linka prędkościomierza

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

linka prędkościomierza

Postautor: artur » sobota, 7 lutego 2009, 15:46

Sprawy wyglądają tak : jest linka jest pancerz. Z jednej strony prędkościomierz z drugiej slimak przy piaście. Linka z jednej strony posiada kołnierz. Pytanie brzmi - czy ten kołnierz umieszczamy od strony kokpitu czy od strony piasty?

edwin

Postautor: edwin » sobota, 7 lutego 2009, 18:34

nie wiem o co chodzi.. tu masz zdjęcie linki od strony ślimaka...

http://img5.imageshack.us/my.php?image=linkawu6.jpg

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » sobota, 7 lutego 2009, 19:12

Kołnierz od strony licznika.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 7 lutego 2009, 19:45

Ja pomyślałem tak: jedną stroną wkład linki wypada drugą nie wypada, w związku z tym stronę wypadającą umieściłem ku górze. Jak na razie działa :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 7 lutego 2009, 21:52

Dzięki ! Zaraz po napisaniu tematu pomyslałem tak samo.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » niedziela, 8 lutego 2009, 09:57

...ale o co chodzi w tym temacie, bo nowy tu jestem? Artur?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 8 lutego 2009, 10:16

PawelR pisze:...ale o co chodzi w tym temacie, bo nowy tu jestem? Artur?

Bo to nowy temat i dla tego się gubisz... :)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 8 lutego 2009, 15:22

PawelR pisze:..ale o co chodzi w tym temacie, bo nowy tu jestem? Artur?

no chodzi o linkę. Skoro temat się przeciąga to nastepne pytanie - jakim smarem smarujemy linkę?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 8 lutego 2009, 15:25

No to tu mnie zażyłeś - nie przyszło mi do głowy by linkę smarować.
Poproszę mądrzejszych o radę :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » niedziela, 8 lutego 2009, 17:55

...aaa, to juz dla mnie jasne.
Pogubilem sie, bo nie mam linki w swojej.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 8 lutego 2009, 20:10

PawelR pisze:...aaa, to juz dla mnie jasne.
Pogubilem sie, bo nie mam linki w swojej.

Paweł - my_z_klubu_co_mają_linkę bardzo tobie zazdrościmy i prosimy nie robić sobie z nas tzw. jaj ;-)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 9 lutego 2009, 10:02

Nie jest to znowu tak... W XJRce nie mam linki, ale mam za to dwie linki predkosciomerza w VFkach (po jednej w kazdej ze sztuk).
Osobiscie ich nigdy nie smarowalem.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 9 lutego 2009, 10:19

PawelR pisze:Osobiscie ich nigdy nie smarowalem.

Chodzi o to że mi linka wypadła z pancerza. Wieć musiałem ją wyczyścić bo się syf przykleił do niej. Tak sobie myślę - skoro tam jest smar (może grafitowy) a ja go trochę wybrakowalem poprzez czyszczenie to może trzeba lekko dodać, tylko nie wiem jakiego ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 9 lutego 2009, 10:41

Poniewaz jest to mechanizm wolnoobrotowy, wiec grafitowy sie nada.
Uniwersalny towot rowniez spelni zadanie, a jest chyba lepszy w dozowaniu.
Pamietaj, zeby dokladnie wyplukac syf...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » poniedziałek, 9 lutego 2009, 12:49

Ja osobiście bym to olejem potraktował.

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » poniedziałek, 9 lutego 2009, 15:21

moim skromnym zdaniem najlepszy bedzie olej przekladniowy bo jest on gesciejszy od zwyklego i niewyplynie tak odrazu z pancerza. :idea:

Przemo

Postautor: Przemo » poniedziałek, 9 lutego 2009, 15:35

ja swoje linki traktuje smarem do łańcuchów ale OFF-Road...

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 9 lutego 2009, 18:48

Jak jak zwykle po aptekrsko-lekarsku :) Strzykawa igła gęsty olej linka powieszona na czymś, nakapać kilka kropelek niech powisi do rana i starczy jej :) Jak będziecie lać aż zacznie płynąć z dołu to potem będzie wszystko tłuste no chyba że linka dłuużej powisi sobie :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » poniedziałek, 9 lutego 2009, 20:56

Ja potraktowałem linkę zwykłym przekładniowym hipolem,pewnie większość spłynęła ale coś tam może zostało i smaruje :-P
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 10 lutego 2009, 06:59

Jest tez taki maly sprzecik pomocniczy do smarowania dostepny np. w Polo.
Moim zdaniem olej przekladniowy moze szybciej wyciec niz smar, choc w instrukcji
do VFki zalecaja wlasnie olej.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 10 lutego 2009, 18:16

I tak powinno być, smaru nie wdusisz do środka no chyba żeby go rozgrzać najpierw i doprowadzić do płynnej konsystencji jak to sie kiedyś w smarze łańcuchy od MZ i WSK wygotowywało w tawocie albo jakimś innym,a potem ile wycierania, masakra. Jak ma być olej to ole,j w linkach XJR też.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 11 lutego 2009, 16:48

O! Mądrych to i dobrze poczytać :)
Czyli nie będę smarował linki którą musiałem kupić nową, po tym jak mi ze starej wkład wypadł podczas jazdy. A to dla tego, że dół się był czegoś odkręcił. Wkładu to nawet nie szukałem...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

edwin

Postautor: edwin » środa, 11 lutego 2009, 18:31

tez raz mi się linka wykręciła... ale nic nie wypadło...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 11 lutego 2009, 21:10

edwin pisze:tez raz mi się linka wykręciła... ale nic nie wypadło...

Właśnie dla tego doradzałem montować "wypadaniem" do góry... ;)

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 12 lutego 2009, 07:18

edwin pisze:tez raz mi się linka wykręciła... ale nic nie wypadło...

rozumiem, ze wykrecila sie po stronie licznikow, czy moze na dole przy slimaku?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

edwin

Postautor: edwin » czwartek, 12 lutego 2009, 09:41

na dole przy ślimaku... odkręciła się i nic przejechałem, ze dwa km zastanawiająć się skąd wezmę predkościomierz(wtedy nie miałem zapasowego) az wpadłem na pomysł że to mogła być linka :evil:

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 12 lutego 2009, 09:46

Czyli warto co jakis czas kontrolowac dokrecenie...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 16 lutego 2009, 20:53

PawelR pisze:Czyli warto co jakis czas kontrolowac dokrecenie...
Wprawdzie to nie H-D ale warto czasem śrubki dokręcać... :)

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 17 lutego 2009, 06:50

Szczegolnie, ze fabrycznie sa dokrecone nie za mocno...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

motoalles79

Postautor: motoalles79 » sobota, 5 września 2009, 02:59

wracając do smarowania - czasem slyszalem dziwne jęki w okolicy prędkościomierza-jako,że zawodowo zajmuję się olejami różnego rodzaju próbowalem wszystkiego,nawet przekladniowego,ale tawot lub lańcuchowy byl najlepszy :shock:


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości