Ksenon do XJR
- PawelR
- Posty: 706
- Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Coz, ja tam z Xenona jestem zadowolony.
Testowalem Motovision i fakt, nieco jasniejsze niz konwencjonalna, ale wyminilem dwie w ciagu sezonu.
Na przegladzie nie mialem problemu, bo wymienilem zarowke na konwencjonalna
Sciemnianie diagnosty, ze byl fabrycznie montowany xenon nie ma sensu, bo W MOTOCYKLACH NIE MA FABRYCZNIE MONTOWANYCH XENONOW! Dlaczego? Dlatego, ze soczewki do xenonow wymagaja ukladu adaptacyjnego do nierownosci - zeby nie oslepiac - i ukladu automatycznych spryskiwaczy.
Koszt mojego xenona to 140PLN z wlasnym montazem. Jest mozliwosc wymiany zarnika, na zarowke nawet w trasie, bo nie ingeruje sie istniejaca instalacje.
Testowalem Motovision i fakt, nieco jasniejsze niz konwencjonalna, ale wyminilem dwie w ciagu sezonu.
Na przegladzie nie mialem problemu, bo wymienilem zarowke na konwencjonalna
Sciemnianie diagnosty, ze byl fabrycznie montowany xenon nie ma sensu, bo W MOTOCYKLACH NIE MA FABRYCZNIE MONTOWANYCH XENONOW! Dlaczego? Dlatego, ze soczewki do xenonow wymagaja ukladu adaptacyjnego do nierownosci - zeby nie oslepiac - i ukladu automatycznych spryskiwaczy.
Koszt mojego xenona to 140PLN z wlasnym montazem. Jest mozliwosc wymiany zarnika, na zarowke nawet w trasie, bo nie ingeruje sie istniejaca instalacje.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Ja nie wiem co mi przywiózł Don Cezar ale świeci w dzień wyraźnie i widocznie, a o zmierzchu świetny wyraźny obszar asfaltu i nie tylko. I wyraźna granica miejsc w których nie oślepiam innych.
A co do podkręcania świateł: nie wiem jak PawelR jak świecą twoje, ale wczoraj po 20-tej znów jakiś talent oślepił mnie tak, że miałem jakieś 5 minut kłopotów z widzeniem. Nie lubię tego bo to mi zwyczajnie zagraża i potrafię bezczelnie wcisnąć heble przed nosem. I nie zdziwcie się drodzy przerabiacze jak ktoś wam to puszką zafunduje. To mówiłem ja: WujekDobraRada
A co do podkręcania świateł: nie wiem jak PawelR jak świecą twoje, ale wczoraj po 20-tej znów jakiś talent oślepił mnie tak, że miałem jakieś 5 minut kłopotów z widzeniem. Nie lubię tego bo to mi zwyczajnie zagraża i potrafię bezczelnie wcisnąć heble przed nosem. I nie zdziwcie się drodzy przerabiacze jak ktoś wam to puszką zafunduje. To mówiłem ja: WujekDobraRada
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Ciekawe co będzie jeśli wstawię je do samochodu.
I niestety nie zafundował - rozliczyłem się
I niestety nie zafundował - rozliczyłem się
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
krabi, to zróbcie test jazdy po zmierzchu: jak się bawi ten co jedzie przed Tobą na nierównej drodze i w zakrętach. Bez składnia lusterek i w wersji z samochodem z przodu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- donCezarre
- Posty: 2153
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- piontek
- Posty: 3856
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
No i to jest fachowe podejście
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Z racji mojej odpowiedzialności, a właściwie jej braku nie przetestowałem tego cuda i w ogóle mało pamiętam z tego co widziałem. Z tego co przez mgiełkę czasu pamiętam to są możliwe dwie drogi: pojedynczy ksenon z przysłoną oraz biksenon. Przetwornice da się wrzucić pod bak. W zestawie wszystko co potrzeba by podpiąć pod instalacje - w sumie to bezpośrednio pod aqu i przełączniki. Jak coś pokręciłem to poprawcie mnie
W kawie Pepego i XJR Pawła wygląda bardzo zachęcająco.
W kawie Pepego i XJR Pawła wygląda bardzo zachęcająco.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
Czytałem o tych ksenonach,jak to wygląda od strony prawnej.Otóż... jeżeli jest na reflektorze napis H-4,to znaczy że jest dostosowana do takich żarówek.Nie wolno jest zakładac palników ksenon do zwykłych lamp.Lampy ksenonowe powinny miec spryskiwacz i układ samopoziomujący.Na przeglądzie może byc problem...
Dokładnie tak! Jak jeżdziłem z kolesiem, na dwóch Pan Europach,to jak jechał za mną na tych niby xenonach,to oślepiały niemiłosiernie nawet w dzień,w nocy to masakra! Jak jechał przede mną też nie dobrze,bo ci z przeciwka mu ciągle mrugali,bo ich oślepiał.Lepiej zainwestowac w żarówki firmowe H4 ,typu + 30.Są niestety,mniej żywotne,ale lepiej swiecą.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1576
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Ja w poprzednim moto zainstalowałem H4 Xtreme racing performance philipsa w aucie też mam już drugi komplet żywotność mają średnią u mnie jakieś 25-30 tys. km nie notowałem (padły równocześnie druga spaliła się po 100 km), ale w zamian ma się najmocniejsze żarówki na rynku przy standardowej mocy 60/55 watt. Efekt... - zdecydowanie więcej światła w nocy, jaśniejszy reflektor w porównaniu do zwykłej żarówki. Podsumowując jak nikomu żywotność nie przeszkadza to polecam każdemu to najmocniejsze żarówki o standardowej mocy.
[ Dodano: 2010-08-09, 20:43 ]
Przed chwilą znalazłem coś ciekawego: http://moto.allegro.pl/item1178906144_z ... szawa.html
[ Dodano: 2010-08-09, 20:43 ]
Przed chwilą znalazłem coś ciekawego: http://moto.allegro.pl/item1178906144_z ... szawa.html
- Piotr_MC_85
- Posty: 1576
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- balth
- Posty: 3202
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
PawelR pisze:[..]
Sciemnianie diagnosty, ze byl fabrycznie montowany xenon nie ma sensu, bo W MOTOCYKLACH NIE MA FABRYCZNIE MONTOWANYCH XENONOW! Dlaczego? Dlatego, ze soczewki do xenonow wymagaja ukladu adaptacyjnego do nierownosci - zeby nie oslepiac - i ukladu automatycznych spryskiwaczy.[..]
cytata:
"
Światło ksenonowe
[..]
Dostępne w modelach K 1200 LT i K 1200 GT"
http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/ ... onowe.html
btw widziałem kilka niefabrycznych instalacji w moto z samopoziomowaniem. ze spryskiwaczami nie a to również może spowodować zatrzymanie dowodu....
bye
balth
balth
przepraszam że nie bezpośrednio na temat - ale właśnie byłem na przeglądzie gdzie mi diagnosta ustawił mijania światła ustawiąjąc na przyrządzie 10% (nie był pewien i się pytał mnie jaki ma być - ale za cholerę nie wiedziałem)
nie wiecie może na jaki % sie ustawia nasze światełko? 10? 11?%
[ Dodano: 2011-06-28, 12:56 ]
a apropos xenona - widziałem w necie jakieś takie co niby wszędzie można założyć więc czemu nie w XJR...
ale mnie to na niemiecki tuning wygląda
[ Dodano: 2011-06-28, 12:57 ]
no ale ja to stary jestem :p
nie wiecie może na jaki % sie ustawia nasze światełko? 10? 11?%
[ Dodano: 2011-06-28, 12:56 ]
a apropos xenona - widziałem w necie jakieś takie co niby wszędzie można założyć więc czemu nie w XJR...
ale mnie to na niemiecki tuning wygląda
[ Dodano: 2011-06-28, 12:57 ]
no ale ja to stary jestem :p
- Piotr_MC_85
- Posty: 1576
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Zdzislaw
- Posty: 3529
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
No i zamontowałem. Na standardowej pozycji lampy pod zwykłą żarówę H4 ksenon świeci prosto w jadących z naprzeciwka ... Po ustawieniu, żeby było dobrze i nikt nie mrugał mam takie coś:
krótkie:
długie:
Krótkie świecą bardziej po poboczu jak po jezdni a długie praktycznie na wprost.
Stwierdzam konieczność wymiany lampy ale czy jest to opłacalne finansowo .
I tu mam pytanko: Czy można kupić lampę w oryginalnych rozmiarach jak ma XJRa a która nie będzie rozpraszać światła na wszystkie strony jak ta ze szkłem karbowanym ..
krótkie:
długie:
Krótkie świecą bardziej po poboczu jak po jezdni a długie praktycznie na wprost.
Stwierdzam konieczność wymiany lampy ale czy jest to opłacalne finansowo .
I tu mam pytanko: Czy można kupić lampę w oryginalnych rozmiarach jak ma XJRa a która nie będzie rozpraszać światła na wszystkie strony jak ta ze szkłem karbowanym ..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości