tryb pompy oleju

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

tryb pompy oleju

Postautor: maras954 » piątek, 21 lipca 2017, 20:33

czesc, zabralem sie zasprawdzenie sprzegla ze wzgledu na dziwne odglosy dochodzace zza pokrywy sprzegla. wychodzi na to ze musze wymienic kosz bo sprezyny ktore sie znajduja z tylu kosza sa bardzo luzne. po zdjeciu kosza zlapalem za kolo zebate pompy oleju i zauwazylem luz miedzy kolem a walkiem napedowym pompy. wiem ze kilku forumowiczow wykonywalo kompletny remont silnika i musieli miec stycznosc z poma oleju. czy ten luz jest normaly czy powinienem sprawdzic czy kolo jest zurzyte i walek moze walniety. oto video:
https://www.youtube.com/watch?v=pdfNtKm_tsw

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: tryb pompy oleju

Postautor: alum » niedziela, 23 lipca 2017, 11:33

mam taką pompe z trybem w domu, sprawdze ci jaki u mnie ma luz, bankowo ma miec luz i nie jest ciasno pasowane, ale wydaje mi sie ze nie był az tak duzy, sprawdze i ci odpisze,
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
alum
Posty: 155
Rejestracja: niedziela, 19 lipca 2015, 22:58
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: S-śląskie

Re: tryb pompy oleju

Postautor: alum » niedziela, 23 lipca 2017, 14:58

sprawdzielm . na mojej pompie jest dokladnei taki sam luz, wiec tak ma być! szukaj dalej ;-)
życie nie jest złe,,,,ma poprostu słodko gorzki smak....

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: tryb pompy oleju

Postautor: farba » niedziela, 23 lipca 2017, 15:05

Luz na kole to standard aby przy awarii łożyska kosza nie uwaliło wałka pompy ,
Luźne sprężyny mogą trochę hałasować ale to nie powód żeby od razu wymieniać kosz.
Jeśl kosz nie ma jeszcze wyciętych rowków od tarcz to naucz się z tym żyć.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: tryb pompy oleju

Postautor: maras954 » niedziela, 23 lipca 2017, 16:01

Dzieki Panowie za odpowiedzi.
Kosz mam do wymiany lub naprawy wlasnie ze wzgledu na sprezyny. Zaczely sie wyrabiac same sprezyny i trá jeszcze o czesc aluminiowa w koszu.
Rowniez lozysko igielkowe pod koszem jest do wymianki-posiada lekki luz.
Dzieki jeszcze raz za odp.
Jak wroce do domu to rozwine jeszcze temat i wrzuce filmik

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: tryb pompy oleju

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 23 lipca 2017, 16:49

Ile masz przebiegu? Łoryginalny jest?

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: tryb pompy oleju

Postautor: maras954 » niedziela, 23 lipca 2017, 22:27

Orginalne niecale 32k km
Nie zrozumcie mnie zle. Da sie z tym jezdzic bo objawy sa podobne do halasujacego kosza np w xj600.
Ale ostatnio zauwazylem glosniejsze odglosy z slnika znikajace po wcisnieciu sprzegla. Podczas jazdy pojawila sie wibracja w okolicach 3k-4k rpm.
Wrzuce film i zdjecia we wtorek

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: tryb pompy oleju

Postautor: Łysy » wtorek, 25 lipca 2017, 10:40

Wszystko co piszesz jest typowe i normalne dla tego silnika. Wymiana samego łożyska igiełkowego nic nie da, tylko wymiana kpl. czyli kosz, łożysko i bieżnia wewnętrzna (coś ok. 3tyś zł) lub regeneracja bieżni którą będę robił w zimie.
Skoro silnik ma 32kkm to dlaczego sprzęgło jest w takim stanie?
Ogólnie to te silniki wydają tyle ciekawych dzwięków że szkoda kasy aby walczyć.
Dzwięk klekotania przy puszczonym sprzęgle jest typowy i aby się tego pozbyć trzeba kompleksowo podejść do tematu - szkoda kasy, dużo wydasz/mało zyskasz.

Wysłane z mojego 6055P przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: tryb pompy oleju

Postautor: artur » wtorek, 25 lipca 2017, 15:41

Łysy pisze:Wymiana samego łożyska igiełkowego nic nie da, tylko wymiana kpl. czyli kosz, łożysko i bieżnia wewnętrzna (coś ok. 3tyś zł) lub regeneracja bieżni którą będę robił w zimie.

Koszt kosza to 3620 zł.
Łysy - czytałem ostatnio na innym forum opinie nt regeneracji bieżni w naszych koszach, w renomowanej firmie. Działa max 6000 km a średnio 500 km.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: tryb pompy oleju

Postautor: maras954 » wtorek, 25 lipca 2017, 17:15

niestety cos musze zrobic bo luz na lozysku mam taki:
https://www.youtube.com/watch?v=mgQtwD968k0
kosz jest wyj***** ze wzgledu na dawne przezwyczajenia- wysokie biegi, niskie obroty i mocne przyspieszenia
a srezyny przez luz zaczynaja mocno sie wycierac, zjadajac powoli aluminiowa czesc kosza:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: tryb pompy oleju

Postautor: maras954 » wtorek, 25 lipca 2017, 17:20

najpierw sprobuje to zregenerowac, jak to nie wypali to bede musial znalezc inne rozwiazanie.
tu znalazlem wzmocniony kosz ze stanow uzywany w ich serii wyscigowej. cena mniejsza niz orginal yamahy
http://andrewsmotorsports.mybigcommerce ... n-504-402/

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: tryb pompy oleju

Postautor: Łysy » wtorek, 25 lipca 2017, 17:38

artur pisze:
Łysy pisze:Wymiana samego łożyska igiełkowego nic nie da, tylko wymiana kpl. czyli kosz, łożysko i bieżnia wewnętrzna (coś ok. 3tyś zł) lub regeneracja bieżni którą będę robił w zimie.

Koszt kosza to 3620 zł.
Łysy - czytałem ostatnio na innym forum opinie nt regeneracji bieżni w naszych koszach, w renomowanej firmie. Działa max 6000 km a średnio 500 km.


Rzuciłem z marszu te 3tysie

Podeślij link do tego forum/wątku

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: tryb pompy oleju

Postautor: Łysy » wtorek, 25 lipca 2017, 17:53

maras954 pisze:najpierw sprobuje to zregenerowac, jak to nie wypali to bede musial znalezc inne rozwiazanie.
tu znalazlem wzmocniony kosz ze stanow uzywany w ich serii wyscigowej. cena mniejsza niz orginal yamahy
http://andrewsmotorsports.mybigcommerce ... n-504-402/


''Send us your clutch basket/primary gear assembly. We remove the primary gear and perform a Magnaflux inspection to check for cracks and flaws. We install our billet clutch basket with oversize rivets, replace worn/broken components, assemble and perform a dynamic balance. In some cases we add a steel backing plate and/or heavy duty springs if required.''

O ile dobrze rozumiem to jest usługa regeneracji
Bieżnie wew. i ł.igiełkowe i tak trzeba nowe

Podobne usługi robią w PL (Allegro) ale bez wymiany kosza alu.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: tryb pompy oleju

Postautor: maras954 » wtorek, 22 sierpnia 2017, 11:16

Mały update:
Sciàgam orginalny kosz ze stanow, moze sie uda bez cła..
https://www.rpmracingca.com/proddetail. ... -01&cat=39

Łysy, kontaktowalem sie z kolesiami od tego wzmacnianego kosza. Nie musisz wysylac starego. Otrzymasz wzmocniony kosz przerobiony z nowego.
Cena tylko wysoka

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: tryb pompy oleju

Postautor: Łysy » wtorek, 22 sierpnia 2017, 21:11

maras954 pisze:Mały update:
Sciàgam orginalny kosz ze stanow, moze sie uda bez cła..
https://www.rpmracingca.com/proddetail. ... -01&cat=39

Łysy, kontaktowalem sie z kolesiami od tego wzmacnianego kosza. Nie musisz wysylac starego. Otrzymasz wzmocniony kosz przerobiony z nowego.
Cena tylko wysoka


Z RPM też chciałem kupić kilka gratów bo ceny dobre ale po doliczeniu cła i kosztów dostawy (chyba ok. 300zł ?) wyszło tyle co z Polski.
W sklepie internetowym nie mieli Polski jako miejsca dostawy a Ukrainę i Rumunię mieli :-? (poprosiłem - już jest ;-) )
Powinieneś wymienić jeszcze koszyk z igiełkami i bieżnię.... chyba ;-)
Jeszcze na wiosnę zrobilibyśmy wspólne zakupy ale teraz to już wszystko mam ;-)

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: tryb pompy oleju

Postautor: maras954 » piątek, 15 września 2017, 15:10

Łysy pisze:
maras954 pisze:Mały update:
Sciàgam orginalny kosz ze stanow, moze sie uda bez cła..
https://www.rpmracingca.com/proddetail. ... -01&cat=39

Łysy, kontaktowalem sie z kolesiami od tego wzmacnianego kosza. Nie musisz wysylac starego. Otrzymasz wzmocniony kosz przerobiony z nowego.
Cena tylko wysoka


Z RPM też chciałem kupić kilka gratów bo ceny dobre ale po doliczeniu cła i kosztów dostawy (chyba ok. 300zł ?) wyszło tyle co z Polski.
W sklepie internetowym nie mieli Polski jako miejsca dostawy a Ukrainę i Rumunię mieli :-? (poprosiłem - już jest ;-) )
Powinieneś wymienić jeszcze koszyk z igiełkami i bieżnię.... chyba ;-)
Jeszcze na wiosnę zrobilibyśmy wspólne zakupy ale teraz to już wszystko mam ;-)


Czesc gratow juz zamowionych.
Łysy, czy zewnetrzna czesc biezni i łozysko igielkowe jest smarowane cisnieniowo czy rozbryzgiem?

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: tryb pompy oleju

Postautor: Łysy » sobota, 16 września 2017, 13:27

To co wpłynie to smaruje ;) , to łożysko pracuje tylko gdy wciśniesz sprzęgło.
Przy montażu pamiętaj aby nasmarować - w biblii jest podane że ma być smar molibdenowy ale chyba wystarczy olej ;-)
Ogólnie łożysko igiełkowe jest odporne na brak smarowania w przeciwieństwie do łożysk ślizgowych np. panewek dlatego brak smarowania ciśnieniowego powstrzymuje mnie przed przerobieniem tego łożyska na ślizgowe.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: tryb pompy oleju

Postautor: maras954 » środa, 5 września 2018, 19:52

Maly update po roku dla zainteresowanych.
Lozysko jest jednak smarowane cisnieniowo wiec Lysy smialo mozesz przerabiac na slizgowe. We walku jest otwor i po przekreceniu trybu pompy ladnie sika.
Robilem to na wiosne i narazie nakrecilem tylko 2k, odglosy jeszcze nie powrocily, przy wymianie oleju nie ma juz syfu z kosza. Przy okazji wrzucilem docisk barnetta i nowe tarcze. Przekladki i kosz wewnetrzny pozostaly stare, brak bylo sladow zuzycia, pomiary w normie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości