Bawarskie Zakłady Silnikowe rozebrały eSkę

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Bawarskie Zakłady Silnikowe rozebrały eSkę

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 18 listopada 2013, 01:04

W Mediolanie Niemcy zaprezentowali odsłonę nowego Power Nakeda. W mediach już od wielu miesięcy można było znaleźć przecieki, że na kultowym już sporcie będzie zrobiony golas. Te "niezamierzone" przecieki spowodowały, że wszyscy oczekiwali 200 konnego lekkiego, wściekłego Bawarczyka.
Troszkę chce mi się śmiać, gdy czytam w pasie, że w sumie na papierze to lipa, bo zkastrowali o 30KM S1000 i na dzień dobry sprzęcik przegrywa porównanie z KTM Super Księciuniem.

Obrazek

Motocykl w sumie mi się podoba, nie licząc lampy. Ale już się przyzwyczaiłem, że "ten typ tak ma mieć" Podoba mi się malowanie czerwone, mini owiewka, tył oraz wyświetlacz

Obrazek

pozostaje jeszcze pytanie "jak to jeździ"
nie mam wątpliwości, że na torze wyścigowym będzie rzeźnikiem. Na co dzień myślę, że też bardzo fajny.
Wiosną postaram się go zaliczyć i testa konkretnego zrobić. Cieszy mnie ten kierunek, bo K1300R jakoś mnie na kolana nie powalił. Mówiłem, że wolałbym coś ze "zwykłym" zawieszeniem i troszkę inną geometrią.

Tego typu motocykle zaczęły być ostatnimi czasy bardzo modne. Wydaje mi się, że wszystko zapoczątkował Speed Triple. Powstaje klasa Power Super Fun Nakedów, które są położone na całkiem innej gałęzi drzewka genealogicznego co nasze XJRki.

Z drugiej strony pamiętajmy, że gdy powstała XJRa 1200 w 1995, miała około 100KM, a sportowe motocykle wyczynowe klasy 1 litra miały wtedy po 130KM więc można odpowiedzieć, że coś te konstrukcje łączy.
Obrazek
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » poniedziałek, 18 listopada 2013, 01:55

Jak na zbombionego, to całkiem ładnie Ci to wyszło :mrgreen:

thomy

Postautor: thomy » środa, 20 listopada 2013, 17:21

piękne zdjęcie,to czerwone noo też ładne :-P ,zawsze mnie ciekawiło ilu przychodzi na takie targi głównie polukać na kobitki :-)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 20 listopada 2013, 21:33

dawno temu byłem na premierze Triumpha Rocketa. Narobiłem tyle zajebistych fotek pewnej pani, że jak moja ówczesna "lokatorka" je obejrzała, to wszystkie wykasowała i jeszcze miałem awanturę. Myślała, że sobie na dupy pojechałem ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 20 listopada 2013, 23:11

thomy pisze:zawsze mnie ciekawiło ilu przychodzi na takie targi głównie polukać na kobitki :-)


Głównie to może nie, ale tak fifty fifty ;-) :-) Na to bym się pisał :mrgreen:
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Bawarskie Zakłady Silnikowe rozebrały eSkę

Postautor: mariuszdg » piątek, 24 kwietnia 2015, 21:33

dobra, nawet już nie próbuję tego olinkowywać ;-)

https://plus.google.com/photos/11371003 ... Ovo0oTO3wE

Chciałem napisać o S1000R. Przejechałem nim około 80km.

Naprawdę nie byłem uprzedzony. Myślałem, że to musi być super hiper zajebisty motocykl.
A w sumie...
okazał się być sportem bez owiewek, tyle, że bez sportowej pozycji, co wcale nie jest fajne.

Jeździć powoli nie bardzo się nim da, bo jest bardzo nerwowy na niskich biegach. Gaz elektroniczny nie działa fajnie, każde choćby lekkie ruszenie manetki (np po wjechaniu w garba na drodze) od razu przenosi się na motong. Motocykl jest piekielnie mocny, co powoduje, że fajnie się jedzie tylko na wysokich biegach w przedziale 70-140km/h.

Bardzo szybko również się nie da, bo przez szeroką kierownicę łapiemy wiatr na siebie i motocykl zaczyna świrować. Jest lekki, przez co wiatr ma na niego spory wpływ (przy mocnym bocznym wietrze zaczyna żyć swoim życiem). Tam gdzie XJRa idzie jak po sznurku przy 160km/h BMW jest już nie pewne :shock:
Gdyby był sportem pełnym, nie było by tego problemu, bo rozbijałby owiewkami wiatr i łapał stabilność wraz ze wzrostem prędkości - tu jest całkowicie odwrotne zjawisko.

zawieszenie ma 3 tryby:
soft - twarde
hard - twarde w chuj
track - brak tłumienia

Na tor może i dobry, chociaż nie sądzę, bo oprócz siły nie ma kompletnie nic do zaoferowania. Że jest lekki i poręczny, tak jest. I co z tego.

Kurcze, znów to nie to... ech
Luuuubię swoją XJR :zawstydzony:

w sumie to fajniejsza jest Yamaha MT09, bo
- jest łatwiej sterowalna
- gaz elektroniczny działa lepiej
- mocy jej wystarczy i nie spina ona kierowcy tak jak BMW
- jest o połowę tańsza
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Bitels

Bawarskie Zakłady Silnikowe rozebrały eSkę

Postautor: Bitels » niedziela, 26 kwietnia 2015, 13:32

A speed triple'm jeździłeś? Bo wiem, że lubisz ten motocykl. Nie jest aby podobna sprawa z nim?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Bawarskie Zakłady Silnikowe rozebrały eSkę

Postautor: mariuszdg » wtorek, 28 kwietnia 2015, 17:18

tak, jeździłem w 2007 roku. Było super. Całkiem coś innego od tej BMy. To jest aż nie możliwe, jakie są między nimi różnice. Według mnie bliżej Triumphowi kulturą pracy do XJRy niż do tej Bawarki.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Bawarskie Zakłady Silnikowe rozebrały eSkę

Postautor: Holender » wtorek, 28 kwietnia 2015, 19:24

Jeden garnek więcej robi swoją robotę. Kultura pracy wzrasta, krzywe stają się łagodne, jednym słowem same plusy. Jeszcze jeden garnek i mamy XJR :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.


Wróć do „Motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość