Różnice między rocznikami

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
zonak29

Różnice między rocznikami

Postautor: zonak29 » piątek, 21 marca 2008, 16:40

1. Trochę się pogubiłem z mocą silników XJR 1300. Czy związana jest z danym rocznikiem, czy z krajem przeznaczenia? Czy wizualnie da się to rozpoznać?
2. Czy są jakieś znaczące różnice między rocznikami XJR 1300., na które trzeba zwrócić uwagę przy wyborze rocznika? Poza kasą oczywiście :-) ?
3. Co oznacza SP?

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 21 marca 2008, 18:04

Głównie na rynek niemiecki w wyniku obowiązującego tam przepisu (nie wiem czy to sie zmieniło) maszyny nie mogą mieć mocy więcej jak 100 KM. Nówka zupełnie przykłądowo XX mający oryginalnie 160 ileś tam koni tak jest okrojony do 100 czy 98 KM. Moja tez jest z niemiec i zamiast 106 ma 98 koni ot i co :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

zonak29

Postautor: zonak29 » piątek, 21 marca 2008, 22:34

Domyślam się, że nie chodzi o jakieś grube zmiany, więc cała reszta maszyny będzie niezmieniona?

markopolo

Wersja SP

Postautor: markopolo » sobota, 22 marca 2008, 09:10

Wersja SP to wersja XJR z tylnym zawieszeniem OHLINSA. Podział na wersję zwykła a SP był do roku 2001. Od 2002r. juz nie ma tego podzialu, jest tylko z ohlinsem z tylu ale ma rowniez troszke innych roznic, min. wzmocnione sprzeglo spowodowane wyzszym momentem obrotowym 105Nm zamiast poprzednich 100Nm. i w wersji 2002r ma gazniki o zwiekszonych gardzielach na 37mm. zamiast poprzednich 36mm. Pomijajac roznice stylistyczne jak np. inaczej (ladniej) wyprofilowany bak. :-)

zonak29

Postautor: zonak29 » sobota, 22 marca 2008, 09:15

To mi się w końcu coś przejaśnia :-)
A jak się mają te zmiany do mocy silnika?

[ Dodano: 2008-03-22, 10:37 ]
Może trochę odchodzę od tematu, ale właśnie na gg rozmawiam ze sprzedającym, właścicielem od 2 lat XJR 1300 rp 2003, który twierdzi, że motor był zablokowany do 26 kw. Czy to mozliwe? 26 KW?

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wersja SP

Postautor: balth » sobota, 22 marca 2008, 19:08

markopolo pisze:[..]
Pomijajac roznice stylistyczne jak np. inaczej (ladniej) wyprofilowany bak. :-)


uadniej? chyba cię pogięło - paskudny mały zbiorniczek co to wygląda jak od komara ;-)
bye

balth

Jabba

Postautor: Jabba » sobota, 22 marca 2008, 21:23

Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma.Nowy "bak" jest super! Jak go nie masz to Ci się nie podoba!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 22 marca 2008, 22:23

Jabba pisze:Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma.Nowy "bak" jest super! Jak go nie masz to Ci się nie podoba!


heh, ja mam czarny engine i ładny zbiornik :-P :-D
bye

balth

markopolo

Postautor: markopolo » sobota, 22 marca 2008, 22:38

Moc pozostała na poziomie 106 kucyków.
Jesli chodzi o zablokowanie XJR-ki do 26KW to jak najbardziej jest to mozliwe. W Niemczech (zakladam ze stamtad byl sprowadzony) po zdobyciu prawka nie mozna jezdzic od razu takimi mocnymi maszynami wiec jest zapis w kodeksie ze przez pierwszy rok moto musi byc zblokowane do 30 KM. Prawde mowiac jak szukalem moto do kupienia to ogladalem duzo sproadzanych z Niemiec "idealnym" stanie i w bardzo dobrej cenie jednak przekonalem sie osobiscie ze niemcy nie sa idiotami i potaria liczyc i dlatego nie sprzedaja za bezcen motocykli w idealnym stanie. A u nas nawet z zarobkiem handlarza cena wydaje sie byc atrakcyjna. Ja kupilem moja od I wlasciciela kupiona w kraju , serwisowana i to byl naprawde ideal a ze trzeba bylo zaplacic wiecej to fakt. ale za to potem pelen spokoj podczas eksploatacji :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zonak29

Postautor: zonak29 » sobota, 22 marca 2008, 23:02

To skąd biorą się te 98 konne, których jest najwięcej wśród ofert?

markopolo

Wersja SP

Postautor: markopolo » sobota, 22 marca 2008, 23:18

Na różne rynki były przeznaczone różne wersje. 98Km na niemcy ale tam bylo o wiele latwiej kupic u dilera np. we francji lub belgi wersje 106konną i jak ktos to sprowadzil to twierdzil ze w niemczech sa takie w sprzedazy. Oficjalnie w niemczech sa tylko 98Km. A dlaczego to chyba nie wie nikt bo porozumienie ze na tamtejszym rynku mogly byc sprzedawane motocykle o mksymalnej mocy 100km juz dawno minelo i stracilo na waznosci. u nas sprzedawano je w wersji 106 ale tez zdarzaly sie 98km bo np. dilerowi zabraklo takiej wersji i na szybko sciagal z niemiec. Ale jak ktos ma 98 km to mozna bardzo latwo odblokowac praktycznie bez kosztow. Znalazlem to na czeskiej stronie XJR :-)
W oryginale instrukcja brzmi tak:
V Nìmecku je výkon 1300 omezen na 72 kW. Pomocí kitu zakoupeného od Yamahy lze zvý¹it výkon na 78 kW. Zadarmo to v¹ak jde té¾. Na CDI jsou vespod dva konektory. Levý s osmi a pravý se ¹esti kontakty. Pravý konektor má v zadní øadì uprostøed gumový kolík, který vyjmìte a zapojte na kontakt kabel. Druhý konec kabelu uzemnìte. To je v¹e. Údajnì chce tímhle Yamaha pouze legalizovat tìch 106 koní, které motorka stejnì má.

a to link do tej czeskiej stronki: http://www.yamaha-xjr.cz/tuning/odskrceni.php

zonak29

Postautor: zonak29 » sobota, 22 marca 2008, 23:29

Już mi sie język połamał

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 23 marca 2008, 11:50

A może ktos zna kogoś kto by to przetłumaczył? Albo ma ktoś słownik?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

moto misiek

Postautor: moto misiek » niedziela, 23 marca 2008, 15:08

Koniu to ciężko przeczytać ,a co dopiero przetłumaczyć

ka3

Re: Wersja SP

Postautor: ka3 » poniedziałek, 24 marca 2008, 09:51

markopolo pisze:Wersja SP to wersja XJR z tylnym zawieszeniem OHLINSA. Podział na wersję zwykła a SP był do roku 2001. Od 2002r. juz nie ma tego podzialu...


od 2003 nie ma podziału.

markopolo

Postautor: markopolo » poniedziałek, 24 marca 2008, 11:33

Na 100% podział na zwykla i SP zakonczyl sie w 2001r. a od 2002r. podzialu brak. Spradz dokladnie :-) faktem jest ze w ogloszeniach ktos pisze ze sprZedaje z 2002r. a na fotkach widac ze z tylu nie ma ohlinsa, ale to niewiedza sprzedajacego. bo np. w niemczech liczy sie data rejestracji a nie rok budowy i dlatego mozna sprowadzic rocznik 2001 ale rejestrowany w styczniu 2002r i wtedy sprowadzany i sprzedawany jest jako 2002r mimo braku ohlinsa z tylu. Pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2008-03-24, 11:49 ]
Zreszta zobacz sam :-) to cytat i ponizej link do stronki
XJR była systematycznie udoskonalana. Największe zmiany przeprowadzono w 2002 roku. Od tego czasu nie ma już w ofercie wersji SP, gdyż wszystkie motocykle są już wyposażone w amortyzatory Öhlinsa i sprzedawane w jednej wyższej specyfikacji. Ze względu na rosnące ograniczenia ze strony ekologii całkowicie przekonstruowano wydech, który otrzymał między innymi układ dopalania spalin. XJR otrzymała też większe gaźniki (Mikuni BSR37 zamiast BS36) i jednoczęściowy tylny zacisk hamulcowy. Jeśli chodzi o kwestie estetyczne, to linia XJR nabrała lekkości za sprawą smuklejszego siodła i wizualnie lżejszego, agresywniej wyrzeźbionego zbiornika paliwa. Jego pojemność nie zmieniła się i nadal wynosi 21 litrów. We wnętrzu silnika pracują cichsze wałki rozrządu.

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,3223604.html

Powyzszy artykul byl zreszta w Swiecie Motocykli bodajże dwa lata temu.
Pozdrawiam Marek z Raciborza

[ Dodano: 2008-03-24, 11:54 ]
inastepny link na potwierdzenie moich słow :-)

W moim ASO Yamahy gdzie serisuję moja ślicznotek twierdzą, że wiem więcej na temat XJR niz ktokolwiek z tam pracujacych :-)

http://yamaha.katalog-motocykli.pl/moto ... -xjr-1300/

ka3

Postautor: ka3 » poniedziałek, 24 marca 2008, 12:04

Tyle że ja posiadam xjr 1300 02r. na zawieszeniu yamahy :) była ciągnieta od żabojadów może dla tego. Nie mówie że kolega wyżej nie ma racji, ja byłem świecie przekonany że od 03 wychodziły wszystkie SP

pawelxjr

Re: Wersja SP

Postautor: pawelxjr » czwartek, 27 marca 2008, 16:45

[
V Nìmecku je výkon 1300 omezen na 72 kW. Pomocí kitu zakoupeného od Yamahy lze zvý¹it výkon na 78 kW. Zadarmo to v¹ak jde té¾. Na CDI jsou vespod dva konektory. Levý s osmi a pravý se ¹esti kontakty. Pravý konektor má v zadní øadì uprostøed gumový kolík, který vyjmìte a zapojte na kontakt kabel. Druhý konec kabelu uzemnìte. To je v¹e. Údajnì chce tímhle Yamaha pouze legalizovat tìch 106 koní, které motorka stejnì má.

a to link do tej czeskiej stronki: http://www.yamaha-xjr.cz/tuning/odskrceni.php[/quote]
Czy ktoś to potrafi przetłumaczyć na nasz polski język? Mam 98 km a chciałbym 106.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wersja SP

Postautor: balth » czwartek, 27 marca 2008, 18:42

pawelxjr pisze:[
V Nìmecku je výkon 1300 omezen na 72 kW. Pomocí kitu zakoupeného od Yamahy lze zvý¹it výkon na 78 kW. Zadarmo to v¹ak jde té¾. Na CDI jsou vespod dva konektory. Levý s osmi a pravý se ¹esti kontakty. Pravý konektor má v zadní øadì uprostøed gumový kolík, který vyjmìte a zapojte na kontakt kabel. Druhý konec kabelu uzemnìte. To je v¹e. Údajnì chce tímhle Yamaha pouze legalizovat tìch 106 koní, které motorka stejnì má.

a to link do tej czeskiej stronki: http://www.yamaha-xjr.cz/tuning/odskrceni.php

Czy ktoś to potrafi przetłumaczyć na nasz polski język? Mam 98 km a chciałbym 106.[/quote]

ja zrozumiałem tak:

w niemcowni obniżano moc do 72 kW. Można kupić stosowny yamahowy kit który podwyższy moc do 78 kW. Ale można to również zrobić za darmo. Na CDI są (pod spodem?) dwa konektory (kostki pewnie). Lewy z ośmioma a prawy z sześcioma stykami. Prawy konektor ma (z tyłu ?) "upostred" gumowy kołek (zaślepkę) który należy wyjąć i (zapojte na kontakt kabel). Drugi koniec kabla uziemić. To wszystko. [..]

chyba po prostu należy usunąć zaślepkę z jednego z tych konektorów ale o co chodzi z tym uziemianiem? jaki drugi koniec kabla? chyba bez obejrzenia tych kostek się nie obędzie.

BTW coś to trochę za łatwo dla mnie - jeden kabelek i już? żadnych machloj w gaźnikach?
:-?
bye

balth

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Re: Wersja SP

Postautor: Ramzes » piątek, 28 marca 2008, 00:31

balth pisze:
markopolo pisze:[..]
Pomijajac roznice stylistyczne jak np. inaczej (ladniej) wyprofilowany bak. :-)


uadniej? chyba cię pogięło - paskudny mały zbiorniczek co to wygląda jak od komara ;-)


Pier... Hipolicie fakt carny silniczek robi swoje ale czarny bak "ble" czuje sie jak na pogrzebie tylko malowanie SP wersji rzadzi to jest klasyka gatunku. A powiedz inacze to zabaczysz .... na wlasne oczy jaki mam zolty piekny baczek :-P

[ Dodano: 2008-03-28, 00:34 ]
Czasmi dławienie wystepowało w kruccach ssacych tak kolega mial w FJ 1100. Jakies blaszki czy cos łatwa sprawa aha + regulacja ganikow no zawsze zostaje DYNO JET :evil: .
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » piątek, 28 marca 2008, 07:37

Na temat modeli cd.

Moja XJR, to model 2006 czarna. Naklejka na ramie mowi, ze jest to model
5WMD-010 A, poniewaz nie moge nigdzie znalezc nic nt. tego konkretnie modelu,
a usiluje dosc kraju przeznaczenia moto (pochodzenie prawdopodobnie Niemcy, bo moto
zakupilem u Boguslawskiego w Slupsku), prosze kolegow o pomoc w rozwiazaniu zagadki.
Moze ktos jeszcze kupil tam gdzie ja, a moze ktos ma wiecej nt. oznaczen modeli.
Bede wdzieczny za pomoc.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wersja SP

Postautor: balth » piątek, 28 marca 2008, 15:15

Ramzes pisze:
balth pisze:uadniej? chyba cię pogięło - paskudny mały zbiorniczek co to wygląda jak od komara ;-)


Pier... Hipolicie fakt carny silniczek robi swoje ale czarny bak "ble" czuje sie jak na pogrzebie tylko malowanie SP wersji rzadzi to jest klasyka gatunku. A powiedz inacze to zabaczysz .... na wlasne oczy jaki mam zolty piekny baczek :-P

[..]


a tam piękny: arlekin i tyle :-)

ale faktem jest, że udało im się malowanie SP. chociaż fanie wygląda czarna XJR z dwoma różnej szerokości białymi paskami przez środek. o takimi:

ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

te paski powinny być jednak nieco cieńsze ale i tak fajny wygląd robią. zwłaszcza zadupka.
a ja naprawdę nie mogę się przyzwyczaić do tego zbiornika... no jakiś taki za mały jest dla mnie...
bye

balth

counterox

Postautor: counterox » sobota, 5 kwietnia 2008, 20:43

Hmm moja XJR podobno ma 116 koni, ale to chyba chodziło o 106 koni ? :P
Wychodziły wogóle takie "mocniejsze" wersje ??

pozdrawiam

markopolo

Postautor: markopolo » sobota, 5 kwietnia 2008, 21:41

Wychodziły tylko dwie wersje mocy: 98 i 106KM. Przynajmniej oficjalnie, bo np. Bandity 1200 które mialy oficjalnie 98KM to na hamowni wychodzilo po 120KM.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » środa, 9 kwietnia 2008, 07:13

Znalazlem cos takiego: Pod siedzeniem jest naklejka obok zamka do kanapy układ liczb i liter jest taki xxxx - xxx i teraz:

( cztery pierwsze x ) :arrow: Model code: 5WM1 / 5WM3 ( modele europa, afryka rok 2002 )

( trzy x ) :arrow: Production Code No. i teraz np.

xxxx - 020 kraj Belgia
030 - Niemcy, Norwegja
040 - Hiszpania
050 - Anglia
060 - Grecja
070 - Włochy
080 - Holandia
090 - Portugalia
100 - Szwecja
110 - S. Afryka

Moze cos pomogłem jak dlamnie oznaczenia krajow nie zmieniaja sie, ale czy to oznacza na jaki rynek miala isc XJR mozliwe.

Najlepiej sprawdzic w Salonie Yamahy podac nr. Ramy i oni okresla skad jest motocykl. Wszystko jest w systemie jaka moc i takie tam.

Wiem ze np. w Citroenie potrafia zobaczyc kiedy byl ostatni srewis w ASO :shock: .

[ Dodano: 2008-04-09, 08:16 ]
PawelR pisze:ze jest to model
5WMD-010


I teraz trzeba znalesc kod kraju do ktorego odnos sie xxxx - 010 ( moze to Polska ) :-/ ;-)

[ Dodano: 2008-04-09, 08:41 ]
Hehe juz mam w rocznikach 2002/2003 cod kraju o nr. 010 oznaczal AUSTRLIE (country destination) !!!!

Przykład oznaczeń 5WM5 - 010 lub 5WM6 - 010 ale jak to sie ma do rocznika 2006 nie wiem.

Pozdro ja to bym chcial miec kangura lub misia koala ;-) :mrgreen:
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 9 kwietnia 2008, 09:41

Dzieki Ramzes.
Ja tez natrafilem na 010 Australia, ale moto pochodzi gdzies prawdopodobnie z Niemiec.
Kupilem go od Boguslawskiego ze Slupska.
Jezeli chodzi o oznadzenie modelu, to tez spotkalem sie z typem 5WM6, ale nie z 5WMD, jak moj...
Jezeli natrafisz na cos jeszcze, to daj znac.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

counterox

Postautor: counterox » sobota, 26 kwietnia 2008, 22:09

Witam

Moja maszynka miała iść na południową Afrykę - wg. danych. a pochodzi z salonu Polska Yamaha. W papierze jest 72 kw, ale chyba w afryce nie ma wymogów odnośnie spalin ? :P Już sam nie mam pojęcia ile tam jest tych kucyków.

pozdro

[ Dodano: 2008-04-26, 23:14 ]
Obejrzałem te kostki do CDI, tak więc tam gdzie 8 kabli tam jest 8, tam gdzie miało być miejsce na 6 kabli jest miejsce na 6, ale są podłączone tylko 4 kable, 2 styki pozostają wolne. Trochę dziwne, aby uziemiać 2 styki ? :shock:

Dowiedzcie się czegoś wiecej na ten temat jak możecie ;P

Przeglądałem Service manual z naszej stronki i ten konektor na 6 kabli ma zaznaczone, że w seryjnej produkcji nie ma tam kabli do tych 2 styków

MadMike

Re: Wersja SP

Postautor: MadMike » poniedziałek, 28 kwietnia 2008, 20:42

Sorry, ale... :lol: :lol: :lol:

pawelxjr pisze:V Nìmecku je výkon 1300 omezen na 72 kW. Pomocí kitu zakoupeného od Yamahy lze zvý¹it výkon na 78 kW. Zadarmo to v¹ak jde té¾. Na CDI jsou vespod dva konektory. Levý s osmi a pravý se ¹esti kontakty. Pravý konektor má v zadní øadì uprostøed gumový kolík, který vyjmìte a zapojte na kontakt kabel. Druhý konec kabelu uzemnìte. To je v¹e. Údajnì chce tímhle Yamaha pouze legalizovat tìch 106 koní, které motorka stejnì má.


Chyba muszę zastosować metodę "niech się bambus języka uczy" :lol:

Eeee tam te moje fakultety :lol:

Bytka nie bytka...? Oto je zapytka! :lol:

Ale teraz serio...
Mam pytanie odnośnie wersji XJR.
Nie wiem o co chodzi z tymi "4PU", "RP02" czy "RP10". Zadałem to pytanie w innym temacie, ale widzę, że tutaj może się to lepiej rozwinąć. Po czym mogę poznać, jaką wersją jest moja czarnulka rocznik 2001?

Przepraszam Admina za bałagan. Chcę po prostu wiedzieć na czym stoję. Tfu!! Siedzę :)

BTW mi tam się podoba XJR w jednolitym, "jedynie słusznym" :mrgreen: kolorze - czarnym. Marzy mi się jeszcze tylko czarny silniczek z chromowanym kolektorem... W końcu to jest rasowy nie dość że street, to jeszcze muscle bike ;)

Jeszcze ją zrobię na cycuś ;)

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 29 kwietnia 2008, 06:05

Odpowiedz znajduje sie w temacie, w ktorym zadales pytanie.

[ Dodano: 2008-04-29, 07:08 ]
counterox pisze:Moja maszynka miała iść na południową Afrykę

No wlasnie, z mojego 010 wynika pozornie Australia, ale swiadectwo homologacji mam na Europe, tzn. poziom halasu i emisje spalin wg norm europejskich, wiec sie troche pogubilem.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

counterox

Postautor: counterox » czwartek, 1 maja 2008, 00:08

Czy może ktoś w wersji 106 koni odkręcić z lewej strony ( patrząc od tyłu motocykla) boczek i sprawdzić na prawej kostce do CDI ile kabelków i gdzie są podłączone ??

pozdrawiam


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości