Wężykowanie

Opisy problemów z motocyklem i propozycje ich rozwiązania.
Maryanek

Wężykowanie

Postautor: Maryanek » poniedziałek, 18 maja 2009, 21:08

Witajcie Koledzy!

Być może temat już taki był - wtedy wybaczcie - dajcie tylko link!

Otóż od pewnego czasu po przekroczeniu określonej prędkości (ca 150) zacząłem odczuwać wyraźne objawy niestabilnej jazdy od tyłu motocykla. t.j. jakby węźykowanie, "kiwanie" itp. Róźni znajcy twierdzą różne rzeczy, ale na razie nie chcę o tym pisać, aby nie zasugerować. Może ktoś z Was miał tkie objawy? Do 140 - to nawet się nie czuje, że moto juz wskoczyło. Jednak dalej - "nerwowość" o której pisałem dale się wyczuć, co powoduje jeszcze większą nerwowość właściciela na zakretach. I kółko się zamyka?

Może macie jakieś porady - co sprawdzać i gdzie szukać

Pozdrawiam
Maryanek
:!:

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » poniedziałek, 18 maja 2009, 22:54

wierze ze cisnienie w oponach masz ok!ja bym sprawdzil czy wywazenia nie odpadly z tylnej felgi, moze amor(y) stracily swoje wlasciwosci-jakies wycieki czy cos? zle ustawione kolo no i lozyskowanie wachacza! opcji jest wiele i kazda trzeba sprawdzic!sprawdz tez wszystkie polaczenia-sruby ,nakretki itp. ja skupil bym sie na tym lozyskowaniu wachacza-lozyska ich zatarcie, luzy na mocowaniu lub tez z drugiej strony jest zbyt mocno skrecony i nie pracuje jak powinien.
duzy problem i ja tez z niecierpliwoscia czekam no opinie innych!

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 19 maja 2009, 06:58

miałem podobny problem objawiający się głównie nerwowym przejeżdżaniem kolei - wymiana łożysk wahacza pomogła.
bye

balth

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 19 maja 2009, 07:45

Postaw na centralce i spróbuj poruszać kołem na boki. Nie powinno być luzów
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Maryanek

Postautor: Maryanek » wtorek, 19 maja 2009, 20:03

Dzięli za rady.

Pewne rzeczy wykluczam: np. podczas zmiany łąńcucha i napędu ( ok. 3000 km trmu) było przeprowadzone smarowanie wahacza. Jednocześnie ciśnienie w oponach jest ok. Nie mam doświadczenia w ustawianiu amorków (ohlins) i tu mnie boli. Jednocześnie - czy może być przyczyną ewentualny luz główki ramy? (Jest ledwie wyczuwalny - jeżeli w ogóle jest) Pozostałe sprawdzę w sobotę

Pozdrawiam

Maryanek

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » wtorek, 19 maja 2009, 22:23

jesli wydaje Ci sie ze sa luzy na glowce ramy to pewnie sa i to jest przyczyna. obczaj bicie opoy moze jest uszkodzona lecz niekoniecznie to widac.wiecej pomyslow nie mam :-/ daj znac jak poszlo w sobote.

edwin

Postautor: edwin » środa, 20 maja 2009, 07:08

ja zauważyłem u siebei podobne objawy... mam łozyska w główce do wymiany... mam nadzieję że tylko to :P

MadMike

Postautor: MadMike » środa, 20 maja 2009, 08:34

Delikatne wężykowanie to pikuś...
Mi przy hamowaniu kierownica chciała się z uścisku wyrwać. Z 40 km/h jeszcze spoko, ale ze 100km/h już nie było wesoło... Myślałem, że się cały przód rozsypie. Spec nie potrafił określić co to jest, bo może być wszystko (tarcza, klocki, opona, felga...). Od wczoraj moto w warsztacie.

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 21 maja 2009, 14:10

Takie objawy są przy zbyt mocnym skręceniu łożysk główki ramy. lub przy zacinającym się łożysku. Sprawdź, czy na uniesionym przednim kole, kierownica lekko popchnięta, leci od oporu do oporu. Na za luźnych łożyskach jeździć można, na zbyt ciasnych nie.

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 21 maja 2009, 15:06

Pojawiło się to dopiero w tym sezonie. Od 3 lat nie było grzebane przy motorze.
Dokładne objawy są taki:
1. przy prędkości ok 20 km/h i jeździe na wprost wyczuwalne było bardzo delikatne, rytmiczne i pionowe bicie na kierownicy. Im wyższa prędkość tym szybsze bicie aż do momentu mieszania się ze zwykłymi wibracjami jadącego motocykla (silnik, nawierzchnia itp) i nie wyczuwalne.
2. Szarpanie kierownicy występowało tylko przy hamowaniu. Im mocniej zaciskane były heble, tym mocniejsze drgania wzdłużne (nie na boki, ani bicie pionowe). Coś jakby hamowanie pulsacyjne tylko 1000 razy szybsze. Ponadto przy powolnej jeździe (a w zasadzie toczeniu się motocykla), jak zacisnąłem lekko hamulce (tylko tak, żeby klocki dotknęły tarcz), to słyszałem wyraźne i również rytmiczne popiskiwanie i jego amplituda również rosła wraz ze wzrostem prędkości. Tak jakby tarcza była w jednym punkcie wypukła...

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 21 maja 2009, 20:06

może masz krzywą tarczę, stąd mozesz miec bicie przy hamowaniu....
hubertm

Jacek

Postautor: Jacek » czwartek, 21 maja 2009, 20:08

MadMike może klocki ci sie zepsuły albo ktoś ci zrobił psikusa i skrzywił tarcze

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 21 maja 2009, 20:18

MadMike to nie ja..nie patrz tak na mnie :shock:
hubertm

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 22 maja 2009, 06:41

tak na marginesie: fajne masz wydechy na tym moto. ładniejsze niż te młodsze.
bye

balth

MadMike

Postautor: MadMike » piątek, 22 maja 2009, 06:58

hubertm pisze:może masz krzywą tarczę

Też tak podejrzewam.

hubertm pisze:to nie ja

:zdegustowany:

balth, o so chozi?

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 22 maja 2009, 07:16

MadMike pisze:
hubertm pisze:może masz krzywą tarczę

Też tak podejrzewam.

hubertm pisze:to nie ja

:zdegustowany:

balth, o so chozi?


ale z czym? :zdziwko: :)
bye

balth

MadMike

Postautor: MadMike » piątek, 22 maja 2009, 11:15

No z tymi wydechami. Do kogo to było? :-)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 22 maja 2009, 13:35

MadMike pisze:No z tymi wydechami. Do kogo to było? :-)


aaaaaaa.... no do ciebie. fajne są :-)
bye

balth


Wróć do „Z kluczem w ręku.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości