Nędzny V max

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
HotelTango

Nędzny V max

Postautor: HotelTango » środa, 29 czerwca 2011, 09:08

Panowie Bracia,
odebrałem swoją wychuchaną jamaszke (trafiłem wyjątkowy egzemplarz dzięki wam 2 lata temu) od mojego mechanika. Po tych dwóch latach należał jej się gruntowny przegląd. Nie rozpisując się- wszystko zrobione. Wczoraj miałem okazje wyskoczyć sobie w trase której częśc prowadziła pustym odcinkiem A2 miedzy Smardzewem a Strykowem. Położyłem się na baku i odkręciłem manetke. Do 170km/h idzie bardzo równo. Później zaczęły się schody. Do 190 był problem a 200 osiągnąłem leniwie w czasie, który był bliski wieczności. Miało to naprawde niewiele wspólnego np z tym : http://www.youtube.com/watch?v=Ni1RAJ8M6j8
Prześpieszenie a raczej nabieranie prędkości powyżej 160/170km/h jest u mnie naprawde mizerne. No i do tego prędkość maxymalna. Z trudem wymusiłem 200, nie poszedłby więcej jak 205 km/h. Co może być tego przyczyną? Macie jakieś pomysły?
Teraz troche faktów:
Nie liczyłem ząbków na zębatce ale
a) na 3 jak trzeba 160km/h pojdzie
b) na 5 przy 100km/h mam 3,2 tys obrotów
sam mały nie jestem (107kg) ale bez przesady...

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 29 czerwca 2011, 09:17

Filtry do sprawdzenia. Pewnie paliwa brakuje.
Do sprawdzenia:
filtr powietrza,
odpowietrzenie baku,
dystrybucja paliwa (filtry),
może być też to co u Zeli było (objawy podobne). Napisz na pw do Zeli niech Ci nr poda i pogadajcie. Stawiam na dystrybucje paliwa.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

HotelTango

Postautor: HotelTango » środa, 29 czerwca 2011, 10:52

Filtr paliwa faktycznie jest do sprawdzenia. Powietrza jest nowy.
Dzięki za kontakt, sprawdze napewno.

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 29 czerwca 2011, 11:57

tytuł brzmi jakby to chodziło o motor :mrgreen: sorry za ot

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » środa, 29 czerwca 2011, 14:36

A tak sie spytam przy okazji czy qulegen przypadkiem w Kutnie u Chipiego go nie robił !?
Yello "Fly" Submarine
665664515

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » środa, 29 czerwca 2011, 14:40

Proponuję zmienić mechanika,, takie osiągi to przed przeglądem i to tylko pod warunkiem przepuszczenia dwóch poprzednich....

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 29 czerwca 2011, 15:25

Dziwne masz prędkości.. Ja na 3 do 180 to na lajcie na 4 nawet do 220 rozbujam, chociaż od 200 też troszkę to trwa zanim do 22 dojdzie.... wrzucę 5 i koniec zabawy :lol: . Ważę 20 kilo więcej ja Ty :mrgreen: .

Przejrzyj jak pisze Mariusz magistralę paliwową i co najważniejsze gaźniki i poziomy paliw, być może masz niższe jak ustawa przewiduje i moto ni ma mocy jak wpada w cug :roll: .

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 29 czerwca 2011, 16:25

"b) na 5 przy 100km/h mam 3,2 tys obrotów"
Ja mam 3500-3600, jak uzgodniono na tym forum jest ok, więc u ciebie coś nie jest ok.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » środa, 29 czerwca 2011, 16:49

Może coś jest nie tak z licznikiem... Ja mam dokładnia 120 km/h przy 4000. Przy 100 km/h właśnie coś ok. 3500. No i podstawowe chyba pytanie jeśli pamiętasz do jakich obrotów wkręciłeś moto jak miałeś maxa.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 30 czerwca 2011, 05:26

Ja rozumiem, że brak mocy i się nie rozpędza. To nie ma nic wspólnego z obrotami. Swoją drogą przy 4tyś to mam ~112km/h. Napęd oryginalny jeszcze. Trza sprawdzić czy ma tyle paliwa ile powinna...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

HotelTango

Postautor: HotelTango » czwartek, 30 czerwca 2011, 07:39

@mryc
NIe znam jego ksywy ale jeśli to Andrzej, to tak :)
Dzięki za porady, sprawdze wszystko.

[ Dodano: 2011-07-07, 08:44 ]
Jeszcze raz Wam dziękuje, sprawa okazała się być dość banalna.
Poprzedni właściciel, mechanik od którego kupiłem moto celowo obniżył poziomy paliw w gaźnikach poniżej wartości fabrycznych, żeby zyskać nieco na ekonomii spalania kosztem prędkości powyżej 170km/h, których jak mówił i tak rzadko kiedy miał okazje osiągnąć.

Bigos

Postautor: Bigos » piątek, 29 lipca 2011, 00:10

Motocykl ewidentnie ma problem w układzie paliwowym lub układzie zasilania. W układzie paliwowym musisz sprawdzić przede wszystkim przewody i kranik oraz przewodzik podciśnienia łączący kranik z króćcem gaźnikowym. Złe odpowietrzenie zbiornika paliwa moze być również przyczyna, a więc wykręć korek wlewu paliwa i przeczyść go, a także sprawdź wężyki odpowietrzające podłączone do zbiornika od dołu.
Układ zasilania, czyli gaźniki mogą łapać lewe powietrze. Jeżeli motocykl był serwisowany to sprawdź, czy przypadkiem przy montażu gaźników (bo rozumiem, ze były wyjmowane i czyszczone) nie podwinął się któryś z króćców od aibox'a. Jeżeli nie, to przyjrzyj się każdemu z króćców dokładnie ,czy nie mają widocznych pęknięć. Na króćcach łączących gaźniki z głowica sa wypusty podciśnienia zakryte kapturkami, sprawdź czy wszystkie są szczelne.

Fafik

Postautor: Fafik » piątek, 29 lipca 2011, 08:08

Bigos, HotelTango już wyjaśnił w czym był problem (post nad Twoim) :)

Bigos

Postautor: Bigos » piątek, 29 lipca 2011, 18:33

No faktycznie, ale ze mnie gapa.
Wynika z tego, ze poprzedni właściciel, pseudomechanik jest kompletnym ignorantem w tym temacie. Poziomy paliwa w gaźnikach powinny być ustawione tak, jak zaleca producent motocykla. Przy obniżonych poziomach silnik po prostu się zaczyna męczyć i nie ma to nic wspólnego z oszczędzaniem paliwa. Dobrze wyregulowany silnik w FJ1100/FJ1200 i XJR1200/XJR1300 będzie palił 5l/100km w trasie (mój rekord to 4,9l/100km), a po mieście 7,5l/100km. Dobrze wyregulowany oznacza ustawiony tak, jak zaleca serwisówka.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 29 lipca 2011, 19:07

Dobry nowy silnik nie 10 czy 20 letni moja pali minimalnie chyba 6 ale to jazda chopperowata...

janusz
Posty: 208
Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 22:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: janusz » piątek, 29 lipca 2011, 19:28

Już było, ale powtórzę: jeśli sugerujemy się spalaniem zanabywamy skuter, a jeżeli szukamy prawdziwej zabawy kupujemy XJR!!! ;)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 30 lipca 2011, 07:27

Wystarczy jeździć zgonie z kodeksem, a spalanie w trasie 5L/100 km nie zostanie przekroczone.
Mój rekord to 4,77L/100 km, ale to przy 80-120, króciutko 130 km/h. Uważam że jest to możliwe np. na tej samej trasie z podobnymi prędkościami XJ 650 '81 spaliła 3,88L/100km. Starałem dokładnie się dokładnie mierzyć to spalanie. Ostatnio moje wyniki to bardziej 8 - 9L/100, ale to już inna jazda ;-)

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » sobota, 30 lipca 2011, 08:13

Potwierdzam, spalanie niecałe 5l na 100km jak jeżdziłem w kupie z lanserami na błyszczących łazienkach.
Przyjemności z jazdy prawie 0 , ale jaka radocha przy tankowaniu.
XJR na


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości