Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 8 maja 2017, 16:29

Otóż dnia dzisiejszego poszedłem poskładać motóra i odpalić.
No i zonk, bo kręci a nie odpala.
Brak iskry, obrotomierz wskakuje na 2000 obr.
Na forum wyczytałem, że jakby wskazywał 3k obr. to poszedł moduł.
Kostki, przełączniki i włączniki posprawdzałem, wypsikane kontaktem.
TPS wyregulowany na nowo.
Generalnie jak krowie się zachce, to odpali, ale potrafi w trakcie jak już załapuje strzelić z komina i obrotomierz ponownie wskakuje na 2k obr. i dupa, bo traci iskrę. Ale jak już zapali, to oczywiście chodzi.
Obecnie szukam info co to mogło paść, ale może ktoś już miał z takim zonkiem do czynienia?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: artur » poniedziałek, 8 maja 2017, 18:32

Co składałeś Zdzichu?
Czasami ale tylko czasami może przeszkadzać zbyt duża wilgoć, którą da się zaobserwować u Ciebie.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 8 maja 2017, 18:49

Wilgoć na fotach pochodzi z dzisiejszej przejażdżki w mżawce, reszta syfu jest z roku poprzedniego.
Składałem motóra do kupy po zimie, aku, siedzenie itp. W instalacji nic nie grzebałem przez ten czas. W serwisówce już wyczytałem, co oznacza wskazówka na 2k obr. Czujnik luzu albo boczna kosa. Jutro będzie trza się zabrać za to.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: Zdzislaw » środa, 10 maja 2017, 23:09

Po kolejnym dniu grzebania w instalacji tzw. elektrycznej motóra, stwierdzam, że mój temat powinien nazywać się: Ale mnie mój motór wkurwia/ robi mnie w chuja, bądź członka czegoś tam....
Dziękuję Panu GhostDogowi za dzisiejszą pomoc, utwierdziło mnie to w przekonaniu, że mój motór mnie wkurwia za to, że go nie umyłem pod koniec zeszłego roku :?: , moje przekaźniki i moduł zapłonu działa w innych moto a w moim nie chcą... ... I teraz jestem głupszy jak ustawa przewiduje. Jeszcze chwila, to zrobię doktorat z elektryki motocyklowej, ale wcześniej, mimo, iż nie mogę nabombię się... :offtopic:

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 861
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: mryc » środa, 10 maja 2017, 23:25

A czy mam rozumieć że graty z innej krowy działają w Twojej !?
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 11 maja 2017, 00:14

Tego nie wiem, ale skoro moje działają w bliźniaczej i nie wskazują błędu 0-2000 obr./min, to dlaczego miały by nie działać dobrze w mojej? Jutro c.d. walki z cholera wie czym. Jak znajdę źródło problemu, to oczywiście napiszę, gdyż ów niby problem w postaci złego działania czujnika luzu i nóżki bocznej w tym wypadku raczej nie jest rozwiązaniem problemu. W tej chwili mogę obstawić niekontakt na linii przekaźnik zapłonu-stacyjka bądź niewidoczny feler w kostce w/w przekaźnika. A jak to nie to to...... się wku.ię gorzej jak opad deszczu w maju w Białymstoku i śniegu w Mordorze.

Metal

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: Metal » czwartek, 11 maja 2017, 01:52

U mnie brak iskry spowodowany był zaginięciem masy. XJR'a ponoć ma w trzech miejscach masę. W moim przypadku winny był kabel masowy w okolicach modułu zapłonowego. Mechanik twierdzi, że trochę czasu mu zajęło aby to zdiagnozować, ponoć musiał rozpruć kawałek wiązki elektrycznej.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 11 maja 2017, 07:31

To może też być dobry trop. Masa koło modułu działa, ale zauważyłem, że czasami zgasną kontrolki w zegarach, a po odpięciu czujnika luzu obrotomierz błędu nie wskazuje. Nie wiem jak z iskrą, gdyż wczoraj popsułem dwa oringi przy zakładaniu czujnika i nie miałem jak zakręcić, oczywiście można by było sprawdzić bez kręcenia ale nie wpadłem na to wcześniej :wstyd: .

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: Zdzislaw » piątek, 12 maja 2017, 01:18

Problem doraźnie rozwiązany. Odpialem kabel od czujnika luzu i bangla. Lecz to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę. Pozostanie rozebrać zegary i ewentualnie sprawdzić kable idące od przekaznika do kontrolki luzu. Teraz nie ma czasu, trza szykować maszinen na urlop. Czasu pozostało niewiele.

Awatar użytkownika
UkaszS2
Posty: 154
Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wleń
Kontaktowanie:

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: UkaszS2 » piątek, 12 maja 2017, 13:16

Jak montowałem alarm i w pośpiechu pomyliłem kabel, spaliłem ścieżki w module od luzu, kosy i sprzęgła. Niby nierozbieralny, ale dało się go otworzyć, polutować i poskładać. Do dzisiaj wszystko działa. Te ścieżki tam są delikatne, więc może jakiś zimny lut itp. i temu dostaje motur pierdolca.
Przy zegarach nie masz co dziubać, moduł jest przy przekaźniku rozrusznika. Przy zegarach chyba tylko kontrolka, ale to niech ktoś potwierdzi.
nr tel. 516 75432 osiem

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: Zdzislaw » piątek, 12 maja 2017, 14:21

Moduł i przekaźniki sprawdzone w innym egzemplarzu.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Teraz Ja mam problem, nie zapala.

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 16:49

Pięknie dziękuję panu farbie i rkluczykowi za pomoc :) . Usterka chyba usunięta. Stara stacyjka chodzi jak nowa i wygląda jak nowa, obrotomierz nie skacze, iskra jest cały czas. Wystarczyło rozebrać stacyjkę, umyć części porządnie, poczyscić styki, przesmarowsc gdzieniegdzie czym trzeba i zrobione.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: daris i 2 gości