roznice miedzy xjr 1200 a 1300

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
rolek

roznice miedzy xjr 1200 a 1300

Postautor: rolek » wtorek, 3 lutego 2009, 19:52

Witam!!!
Moj drugi post dotyczy pytania czy rzeczywiscie xjr 1300 jest duzo lepsza od poprzedniczki 1200 jak to sie ma w praktyce i eksploatacji ,hamulce ,silnik moja piekna to 1200 SP 1998

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » wtorek, 3 lutego 2009, 21:23

Przesiadłem się z 1200 95r. na 1300 , 2000 r - to zupełnie inna bajka!!!!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 3 lutego 2009, 21:39

Silnik na pewno jest wykonany w innej technologii, inaczej zrobione tłoki, cylindry tzn lepiej oczywiście :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

rolek

Postautor: rolek » wtorek, 3 lutego 2009, 21:43

To troszke mnie zmartwiles jak kupowalem to nic nie znalazlem na ten temat na tym forum ale pociesza mnie fakt ze kupilem xjr w nie nagannym stanie ach zeby jeszcze ten stalowy oplot

[ Dodano: 2009-02-03, 21:46 ]
zgoda Koniu ale jak to sie przeklada na uzytkowanie kultura pracy silnika ,spalanie no bo moc ta sama

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 3 lutego 2009, 21:48

Dlatego osobiście czekałem aż będzie mnie stać na model 1300. Nie przejmuj sie stary ważne żeby Ci sie podobała, jaki to nie byłby model to przy normalnym traktowaniu maszyna jest nie do zdarcia ;) Zużycie paliwa jak koledzy piszą i jest specjalny o tym oddzielny temat nie różni się praktycznie wcale a najbardziej będzie zależeć od twojego temperamentu (nadgarstka), kultura pracy identyczna, z lewej słychać lekkie cykanie zaworów.
Ostatnio zmieniony wtorek, 3 lutego 2009, 22:02 przez Koniu, łącznie zmieniany 1 raz.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

rolek

Postautor: rolek » wtorek, 3 lutego 2009, 21:51

Masz racje jeszcze nie jezdzilem a juz sie martwie wazne ze jest najpiekniejsza

[ Dodano: 2009-02-03, 22:30 ]
A co do zaworow to przerobilem wasze posty z tysiac razy i teraz spie spokojnie faktycznie cichuśko cyka ale to piekne cykanie!!!!!!!!!!!!!!

skorupa

Postautor: skorupa » środa, 4 lutego 2009, 09:00

kolego to nie rocznik motocykla ani jego nowinki sprawiaja ze chwile na moto sa niezapomiane ale przejechane kilometry i miejsca w ktore cie zawiezie przepiekna bestia :-D

gregor

Postautor: gregor » środa, 4 lutego 2009, 10:03

naked to naked - takie same odczucia

rydzu

Postautor: rydzu » środa, 4 lutego 2009, 11:08

1300 ma poprawione zawieszenie, rame z grubszych rur i hamulce od sportowej maszyny ( 1200 ma od tdm-ki) ale przecież najważniejszy jest stan maszyny - na drugim miejscu traktowałbym rocznik i model.
A jezdził może ktoś z was GSX 1400??? - bo znajomy ma wątpliwości przed zakupem a ja nie miałem okazji się tym przejechać???

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1163
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » środa, 4 lutego 2009, 11:34

rydzu pisze:A jezdził może ktoś z was GSX 1400??? - bo znajomy ma wątpliwości przed zakupem a ja nie miałem okazji się tym przejechać???

Balth - Pan do Ciebie :-)
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

gregor

Postautor: gregor » środa, 4 lutego 2009, 12:04

Podobno GSX 1400 ciągnie na dole jak lokomotywa ?
A XJR wyrażnie przy nim kuca ?

rydzu

Postautor: rydzu » środa, 4 lutego 2009, 12:20

Niektórzy chwalą ten motocykl za jego moc i dużą pojemność silnika, ale nic nie słyszałem od urzytkowników o awaryjności i zawieszeniu a opinie z gazet motocyklowych nie zawsze do mnie przemawiają bo tam to każdy motor jest fajny :-?

[ Dodano: 2009-02-04, 12:22 ]
Kurde ortografa zrobiłem :-) chodziło mi o czywiście o "użytkowników"

hardway

Postautor: hardway » środa, 4 lutego 2009, 13:01

jeździłem z gościem co miał GSX'a 1400 i jakoś nie było dużej różnicy - tylko że u mnie engine ma ok 130KM i 120 Nm

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 4 lutego 2009, 13:34

cos tam jeszcze pozmieniali z zaciskami hamulcowymi.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

rydzu

Postautor: rydzu » środa, 4 lutego 2009, 13:50

A już przypomniało mi się 1300 ma hamulce od YZF 1000 a XJR 1200 od TDM 850- ale nawet te w 1200 dają sobie spokojnie rade z masą motocykla 8-)

gregor

Postautor: gregor » środa, 4 lutego 2009, 13:56

dokładnie tak
Xjr 1200 i tdm 850 to te same heble i na dokładkę
V max - też te same.

rolek

Postautor: rolek » środa, 4 lutego 2009, 17:51

Co do zawieszenia jak pisze Rydzu to z tego co wiem moja wersja Sp ma ohlinsa a takowe sa w 1300 i do tego dochodzi regulacja klamek .Także po waszych postach nie mam wątpliwości to jest ta jedyna a jak sie sprawdzi to za dwa latka 2007 już na wtrysku tylko ten jeden komin ni jak nie pasuje do kruszynki xjrki

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 4 lutego 2009, 18:08

Ja odnośnie hebli - to jak wytłumaczycie panowie to, że hamulce w 1200 mają wiekszą średnicę niż w 1300 hę? Myślę chociaż nie jeździłem 1200 że będzie miała lepsze zatrzymywacze. Ja bym sie nie zdziwił jak z tymi hamulcami było odwrotnie TDM a YZF :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 4 lutego 2009, 19:13

rydzu pisze:1300 ma poprawione zawieszenie, rame z grubszych rur i hamulce od sportowej maszyny ( 1200 ma od tdm-ki) ale przecież najważniejszy jest stan maszyny - na drugim miejscu traktowałbym rocznik i model.
A jezdził może ktoś z was GSX 1400??? - bo znajomy ma wątpliwości przed zakupem a ja nie miałem okazji się tym przejechać???


Gsx ma powazną wadę...ma tylko jeden wydech... :mrgreen:
hubertm

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » środa, 4 lutego 2009, 19:26

a poza tym na gsx przesiadają sie zdrajcy :evil:
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

rolek

Postautor: rolek » środa, 4 lutego 2009, 19:37

Zabawne jak te czasy sie zmieniają a wraz z nimi upodobania pamietam jak mialem ETZ 251 i jak obrzydliwe byly dla mnie Jawy 350 sport z tymi wlasnie dwoma kominami a 'propos czy któryś z was przeskoczyl tak gwałtownie na wieksze moto i czy długo uczył sie na nowo

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » środa, 4 lutego 2009, 19:40

ja zrobiłem krok wstecz bo przesiadłem się z 1,5 litrowego bydlęcia na motorowerek z charakterkiem 8-)
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

rolek

Postautor: rolek » środa, 4 lutego 2009, 19:50

sorrki za ciekawość ale cuż to była za maszynka ?

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » środa, 4 lutego 2009, 19:53

vn1500 regularna armatura
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Romek

Postautor: Romek » środa, 4 lutego 2009, 20:09

a ja dawne temu przesiadłem sie z wsk 125 na K 750 solo , a teraz z hondy cb 400 na xjr 1200 , róznice kolosalne ale na wszystkim da sie jechać

rolek

Postautor: rolek » środa, 4 lutego 2009, 20:53

Widze Romek że mamy podobne xjrki

Romek

Postautor: Romek » środa, 4 lutego 2009, 20:55

masz też żółtą ?

jestem na gg 7113857

rolek

Postautor: rolek » środa, 4 lutego 2009, 21:41

Nie niebieska ale też pikna!!!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 4 lutego 2009, 23:04

Ja to wg opisu :) wsk 125 MZ 250e cbx 650 cb 900 xjr 1300 rewolucji nie było ale te sprzęty długo w mojej pamięci zostaną ;)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

rydzu

Postautor: rydzu » czwartek, 5 lutego 2009, 10:48

hubertm pisze:Gsx ma powazną wadę...ma tylko jeden wydech...


GSX podobnie jak XJR jeden wygar ma w młodszej wersji modele z początku produkcji mają dwa i to spore. Ale jeśli chodzi o linie motocykla to XJR-ka nie daje GSX-owi szans :mrgreen:

[ Dodano: 2009-02-05, 10:53 ]
Koniu pisze:Ja odnośnie hebli - to jak wytłumaczycie panowie to, że hamulce w 1200 mają wiekszą średnicę niż w 1300 hę? Myślę chociaż nie jeździłem 1200 że będzie miała lepsze zatrzymywacze. Ja bym sie nie zdziwił jak z tymi hamulcami było odwrotnie TDM a YZF


Wiem tylko tyle że jak hamuje gwałtownie ze 150 km/h to moto wsysa się w asfalt. Wcześniej miałem kawe zr 750 to hamulce miała wyraźnie słabsze ale i tak był to dobry motorek na tyle fajny że pozostał w rodzinie :evil:


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości