoś wcześniej wspominał - nie wpłyneło to korzystnie na trwałość elektroniki wewnątrz.
pamiętałem jednak, że problem się u Buko pojawił i od tamtej pory niezależnie od uszczelniania ubudowy każda z płytek PCB jest po zalutowaniu zabezpieczana przed wilgocią i korozją.
tak czy owak - na szczęście to jedyny taki przypadek w tym sezonie.
szersze jego /sezonu/ podsumowanie odbywa się na forum Africa Twin gdzie trochę więcej motooilerów jednak się sprzedało. nie napisali jeszcze wszyscy ale ogólnie jest miło słuchać zadowolonych opinii.
bazując na doświadczeniach wyniesionych z tego forum i opartych na szybszych niz XRV motocyklach zmieniłem na wniosek Pawła nieco elektronikę aby zmniejszyć jeszcze minimalny wydatek oleju. teraz na min. w takim sprzęcie jak XJR nie będzie dochodziło do chlapania felgi przy prędkościach mało kodeksowych.
Buko jednak się na to nie skarżył. Może wolniej jeżdził ? :)

pozdrawiam serdecznie!

matjas

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » sobota, 5 grudnia 2009, 23:22

Coś tam chlapało, ale... moje moto nigdy nie będzie tak czyste jak Pawła, a co do wolniejszej jazdy... Właściwie to prędkość mnie nie pociąga w takim stopniu jak przyspieszenie :D
Poza tym seryjna szyba w ZRX jest na moje rozmiary stanowczo za niska więc i odczucia urywania łba nie nastrajają do bicia rekordów prędkości 8-)

Motooiler wyręczył mnie od pamiętania o czynności do której nawet nie zdążyłem się przyzwyczaić, ale która mocno mnie irytowała ( szczególnie w związku z brakiem centralnej podnóżki ). W zamierzchłych czasach dosiadałem Jawy 350 TSa a ta miała osłony na łańcuch i ze smarowaniem nie było takich ceregieli.
O ile nie lubię automatyki w motoryzacji to akurat automatyczne smarowanie łańcucha wręcz uwielbiam :) ( jeszcze climatronic w aucie kocham :D )

Ciekaw jestem jak wygląda ten nowy designe sterownika... Może jakieś zdjęcia matjas ?? :mrgreen:

matjas

Postautor: matjas » czwartek, 31 grudnia 2009, 17:26

hej
nowy sterownik 'wygląda' na oko w zasadzie tak jak stary.
ma inne, mniejsze i bardziej estetyczne wtyki.
zasadnicza różnica polega na zmianie niektórych elementów wewnątrz samego sterownika w celu zmniejszenia minimalnej dawki oleju.
Paweł, jak pisałem już wcześniej, skarżył się na zbyt dużą ilość oleju przy ustawieniu min.
To co było OK u mnie w Afryce niekoniecznie okazało sie OK w XJR.
To najważniejsza zmiana.
Ogólnie uważam pierwszy sezon za bardzo udany - opinie PO sezonie wydają się to potwierdzać.
Mam nadzieję, że przyszły rok okaże się dla nas wszystkich łaskaw - czego biorąc pod uwagę dzisiejszą datę, serdecznie wszystkim życzę.
Pozdrawiam
Matjas

Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 97
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Postautor: Jabol » poniedziałek, 18 stycznia 2010, 20:40

MadMike pisze:Gadałem już z Matjasem co do zniżki. Z tego co pamiętam da 15%-owy upust przy zakupie 4 szt. Zatem kto jest chętny oprócz mnie?


Na forum Africa Twin sprzedawca dla forumowiczów oferuje cenę 260 zł. Za taką kwote chętnie bym się zaoferował, więc już byłyby 2 szt.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 18 stycznia 2010, 21:54

ja też pewnie wszedłbym w temat. podejrzewam, że mój równie leniwy kulegen cezaren również.....
bye

balth

matjas

Postautor: matjas » poniedziałek, 18 stycznia 2010, 22:19

żeby uciąć domniemania - koleżeńska promocja na XRV forum dobiega końca i będzie 290PLN. takie same warunki oferuję na V-strom forum przy zamówieniu grupowym, które właśnie realizuję.

pozdrawiam
matjas

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 18 stycznia 2010, 22:28

balth pisze:ja też pewnie wszedłbym w temat. podejrzewam, że mój równie leniwy kulegen cezaren również.....

begin
If "cezaren" = "cezaryton"
then "ilość olejarek w CB"=1;
else "zamówienie możliwe"
end;
:-P
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 97
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Postautor: Jabol » poniedziałek, 18 stycznia 2010, 22:40

Połowa stycznia minęłą, niedługo sezon trzeba zacząć. Pisze się więc ktoś na grupowe zamówienie po 290 zł sztuka ?

Jabol - 1 szt.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 18 stycznia 2010, 22:45

Ja proponuję, by założyć oddzielny temat dotyczący zamówień w dziale giełda i tam dobijać targów. Tutaj piszmy może nasze przemyślenia na temat tego patentu...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 18 stycznia 2010, 23:08

Słuszna uwaga.

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2148
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » poniedziałek, 18 stycznia 2010, 23:39

mariuszdg pisze:
balth pisze:ja też pewnie wszedłbym w temat. podejrzewam, że mój równie leniwy kulegen cezaren również.....

begin
If "cezaren" = "cezaryton"
then "ilość olejarek w CB"=1;
else "zamówienie możliwe"
end;
:-P


mariusz, moze kolega szanowny pokuma bo to w końcu to informatyk :roll:
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 15 marca 2010, 16:24

Miałem sobie dziś chlastać okna i prac firanki, ale troszkę słońca wyszło to wymyłem motor :) i przetestowałem dokładnie działanie olejarki. Więc tak: na 1 załącza się co minutę, na 2 co 40s. Potencjometr odmierza czas otwarcia zaworu. U mnie jak jest na maksa to wylatuje 1,5 kropli (raz jedna, raz dwie), jak jest na min to kilka cykli trza na jedną kropelkę :) działa ok. Zrobię fotki jak kupię sobie akumulatorki do aparatu, bo mi padły. Zasilanie mam podpięte pod bezpiecznik od przedniej lampy, elektrozawór na wysokości puszki bezpieczników. Nawierciłem otwór w blaszce przy której puszka bezpiecznikowa się znajduje i tam skubańca na jedną śrubę chwyciłem.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 29 marca 2010, 09:47

Pytanie do tych co to juz założyli: jak puściliście przewody od potencjometru pod kanapę? Po bakiem?Zdejmowaliście w tym celu zbiornik?
W instrukcji proponują, żeby dołączoną złączką wpiąć się w plus przewodu od lampy tylnej. Przypomnijcie mi proszę bo nie pamiętam który kolor to plus?

Acha, jeszcze jedno pytanie: czy złączki łączące przewód nowy do przewodu już instniejącego, czyli takie wpinki nie osłabiają za bardzo przewodów? Czy może lepiej lutować?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 29 marca 2010, 13:39

Kabel ekranowany od sterownika puściłem pod zbiornikiem z lewej strony. Nie jest konieczne zdejmowanie zbiornika, wystarczy go tylko dobrze naciągnąć. Szkoleniowo jednak zdoiłem bak, i wczepiłem się w wiązkę. Co do zasilania, maiłem problemy z szybkim znalezieniem tego kabla od tylnej lampy (u mnie jest masakra z kablami pod siedzeniem przez ten sterownik) więc (po konsultacji z Zelą i PawłemR :) ) wpiąłem się pod skrzyneczkę z bezpiecznikami. Największy amperaż miał bezpiecznik od przedniej lampy, więc do niego się podłączyłem. Użyłem lutownicy. Wszystko działa.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 2 kwietnia 2010, 08:23

Motooiler założony, ale nie chciało mi się bawić w zapełnianie magistrali strzykawką więc muszę trochę się przejechać, żeby doszło do samego końca.
Niestety akumulator dokonał żywota (po 5 sezonach) i pewnie dopiero przejadę się dopiero po świętach.

Trochę kurnia ciężko to jakoś z sensem ułożyć po kanapą, a to rurki, a to złączki...

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 2 kwietnia 2010, 08:26

no miałeś poczekać ! :-(
ale z Ciebie Admin... :-(
hubertm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 2 kwietnia 2010, 09:36

teraz będziesz miał do pomocy dwóch takich co to założyli. Szybciej pójdzie, będzie więcej czasu na browar.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 2 kwietnia 2010, 13:51

w sumie racja....
hubertm


Wróć do „Zestaw napędowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości