Samodzielny serwis

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
lasket

Samodzielny serwis

Postautor: lasket » środa, 18 lutego 2009, 22:03

Hi XRJ zboczency!

Ano chcialem sie podzielic z Wami co narobilem:-)

Ostatni poniedzialek (jedyny wolny od pracy..) - wreszcie moglem pogrzebac w nowo zakupionej jamaszce. Zona przekonana coby z synkiem zostac mogla - hurra caly dzien dla mnie.

Moja XJR to 2000r, 18.000 mil na zegarze i ostatnie 4 lata stala bezczynnie w garazu pierwszego wlasciciela zapomniana bidula bo wariat kupil sobie 2 harleye dla odmiany..

W kazdym razie zaczalem od wymiany oleju. Odkrecony korek - leci...POtem filtr oleju. Filtr powietrza. Zdejmowanie paneli i baku. Wymiana swiecek. Olej wyciekl w medzyczasie spokojnie. Przed przerwa mówie zakoncze sprawe oleju. Dokrecam korek do miski olejowe (kupilem taki magnetyczny, który zbiera opily metalowe z silnika) i baaaang przekrecilem za bardzo. FUCK! Odkrecam srube znowu a tu gwint na niej zostal. Normalnie masakra. Teraz wg rad angielskich XJR zboczenców - znalazlem goscia który nagwintuje mi miske olejowa jakims fantastycznym gwintem, który on sam zaklada nawet na nowe motory zeby wyeliminowac przyszle 'przekrecanie' gwintu. £30 z robocizna. Nowa miska z uszczelka bezposrednio od yamahy £96+dostawa tak wiec mozna troche zaoszczedzic..

POtem zmiana wydechu, bo ten po prostu nie dosc ze dymu produkowal w cholere to jeszcze collector box ten na dole rozpadal sie od rdzy. Kupilem kompletny wydech uzywany, troche odrapany ale po wymyciu i wypolerowaniu - trzeba sie naprawde przygladac zeby zobaczyc rysy. I przy wydechu problem. Z racji rdzy wszedzie dwie rury odkrecilem (z malymi problemami) ale srdokeowe - ni cholery. Nakretki rozpadaja sie od rdzy. Trudny dostep nawet po usunieciu kaloryfera...Zamówielm jakis zamrazacz trudnych do usuniecia nakretek który pwoduje ze peka i latwiej jest usunac. Zobacyzmy...W poniedzialek sie okaze....Trzeba uwazac tym bo mozna latwo urwac cala srubei potem jest wiekszy problem...

W poniedzialek planuje usuniecie tych dwóch rurek, odkrecenie miski olejowej, zmiane plynu hamulcowego o sprzegla i usuniecie rdzy gdzie sie da. Przy okzaji...Co w Polsce stosujecie do zardzewialych czesci. Tutaj magicznym i najlepszym specyfikiem jest ACF-50. Fantastyczna rzecz. Szczerze polecam. 'JJe' rdze zostawiajac ochronna warstwe. Stosowac mozna wszedzie byleby nie na hamulcach :-) Bardzo przydatne w zime, chroni przed motherfucking sola która wpieprza wszystko co metalowe..

Hej to tyle chyba. Ide piwko otworzyc. Sorry za rozwlekanie sie ale zona mi nie pozwala gadac o motorze w domu to musze gdzies to wylac z siebie ;-)

pozdrw i bezpiecznej jazdy!

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 19 lutego 2009, 06:35

lasket pisze:Tutaj magicznym i najlepszym specyfikiem jest ACF-50.

Ja stosuje WD-40
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

edwin

Postautor: edwin » czwartek, 19 lutego 2009, 09:50

z której strony masz kierownice?


po tytule myśąłem. ż ebędzie o samodzielnej kontroli luzów zaworowych.... albo chocaiż synchro gaźników...

hardway

Postautor: hardway » czwartek, 19 lutego 2009, 12:55

PawelR pisze:
lasket pisze:Tutaj magicznym i najlepszym specyfikiem jest ACF-50.

Ja stosuje WD-40


to ja w tym miejscu poleciłbym Brunox - to samo co WD-40 tylko na bazie oleju a nie wody.

danzig00

Re: Samodzielny serwis

Postautor: danzig00 » czwartek, 19 lutego 2009, 19:35

lasket pisze:POtem zmiana wydechu, bo ten po prostu nie dosc ze dymu produkowal w cholere

A o co chodzi z tym dymem bo w ogóle nie wiem o co kaman ??

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 19 lutego 2009, 23:12

Jak Ci tak dobrze idzie to połowę gratów powymieniasz w motocyklu w czasie tego przeglądu :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 20 lutego 2009, 07:29

Ja zaczynam dziś i właśnie od wydechu...
Może zaraz będę szukał niezbyt dobitego kolektora. Albo Koniu mi sprzęt wypożyczy i poszukam większej kasy... 8-)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Przemo

Postautor: Przemo » piątek, 20 lutego 2009, 07:45

ja na dzisiaj planuje zdjęcie sprzęgła...
chyba sie poślizguje i chce sprawdzić co dokladnie musze kupić
tyle że śńiegu nawaliło i nie wiem czy garaż znajdę :lol:

Mular

Postautor: Mular » środa, 25 lutego 2009, 11:20

W tym sezonie postanowilem przygotowac motor do sezonu w duzej mierze samodzielnie. Grane jest sprzeglo o czym w innym temacie. Przesiadka na olej 15W50. Nowy filtr oleju, nowy fitr powietrza, nowe swiece. Z hebli czeka mnie wymiana klockow z tylu i chyba trzeba bedzie zainwestowac w komplet naprawczy do pompy hamulcowej. Jak tylko zloze wszystko do kupy to jade na regulacje zaworkow i gazniki :D

Szczesliwie temat ogumienia i napedu mnie w tym sezonie nie dotyczy <jupi>

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » piątek, 27 lutego 2009, 11:56

Ja tez, jak co roku samodzielnie w ramach rozrywki.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 1 marca 2009, 23:17

A ja dzisiaj policjantom fundusz wsparłem 300 zł i 6 pkt szlag trafił wymianę kanapy, kurna czułem że jadą za mną normalnie ot czułem. Żeby było śmieszniej dowódcę mojej jednostki ten sam patrol zczyścił i tyle samo zapłacił he he
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 2 marca 2009, 09:40

;)
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Jacek

Postautor: Jacek » poniedziałek, 2 marca 2009, 17:02

Koniu pisze:A ja dzisiaj policjantom fundusz wsparłem 300 zł i 6 pkt szlag trafił wymianę kanapy, kurna czułem że jadą za mną normalnie ot czułem. Żeby było śmieszniej dowódcę mojej jednostki ten sam patrol zczyścił i tyle samo zapłacił he he
a kiedys mundurowy z mundurowym mógł sie dogadać . :-|

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » poniedziałek, 2 marca 2009, 20:43

Koniu, a na co Cię łapnęli? Jak na wideo to nie da rady ... Pełny zapis przebiegu służby przegląda sobie potem naczelnik/komendant i z każdego namierzonego musi być mandat :cry:

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 2 marca 2009, 22:16

No Vectra ,,milicyjna'' była szybka :) Mówili że za miastem lepiej ciołem a ja tylko 120-130 jechałem nie mogli pocelować żebym min te 31 km na godzine przekroczył niestety w mieście im sie udało, nawet nie miasto tylko wieś, długa kicha biegnąca wzdłuż drogi ale oznaczenie terenu zabudowanego było. Nie mogą skasować takiego nagrania od ręki?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

edwin

Postautor: edwin » wtorek, 3 marca 2009, 10:48

nie mogą... "rozliczają się" z każdej sekundy filmu... wiem z pewnego źródła

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » wtorek, 3 marca 2009, 17:42

Dawno dawno temu, w czasach gdy zapis na wideorejestratorze odbywał się przy pomocy zwykłego magnetowidu umieszczonego w bagażniku radiowozu, każdorazowe pokazanie sprawcy wykroczenia jego "najdroższego filmu" powodowało zaprzestanie nagrania a gdy się nie ustawiło kasety już po incydencie to automatycznie kolejne przygody były zapisane na poprzednich. Fajnie wtedy było :roll: Lecz już od kilku ładnych lat ( w Krakowie od ~6 ) jest obowiązek rejestracji całego czasu pracy radiowozu. Do tego stosunkowo niedawno doszła technika w postaci zapisu cyfrowego na dysku, wiec nagrywanie i odtwarzanie może się odbywać równocześnie.

Więc pozostaje tylko... UWAGA NA OGON :P :P :P :D

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » wtorek, 3 marca 2009, 20:53

koniu nie potrzebnie przyjełeś mandat http://wiadomosci.wp.pl/kat,12571,title ... caid=179ad trzebabyło iść do sądu :evil:

edwin

Postautor: edwin » wtorek, 3 marca 2009, 22:14

ech polska to piękny karj :P

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 4 marca 2009, 00:07

Buko pisze:Więc pozostaje tylko... UWAGA NA OGON :P :P :P :D

Panowie, nie tylko na ogon. Coraz więcej sprzętów ma kamery z tyłu i podpuszczają na "zająca" :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

rolek

Postautor: rolek » środa, 4 marca 2009, 18:35

toś mnie Piontek zaskoczyl z tym tylem .Świat sie kończy dajcie życ!!!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 5 marca 2009, 06:54

Koniu założył nowy wątek w temacie miśkowozów przeniesiemy się więc tam
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 5 marca 2009, 09:55

Skoro piontek zaproponował przenosiny to już nie będę mieszał. Proszę tu już nie pisać o autach policyjnych tylko kontynuować w miarę potrzeby temat dotyczący samodzielnego serwisu.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 12 marca 2009, 12:40

Otoz to.
Ja w zeszla sobote samodzielnie podzialalem z wymiana oleju i filtra.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 12 marca 2009, 18:43

ja z olejem będę działał w sobotę. Będę robił to w moto po raz pierwszy. Trzymajcie kciuki :-P
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 12 marca 2009, 21:53

Czyżby ustalony został łykend pod hasłem wymiana oleju? To ja się też piszę :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 12 marca 2009, 22:42

CZAS ZACZĄĆ SEZON!!! YIYIYHAAAAAA !!!!!
hubertm

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 13 marca 2009, 09:54

Wziąlem sie za regulację zaworów, wydrukowalem z książki napraw niezbędne strony, kupilem szczelinomierz, podkasalem rękawy i jestem na etapie zbadania zaworów pierwszego cylindra, będzie to trwalo dlugo niestety bo wykonuję pierwszy raz czynność. Na szczęście nie wymaga to wyciągania walków rozrządu i dostęp jest znośny jak na motur. W przyslym tygodniu powinienem wiedzieć jakie są potrzebne pytki, zamówie, zdobędę zainstaluje jak nie popiernicze nic to będzie chodzić :D
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

gregor

Postautor: gregor » piątek, 13 marca 2009, 12:53

a jak popierniczysz to będziesz chodził piechotą

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 13 marca 2009, 19:09

gregor pisze:a jak popierniczysz to będziesz chodził piechotą

Spokojnie . Koniu da radę. Ja kiedyś w pradawnych czasach przeprowadzałem regulację luzów w aucie na żyletki, bo nie miałem szczelinomierza. I chodził.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości