Regeneracja kolektora
- farba
- Posty: 2651
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Regeneracja kolektora
To może https://youtu.be/76-lQwTru3s
- Łysy
- Posty: 797
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Regeneracja kolektora
Pershing pisze:Koszty chromowania wyjdą tyle co nowe kolana.
Numer 1 i 2 są po 750
Numer 3 i 4 po 450
Szukac, śledzić dobre używki.
Ja chromowałem, 120zł za rurę z flansza.
Artur potwierdzi że ładnie wyszły i dodam że nie żółkną jak u niego.
Oczywiście nie ma to jak oryginał, japońce robią super chromy.
- Pershing
- Posty: 688
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Regeneracja kolektora
Zapomniałem że, stal wychodzi taniej niż Alu. Możliwe że taniej. Jednak stawiam jak ty na, chromowanie oryginalne. Twarde. Nie żałowali. Szukać używek. Trafiają się w Polsce, zza granicą. Obecnie pizdeczka na dziś bo sam szukam. Są w, Japonii ale za drogo, nie opłacalne. Poczekam cierpliwie. Jak coś znajdę więcej podzielę się informacją.
Kontakt 782267431
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regeneracja kolektora
Holender pisze:Artur nie tak dawno chromował, pewnie będzie wiedział co i jak.
Tak ze 3-2 lata temu.Jezeli chrom z zewnątrz w miarę ok. to bym zostawił. Pan od chromu powiedział że jeszcze nie widział tak grubego chromu jak musiał odchromowac. Doliczyl 5 dych. Mialem inną sytuację. Po przejechaniu 50 km od głowicy są żółte. Moje przemyślenia- jak najdłużej utrzymywać oryginalny chrom.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Tomson
- Posty: 2063
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regeneracja kolektora
Musicie pamiętać, że nie każda galwanizeria podejmie się chromowania kolanek, bo brudzą zawartość kadzi i należy szukać dobrej galwanizerii, sprawdzonej, o dobrej reputacji, bo chrom chromowi nierówny, potrafią spier...lić, żeby tylko zarobić.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Regeneracja kolektora
Święte słowa! Moje były ładne do czasu. Przejazd A4 350 kaemów z prędkością 170-180 w ponad 30 stopniowym upale, sprawił że się przebarwiły na złoto i już tak zostało. Chromowane w Radlinie.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5638
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja kolektora
Taką dziś wiadomość otrzymałem na zapytanie o wycenę chromowania rur.
Muszę przyznać, że profeska:
"Witamy
Toplus, że są z płaszczem, jednak zawsze w przypadku detali narażonych na zmiany temperatur proces wtórnej galwanizacji nigdy nie przebiega tak jak na surowych stalowych detalach- proces galwanizacji opiera się na procesie elektrolizy - przewodności materiałowej, która w przypadku przehartowanych detali jest zaburzona. W związku z tym nie możemy zagwarantować trwałości procesu. Mogą występować niepożądane efekty - przebarwienia, zmniejszona trwałość powłok i każda galwanizernia powinna o tym informować.
Poza tym nie da się w tym przypadku zniwelować wszystkich niedociągnięć materiału - poprzez jedynie szlif na stali ( dziurki itp. ), które zazwyczaj zrównuje się grubszą powloką miedzi, a w tym przypadku mając na uwadze trwałość powłok nie można jej nałożyć zbyt dużo lub nawet wcale !
Koszt kompleksowej renowacji detali z zapytania wyniesie w granicach 300-400 zł. / kolektor. Niklowany na podkładzie niklu wstępnego. Po każdym procesie dokładnie szlifowany i polerowany, poddawany pracom blacharskim, napawany jeśli zachodzi taka potrzeba w celu uzyskania lustrzanej powierzchni. Finalnie jest chromowany na podkładzie dwóch nikli wstępnego i błyszczącego.
Rodzaje płatności:
- płatność na miejscu po ukończeniu prac
- płatność za pobraniem po ukończeniu prac
- przedpłata
Finalizacja wysyłkowa usługi odbywa się na 2 sposoby:
- przedpłata na konto po zakończeniu prac ( koszt wysyłki ok. 25 zł )
- wysyłka za pobraniem po zakończeniu prac ( koszt wysyłki ok. 35 zł )
Czas realizacji ok. 3-5 tyg.
Detale zanim trafią do nas muszą zostać przez klienta rozkręcone oraz dokładnie odtłuszczone i oczyszczone ( smar, błoto ). Oczyszczanie z wyżej wymienionych zanieczyszczeń lub rozbieranie elementów będzie osobno naliczaną usługą, a zakład nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenia elementów w trakcie rozbiórki ( są to elementy z kilku bądź wieloletnią przeszłością i ich trwałość nie jest taka jak w przypadku nowych ).
Zlecenia wysyłkowe - należy załączyć spis detali oraz dane kontaktowe ( tel, email, adres ... ) oraz poinformować nas o fakcie i sposobie nadania przesyłki.
Adres do wysyłki – CHROMUJ GROUP SP.ZO.O. DZIAŁ RENOWACJI
Zalesie 2 38-430 Miejsce Piastowe.
Prosimy o akceptację załączonego regulaminu, warunków realizacji zlecenia oraz warunków gwarancyjnych.
Elementy po renowacji: w procesie renowacji do efektu lustrzanego zachodzi nieraz konieczność nadlania miedzią ubytków, które były lub ujawniły się po zdjęciu starych powłok a nie udało się ich zeszlifować w 100% do końca na stali i w związku z tym elementy mogą nabrać do 3 mm na grubości. Detale grawerowane w zależności od ich głębokości mogą w pewnym stopniu bądź całkowicie zaniknąć.
„Przedmioty, które powierzacie Państwo w celu renowacji ich powłok galwanicznych początkowo pozbawiane są starych powłok galwanicznych w sposób elektro chemiczny. Następnie oczyszczone detale przechodzą liczne prace szlifiersko - polerskie, punktowe uzupełnianie ubytków np. poprzez lutospawanie miedzią, mosiądzem. Części nie widoczne np. wnętrza zderzaków są piaskowane. Tak przygotowane, poddawane są kąpielą w pół-automatycznych wannach z miedzią ( jest ona niezbędna podczas galwanizacji części motoryzacyjnych narażonych na warunki atmosferyczne itp. ponieważ zwiększa wytrzymałość antykorozyjną oraz pomaga wyrównać powierzchnię detalu ). Po każdej fazie kąpieli miedzianej ( zazwyczaj kilkukrotnie ) detale są szlifowane i polerowane w celu uzyskania jednolitej, lustrzanej powierzchni antykorozyjnej. W następnym etapie przenoszone są już na w pełni zautomatyzowaną linię 30 wanien w której przechodzą procesy niklowania wstępnego, niklowania właściwego - błyszczącego, liczne płukanki, odtłuszczania, trawienia, pasywacje oraz finalne chromowanie wzbogacone o środki uszczelniające powłoki galwaniczne. Tak oto zbliżamy się do końca mocno uproszczonego procesu renowacji części chromowanych. Pozostaje już tylko finalne przepolerowanie detalu i może on trafić do klienta.”
Pozdrawiamy www.chromuj.pl "
Muszę przyznać, że profeska:
"Witamy
Toplus, że są z płaszczem, jednak zawsze w przypadku detali narażonych na zmiany temperatur proces wtórnej galwanizacji nigdy nie przebiega tak jak na surowych stalowych detalach- proces galwanizacji opiera się na procesie elektrolizy - przewodności materiałowej, która w przypadku przehartowanych detali jest zaburzona. W związku z tym nie możemy zagwarantować trwałości procesu. Mogą występować niepożądane efekty - przebarwienia, zmniejszona trwałość powłok i każda galwanizernia powinna o tym informować.
Poza tym nie da się w tym przypadku zniwelować wszystkich niedociągnięć materiału - poprzez jedynie szlif na stali ( dziurki itp. ), które zazwyczaj zrównuje się grubszą powloką miedzi, a w tym przypadku mając na uwadze trwałość powłok nie można jej nałożyć zbyt dużo lub nawet wcale !
Koszt kompleksowej renowacji detali z zapytania wyniesie w granicach 300-400 zł. / kolektor. Niklowany na podkładzie niklu wstępnego. Po każdym procesie dokładnie szlifowany i polerowany, poddawany pracom blacharskim, napawany jeśli zachodzi taka potrzeba w celu uzyskania lustrzanej powierzchni. Finalnie jest chromowany na podkładzie dwóch nikli wstępnego i błyszczącego.
Rodzaje płatności:
- płatność na miejscu po ukończeniu prac
- płatność za pobraniem po ukończeniu prac
- przedpłata
Finalizacja wysyłkowa usługi odbywa się na 2 sposoby:
- przedpłata na konto po zakończeniu prac ( koszt wysyłki ok. 25 zł )
- wysyłka za pobraniem po zakończeniu prac ( koszt wysyłki ok. 35 zł )
Czas realizacji ok. 3-5 tyg.
Detale zanim trafią do nas muszą zostać przez klienta rozkręcone oraz dokładnie odtłuszczone i oczyszczone ( smar, błoto ). Oczyszczanie z wyżej wymienionych zanieczyszczeń lub rozbieranie elementów będzie osobno naliczaną usługą, a zakład nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenia elementów w trakcie rozbiórki ( są to elementy z kilku bądź wieloletnią przeszłością i ich trwałość nie jest taka jak w przypadku nowych ).
Zlecenia wysyłkowe - należy załączyć spis detali oraz dane kontaktowe ( tel, email, adres ... ) oraz poinformować nas o fakcie i sposobie nadania przesyłki.
Adres do wysyłki – CHROMUJ GROUP SP.ZO.O. DZIAŁ RENOWACJI
Zalesie 2 38-430 Miejsce Piastowe.
Prosimy o akceptację załączonego regulaminu, warunków realizacji zlecenia oraz warunków gwarancyjnych.
Elementy po renowacji: w procesie renowacji do efektu lustrzanego zachodzi nieraz konieczność nadlania miedzią ubytków, które były lub ujawniły się po zdjęciu starych powłok a nie udało się ich zeszlifować w 100% do końca na stali i w związku z tym elementy mogą nabrać do 3 mm na grubości. Detale grawerowane w zależności od ich głębokości mogą w pewnym stopniu bądź całkowicie zaniknąć.
„Przedmioty, które powierzacie Państwo w celu renowacji ich powłok galwanicznych początkowo pozbawiane są starych powłok galwanicznych w sposób elektro chemiczny. Następnie oczyszczone detale przechodzą liczne prace szlifiersko - polerskie, punktowe uzupełnianie ubytków np. poprzez lutospawanie miedzią, mosiądzem. Części nie widoczne np. wnętrza zderzaków są piaskowane. Tak przygotowane, poddawane są kąpielą w pół-automatycznych wannach z miedzią ( jest ona niezbędna podczas galwanizacji części motoryzacyjnych narażonych na warunki atmosferyczne itp. ponieważ zwiększa wytrzymałość antykorozyjną oraz pomaga wyrównać powierzchnię detalu ). Po każdej fazie kąpieli miedzianej ( zazwyczaj kilkukrotnie ) detale są szlifowane i polerowane w celu uzyskania jednolitej, lustrzanej powierzchni antykorozyjnej. W następnym etapie przenoszone są już na w pełni zautomatyzowaną linię 30 wanien w której przechodzą procesy niklowania wstępnego, niklowania właściwego - błyszczącego, liczne płukanki, odtłuszczania, trawienia, pasywacje oraz finalne chromowanie wzbogacone o środki uszczelniające powłoki galwaniczne. Tak oto zbliżamy się do końca mocno uproszczonego procesu renowacji części chromowanych. Pozostaje już tylko finalne przepolerowanie detalu i może on trafić do klienta.”
Pozdrawiamy www.chromuj.pl "
- Zdzislaw
- Posty: 3589
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja kolektora
To chyba to samo co Tiger Chrom. Na forum WSKi nie polecają tej firmy.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regeneracja kolektora
Jeżeli koszt za 4 rury to za tanio. Napawanie może spowodować zespawanie rur zewnętrznej i wewnętrznej. Tak było u mnie. Rura do wyrzucenia.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Tomson
- Posty: 2063
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Regeneracja kolektora
Informacja jest dosyć wyczerpująca, głównie ma za zadanie zabezpieczenie się przed ewentualnymi reklamacjami, ale to co piszą to prawda.
Artur, ja z tego tekstu zrozumiałem, że podana cena dotyczy jednego kolanka.
Cena, niestety galwanizerii jest coraz mniej i stąd takie ceny i terminy, a i galwanizeria galwanizerii nie jest równa. Napewno trzeba sprawdzić opinie.
Artur, ja z tego tekstu zrozumiałem, że podana cena dotyczy jednego kolanka.
Cena, niestety galwanizerii jest coraz mniej i stąd takie ceny i terminy, a i galwanizeria galwanizerii nie jest równa. Napewno trzeba sprawdzić opinie.
- artur
- Posty: 4219
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Regeneracja kolektora
Jeżeli za 1 rurę to lepiej kupić nowke z rabatem forumowym. Wyjdzie taniej i na 20 lat można zapomnieć
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5638
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Regeneracja kolektora
Nówka rura nr 1 - 750 zł.
- Pershing
- Posty: 688
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Regeneracja kolektora
Dwie pierwsze rury drogie 750. Pozostałe dwie coś 450 zł.
Kontakt 782267431
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość