Jaka prędkość przy obrotach

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Jaka prędkość przy obrotach

Postautor: darek » poniedziałek, 30 marca 2009, 15:02

Witam
Z racji posiadania zastępczych zegarów i dla porównania z orginałami mam pytanie jaką prędkość wskazuje licznik na 5 biegu przy obrotach np. 2000 , 3000 itd
dzięki

nikctom

Postautor: nikctom » poniedziałek, 30 marca 2009, 16:48

40 mil pokazuje:D

Jacek

Postautor: Jacek » poniedziałek, 30 marca 2009, 19:19

przy 3000 tys 80km/h na 99%

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 3 kwietnia 2009, 05:27

Jacek pisze:przy 3000 tys 80km/h na 99%
Jeśli masz na myśli 5-ty bieg to chyba masz licznik w milach :mrgreen:

Jacek

Postautor: Jacek » piątek, 3 kwietnia 2009, 21:14

nie.mam w km i właśnie tak jest u mnie: 3000 obrotów to 80km/h, 4000 obrotów to 100 z kawałkiem

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » sobota, 4 kwietnia 2009, 05:54

Jacek pisze:nie.mam w km i właśnie tak jest u mnie: 3000 obrotów to 80km/h, 4000 obrotów to 100 z kawałkiem

U mnie przy 4 tys mam dobre 120 na piątce ,przy 3 tys ok 100km/h
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Jacek

Postautor: Jacek » niedziela, 5 kwietnia 2009, 11:43

? moze sie pomyliłem

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 22:03

a ja mam prawie zawsze o jeden bieg za dużo :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 6 kwietnia 2009, 22:24

Jacek pisze:? moze sie pomyliłem

nie pomyliłeś się - 3000 obrotów u mnie też 80 km/h a ok. 3800 to 100 km/h
hubertm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 7 kwietnia 2009, 07:16

Ja mam 100 km/h przy 3,5 tys.

Azymut

Postautor: Azymut » wtorek, 7 kwietnia 2009, 18:41

3 tys - 80-90km na godz- w zależności od drogi i obciążenia, 2 tys - 55-60km na godz, chyba :shock:

Jacek

Postautor: Jacek » wtorek, 7 kwietnia 2009, 18:52

tak nie pomyliłem sie :mrgreen:

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » wtorek, 7 kwietnia 2009, 19:15

ja mam przy 8,5 200 km :evil:

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » wtorek, 7 kwietnia 2009, 19:44

No to chyba wszystkie szybkości ustalone .
Dzięki.
Mój uniwersalny tylko do 115km/h pokazuje (przekłamanie z sygnału z zębatki zdawczej,10 punktów zbliżenikowych) ale kolesie mówią że mam się nie martwic bo ponad 100 to juz szaleństwo. :evil:

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 8 kwietnia 2009, 06:36

u mnie przy 4000 - 120
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

motorhead

Postautor: motorhead » poniedziałek, 13 kwietnia 2009, 20:06

na poprzednim łańcuchu i zębatkach przy 2500 miałem 60km/h a przy 4000 równo 100km/h, teraz po wymianie zębatek i łańcucha na nowy przy 2500 mam 68km/ha przy 4000 jest 110 km/h. hm.. pewnie mam ciut większą przednią zębateczkę lub ciut mniejszą tylnią. może w serwisach wymieniają akurat na takie komplety jakie właśnie mają :) nie zwracają dokładnie uwagi jakie były różnice między rocznikami. albo zakładają choćby od jakiegoś fazera... któż to wie. ale jak dla mnie wyszło teraz lepiej bo mniej pali i przejeżdżam więcej na baku :)

moto misiek

Postautor: moto misiek » piątek, 17 kwietnia 2009, 21:40

4000 obr.=120

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 20:52

moto misiek pisze:4000 obr.=120

O! ja mam przy 120 jakieś 4400 obr/min
140 - 5100

przy 160 oczy mnie zachodzą mglą i zawęża mi się pole widzenia ;)
bo kask mam bezszczękowy

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 20:55

3000 obr = 80 km/h
4000 obr = 120 km/h
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 20 kwietnia 2009, 21:18

To ciekawe co mam spierniczone: obrotomierz czy prędkościomierz...
A może to wynika z tego, że zegary mam od 1200?
Ktoś ma jakąś koncepcję?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:34

piontek pisze:To ciekawe co mam spierniczone: obrotomierz czy prędkościomierz...
A może to wynika z tego, że zegary mam od 1200?
Ktoś ma jakąś koncepcję?

Nic nie musisz mieć spierniczone,myslę ze te róznice to trochę błędy odczytu,trochę przekłamania zegarów i w końcu różne ilości zębów zębatek w naszych motocyklach;-)
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

edwin

Postautor: edwin » wtorek, 21 kwietnia 2009, 21:59

i masa prowadzących i kierunek waitru... :P

Jubiler

Postautor: Jubiler » środa, 22 kwietnia 2009, 23:24

Rzeczywista prędkość XJR na 5-tym biegu ( obrotomierz sprawny):
3000 obrotów : 1,75 ( przełożenie pierwotne ) : 1,115 ( przełożenie 5-go biegu) : 2,167 ( przełożenie dla zębatek 39/18) x 1,978 metra ( obwód 180/55 w/g Michelina) : 60 sek x 3600 sek : 1000 = 84.2 km/h ( przy 4000 obr/min ~ 112 km/h)
Dla innych zębatek i opon, liczcie sobie sami.
WAŻNE !!! To wyliczenie ma zastosowanie do oryginalnych SREBRNYCH silników XJR. Dla siników zastępczych malowanych farbą , dane te mogą się różnić :P

p s Ciekawostka dla tych co spawają, kleją, kitują i w inny profesjonalny sposób "naprawiają" obręcze: przy 200km/h 180/55 kręci się ponad 28 razy na sekundę. Niestety ten, komu wybuchnie 30 cm od tyłka, już się raczej nie podzieli wrażeniami.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 23 kwietnia 2009, 08:28

Wyliczenia godne Jubilera. :super: :padam: :padam:

edwin

Postautor: edwin » czwartek, 23 kwietnia 2009, 08:46

i mimo że mam czarny silnik u mnie by sie zgadzało... setka przy niecałych 4000
chociaż wczoraj miałem setkę a obrotomierz był dużo wyżej prawie prz czerwonym polu...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 23 kwietnia 2009, 08:55

Jubiler pisze:3000 obrotów : 1,75 ( przełożenie pierwotne ) : 1,115 ( przełożenie 5-go biegu) : 2,167 ( przełożenie dla zębatek 39/18) x 1,978 metra ( obwód 180/55 w/g Michelina) : 60 sek x 3600 sek : 1000 = 84.2 km/h ( przy 4000 obr/min ~ 112 km/h)
A jeśli ja jestem gruby i mam słabo napompowane opony to ile jadę?
:rotfl:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 23 kwietnia 2009, 21:45

Jubiler pisze:[..]
WAŻNE !!! To wyliczenie ma zastosowanie do oryginalnych SREBRNYCH silników XJR. Dla siników zastępczych malowanych farbą , dane te mogą się różnić :P
[..]


no to wreszcie wiemy jak śmigają srebrne i dlaczego nie dogonią czarnych... :-P 8-) :mrgreen:
bye

balth

Mati

Postautor: Mati » czwartek, 30 kwietnia 2009, 12:10

Ja mam 160 przy 6 tys i z tyłu 190/50/17, ale ważny jest chyba też obwód przedniego koła, bo przecież prędkościomierz napędzany jest z przedniego koła

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 6 maja 2009, 07:47

Dokladnie. Wazne zeby przod byl nominalny.
Nie dotyczy to np. RP10, gdzie predkosc jest pochodna obrotow (brak linki przy kole)
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

martin_l

Postautor: martin_l » niedziela, 24 maja 2009, 10:04

Witam!

Czytam tak sobie właśnie pościk, i podzielę sie także moimi doświadczeniami;)
Przy 100km/h mam około 3,5 tys. Przy 200km/h mam około 7 tys.
Max jechałem piecykiem 240km/h/ Poszedł by dużo więcej, lecz przełożenie nie puszcza:( Zauważyłem że powyżej 8,5 tys. silnik traci już dużo na mocy. Czy to normalne?


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości