Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: nakano » wtorek, 12 stycznia 2016, 21:11

Witam,
Właśnie jak powinna odpalać na zimnym silniku? Ja muszę lekko dodać gazu inaczej nie odpali bez długiego kręcenia a jak już załapie to okrutnie rzęzi jak by nie na wszystkie cylindry paliła, obroty ledwo ponad tyś. i długo zanim wyjdzie na wyższe. Dwa razy zeszłego sezonu odpaliła jak mi się wydaje idealnie bez problemu, silnik pracował równo i po paru sekundach wszedł na wyższe obroty.
Na ciepłym silniku też nie pali idealnie tzn. jak zgaszę i od razu odpalam łapie bez problemu ale jak już chwilkę stoi to trzeba dodać gazu lub długo kręcić.
Gdzie szukać przyczyny? Zawory były robione, gaźniki czyszczone i synchronizowane.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: Lenku » wtorek, 12 stycznia 2016, 21:40

świece nowe? fajki całe? kable bez przebić? gumy na króćcach nie popękane? filtr czysty?
przy okazji sprawdź ustawienie TPS - mi tak odpalał na przestawionym TPSie - sprawdzenie minuta zabawy a wykluczysz przynajmniej to.
regulacje robileś sam czy oddawałeś do serwisu?

Kaznodzieja

Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: Kaznodzieja » wtorek, 12 stycznia 2016, 23:01

Też bym zaczął od świec / kabli

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: nakano » wtorek, 12 stycznia 2016, 23:13

świece nowe jeden sezon, fajki i kable muszę sprawdzić, gumy całe od środka - sprawdzałem, filtr czysty, ustawienia TPS sprawdzałem i jest ok. i regulację robiłem sam i raczej nic nie zje... bo już tak było chociaż z biegiem czasu wydaje się że jest coraz gorzej ale to może być tylko moje przeczulenie.
oleju nie bierze prawie nic, nie dymi, nie pali zbyt wiele :), podczas jazdy nie ma problemu nawet jak ruszę zaraz po odpaleniu, tylko na wolnych tak piz...oli

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: Holender » środa, 13 stycznia 2016, 09:48

Przed rozruchem przestaw pokrętło kranika na PRI i po ok.10 sekundach powróć na ON. Pełne ssanie, nie dotykaj gazu. Napisz czy jest różnica.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: nakano » środa, 13 stycznia 2016, 17:04

Prawdopodobnie przyczyną jest samo ssanie a dokładniej listwa przy gaźnikach która się odkształca. Jak na manetce na kierownicy ustawiłem pełne ssanie to na gaźnikach jeszcze można było palcami parę mm pociągnąć. Listwa zaczyna się przesuwać dopiero po przesunięciu manetki o około 1/5 zakresu. W miejscu zaczepienia linki się poddaje i lekko wygina co powoduje luz. Wyprostowałem ile się dało bez rozbierania, luz się zmniejszył a i na manetce czuć różnicę. Silnik bez gazu załapał od razu, pracował równo (ok. 1.1tyś/obr) i po paru sek. wszedł na wysokie obroty (2.5tyś/obr). Ciekawe czy to to?!

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: Lenku » środa, 13 stycznia 2016, 17:51

By tłumaczyło czemu po rozgrzaniu problemu nie ma...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: piontek » środa, 13 stycznia 2016, 21:45

Miałem to samo z tą listwą. Śrubka się odkręciła na jednym z końców listwy. Gdy śrubka jest na miejscu listwa się nie odkształca.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: nakano » środa, 13 stycznia 2016, 22:11

wszystkie śrubki są na miejscu...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: piontek » czwartek, 14 stycznia 2016, 19:53

Wrzuć zdjęcie a ja rzucę okiem na swoją.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: nakano » czwartek, 14 stycznia 2016, 22:21

ok jutro za dnia pstryknę miejsce gdzie się gnie

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: nakano » piątek, 15 stycznia 2016, 17:17

Obrazek


Gnie/skręca się w tych dwóch miejscach, nawet widać że nie jest idealnie prosta. Zauważyłem jak miałem zdemontowane gaźniki że listwa ma luz na śrubach (są dokręcone) i jak się złapie za miejsce gdzie jest mocowana linka i próbuje przesunąć to czasami się jakby klinowała i ciężej idzie. Nie ma tego efektu jak złapałem przy samych śrubach wtedy działa lekko. Może te podkładki są już zdarte?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: farba » piątek, 15 stycznia 2016, 18:27

Syf się tam zbiera i listwa się zaciera w prowadnicach, wyczyścić, przesmarować raz na jakiś czas trzeba.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Cold Start - jak prawidłowo powinna odpalać?

Postautor: nakano » sobota, 16 stycznia 2016, 19:55

no właśnie nie bo jest wyczyszczona i nasmarowana delikatnie


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości