czy to rozrząd?

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
orimain

czy to rozrząd?

Postautor: orimain » wtorek, 26 kwietnia 2011, 10:16

Witam

Po dłuższej trasie, podczas hamowania silnikiem zaczął mnie dochodzić metaliczny stuk (grzechot?). Zwłaszcza na niskich obrotach, jeżeli silnik się zbiera do roboty- stuki ustają. Czy to łąńcuch rozrządu do wymiany, czy do regulacji? A jeżeli do regulacji, to czy da się to podciągnąć samemu czy trzeba na warsztacie? Jakieś sugestie? A jeżeli to rozrząd, to na allegro są takie: http://moto.allegro.pl/lancuch-rozrzadu ... 14962.html , http://moto.allegro.pl/lancuszek-rozrza ... 17056.html , http://moto.allegro.pl/xjr-1300-yamaha- ... 01829.html , http://moto.allegro.pl/lancuch-rozrzadu ... 20964.html . Rozpiętość cen duża - wolę zapytać co polecacie (i czy to TO) :)

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wtorek, 26 kwietnia 2011, 11:19 przez orimain, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 26 kwietnia 2011, 10:24

Linki nie gadają prócz pierwszego :->
Jaki masz przebieg???
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

orimain

Postautor: orimain » wtorek, 26 kwietnia 2011, 10:40

przebieg 33k mil, ale 'podobno' poprzednik wymieniał i na aktualnym łańcuszku tylko 12k mil. Tak czy inaczej, z tego co jest napisane u nas na forum powinien jeszcze być dobry... chyba :)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 26 kwietnia 2011, 10:45

a łańcuch napędowy nie zapomniałeś posmarować? Może to on już dogorywa?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
umberto
Posty: 1580
Rejestracja: sobota, 23 lutego 2008, 19:59
Model i rocznik moto.: ArtBikeGarage Limited Edition
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: umberto » wtorek, 26 kwietnia 2011, 11:13

Twój opis odpowiada idealnie temu co ja słyszałem mając nienaciągnięty i niedosmarowany łańcuch napędowy;
dodatkowo czułem to na podnóżkach;

sprawdź stan łańcucha zanim dobierzesz się do rozrządu..

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 26 kwietnia 2011, 11:21

Też mi się wydaje, że może to być napęd.

Ja też czulem na podnóżkach, napęd zmieniony, przy okazji lańcuszek rozrządu też i moto bzyka jak pszczólka.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » wtorek, 26 kwietnia 2011, 12:18

Najprościej sprawdzić czy to łańcuch rozrządu, wbijasz jedynkę, zaciskasz przedni hampel i próbujesz ruszyć puszczając powoli sprzęgło. Moto będzie powoli nurkować na przedniej zawieszeniu i jak będzie zaczynał dzwonić łańcuszek w silniku /słychać bardzo wyraźnie metaliczny dźwięk/ to już wiadomo co jest grane.
Drugi bezproblemowy sposób, to zdemontowanie napinacza łańcuszka rozrządu i sprawdzenie ile pozostało ząbków do końca jego wysunięcia. Jak końcówka to wiadomo, że łańcuszek do wymiany.

Jednak stawiam na to co napisali koledzy powyżej. Choć możesz sprawdzić również w opisane sposoby powyżej łańcuszek rozrządu.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 26 kwietnia 2011, 12:52

Łańcuch nierządu grzechocze przy schodzeniu z obrotów w okolicach 3-4k obr/min .

To o czym piszesz to tak jak poprzednicy wspominają- łańcuch napędowy wymaga naciągu. Na wolnych obrotach nie ma rozpędu i lata jak żyd po pustym sklepie :lol: - zębatka zdawcza nie ciągnie go i góra zwisa walając się po ślizgu i wahaczu ;-) .

orimain

Postautor: orimain » wtorek, 26 kwietnia 2011, 13:12

heh... no fakt.... smarowac, to smarowałem, ale żeby naciągać? Na to nie wpadłem :oops:

Dowlokę się do domu i sprzadze/naciągnę. Dzięki :)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 26 kwietnia 2011, 14:55

orimain pisze: 33k mil,
:shock:
Ja wymieniałem rozrząd w XJ650, ale przy 120000 km.
Natomiast napęd w XJR daje do zrozumienia, że trzeba wyregulować stukając w wachacz przy ok. 60 km/h na nierównej drodze.

orimain

Postautor: orimain » wtorek, 26 kwietnia 2011, 20:07

fixed! Mieliście racje, a ja jestem stary, leniwy i głupi. Nie to, żeby łańcuch był luźny... nie, nie... Trzymając sie poetyki Zdzisława - on (łańcuch, nie Zdzisław) wisiał jak staremu kundlowi jaja :oops:

Dzięki za pomoc i DZIĘKI że jest to forum :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 4 maja 2011, 17:30

Więc napisz kolego dokładnie ci i jak zrobiłeś żeby było coś dla potomnych :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

orimain

Postautor: orimain » czwartek, 5 maja 2011, 06:51

dla potomnych :)

PROBLEM: po dłuższej trasie, przy hamowaniu silnikiem, zaczęło sie coś metalicznie tłuc. Objawy znikały przy obciążeniu silnika (albo zagłuszał je wydech). Myslałem, że rozrząd do wymiany, już zacząłem szukać na alledrogo.... ALE.... :

ROZWIĄZANIE: ...ale na szczęście Koledzy przyszli z pomocą i kazali stuknąć się w czoło potwierdzając moje nieśmiałe przypuszczenia, że w XJRkach rozrządu nie zmienia sie co 20kkm :) Mimo w miarę regularnego smarowania, to ŁAŃCUCH dzwonił, bo był luźny, o dużo za luźny. Naprawa trwała 20minut, przy pomocy miarki i kluczy z zestawu yamahowskiego łańcuch wrócił do luzu 20-30mm przewidzianego przez producenta, dodatkowe mycie i smarowanie uciszyło go na jakiś czas, a mnie przypomniało o tym, że CZASEM SIĘ NACIĄG SPRAWDZA.

pozdrawiam orzech

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 5 maja 2011, 14:03

Mi też łańcuch przypomina o sobie teraz. Lenistwo na kardana jednak ma swoje uroki :mrgreen: . Szkoda, że XJR nie jest w niego wyposażona :cry: . Raz na dwa lata 200ml oliwy trzeba wymienić i koniec :lol: .


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości