Ukochane Moto w zimę

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 2 stycznia 2009, 21:08

1. wyczyśc łańcuch naftą (dokładnie !) a potem posmaruj normalnym smarem do łańcuchów motocyklowych ( Motul , Castrol albo inny).
2. ja bym radził Tobie zalac bak po to, żebyś na wiosnę się nie żdziwił - za bak paliwa przy dzisiejszych cenach zapłacisz pewnie z 60 pln, a za ewentualne naprawy potem sporo więcej.... nie ryzykuj
3. ładuj prostownikiem, który ma prąd ładowania 12V - ja się na tym nie znam ale pojechałem do moto-akcesoria.pl fundnąłem sobie taki sprzęcik, fajny, pokazujący ewentualnie defekt akumulatora oraz poziom naładowania. Co ważne mogę go właczyc dzisiaj i wyłaczyc dopiero w....marcu. Elektronicznie po naładowaniu odłącza prąd. Kosztowało mnie to 159 pln.
hubertm

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » piątek, 2 stycznia 2009, 21:17

Dzięki za info. Czy ta ładowarka to była ta ?
Opis sprzętu brzmi nieźle.
http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... s_id=20727
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 2 stycznia 2009, 21:25

trafiłes w 10 !
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 3 stycznia 2009, 11:27

Nie widzę w opisie jakie pojemności akumulatorów obsługuje. hubertm, mógłbyś odczytać i ew. przekazać? Zastanawiam się na uniwersalnością zakupu...
Z góry dzięki!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » sobota, 3 stycznia 2009, 19:55

piontek pisze:Nie widzę w opisie jakie pojemności akumulatorów obsługuje. hubertm, mógłbyś odczytać i ew. przekazać? Zastanawiam się na uniwersalnością zakupu...
Z góry dzięki!
Akumulatory z reguły powinno się ładować maksymalnie prądem o natężeniu 0,1 pojemności akumulatora,jeśli ta ładowarka ma prąd ładowania 0,6 A to można ładować nią akumulator który ma pojemność 6 Ah lub więcej,ale jeśli prąd ładowania jest tam regulowany i można go zmniejszyć to śmiało można ładować akumulator o mniejszej pojemności.Zresztą w XJR jest większe aku(ja mam chyba 14 Ah) ,wiec można śmiało podpinać i na pewno nic się nie stanie.
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 3 stycznia 2009, 22:05

Wszystko racja! Ale cóż - te wielości znam. Pytałem o napisy na prostowniku :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 4 stycznia 2009, 14:09

piontek pisze:Nie widzę w opisie jakie pojemności akumulatorów obsługuje. hubertm, mógłbyś odczytać i ew. przekazać? Zastanawiam się na uniwersalnością zakupu...
Z góry dzięki!


Piontek,
0,6A plus automat ( coś takiego)
czyli od 0,6A w górę. Smiało kupuj !

suzigsx1 pisze:ale jeśli prąd ładowania jest tam regulowany i można go zmniejszyć to śmiało można ładować akumulator o mniejszej pojemności

w tym modelu prąd nie jest regulowany ale akumulator masz na pewno większy niż 6Ah. Ja mam 12 Ah.
hubertm

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 4 stycznia 2009, 16:41

Akumlatory łąduje się odpowiednim prądem zależnie od jego pojemności najlepszy przykłąd będzie taki: jeżeli akumulator ma 100 Ah powinien być łądowany prądem o natężeniu 10 A. Ot i wsio a jak jest automat to Was nic nie powinno szczególnie interesować uzupełnić poziom elektrolitu w baterejce to stanu zaznaczonego na akumulatorze w bezobsługowym tym bardziej nic Was nie powinno interesować tylko po określonym czasie ładowania w instrukcji prostownika aby akumulator odłączyć, sprawdzić poziom elektrolitu i wmontować na swoje miejsce lub zostawić na okres 3 mies w pokoju do kolejnego podłądowania. Lepiej jest akumulator ałdoać mniejszym prądem a dłużej jak szybko i takim prądem jak trzeba.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 4 stycznia 2009, 17:25

i właśnie o to chodzi - ten sprzęcik sam odłącza się kiedy naładuje akumulator... :-)
Koniu dobrze gada :zdrowko:
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 4 stycznia 2009, 23:03

Dzięki - wpisuję na listę zakupów...
MotylaNóżka - robi się ta lista coraz dłuższa :-(
W "międzyczasie" doszło zapowietrzone sprzęgło czyli zestaw naprawczy niezbędny, no i przewód wymienię za jednym zamachem. A okazało się, że kumpel znalazł relatywnie tanio komplet w oplocie.
Tylko się za kieszeń trzymać...
Jakby ktoś słyszał o tanim kolektorze :)

Przemo

Postautor: Przemo » wtorek, 6 stycznia 2009, 14:32

ja poza olejem i filtrami musze wymienić: klocki, tarcze sprzęgła i może też przekładki tarcz, zestaw naprawczy wysprzęglika, a chcialbym wymienić przewody na te w oplocie, zalożyć fajne kuferki, i dorzucić kilka gadżetów... tylko zbierać kase:)

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 6 stycznia 2009, 17:58

Do zelowych akumulatorow, a taki ja mam np. w RP10 powinno sie uzyc prostownika, ktory jest do ladowania takich wlasnie.
Jest to prostownik automatyczny. Moj firmy Banner laduje 900mA.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » wtorek, 6 stycznia 2009, 21:22

[quote="hubertm"]1. wyczyśc łańcuch naftą (dokładnie !) a potem posmaruj normalnym smarem do łańcuchów motocyklowych ( Motul , Castrol albo inny).

dzięki za info. rozumiem, że taki zestaw będzie dobry?
http://moto.allegro.pl/item502464053_sz ... _plyn.html
http://moto.allegro.pl/item503827086_mo ... cucha.html
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 7 stycznia 2009, 22:19

co do tej szczotki z pierwszego linku... kup sobie ze 2 pędzle płaskie średniej szerokości, takie, żebyś mógł wszędzie go wcisnąc oraz naftę ( butelka 1litr ). Gwarantuję Tobie, że nie wydasz 60 pln a jakies 30 pln a resztę przeznacz na.....chociażby piwko. Trochę się pomęczysz przy tym, ale jaka potem jest radocha jak widzisz piękny, czyściutki łańcuch. :->
Co do smaru z drugiego linku - ja osobiście używam tego drugiego - Motul Chain Lube "Road Plus"...i jestem zadowolony.

Jeszcze jedno, jeżeli będziesz robił to w garażu, to :
po pierwsze - jeżeli w garażu masz jedynie beton na podłodze, to podłóż szmaty dokladnie bo będziesz miał plamy jeszcze dłuuugo, długo.
po drugie - jeżeli masz terakotę, to też podłóż szmaty dokładnie, bo w tym przypadku będziesz miał niezłe sprzątanie. Nafta się nieźle tłuści na takich podłogach.
hubertm

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 8 stycznia 2009, 09:40

Potwierdzam slowa Huberta.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 8 stycznia 2009, 14:30

PawelR pisze:Potwierdzam slowa Huberta.
... a ja nie - nafta jest w półlitrowych butelkach :mrgreen: :evil:

Reszta się zgadza.
-po trzecie - jak masz w garażu parkiet lub dywan to też podłóż szmaty. :lol:

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » czwartek, 8 stycznia 2009, 16:15

Dzięki za info. :-)
Trzeba będzie trochę porobić przy maszynie.
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 8 stycznia 2009, 19:29

JAREK pisze:... a ja nie - nafta jest w półlitrowych butelkach :mrgreen: :evil:

masz rację Wielmożny Adminie... :mrgreen:
hubertm

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » czwartek, 8 stycznia 2009, 21:50

JAREK pisze:w garażu parkiet lub dywan
toż to zboczenie ;) :mrgreen:

edwin

Postautor: edwin » czwartek, 8 stycznia 2009, 22:53

ja mam litrówkę!! naftę oczywiście...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 9 stycznia 2009, 00:33

edwin pisze:ja mam litrówkę!! naftę oczywiście...

Człowieku!!! Nie pij nafty!
Wódkę pij jak musisz!
:mrgreen:

edwin

Postautor: edwin » piątek, 9 stycznia 2009, 19:13

piontek... namówiłeś mnie....

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 9 stycznia 2009, 19:32

Alleluja!!!
:)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 28 marca 2009, 15:28

Wracając do kwestii ładowarki może mnie ktoś oświecić czym różnią się te dwie:
http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... s_id=20727
http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... s_id=26327

Nie wiem czy nie będę musiał nabyć.
Tydzień temu wszak próbowałem obudzić mojego sprzęta a tu bateria nie dała rady i po krótkim kręceniu padła, kolega podładował i moto zgadało, dojechałem do domu, moto stało przez tydzień i dziś k...a mać chcąc moto odpalić srodze się zawiodłem bo już bateria nie dała rady.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 28 marca 2009, 22:12

JAREK pisze:Wracając do kwestii ładowarki może mnie ktoś oświecić czym różnią się te dwie:
http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... s_id=20727
http://www.moto-akcesoria.pl/product_in ... s_id=26327

Nie wiem czy nie będę musiał nabyć.
Tydzień temu wszak próbowałem obudzić mojego sprzęta a tu bateria nie dała rady i po krótkim kręceniu padła, kolega podładował i moto zgadało, dojechałem do domu, moto stało przez tydzień i dziś k...a mać chcąc moto odpalić srodze się zawiodłem bo już bateria nie dała rady.

Różnią się maksymalnym prądem ładowania - ta droższa do 0,6A natomiast ta tańsza do 0,4A
hubertm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 29 marca 2009, 03:05

Dzięki Hubert, dzwoniłem do moto-akcesoria i Pan powiedział, że nie mają obecnie na stanie żadnej z tych ładowarek więc nie może zerknąć do oryginalnej instrukcji, a zatem różnice mogę sobie wychwycić sam z opisów na stronie (dość śmieszne podejście moim zdaniem).
Poszukałem, pogmerałem i chyba kupię sobie jedną z tych:
http://moto.allegro.pl/item594395870_la ... _auto.html
http://moto.allegro.pl/item587132333_pr ... h_hit.html

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 29 marca 2009, 10:53

Swoją drogą, to dlaczego ładowarki do akumulatorów żelowych są inne (droższe) od pozostałych? Przecież i tak nasze motocykle ładują tak samo wszystkie bateryjki jakie tam włożymy...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » niedziela, 29 marca 2009, 11:44

piontek pisze:Swoją drogą, to dlaczego ładowarki do akumulatorów żelowych są inne (droższe) od pozostałych? Przecież i tak nasze motocykle ładują tak samo wszystkie bateryjki jakie tam włożymy...

no wlasnie tez mnie to zastanawia,posiadam dosc solidna ladowarke samochodowa i niewiem czy moge ja tez wykorzystac do ladowania zelowki w moto??? :roll:

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 29 marca 2009, 13:40

Wydaje mi się, że jeśli tylko możesz ustawiać prąd ładowania na np. 1A albo coś w okolicy to chyba się nadaje, ale jeśli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 29 marca 2009, 21:48

JAREK pisze:Wydaje mi się, że jeśli tylko możesz ustawiać prąd ładowania na np. 1A albo coś w okolicy to chyba się nadaje, ale jeśli jestem w błędzie to proszę mnie poprawić.
Ale masz na myśli prąd ładowania w motocyklu???


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości