gaśnie przy gazowaniu

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
MarcinJ

gaśnie przy gazowaniu

Postautor: MarcinJ » sobota, 29 stycznia 2011, 18:36

Witam
Byłem dzisiaj oglądać tą xjr-ke ( http://otomoto.pl/yamaha-xjr-1300-M2380903.html ) .
Po nagrzaniu silnika , przy każdej próbie przygazowania (bieg jałowy) na około 6000 obrotów motor gasł, na mniejszych obrotach 3-4 tysiące po opadnięciu strzałka spadała na 500 obrotów i przez chwilę motor chodził nierówno ł .
Motor miał z 2 delikatne ślizgi ale nic nie wskazuje na poważniejszego dzwona .

Co może być tego przyczyną , czy może być to coś poważniejszego ?

Z góry dziękuje za pomoc i proszę o wyrozumiałość z racji iż jest to mój pierwszy post

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 29 stycznia 2011, 21:30

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=1806
tu było troszkę o tym moto.
Dolicz około 1tyś na synchro gaźników, zaworki, olej i robociznę. Pewnie po tych zabiegach będzie ok.

[ Dodano: 2011-01-29, 21:33 ]
Niby właściciel robił grubszy przegląd... :/
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

MarcinJ

Postautor: MarcinJ » sobota, 29 stycznia 2011, 22:32

Dziś trochę szperałem po forum ale przeoczyłem temat :->
Dzięki wielkie

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 30 stycznia 2011, 23:20

MarcinJ pisze:na mniejszych obrotach 3-4 tysiące po opadnięciu strzałka spadała na 500 obrotów i przez chwilę motor chodził nierówno ł .

Przyczyną takiego zachowania jest brak kompresji na cylindrach.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 31 stycznia 2011, 15:45

Można sprawdzić jeszcze czystość i regulację gaźników, ale kompresję w prawdzie można szybciej i łatwiej sprawdzić najpierw.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Bigos

Postautor: Bigos » poniedziałek, 31 stycznia 2011, 20:50

Niekoniecznie od razu jest to problem z kompresją na cylindrach. Po pierwsze należałoby sprawdzić luzy zaworowe i je wyregulować, chociaż przy rozregulowanych silnik jeszcze nie będzie gasnąć. Potem należy sprawdzić stan filtra powietrza, bo jeżeli jest brudny i przytkany to mieszanka paliwowa będzie zbyt bogata i przy dodaniu gazu świece zapłonowe będą zalewane, a silnik zgaśnie. Stan świec też ma znaczenie, jeżeli któraś świeca będzie miała przebicie, to też silnik może przygasać. Na końcu pozostanie synchronizacja gaźników, ustawienie odpowiedniego składu mieszanki i wolnych obrotów (950-1050 obr/min). Jeśli podciśnienia będą różne na każdym gaźniku, a wolne obroty zbyt niskie to słabo rozgrzany silnik będzie przygasał, a dobrze rozgrzany nierówno pracował. Skład mieszanki ma podobny wpływ na pracę silnika jak stan filtra powietrza: zbyt bogata mieszanka będzie skutkować zalewaniem świec i gaśnięciem silnika, za uboga spowoduje przegrzewanie się silnika.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości