Jaki manometr do mierzenia ciśnienia w kołach

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Jaki manometr do mierzenia ciśnienia w kołach

Postautor: korbek » niedziela, 4 stycznia 2015, 16:57

W końcu zebrałem się do poszukiwań następcy wysłużonego manometru (który zaczął wskazywać ciśnienia z kosmosu - podobnie jak te na stacjach). Ze względu na trudność dostępu do zaworka skłaniałbym się ku opcji z wężykiem, co zawęża pulę do 3 opcji:
1) sensowny pistolet do pompowania kół czekający, ażÂ sprawię sobie kompresor
2) miernik analogowy
3) zmontowanie własnego: manometr 0-4 bar (klasa 1.6) -> trójnik i zawór (ponieważÂ nie mogę znaleźć czegoś w podobie do przycisków z gotowych mierników) -> przewód z zakutą końcówkąÂ do pompowania.
Na pewno zaletąÂ jest możliwość wymiany uszkodzonej części. Z drugiej strony nie wiem czy w ogóle zyska się na dokładności wskazań.
4) Ewentualnie jakiś mały elektronik, ale jakoś z góry nie ufam elektronice.

Podpowiedzcie co wybrać i najlepiej podrzućcie jakieś sprawdzone sprzęty :-)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 4 stycznia 2015, 18:33

Ja mam taki :

http://allegro.pl/cisnieniomierz-elektr ... 52743.html

Nie przesadzajmy, moto to nie prom kosmiczny i w MotoGP też nie startujemy... Przynajmniej ja ;-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 4 stycznia 2015, 22:42

Ja mam z wyglądu podobny co Holender, lecz deko droższy->
Klik.

I działa.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 07:40

Ja mam taki jak Zdzichu i też działa ..
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 07:46

Holender, Zdzichu? a one też pompują?
Ja mam taki:

Obrazek

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 07:54

GhostDog pisze:Holender, Zdzichu? a one też pompują?
Ja mam taki:



A w której kieszeni go wozisz?
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 08:39

nie przywiązuję uwagi do takich drobiazgów

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 11:16

GhostDog pisze:Holender, Zdzichu? a one też pompują?
Ja mam taki:

Obrazek



Pompujo, pompujo, Panie :-) Jak już wyjadę na wiosnę, to zapompuję takim stacjowym i później zmierzę moim. Ciekawe jaka będzie różnica...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 19:03

E! nie róbmy z tego zagadnienia ;)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 19:47

Dlaczego istnieje opinia że manometry przy np Orlenie wskazują źle? Poproszę o jakieś fakty.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Maciejka
Posty: 533
Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Września

Postautor: Maciejka » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 19:50

Zaraz tu będzie jak w wątku o audio, że używki lepsze, a nowe się psują ;)

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 194
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 20:36

artur pisze:że manometry przy np Orlenie wskazują źle? Poproszę o jakieś fakty.

Mam swój ulubiony kompresor z cyfrowym wyświetlaczem ciśnienia właśnie na jednej ze stacji Orlenu.
Szkopuł w tym, że najczęściej jest awaria-nic nie wskazuje, bo centralka jest wymontowana a w jej miejsce widnieje kartka z informacją :-/
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 21:15

W mojej wiosce, możesz na kompresorze ustawić co do dziesiątki, ciśnienie z jakim ma być pompowana opona. Po osiągnięciu zadanego ciśnienia, kompresor pika i przestaje pompować.

Maciejka pisze:Zaraz tu będzie jak w wątku o audio


Z wątku audio można by zastosować "ślepy test" :mrgreen: , ciekawe kto by odróżnił, że ma za mało lub za dużo o te np. trzy dziesiątki...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Postautor: pioro » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 22:05

Holender pisze:... , ciekawe kto by odróżnił, że ma za mało lub za dużo o te np. trzy dziesiątki...


Wiem że zabrzmi to głupio, gdyż mam najmniejsze z was doświadczenie ale stwierdziłem jedną zależność którą wyczuwam zawsze ... jeżeli moto ciężej złożyć w zakręcie i samo się "prostuje", to właśnie brakuje jakichś 2 ... 3 dziesiątek.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 stycznia 2015, 22:36

Ja mam to samo odczucie. Do tego dochodzi jazda na wprost, moto zaczyna mi tańcować, ostatnio to wyczaiłem, co dziwne, tylko przy 2 dziesiątych mniej z tyłu. z 2,9 do 2,7 spadło, mowa o tyle. Z przodu jak mi zeszło z 2,6 do 2,2 to wężykował jak pijany :evil: .

Aaa i moja przestroga, jeżeli lubicie zapierdalać, to nie zakładajcie sobie, na wyntle udziwnień w postaci np granatów, takich jak Ja miałem. W tym/poprzednim roku 2x wyntla prawie wyrwało.... Siła odśrodkowa robi swoje.

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 194
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » wtorek, 6 stycznia 2015, 00:09

pioro, bywa, że nowe koła tracą ciśnienie równie śmiało, jak moje nastoletnie (zwłaszcza przednie)?
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 6 stycznia 2015, 00:51

marecki pisze:
artur pisze:że manometry przy np Orlenie wskazują źle? Poproszę o jakieś fakty.

Mam swój ulubiony kompresor z cyfrowym wyświetlaczem ciśnienia właśnie na jednej ze stacji Orlenu.
Szkopuł w tym, że najczęściej jest awaria-nic nie wskazuje, bo centralka jest wymontowana a w jej miejsce widnieje kartka z informacją :-/

To trochę nie w temacie ale Ci odpowiem. Jak jest awaria to 99% ktoś zajebał manometr.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 194
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » wtorek, 6 stycznia 2015, 01:03

Wydaje mi się, że łatwiej wyrwać bankomat ze ściany, niż manometr z blaszanej szafy kompresora. Ale raczej się nie znam i co gorsza jeszcze bardziej zaczynam mijać się z tematem... To tyle, po prostu opowiadałem o swoim ulubionym manometrze.
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 6 stycznia 2015, 01:11

Manometr! Marecki - ma-no metr! Nie wąż gumowy z blaszanej szafy. On jest mocowany do tego węża na zatrzask albo góra cybant. Cybant można odkręcić pilniczkiem do manicure, zatrzask wymontuje 4 letnie dziecko. Stąd na co 2 stacji jest napisane że awaria.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 194
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » wtorek, 6 stycznia 2015, 01:20

artur pisze:Manometr! Marecki - ma-no metr! Nie wąż gumowy z blaszanej szafy. On jest mocowany do tego węża na zatrzask albo góra cybant. Cybant można odkręcić pilniczkiem do manicure, zatrzask wymontuje 4 letnie dziecko. Stąd na co 2 stacji jest napisane że awaria.

Młody jesteś, kiedyś Ci pokażę mój manometr nieklasyfikujący się w Twój szablon Poznańsky.
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 6 stycznia 2015, 01:23

Zwracam honor. Pisałeś o elektronicznym (wyświetlaczu) ja miałem na myśli końcówkę weża z zegarem. Wiszę piwo. Ok?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 194
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » wtorek, 6 stycznia 2015, 01:25

Ja chyba Tobie też (muszę przejrzeć posty innych wątków) także 1:1.
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 6 stycznia 2015, 21:59

Holender pisze:Jak już wyjadę na wiosnę, to zapompuję takim stacjowym i później zmierzę moim. Ciekawe jaka będzie różnica...
Po przejechaniu paru kilometrów ciśnienie w oponie Ci wzrośnie. Ostatnio jeżdżę z autem z miernikami w każdym kole. W ciepły dzień, przy szybkiej jeździe ciśnienie wzrosło z 2,2 do 2,7.
Jak moto mi się wali w zakręcie, to wiem, że czemprędzej trzeba dobić minimum dwie dziesiąte.

Sprawdzę w jakiej marki ciśnieniomierz wyposażyła mnie firma. W serwisach marka spotkała się z uznaniem.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 6 stycznia 2015, 23:11

Mądrze prawisz, opona się nagrzewa-ciśnienie rośnie. Miałem jednak na myśli pomiar bezpośrednio po napompowaniu opony na stacji, manometr zabiorę ze sobą. Chociaż i tak będzie to mało wiarygodne, przy zdejmowaniu końcówki węża kompresora, część powietrza i tak pójdzie w atmosferę...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 6 stycznia 2015, 23:54

Holender, jak rozbieżność nie przekroczy 0,1, to nie ma co kopii kruszyć. Jest na to jakaś norma.
Swoją drogą - wprowadzą nam ciśnieniomierze do motocykli?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 7 stycznia 2015, 09:31

pioro pisze:
Holender pisze:... , ciekawe kto by odróżnił, że ma za mało lub za dużo o te np. trzy dziesiątki...


Wiem że zabrzmi to głupio, gdyż mam najmniejsze z was doświadczenie ale stwierdziłem jedną zależność którą wyczuwam zawsze ... jeżeli moto ciężej złożyć w zakręcie i samo się "prostuje", to właśnie brakuje jakichś 2 ... 3 dziesiątek.

Jeżeli uważasz że masz małe doświadczenie, to znaczy że masz dobre wyczucie. ;)

Zdzisław pisze:Aaa i moja przestroga, jeżeli lubicie zapierdalać, to nie zakładajcie sobie, na wyntle udziwnień w postaci np granatów, takich jak Ja miałem. W tym/poprzednim roku 2x wyntla prawie wyrwało.... Siła odśrodkowa robi swoje.

Dla tego najlepsze (bezpieczniejsze) są wentyla pionowe, a nie jakieś kolanka (wiem że praktyczne, ale wolę pionowe :evil: ).
Skoro raz się zdarzyło to dlaczego nie reagowałeś przed drugim?
Prawie, tzn. było widać rowek który normalnie powinien być w otworze felgi?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 7 stycznia 2015, 11:16

Siła odśrodkowa działa w drugą stronę, prędzej wepchnie wentyl do środka, inna sprawa że takie koło z granatem na zaworku jest źle wyważone.
@ Piontek - wprowadzą, wcześniej czy później ale wprowadzą, na szczęście tylko w nowych motocyklach.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 7 stycznia 2015, 14:00

farba pisze:Siła odśrodkowa działa w drugą stronę, prędzej wepchnie wentyl do środka, inna sprawa że takie koło z granatem na zaworku jest źle wyważone.
@ Piontek - wprowadzą, wcześniej czy później ale wprowadzą, na szczęście tylko w nowych

Czyżbym się pomylił i miała być siłą dośrodkowa :-P :?: .

Piotrze, za pierwszym razem była wymiana na nowy wentyl z przodu, drugi raz z tyłu, przed wymianą opony się zdarzyło... a takie fajne niebieskie granaty miałem. Dziwne, że przez dwa lata nic się nie działo.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 7 stycznia 2015, 14:56

piontek pisze:Holender, jak rozbieżność nie przekroczy 0,1, to nie ma co kopii kruszyć. Jest na to jakaś norma.


Zgadza się! :zdrowko:
A poszperawszy, takie oto cuś znalazłem:

http://de-de.wika.de/upload/DS_IN0002_pl_pl_56842.pdf

Zgaduję, że wszystkie dostępne w "zwykłych" sklepach manometry, są poza wszelką klasą dokładności, jakoś nie wyobrażam sobie wzorcowania każdego egzemplarza :mrgreen: Dobrze więc w pewnym stopniu kierować się własnym doświadczeniem i wrażeniami z jazdy, jak to szanowni kulegeni w poprzednich postach zauważyć raczyli.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 7 stycznia 2015, 18:19

Dorwałem u sąsiada takiego KFM (od 1998 WIKA, która w ofercie ma już tylko manometr do kół samochodów ciężarówek). Podobno bardzo dokładny :-)


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości