Moja bestia

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
macieks

Moja bestia

Postautor: macieks » wtorek, 29 października 2013, 21:23

Co prawda nie jest jeszcze moja, ale mam nadzieję że wkrótce będzie ;-)
Motocykl sprowadzony z Francji, rocznik 1996. Miał niestety przygodę, ale po dokładnych oględzinach ramy nie widać śladów prostowania, ani spawania, lagi przednie prostowane :-/ wymieniony zadupek od XJR 1300. Na pewno wymaga wymiany napędu i regulacji gaźników. Ale silnik jest żwawy, mimo złej regulacji kopa ma niesamowitego.
I tu moje pierwsze pytanie, czytałem wiele w necie na temat parametrów tego modelu i nijak nie pasuje mi to do rzeczywistości. Według internetu ma to 98 KM i prędkość maksymalną 198 ;-) Powiedzcie mi jak to jest na prawdę ?
Jeździłem 100 konnym motocyklem i wiem, że to ma sporo więcej, i jedzie grubo ponad 200 ;)
Kilka fotek na szybko, wybaczcie nie miałem czasu umyć do sesji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I jeszcze jedno pytanko na dziś, co to za ustrojstwo na ostatnim gaźniku po prawej stronie ? Wydać że można to regulować, tylko do czego to służy ?
Obrazek


Ps.: jeśli źle umieściłem mój temat, to przepraszam i proszę o przesunięcie do odpowiedniego działu ;-)

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » wtorek, 29 października 2013, 21:40

BHP = OK, ale 198 to na 4, apotem 5 i długie światła, powinno się zakonczyć w okolicach 230-240 via GPS.
A to ustrojstwo to tzw. TPS, czujnik położenia przepustnicy, wredne, bywa drogie, do tego stopnia że czasami na alle lepiej było kupić używki gaźników, które miały TPS na pokłkadzie.
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 29 października 2013, 22:16

macieks pisze:Miał niestety przygodę, ale po dokładnych oględzinach ramy nie widać śladów prostowania, ani spawania, lagi przednie prostowane


XJR-y pancerne są, ale nie niezniszczalne. Jeśli moto ma być (jest?) Twoje, to przez zimę rozbierz przód i wyślij lagi i półki np. do Bielska. Jest tam fajna firma która wszystko pomierzy i stwierdzi czy jest O.K. Będziesz spał spokojnie.

macieks pisze:Jeździłem 100 konnym motocyklem i wiem, że to ma sporo więcej


To jest właśnie to co wszyscy najbardziej kochamy, sposób oddawania mocy, a właściwie momentu przez nasze lokomotywki. Wrażenie jest takie jak opisujesz :-) Konik, konikowi nie równy ;-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 29 października 2013, 22:51

Jak założysz tą Vespę, widoczną na drugim planie, to i czysta pójdzie :-D .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 30 października 2013, 08:55

macieks pisze:Jeździłem 100 konnym motocyklem i wiem, że to ma sporo więcej, i jedzie grubo ponad 200
Olej moc (przypomnij sobie lekcje fizyki ze szkoły i załapiesz dlaczego), zwracaj uwagę na moment obrotowy oraz jego przebieg w zależności od obrotów. W świniolocie masz prawie płaską krzywą takiego wykresu.

macieks pisze:Wydać że można to regulować, tylko do czego to służy ?
Nie dotykaj nie zepsuj. W serwisie potrafią zawołać ponad 1000 PLN za oryginał!
Dlatego potwierdzam, że:
mryc pisze:czasami na alle lepiej było kupić używki gaźników, które miały TPS na pokłkadzie
Jeszcze raz dzięki mryc!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 31 października 2013, 15:03

macieks pisze:wymieniony zadupek od XJR 1300.

I błotnik przód masz od RP19 '09r :mrgreen:
piontek pisze:zwracaj uwagę na moment obrotowy oraz jego przebieg w zależności od obrotów. W świniolocie masz prawie płaską krzywą takiego wykresu.

Dokładnie, moment w XJR jest większy przy 2000 rpm, niż maksymalna jego wartość w stricte sportowej 600-tce co ma 150 KM, co przekłada się na to że 50 kg cięższa XJRa zostawia takiego wojownika np. na światłach.

macieks

Postautor: macieks » czwartek, 31 października 2013, 19:15

mryc pisze:A to ustrojstwo to tzw. TPS, czujnik położenia przepustnicy

Myślałem że to tylko we wtryskowcach takie ustrojstwa występują, a co to tutaj robi, a raczej do czego służy ?
Holender71, dzięki za radę, lagi raczej wymienię na nowe, znaczy rury, a resztę będziemy oglądać.
Zdzisław pisze:Jak założysz tą Vespę, widoczną na drugim planie, to i czysta pójdzie :-D

A gdzie Ty tam Vespę widziałeś :-D

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 31 października 2013, 22:34

macieks pisze:A gdzie Ty tam Vespę widziałeś :-D


Ano stoi sobie na drugim planie oparta o ścianę :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 1 listopada 2013, 00:21

:mrgreen: , a o TPSie na forum już było kilka tematów ;-) .

macieks

Postautor: macieks » piątek, 1 listopada 2013, 14:26

Holender71, to jakiś rower komunijny, a nie vespa :mrgreen:

Przy okazji, taki mam do sprzedania:
http://allegro.pl/suzuki-vs750-intruder ... 04209.html
Jakby ktoś chciał lub słyszał, że ktoś chce :-D

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 1 listopada 2013, 22:45

macieks pisze:Holender71, to jakiś rower komunijny, a nie vespa :mrgreen:


Oj widać że świeży na forum ;-)
No dobra, vespą nazywamy dużą szybę na wzór skuterowej. Tak ktoś kiedyś wymyślił i się przyjęło :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

macieks

Postautor: macieks » sobota, 2 listopada 2013, 11:43

Hehehe już kumam :mrgreen: fakt świeży jestem na forum, a szybka to od tego intruza sobie stoi i czeka na paskudne dni, bo ja sezonu nigdy nie kończę :mrgreen:
Do bestii właściciel też ma szybę i pług, ale się zastanowię czy to zakładać, może jakieś opinie za i przeciw ;-)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 2 listopada 2013, 13:07

macieks pisze:może jakieś opinie za i przeciw ;-)


Poczytaj tutaj : http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

macieks

Postautor: macieks » niedziela, 3 listopada 2013, 12:34

Niezła dyskusja :mrgreen: chyba jak nie spróbuję to się nie dowiem ;-)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 3 listopada 2013, 13:42

Chyba tak, opinie innych warto poznać i rozważyć, najlepiej jednak oprzeć się na własnych doświadczeniach i wybrać to co Tobie odpowiada.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

macieks

Postautor: macieks » poniedziałek, 17 marca 2014, 21:25

Ponieważ sprzęt trafił w moje ręce, to pewnie i parę problemów się znajdzie, które by należało poprawić :->
Nie działa mi np. podświetlenie zegarka prędkościomierza, zabrałem się za to i niestety poległem :-| nie chcę czegoś połamać dlatego wolę zapytać, jak zdjęć pokrętło od kasowania dziennego licznika ?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 17 marca 2014, 21:50

W środku pokrętła jest śrubka, cienka gwiazdka (nie zgub śrubki)

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » poniedziałek, 17 marca 2014, 21:51

W pokretle jest otwór a w otworku głebiej jest śrubeczka na maluśkiego krzyżaka. Odkręcasz wysuwasz pokrętełko i po sprawie. Uważaj żebyś nie zniszczył otworu na krzyzaka w śrubce bo bedzie problem. Ja osobiście wymienilem ją na wejscie plaskiego srubokreta.

macieks

Postautor: macieks » wtorek, 18 marca 2014, 17:18

Yhy, no to problem :-/ oczywiście oglądałem ten otworek, ale niestety nie ma tam śrubki, co za tym idzie jakiś baran nie posiadając śrubki przykleił to na jakiś klej :-P jak ja lubię polskich mechaników :-P

nit

Postautor: nit » wtorek, 18 marca 2014, 19:15

No wlasnie tez bede wymienial,przekladal zegary na nowe i ciekawy jestem gdzie mam kupic te male zarowki :?:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 18 marca 2014, 19:21

Nit nigdzie ich nie kupisz trzeba wkładać mniejsze 2W całoszklane tylko styki trzeba odgiąć, świecą tak samo

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 18 marca 2014, 19:27

Ja kupiłem u mnie w motoryzacyjnym, pasowały jak fabryczne, bez doginania i kombinowania. Od jakiegoś forda chyba były.

nit

Postautor: nit » wtorek, 18 marca 2014, 19:32

To dobrze,bo padlo oswietlenie obrotow i juz mialem sraczke galopke gdzie kupic

macieks

Postautor: macieks » wtorek, 18 marca 2014, 20:37

Jednak była śrubka tylko zdewastowana śrubokrętem na płasko, wiertełko i lewe obroty we wkrętarce pomogły :-D żarówki dałem takie jak farba mówi tylko bez rozginania, o dziwo świecą :mrgreen:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 18 marca 2014, 20:52

Nie porozginasz będą migały od wibracji

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » wtorek, 18 marca 2014, 22:07

A ja tam wpasowalem diody i można kolor wybrać.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 19 marca 2014, 09:26

Żarówki można kupić na każdym Orlenie
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 19 marca 2014, 15:40

artur, Niestety tylko nasze 2w z fabryki wychodzą 3w i są pół rozmiaru większe dlatego trzeba styki rozginać

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 19 marca 2014, 16:27

Parę lat temu kupiłem na orlenie 1,2w i pasowały
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 19 marca 2014, 19:14

Właśnie :!: 1,2w anie 2w
A z fabryki 2w
mam gdzieś na wierzchu zrobię fotkę dla porównania różnicy.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości